• farmnf
    ***

    Geniální slátanina. Zábavné, komediální. Deyl není komunista jako vždy a všude, je to agent Papoušek s kriminální minulostí. Korbelář si tu lije sračky na hlavu. "Copak nejsem dobrý ředitel? Ale ano měl jsem být víc bdělý, je to moje vina". Kopecký napomáhá agentům ale je vystrašený k smrti. Proslovy Otomara Krejči jsou veskrze skvostné. Doporučuji!(16.5.2010)

  • slunicko2
    **

    Film poukazuje kriticky na tolik škodlivé užívání frází aneb Filmový přehled 19/1954. 1) Vyšší míru zábavnosti, než je v žánru a v době obvyklé, bych připsal 37letému Jiřímu Brdečkovi, který dodal námětu a práci druhého scénáristy, předsedy MNV (!) ve Sněžníku v Krušných horách, šmrnc a profesionalitu. 2) Spoiler. Film ovšem nepřekročí dobové meze. Černobílý svět socialistického realismu zde vykvétá v plné kráse, kterou kazí (nebo spíše umocňuje) jenom zavilý třídní nepřítel rafinovaně skrytý pod maskou bojovníka za bdělost a ostražitost.(9.10.2011)

  • lucascus
    ***

    Prvních asi deset minut filmu mě rychle vtáhlo do děje, vypadalo to jako správná detektivka, které nic nechybí. Špión, jedoucí vlak, krásná a záhadná žena, bohužel se z filmu posléze vyklubala nudná, propagandistická agitka. Světlým momentem byla ještě závěrečná přestřelka na půdě, jenže dobrý počátek a konec ještě nedělá i dobrý film. Skvělý herecký výkon Deyla a femme fatale Kačírkové. Rovněž mě fascinuje atmosféra (ne málo podobná noir filmům), která obklopovala pouze filmy padesátých let, jenže jak říkám, vše pokazil ten všudepřítomný stalinistický nádech. Jaká škoda, kolik filmů bylo jen takto zmrveno...(20.12.2012)

  • ripo

    Film „Severní přístav" je dobrodružný film s detektivní zápletkou. Můžeme si na něm ověřit, jak zajímavá forma detektivního žánru se zdarem může pomoci při řešení některých důležitých úkolů dneška. — Jedním z nich je apel na zvýšení bdělosti a ostražitosti. Jsme každodenními svědky, jak povrchně se na mnoha místech tento příkaz doby vykládá. Na tuto okolnost upozorňuje film „Severní přístav". Jeho nesporným kladem je přitom volba detektivní zápletky, která umožňuje seznámit diváka s řadou podezřelých osob, s jejich charakterem, názory. Lidé, kteří tu vystupují, mají všechny znaky, s jakými se setkáváme u svých přátel, známých, kolegů v zaměstnání, soudruhů. Mají dobré i špatné vlastnosti, a některé z nich mohou divákům napovědět, kdo je pachatelem. Divák má přitom sám aktivní úkol, hodnotí jednání osob filmového příběhu. Vedle upozornění na nutnost zvýšení bdělosti v kancelářích, právě tak jako v závodech, poukazuje film kriticky na tolik škodlivé užíváni frází. Nejčastěji se za ní skrývá prospěchář, který se pomocí dobře znějících slov chce vetřít na významné místo, člověk, který chce pro sebe získat určitě výhody. A často je fráze také pouze důsledkem lenosti myslet, neschopnosti uvažovat samostatně. V každém případě je nutno frázi odsoudit jako zlo, s nímž se musí ze všech sil bojovat. „Severní přístav" je již čtvrtým filmem režiséra Miloše Makovce. Po filmech „Případ doktora Kováře" — „Veselý souboj" — a „Velké dobrodružství" — osvědčil Miloš Makovec své schopnosti i na poli detektivního žánru. Filmový přehled 19/1954(12.1.2009)

  • Pitryx
    **

    Kdyby troubové tak brzy neprozradili hlavního viníka, mohla to být sranda až do konce. Ano, sranda, protože já se celý film bavil a hlášky Šubrtovy opravdu neměly chybu. Bohužel, jde jen a jen o propagandistický snímek nevalné hodnoty. Ovšem všechna čest hercům, že ze sebe ty komunistické bláboly vůbec vysoukali.(29.8.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace