poster

Nebeské dny

  • USA

    Days of Heaven

  • slovenský

    Nebeské dni

Drama / Romantický / Poetický

USA, 1978, 94 min

Režie:

Terrence Malick

Scénář:

Terrence Malick

Producenti:

Harold Schneider

Střih:

Billy Weber

Kostýmy:

Patricia Norris
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kimon
    ***

    Jistě, režisérsky se jedná o zajímavě a nevšedně pojatý příběh. ALE! ... jak už jsem si kdesi tady v komentářích přečetl, snaha o nádherné romantické záběry přírody zcela vytlačuje děj samotný, spád a nakonec i souvislosti. Střih tohoto snímku byl alespoň pro mě natolik nekompaktní, že jsem chvílemi ztrácel přehled o postavách, ději i dílčí myšlence. Dokonce jsem chvílemi zvažoval, zda mi nepřeskakují při přehrávání DVD jednotlivé kapitoly. Ano, až na tolik se mi ten konečný sestřih zdá děravý. Richard Gere, coby mladík v jedné ze svých prvních rolí zahrál jistě velmi slušně a přesvědčivě, ale to pro mě není dostačující argument, abych ohodnotil tento snímek větším počtem hvězdiček. Pravda, ty nádherné snímky amerických plání, zvlněných obilných lánů či zapadajícího slunce jsou opravdu dech beroucí a myšlenka, chcete-li poselství filmu, má také svou nespornou hodnotu. Jen ten střih to celé pokazil.(22.1.2010)

  • Big Bear
    ****

    Zvláštní a přitom neuvěřitelně krásné. Za tu Ameriku pastvin, mokřadů, vlnícího se obilí i opuštěnou farmu tleskám. Tohle byla Amerika začátku dvacátého století. První traktory, Ford model T a nezbytní kočující dělnící jezdící z farmy na farmu. Zamilovaná zápletka mi spíše překážela. Nic proti Shephardovi ani Geere, všichni hráli v pohodě ale rušilo mi to ty západy slunce a kývající se stébla trav ve větru. Kdo by to byl řekl, že tohle natočil člověk jehož Tenká červená linie patří vůbec k mým TOP filmům!(14.8.2011)

  • Aluska88
    ****

    Každý z filmů Terrence Malicka, který jsem zhlédla, na mě zapůsobil zcela odlišně. Pro mě je to zkrátka rozporuplný režisér:) Od Nebeských dnů jsem očekávala možné silné milostné drama, především jakýsi milostný trojúhelník. Nádherná příroda a krásné záběry na pozadí milostné romance. Zatím to více připomínalo spíše obyčejný, nikterak dojemný, ani hloubkově zpracovaný a rozvinutý příběh na vzdáleném pozadí krásné přírody se záběry, mnohdy připomínajícími tvorbu Discovery:) Totiž ona zmiňovaná kamera na mě zde zapůsobila mnohem více, než samotný příběh. Myslím, že kdyby byl snímek kamerově zpracován zcela nenápadně a "klasicky," nejspíš by se nejednalo o tolik diskutované dílo. Vztahové propletence jsou ztvárněny slabě. Samozřejmě, Richard Gere je fešák a Brooke Adams půvabná. To ale nestačí. Jakoby Malick přesně nevěděl, jestli chce velkou část stopáže věnovat "nebeským" záběrům, zapadajícímu slunci, ve větru se ohýbajícím klasů na poli, či milostnému dramatu. Ony záběry jsou velmi působivé a oku i duši lahodící, ale také je to pro mě asi to nejlepší, čím tento snímek vyniká.(10.1.2012)

  • gogo76
    ****

    Režijný štýl T. Malicka je cítiť z každého záberu a do dnešného dňa sa ho Malick nepokúsil zmeniť. A myslím, že ani netreba, pretože takýto prístup je ojedinelý a ihneď identifikovateľný. Krásne zábery prírody podfarbené hudbou a dialógov trochu viac ako som zvyknutý v jeho posledných filmoch. Rozprávať zložité a spletité príbehy , to Malick asi ani nikdy nechcel. Dej je jednoduchý , forma ako obvykle víťazí nad obsahom a otázky o zmysle života už jednoducho k Malickovi neodmysliteľne patria. Morriconeho hudba filmu veľmi pomohla. 80%.(18.8.2011)

  • Hejtmy
    ***

    {637/1001} Zvláštní film, který jako by se odehrával ve dvou vůbec nesouvisejících rovinách. Na jedné straně je tu docela naturalistický příběh, na druhé straně dlouhé záběry přírody, krajiny, polí, atd. Ne, že by obě dvě složky nebyly občas něčím zajímavé, ale dohromady to moc nešlo. Měl jsem pocit, že sleduji dva různé filmy dvou různých režisérů, a pořádně jsem si nevychutnal ani jeden. Vzhledem ke krátké stopáži nelituji, že jsem se díval, na druhou stranu mě film nijak výrazněji nezaujal, což ostatně platí o všech Malickových filmech, které jsem zatím viděl. 50 %(9.1.2012)

  • - Kameraman Néstor Almendros během produkce filmu ztrácel zrak. Před každým záběrem tak musel asistent scénu vyfotit a Almendros si fotografii pomocí velké lupy prohlédl. (HellFire)

  • - Pozorný divák může na krátký okamžik zahlédnout Terrence Malicka v úvodní scéně z chicagské ocelárny. Ač neuveden v titulcích, hraje zde jednoho z dělníků. (Lavran)

  • - Roli Billa odmítli Al Pacino i Dustin Hoffman. John Travolta se ucházel o roli Billa a napokon ji i vyhrál, ale televize ABC jej neuvolnila z natáčení Welcome Back, Kotter (1975). (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace