poster

Malé ženy

  • USA

    Little Women

  • Slovensko

    Malé ženy

  • Nový Zéland

    Little Women

  • Velká Británie

    Little Women

  • Austrálie

    Little Women

  • Kanada

    Little Women

Drama / Romantický

USA, 2019, 135 min

Komentáře uživatelů k filmu (175)

  • Lacike
    **

    Podľa mňa tento film dokazuje, že Greta Gerwig nie je príliš dobrá režisérka a všetci jej lezú do piče len preto, že točí ženské témy, ktoré sú teraz in. Tým že dej poskakuje dopredu a dozadu v čase vôbec nefungujú po dramatickej stránke jednotlivé scény. V deji som sa nestrácal hlavne preto, že som pred krátkou dobou videl trojdielnu minisériu z roku 2017 a tá bola po každej stránke oveľa lepšia. Hlavne bola lepšie obsadená a fungovali tam bezchybne vzťahy medzi sestrami. Táto verzia má hviezdnejšie obsadenie, ale z postáv funguje jedine tá hlavná v podaní Saoirse Ronan. Ale ani ona nemá na božskú Mayu Hawke. Ostatné postavy boli nevýrazne. Timothée Chalamet mi zas a znova liezol na nervy a tentoraz som si neprial, aby sa Laurie a Jo dali dokopy, čo asi nie je dobre. Dokonca ani Meryl Streep, ktorá zahrá čokoľvek, sa do úlohy tej protivnej babizni nehodí. Naviac som behom celého filmu nemal pocit, že sledujem film z dávnej Británie, ale skôr že sa to odohráva niekde u Amíkov. Vôbec to nemá tú poctivú britskú atmosféru. Je to také nemastné neslané a ja som sa celý čas nudil. 4/10.(19.3.2020)

  • EastWicka
    *****

    "Je-li hlavní postavou dívka, pak se musí na konci příběhu vdát. Nebo zemřít... Věřte mi, pokud bude na konci starou pannou, tak si to nikdo nekoupí."(16.2.2020)

  • Othello
    ****

    Kino návštěva Little Women mě nostalgicky vrátila do středoškolských časů na obchodce. Plný kinosál a jen dva muži či solidární půjčování kapesníčků mezi řadami od poloviny filmu mi opět připomnělo krásu kolektivního kinozážitku, který vám Netflix nedá. Co se týče filmu, tak ten by si snad vystačil jen s fantastickými výkony Saoirse Ronan a Florence Pugh, jejichž postavy dýchají takovým životem a energií, že vykoupí i pár těch jehovistických scén s plnými vánočními tabulemi, obdarováváním chudých a dalšími kily dobra jak ze slabikáře. Přesto se Greta Gerwig rozhodla rozlámat celé dvě knihy na různé epizody, které na sebe nastříhává sice bez chronologie, ale tak, aby události v nich obsažené měly ideálně co nejsilnější dopad, co se týče našeho momentální sepětí s konkrétní postavou. Několikrát jsme svědky dialogu, jehož důležitost se nám vyjeví o scénu později, které se odehrává buď několik let před oním dialogem či po něm. Pod vší tou živelností se pak ve skutečnosti skrývá hodinářská práce, která se úspěšně snaží nám prodat s co nejsilnějším impaktem nejdůležitější osobní okamžiky v životě hned několika postav. A je dost možné, že se standardní narací by film natolik silný dopad neměl.(17.2.2020)

  • Lukrecie
    *****

    "Některé prudké a silné povahy se krotí těžko." "Dívky by měly vyrazit do světa a udělat si na něj vlastní názor."(24.2.2020)

  • Heisenberg_
    ****

    Greta Gerwig je asketická feministka srdcem i duší jak bič (!), přičemž tento její nejnovější filmový příspěvek je jakýmsi kompromisním synonymem a pokorným gró tohoto láskyplného filozoficky humanitárního hnutí :))))(2.2.2020)

  • vurhor
    ****

    Abych řekl pravdu pravdoucí, musel jsem se do zhlédnutí trochu přemluvit. Nemůžu totiž úplně říct, že bych byl vyloženým fandou romantických dramat z tohoto období. Nicméně během první třetiny mě velice překvapilo, jak rychle mě film začal bavit. Jedna z nejhezčích věcí na celém snímku je zejména to, jak neskutečně příjemně a hřejivě některé scény působí. Jde především o pasáže, ve kterých mezi sebou mají interakce všechny čtyři sestry, které byly fakt výborně obsazené. Saoirse Ronan jednoho dne udělá hereckou díru do světa, tím jsem si jistý. Každá z nich má svou vlastní zajímavou dějovou linku, se kterou se dobře pracuje jak v přítomnosti, tak i ve vzpomínkových pasážích, kdy to byly ještě holčiny. Jen škoda, že Beth se nedostalo takové pozornosti jako zbytku sester. A která byla nejlepší? Amy. Hlavně teda kvůli výborné Florence Pugh, která odváděla dobrou práci už ve Slunovratu. Umět hrát nejdříve uvěřitelně infantilní a následně důstojně vážnou postavu určitě není žádná sranda. Gerwingová očividně umí psát, její scénář si udržuje po většinu doby konzistentnost, která se prokazuje v dobrém propojování jednotlivých linek všech sester do sebe, aniž by to působilo vnuceně nebo nevěrohodně. Možná to skákání z minulosti do přítomnosti mohlo být zvládnuté trochu lépe, ale na druhou stranu to tvůrci chytře odlišovali například barvami - když se to odehrávalo v minulosti, film byl barevnější. Když zas v přítomnosti, působil víc studeněji a se ztlumenými barvami, celkově znázorňující konec dětství. Celkově ale moc příjemná a hezká adaptace. A ten konec je doják! Průměrné 4*(29.1.2020)

  • filmfanouch
    ****

    Z Lady Bird jsem nadšený nebyl. A to hodně výrazné. Jakékoliv řeči o přelomovém filmu, který boří hranice feministických filmů a konečně ukazuje sílu girl power mi přišli směšné (letos dokonce dorazil bratříček v podobě Šprtky to chtějí taky), přesto všechno jsem ale musel uznat, že komička a začínající režisérka/scénáristka Greta Gerwig v sobě asi přece jen něco má. Proto jsem hned ze začátku nezlomil hůl nad její chystanou novinku Little Women a to už jenom proto, že podle ohlasů se Gerwig chopila silné knížky, která je dodneška aktuální a bylo tak jen otázka jestli Greta neselže (za mně!) i tady. A pak dorazí první informace o božím castu, fotky, nádherně vypadající trailer a člověk prostě doufá, že to dopadne co nejlíp. A jsem rád, že jsem Malé ženy stihl ještě do konce roku a jde tak u mně o tečku v kinech v tomhle roce a vlastně dekádě. A vůbec bych neřekl, že jsem tu dekádu zakončil žalostně. Malé ženy jsem si totiž opravdu užil. A to opravdu moc! Knihu jsem nečetl a nemůžu tudíž soudit jak moc ideálně Gerwig tuhle knihu adaptovala, očima nezaujatého diváka mi ale teprve až Malé ženy přijdou jako tou ideální ukázkou girl power, síly žen a že teprve právě Malé ženy, které se odehrávají v 19. století se k dnešní genderové situaci vyjadřují celkově lépe než Lady Bird, která byla zasazena do přítomnosti. Ale dost už bylo řečí o tom co Gerwig předvedla posledně a pojďme radši řešit co provedla teď. Malé ženy jsou neskutečně funkční, zábavné a utíkají jedna báseň. Ten film je ve finále strašně feel-good a i když se neobejde bez vážnějších scén a tématik, především jde o film s parádními postavami a ve finále budete mít vlastně těžké si svého favorita vyhrát. Minimálně co se týče čtveřice sester. Osobně bych ve finále nejvíce vypíchl přece jen Florence Pugh, která se předvedla už ve Slunovratu, příští rok se objeví v sólovce Black Widow a vzhledem k tomu, že je opravdu herecky skvělá by se její kariéra měla nadále slibně vyvíjet. Její Amy je zde hodně těžce uchopitelná postava, kterou může člověk mít rád i nenávidět, právě ona je ale ve finále dost možná nejsilnější/nejzajímavější postavou filmu. Saoirse Ronan má po dlouhé době co hrát a téhle šance se chopila. Její Jo je spíše přesným opakem Amy a dá se říct, že vlastně ani ona neví co od života chce. Chce být spisovatelka, uvědomuje si ale, že žije v době kdy nejsou ženy uznávaný tak jak by si i přes své výrazné klady zasloužili. Jo se narodila do špatné éry, protože její houževnatost, odhodlání a jisté názory by spíše zapadali do doby současné. Jo tak ve finále působí jako taková postava, která je opravdu ve špatný čas na špatném místě a dělá jí to zajímavou postavou. A je ve finále strašně lehce sympatická i přes všechna podivná rozhodnutí. Emma Watson také dostává příležitost se herecky vyřadit jako Meg. Meg by chtěla být herečkou, kvůli jejímu chudému statusu ale nemůže. Meg by nejradši jako podobně jako Amy žila v přepychu, narozdíl od Amy by ale nebyla toho schopná za každou cenu a snaží se vyrovnávat s tím, že je sice spoustu lidí, kteří se mají hůř než ona, na druhou stranu je ale zase spousta lidí, kteří se mají lépe. A tohle jí dělá zajímavou postavou. Čtveřici sester uzavírá Beth v podání Elizy Scanlen. A právě ona je z čtveřice sester tou nejméně ctižádostivou a nejskromnější. Stačí jí pouze hraní na klavír a sestry kolem sebe. Beth se na rozdíl od ostatních sester nepouští do konfliktů a je spíše tou, která všechny dává dohromady. A to jí dělá zajímavou postavou. Vím, že tu až moc často používám pojem zajímavá postava. Ale to je u filmu strašně důležitá věc- potřebujeme zajímavé protagonisty aby se s nimi dal vyprávět zajímavý příběh. A už samotná zajímavá čtveřice sester by postačila. Jenže tu jsou poté ještě vedlejší postavy. A i u těch je o co stát! Timothée Chalamet potvrzuje svůj status neskutečně božího, charizmatickýho mladýho herce a jeho Laurie je neskutečný sympaťák. Laura Dern je jako matka čtveřice sester neskutečně fajn a jde o neskutečně dobrosrdečnou postavu co toho sama moc nemá, přesto nemá problém pomoct lidem, kteří jsou na tom ještě přece jen hůř. Bob Odenkirk jako otec se na plátně nezdrží dlouho, přesto jakmile dorazí tak rozzáří tu správnou náladu. Chris Cooper je poté jako Laurieho děd další fajn postavou i když má Cooper vyložený obličej na přesný opak. Hned ze začátku se o jeho dědovi dozvíme nějaké temné věci, vzápětí se ale ukáže, že to je hodný dědeček co si pravděpodobně uvědomil své chyby a snaží se je nějak odčinit. A jakmile se objevil na plátně, měl jsem i přes jeho bručonskou tvář hřejivý pocit. Korunu tomu všemu ale dává až Meryl Streep! Streep, která je v reálu hodně silná feministka zde hraje přesný opak- tetu co svým neteřím rádi aby se co nejlépe vdali, protože aby byla žena bohatá tak se musí dobře vdát a na jakékoliv řeči o nezávislosti od Jojo reaguje hlasitým posměškem. Streep si v téhle roli jí antipsané na tělo krade pro sebe každou scénu a ve finále zamrzí, že ji není víc. I kdyby měl film trvat klidně dalších 10-15 minut navíc. Už jen za 135 minut Malé ženy totiž snadno utečou jako voda už jen díky funkčními paralelnímu vyprávění, které od sebe dělí 7 let (a vizuálně je vždy přehledné pochopit v jaké době právě jsme), které postupně odhaluje tajemství z jedné doby a naopak a funguje to. Zvláště když to celé tak hezky vypadá a s kostýmy a dobovou atmosférou si tu prostě tvůrci vyhráli náramně. Krásně to vypadá, kurevsky dobře to zní (už v úvodní scéně mi bylo jasný, že ten zvuk musel bejt strašnej oser) a krásně to jde kupředu. Otázky o síle genderu tu jinak fungují opravdu parádně a geniální reprezentací girl power je právě Jo v podání Saoirse Ronan. Už v úvodní scéně se ukáže, že tahle holka má pro strach uděláno a i když chce kvůli rodině peníze, nevzdá se kvůli tomu své práce za každou cenu. Tohle je fakt geniální ukázka ženský síly s fajnovovou atmosférou+ geniálním hudebním doprovodem Alexandra Desplata. Nemůžu vlastně vytknout téměř nic krom faktu, že po první parádní třetině začne slabší druhá, která podle mně nefungovala tak moc a šlo to o třídu níž. V závěru se ale film vrací k té parádní první a já vlastně sám nevím proč a jak. Vím jenom, tě jsem si to užil jako naprosto super funkční filmový řemeslo co dokáže dodat dobrej pocit a zároveň člověku dodá nové perspektivy na na to co to vlastně je láska. Na Barbie v režii Grety Gerwig s Margot Robbie v hlavní roli a se scénářem od Noaha Baumbacha se začínám opatrně těšit!(31.12.2019)

  • Vědma
    *****

    Malé ženy je film pro velké ženy,(10.2.2020)

  • classic
    **

    V istej, nemenovanej, TV. sk telenovele, účinkuje už 27 - ročná herečka, ktorá sa «hrá» iba na 16-ročnú tínedžerku !? A to rovno súvisí skoro so... › samým úvodom týchto «Malých žien» , ktoré nie sú ani zďaleka najlepšou adaptáciou, ako to líčia mnohé nadhodnotené, filmové recenzie, kedy som si začal po malej chvíli už pomerne rýchlo uvedomovať, že tu určite nie je niečo v naprostom poriadku... ! A ani sa úplne nedá čestne prehlásiť, že by som mal hocaké výhrady k dvom časovým rovinám, v ktorých sa film presne odohráva, ale skôr, čo som absolútne nemohol preglgnúť bolo to, ako sa toto ústredné herecké kvarteto, dnešných súčasných populárnych herečiek, intenzívne snažilo stvárňovať svoje postavy za mladých čias, keď napríklad taká predstaviteľka Amy March, čiže Florence Pugh, ktorá len pred niečo vyše mesiacom oslávila svoje 24. narodeniny, sa doslova zažrala do seba samej, ako 13-ročnej, čo bolo podľa mňa už neuveriteľne trápne, a to sa týka inak všetkých štyroch, ale bohužiaľ u citovanej, to bolo najviac viditeľné, až priam komické ! Vezmite si, že týmto šarmantným dámam je v skutočnosti medzi 21-29 rokov, kedy sa hrajú na 12-18 ročné, z čoho pre mňa pramení minimálna VIEROHODNOSŤ - spojená s typickým skonštatovaním do: »ad absurdum« . Najčastejšie som býval priam alergický, keď sa prestrihávalo na tieto sekvencie, pretože boli skrátka málo uveriteľnými, ale i napriek tomu mi prišiel strih Nicka Houya, ako mierne nadčasový ! O žiadnej nadčasovosti sa absolútne nedá povedať o filme, ako celku, v ktorom sa absolútne nič zaujímavé ani nedialo, jednak bol i strašne dlhý, keď som zároveň pri jeho sledovaní akosi pozoruhodne často trpel, že som sa nevedel dočkať záverečných tituliek, kedy aspoň zhruba 30-40 minút pred nimi, boli Malé ženy najviac stráviteľné ! _Kostýmová dizajnérka - Jacqueline Durran si dala na svojej robote extra záležať, lebo poobliekala tieto fešandy do fantastických kostýmov, ktoré im náramne zakaždým svedčali, ako uliate. Ďalší ansámbel: «Streepka» bola neznesiteľná a Chrisa Coopera som ani nespoznal, až tak bol perfektne zamaskovaný. Na záver: S režisérkou a scenáristkou Gretou Gerwig mám toho veľa spoločného, t. j. máme rovnaký dátum narodenia, len trochu iný rok, ale nie je v ňom veľký rozdiel, no i napriek tomu, jej nemôžem prísť vôbec na chuť, a tak to ešte asi chvíľu potrvá, pokým sa to rapídne zmení... ?!(8.2.2020)

  • PP66
    ***

    O babinci v 19.století, hrající si na emancipaci, ale stejně padající do stereotypů tehdy nutných vdavek.(28.3.2020)

  • jezurka42
    *****

    Women have minds and souls as well as hearts, ambition and talent as well as beauty and I’m sick of being told that love is all a woman is fit for. But...I am so lonely. Film o čtyřech pozoruhodných ženách, které jsou v duši tak různorodé jako jsou v srdci stejné. Prahnoucí po spokojenosti, lásce, skutečném, plném a úplném životě. Dlouhá léta mne žádný film tak nezasáhl jako právě Malé ženy. Tak živý film, pohybující se, dýchající, tančící kolem diváka i s ním v náručí. Tak aktuální film, tak nestárnoucí film. Při každé další minutě jsem chtěla víc, jako když čtenář prahne po další stránce v knize, toužící vědět co a jak a proč. A když dospěje ke konci, zjišťuje, že neměl tak pospíchat, že potřebuje víc. Tak Jo piš, ať opět usměji se skrze slzy na ten tvůj svět.(2.2.2020)

  • kajas
    *****

    Pamatujete si epizodu "Přátel", ve které dá Rachel přečíst Joeymu "Malé ženy" a sama se pustí do "Osvícení" od Stephena Kinga? Pokud ano, možná si také vzpomínáte, jak známé dílo americké klasické literatury dopadne. Knížka Louisy May Alcottové o čtyřech sestrách hledajících své místo ve společnosti se dočkala několika filmových zpracování, přičemž asi nejznámější je verze z roku 1994 - protože Winona Ryder, Kirsten Dunst nebo Christian Bale. Já ale pevně věřím, že právě nejnovější adaptace se postupem let stane tou nejoblíbenější. Může za to zejména neuvěřitelná chemie mezi hlavními hrdinkami (Saoirse Ronan a Florence Pugh dokonale ztvárnily tu celoživotní rivalitu, nad kterou nakonec zvítězilo sesterské pouto), skvělá byla ale také hudba, výprava, kostýmy. Greta Gerwig navíc zvolila nelineární způsob vyprávění, což je pro takovou látku poměrně neobvyklé. Střídání časových rovin může být ze začátku matoucí, proto rozhodně doporučuji se před filmem alespoň krátce seznámit s obsahem knihy. Všechny tyto faktory mi ale dohromady vytvořily téměř dokonalý filmový zážitek. Krásné to bylo, holky.(23.2.2020)

  • Necron
    *

    otravny, brutalne preslazeny velkokyc pro zamindrakovane sekretarky. obdivuju sam sebe, ze jsem to vydrzel az do konce - velkolepe sebemrskacstvi.(8.3.2020)

  • Nach
    ***

    Film, který ocení primárně milovníci tohoto žánru, knihy, Emmy Watson a primárně Saoirse Ronan, jedné z nejtalentovanějších hereček současnosti, která zde přímo exceluje. Příběh je tak šablonkovitý až to pomalu hezké není. Dospívající dívky se vypořádávají se vztahy v rodině, prvními láskami, sny, tužbami a tedy dospíváním. Některým se cíle vyplní, jiné si je přeformují. To vše na poli dvou a čtvrt hodin, které mi pocitově přišly jako hodiny čtyři. Je to skutečně velice k uzoufání dlouhé. A přitom tvůrci přistupují k látce poctivě, okořeňují ji humorem, časově se zde skáče ze současnosti do minulosti a Meryl Streep si v několika úsecích vše krade pro sebe. Ovšem na jednu povedenou scénu tu je až příliš silný balast prázdných replik, nezajímavých scén a monotématických klišé. Nemyslím si ale, že to šlo natočit o dost lépe. Proto zvedám mírný palec vzhůru. Skutečně jen ale střízlivě. P.S. Závěrečný romantický násilně našroubovaný happyend byl pro mě natolik silné kafe, až jsem na šest řad před sebou zvracel duhu. 65%(23.2.2020)

  • Pajky3
    ****

    Portsmouth, 15.1.2020 Tohle je první adaptace román Little Women, kterou jsem viděl a o příběhu jsem věděl akorát to, že když to začne být smutný, tak ho Joey v Přátelích radši odloží do mrazáku. Skvěle obsazené historické drama, každá ze čtyř sester má co nabídnout a bavilo mě sledovat jejich příběh. Vzhledem k tomu, že hrdinky vypadají v podstatě stejně jak v hlavní dějové lince, tak i během flashbacků (i když mají být o 7 let mladší), je minimálně v počátku těžší sledovat, kde přesně se v příběhu nacházíte. Ale je to dobrý, příjemný film se skvělými kostýmy a dobovou výpravou, který i přes smutek dokáže přinést "feel-good" atmosféru. Pokud rádi hledáte krásu v obyčejných věcech, tak budete z Little Women nadšeni.(16.1.2020)

  • chelseaman22
    ***

    Celé to působí jako variace na Pýchu a předsudek s tím, že ve filmu hraje Emma Watson, která měla zůstat u angažování v sáze HP, kde nepotřebovala pražádný herecký um. Filmu jednoznačně dominuje Irka Saoirse Ronan, která je tak roztomilá, jak jen může panna s láskou k próze být. 66 % Celosvětový příjem k 3. 3. 2020: $203,038,887, což je 5,08 násobek rozpočtu(9.3.2020)

  • Susinnon
    *****

    Milujem ten príbeh. Milujem verziu s Winnonou, milujem trojdielnu miniseriu z 2017 a od včera milujem aj túto verziu. Každý z týchto diel sa zameriaval na niečo iné, každý mal inú atmosféru. V tejto som dostala asi všetko. Aj keď, priala by som si, aby niektoré témy šli viac do hĺbky (vzťah Jo a Beth). Páčilo sa mi, že tu dostala viac priestoru aj dosť podceňovaná Amy. Saoirse je zatiaľ najlepšia Jo a Florence najlepšia Amy. Aj Timothee ako Laurie sa mi naozaj páčil, ten chalan má nezameniteľný šarm. Bohužiaľ, Emma ako Meg mi vôbec nesadla. A najlepšia Marmee pre mňa asi navždy ostane Susan Sarandon. Celkový dojem z filmu je nadpriemerný. Určite sa zaradil medzi moje naj.(1.2.2020)

  • Streeper
    *****

    Do kina jsem šla s pocitem, že od toho nic moc neočekávám, i když jsem na film četla samé pozitivní a nadšené recenze, nechtěla jsem si dělat obrázek předem. Z kina jsem odcházela nadšená, uplakaná a namotivovaná, že jednou taky napíšu tak úspěšný příběh jako Malé ženy a stanu se slavnou spisovatelkou. Dlouho se mi tohle nestalo, že by mě film tak nadchnul. Herecky je to dokonalé bez sebemenší chybičky. Věřím, že Saoirse si jednou pro toho Oscara dojde, má k tomu opravdu našlápnuto. Film ale nevedla jen ona, skvěle jí sekundovala Florence Pugh a jejich herecký talent bravůrně doplnil Timothée. Herecky je to opravdu pastva pro oči a nemohla jsem se vynadívat. Film krásně ubíhá , je to zábavné, veselé, optimistické, ke konci je to smutné a nemohla jsem slzám vůbec zabránit. Hudba, která provází celý snímek je za mě Oscarová! Alexandre Desplat si za to Oscara zaslouží, hudba se mi dostávala až pod kůži a díky ní jsem během filmu pociťovala všechny ty emoce. Jediné co bych Gretě vytkla je střih. Trošku mi nesedělo, že snímek není natočený chronologicky, ale že se vracíme do minulosti v rámci flashbacků. Během sledování jsem si na to sice zvykla, ale trvalo mi to si to urovnat. Za mě je to jeden z nejlepších filmů, jaké jsem v poslední době viděla a na jaký se ráda podívat v jakékoliv náladě a při jakémkoliv počasí.(2.2.2020)

  • marhoul
    *****

    Parádní adaptace! Hvězdný casting, Laura i Meryl velkoryse nechaly mládí ať se vydovádí, na malém prostoru si střihly svojí kvalitu a elegantě vyklidily pole mladým, kteří jsou výborní všichni. Talentované, zajímavé slečně s nezvyklým jménem, konečně kdosi domaloval obočí a rázem je z ní pohledná, nesmírně sympatická dáma, která by mohla energii rozdávat na potkání. Šikovná! Hermiona je rovněž panenka, s bystrým pohledem a mimořádně příjemným hereckým projevem, nejmladší ze sester znám jen letmo z Ostrých předmětů (na první dobrou jsem ji neuměla zařadit), ale také potěšila a hrom do police ze Slunovratu s hlasem Arethy Franklin sice v tolika křehkosti mírně vybočovala, ale s ohledem na její ne příliš sympatické party, jsem ji přežvýkala. Timothée opět nezklamal a Francouz se taky hezky blýskl. Paní režisérka natočila příběh tak, že jsem si ke všem postavám vytvořila vztah, kromě báječného scénáře se mi líbily kostýmy, zvolené barvy pro každou s dívek, účesy, hudba... O ženách, pro ženy. Z mé strany velká spokojenost a jasně že i ty slzy dojetí se v mi očích sem tam zaleskly.(7.2.2020)

  • Wayne
    ***

    Pokud děláte už tolikátou adaptaci čehokoliv, že potřebujete nové/čerstvé pojetí, aby to oslovilo mladou generaci, možná by se pak měl někdo zamyslet, jestli další adaptaci filmový svět potřebuje. Největší problém Little Women je totiž to, že počítá se znalostí diváků knižní předlohy a pokus o flashbackové a flashforwardové vyprávění jako netradiční pohled na klasickou knihu. Pak jsou nám tím pádem předány scény, které už byli ve filmu řečeny, a nestíháme si zvykat na vztahy v odlišné lineární rovině - jak si může divák zvyknout na vztah již dospělých postav Lauriho a Amy, když nám film pořád předhazuje dětskou lásku ve flashbacích. (Spoilery) Zároveň nové podání Little Women tak trochu neví, na co se zaměřit, aby diváka bavilo, protože trojúhelník Jo, Amy, Laurie se řeší v poslední půl hodině, ale jindy je ho těžké vnímat. Chvíli se film snaží zase zaměřit na nemoc postavy, která má být jednou hlavních hrdinek, přitom řekne za celý film dvě slova a bolest z její smrti vnímáme vlastně jen skrze starého Lawrence, protože Beth ani nestihneme poznat. Stejně tak nestihneme poznat problémy s financemi v manželství Meg atd. Chronologicky by se příběh skvěle rozvíjel z částečně "idylického" dětství a poznávání postav a jejich motivací do návratu otce, svatby a odmítnutí žádosti o ruky, přičemž později bychom vnímali problémy dospělého světa postav a jak je jejich dětství ovlivnilo. Protože věta jako "I cant believe childhood is over" je k ničemu, pokud nás film po ní paradoxně hodí zpět do scény z dětství. Na pozitivní stranu, herecké obsazení je skvělé, postavy nejsou žádnou "woke" politikou, jak někteří tvrdí, naopak mají své chyby a nedostatky. Kromě toho výborný kontrast mezi barevným obdobím dětství a pochmurnou verzí dospělého života (nejvíce vidět při střihu na pláži), kostýmy, kamera a plno plno krásných destinací.(15.2.2020)