poster

Mrtví neumírají

  • USA

    The Dead Don't Die

  • Slovensko

    Mŕtvi neumierajú

  • Austrálie

    The Dead Don't Die

  • Velká Británie

    The Dead Don't Die

Komedie / Horor

USA / Švédsko, 2019, 105 min

Komentáře uživatelů k filmu (103)

  • D.Moore
    ****

    "Kaaafeee..." Ukrutná komedie, ale rozhodně ne pro každého. Jarmusch se nezapře, a tak je humor sušší než suchý, ale pokud jste na jeho vlně, je zároveň neodolatelný a od začátku do samého konce nabízí jednu příležitost k výbuchu smíchu za druhou. Bill Murray a Adam Driver jsou naprosto úžasní a apatie, s jakou všichni zúčastnění přistupují k příčinám i důsledkům zombie apokalypsy, je neodolatelná stejně jako Iggy Pop coby nejlepší nemrtvý, jakého kdy filmové plátno hostilo.(5.7.2019)

  • POMO
    ****

    Jarmusch napsal postavy ma míru pro svoji ikonickou hereckou skvadru a nechává je hláškovat a vtipně mimózně reagovat na to, co známe ze zombie hororů. Za tónů mysteriózních kitarových rifů jako z Dead Mana ale v lehce svižnějším dějovém tempu, s konec světa z povzdálí pozorujícím lesním mužem Tomem Waitsem, ryze zombie rolí pro Iggyho Popa, který čerstvě vyhřezlé, krvavé střeva hospodyně zapíjí kafem z jejího kávovaru, a neopomínajíc zanícení a rozhled mladých žánrových geeků. Sympatická buddy chemie mezi duem poldů Murray/Driver, představujícím dvě generace jarmuschovských dramedy hrdinů. Příjemná oddechovka s překvapivě plnohodnotným gore, sice v ničem převratná, ale alternativně pojímající známé věci. Pro skalní jarmuschovce, kteří onehdy frflali na “komerčnost” Noci na zemi, to bude zase jedna Jimova přestávka. A jestli to Universalu vydělá v multiplexech, to teda nevím - pro popcornovou omladinu je to přes požehnaný body count a kvalitní CGI příliš starosvětské a málo dynamické, a jarmuschovci do nich nechodí. [Cannes](15.5.2019)

  • Tom Hardy
    **

    Rád bych si k tomu filmu našel cestu, protože je v něm vlastně všechno, co mám rád. Ale nedrží to pohromadě. Skvělé obsazení je z valné části nevyužité, linie se vlastně ani nerozbíhají, ony rovnou zůstanou v bodu nula, na poctu je to málo střelené a to, že sem tam postavy zboří čtvrtou zeď, už výslednou šeď nezvrátí. Mám slabost pro pomalého i divného Jarmusche (ideálně v kombu), ale tady se nenašel. Je to jako když vám vtip vypráví někdo, kdo mu sám tak úplně nerozumí.(8.7.2019)

  • Matty
    ****

    Zpomalená, hipsterská, na opakování týchž vtipů a situací založená zombie satira, která si neustále dělá legraci z toho, že je zpomalenou, hipsterskou, na opakování týchž vtipů a situací založenou satirou. Někdy to funguje moc dobře, někdy moc ne. V kontextu Jarmuschových dřívějších žánrových dekonstrukcí je to film inspirativní (konvence žánru nejsou jen zveličené, vyjadřují se k nim i herci vystupující z rolí a komentující scénář), který je díky obsazení skvěle zvládajícímu deadpan humor a množství odkazů k (Romerovým) zombie hororům a jiným starým filmům (náhrobek se jménem Samuel Fuller) zároveň po celou stopáž obstojně zábavný. O hit léta nepůjde a vrchol Jarmuschovy filmografie, kde Mrtvým náleží paradoxní pozice filmu zároveň nejméně vážného i nejzávažnějšího (planeta je v rozkladu a aby mohla obnovit svou rovnováhu, bude muset jít člověk z cesty), to není (zvlášť vizuálně a propojením/variováním jednotlivých motivů to působí odfláknutě), ale naprosto nezvládnutý počin, před kterým varovaly ohlasy z Cannes, si představuji jinak. 75%(27.6.2019)

  • J*A*S*M
    ***

    Jarmusch na autopilota. Je to celkem fajn milá hříčka, kde divné postavy chodí, jezdí a postávají v městečku postiženém zombie apokalypsou a recitují u toho humorné hlášky. Když ale člověk vidí to množství talentu, co se sešlo na place, musí chtít víc. #KVIFF2019(2.7.2019)

  • Enšpígl
    **

    Převládá velké zklámán. Jim udělal casting snů, můj starý oblíbenec Bill Murray, můj mladý oblíbenec Adam Driver, můj všeobecný oblíbenec Steve Bsucemi, Iggy Pop jako zombie. Můžu chtít víc ? Můžu !! Například definici toho co vidím, ale to bohužel, tvářilo se to jako komedie, ale vtip si tady velmi dobře zahrál na schovávanou. Občas tedy vykoukl, třeba když Adam podával klíčenku s logem Star Wars, Steve Buscemi s černou kávou, jenže na 105 minut pár flusanců žížeň neuhasí. Vlastně si myslím, že těch výrazných postav tam bylo možná až moc a tak nedostali tolik potřebnýho prostoru, aby rozvinuli svou "jedinečnost" Steve Buscemi tam mě to vysloveně mrzelo. Pokud jde o počet zombie, já bych nechal jen Iggyho a jeho dámu a ne, že jich vyleze tolik, že první co sežrali byl potenciál možný výtečný komedie s jedinečnýma postavama. Nedá se nic dělat, ale jedná se pouze o další promarněnou šanci na kvalitní řechták.(21.6.2019)

  • xxmartinxx
    ****

    Sice často chválím filmy, co jsou fetišistickým vypětím všech sil - a Mrtví neumírají je takového filmu opak. Ale někdy je taková excentrická směsice symbolů a odkazů nakonec to nejlepší, co se vám zrovna může stát. Ten film může znamenat cokoliv a nemusí znamenat nic, rozhodně to není nějaký dokonalý mechanismus, kde vše do všeho zapadne. Ale proto je to fajn.(26.6.2019)

  • Bebacek
    ***

    Americké zapadákovy v režii Jima Jarmusche mě vždycky svým způsobem baví, i právě pro ta hluchá místa, kde se nic neděje (o tom ty zapadákovy jsou), ale ne všechny nedovyprávěné strnulosti a záseky se dají shodit na hlášku "četl jsem to ve scénáři". Zombie Iggy lačnící po kávě je top.(16.7.2019)

  • Psychor
    odpad!

    Jarmusch se nepoučil ze svého předchozího selhání a po šesti letech znovu zkouší štěstí s královským filmovým žánrem. Výsledek je vpravdě tristní, přesto snímek The Dead Don't Die představuje poměrně zajímavý vklad do učebnic filmové teorie, kde nám usnadní pochopení jednoho z mnoha specifik hororového žánru. Jarmusch se totiž ubírá cestou plagiátorství. Tento nešvar je ve světě kinematografie poměrně rozšířený a právě hororový žánr je vůči němu jako jediný ze všech zcela imunní. Neschopný režisér může okopírovat vtipnou scénu takřka do písmene, ale nikdy nevykrade hororovou atmosféru. Snaha o "romerizaci" v tomto případě dle očekávání fatálně selhala a Jarmuschův snímek tak působí dojmem leklé ryby. Jakožto zdejší hororový expert musím The Dead Don't Die ohodnotit odpadem.(3.6.2019)

  • Botič
    ***

    Kdyby byli The Dead Don't Die poskládání daleko víc z fórků, které se odehrávají v závěru, tak to mohla být velká pecka, takhle je to jen bejkárna s prvotřídním obsazením, jejíž největší zombie sedí ale za kamerou.(4.7.2019)

  • NinadeL
    **

    Vysloveně slaboučké. Výborný potenciál, ryze průměrný výsledek. Některé jednotlivosti jsou sice fajn, třeba všechny scény s Tildou, ostatní herci se chovají přesně tak, jak je diváci mají rádi. Ale není to dost.(4.7.2019)

  • Ampi
    ***

    Největším přínosem ČSFD projekce bylo setkání s starým známým kamarádem. Film má obrovský potenciál (herci, prostředí, spojení žánrů, režisér), který v možná, vzhledem k ději v příliš dlouhé stopaži a menšímu výskytu humoru pomalu ztrácí. Ne, že by ve filmu nebyl jeho na délku filmu málo. Bohužel. Ale zase jsem se dozvěděl, že Ronnie je Ronald, Cliff je Clifford a Mindy Minerva.(4.7.2019)

  • Ruut
    ***

    Zombie apokalypsa pro flegmatiky, aneb Jarmusch na volnoběh.(5.7.2019)

  • darkrobyk
    ****

    Film tak pomalý, že v jednom záběru se kola auta otáčejí dopředu. „To muselo udělat divoké zvíře. Nebo smečka divokých zvířat." Opakování replik či titulní písně ještě násobí pomalost vyprávění, zastavené hodinky jsou pak přímo třešničkou na dortu. Vedle parodování Romerových filmů (Noc oživlých mrtvol - hřbitovní scéna s nemrtvými či noční scéna s nahou ženou, nebo Úsvit mrtvých, kde symbolem konzumu je obchodní dům, zde pak zombie opakují jména značek výrobků, vrcholem jsou názvy léků a termíny jako wi-fi nebo bluetooth, které šeptají zombie držící při tom mobily v rukou),z nichž se zde objevuje auto, jde především o satiru společnosti. Zásahy do životního prostředí, lživá média, prolhaná vláda. Ušetřeny nejsou ani děti, které i jako nemrtvé touží nikoliv po rodičích, ale po hračkách. Škoda průměrné kamery, zato hudba byla místy uhrančivá. Ovšem postrádal jsem magičnost a tajuplnost snímku Přežijí jen milenci. Tilda Swintonová znovu potvrdila, že není z tohoto světa. Film pro okrajové publikum.(6.7.2019)

  • JitkaCardova
    *****

    Je to odvážný film, ironický a ani ne nijak složitě metaforický, a silně beznadějný. Jenom cynický není, a není absurdní ani tajemný, a i proto to není žádný horor - protože je to jednoduchý jinotaj, ale ani ne nadsázka. Stejně jako nebyl horor ani komedie Úsvit mrtvých (1978, https://www.csfd.cz/film/7804-usvit-mrtvych/prehled/), i tohle je prostě hořce nemilosrdná společenská kritika, kritika nesmyslného a děsivého propadnutí konzumu, která v posunu do dnešního stavu světa věcně a přiměřeně reálně zrcadlí naši bezprostředně očekávatelnou budoucnost. Jarmusch natočil dno beznaděje, kam se už dneska společně hromadně propadáme, abychom si to mohli zblízka osahat, jak se budeme cítit, jak budeme reagovat, jak nebudeme moci uniknout, až přijde na věc a za pár let překročíme horizont poslední naděje na záchranu biodiverzity a udržitelného života na téhle planetě, a co to s námi a našimi hodnotami udělá dál - a ono už to z lidí dělá hyeny dnes, když se nechtějí dostatečně měnit, když nechtějí zachraňovat a pomáhat, ale pokrytecky si namlouvají, že se to všechno nějak samo srovná i bez jejich přispění, i navzdory jim a jejich ignoranci a krátkozrakému sobectví. Jarmusch natočil i moje od roku 2008 dlouhodobě sílící beznadějné pocity z lidí kolem mě, z jejich nezájmu, nevole, nedůslednosti a pokryteckého starání se jen o sebe, vlastní sebezáchovu, kariéru a "rodinu", za kterou se považuje jen několik vybraných jedinců, natočil dost jednoznačnou vizi, jak to tady mezi námi bude brzy vypadat zblízka úplně všude, pokud lidi budou vytrvale dál nadřazovat konzum a vlastní pohodlí trvalým hodnotám a nezištné lásce a dobrotě a veřejnému a vespolnému prospívání všeho dohromady, života v souladu s prostředím. ****** Na jednu stranu je dost těžké pochopit, že to poselství, které z filmu neustále řve obrazem i slovem, všichni diváci vytěsňují, viz i komentáře na ČSFD a recenze - a to i přes ten závěrečný monolog poustevníka Boba, který musí pochopit i nejnatvrdlejší kořen, na druhou stranu je to typická neracionální reakce lidí, kteří se stydí za vznešené myšlenky, protože by jim komplikovaly život, kdyby se podle nich měli sami umravnit. Protože Jarmusch tím filmem ryje do každého, kdo staví hmotný prospěch a vlastní zájmy a obyčejné pohodlí nebo sebezáchovu nad alarmující stav světa, který už na nás přitom dávno dopadá. Nikdo s nikým nemluví dostatečně otevřeně a upřímně, dostatečný počet lidí nespolupracuje na prospěšných věcech, aniž by měli vlastní sobecké motivace, nepěstují se v dostatečné míře jiné než pragmatické a povrchní vztahy, nepečujeme dost o vzájemné porozumění ani o porozumění důsledkům našich činností, včetně těch pracovních, aby nás to měnilo, ale jakmile nám někdo platí, ochotně a zaslepeně děláme věci, které ničí hodnoty, smysl samotné práce, morální společnost i zdraví planety - jsme koupení, a tak nepečujeme, ale ničíme - a odnášejí to už nejen staří lidé, malé děti, příroda, vzájemná komunikace, bezpečné a důvěrné vztahy, mezilidské závazky, naše zdraví duševní i fyzické, naše schopnosti mít svědomí a zdravý úsudek, ale nakonec my všichni jako celek, celá společnost, kvalitou a prognózou dalšího života, jako bumerangem do týla. Ale nikdo se nechce změnit, ne tak vážně, ne tak moc, aby měl čisté svědomí, tak proč o Jarmuschovi raději pohodlně pokrytecky nenapsat, že natočil bláznivý letní biják pro legraci a bez vážnějších myšlenek. Nic není dál od pravdy. To, že tu strašlivou zkázu, do které se řítíme, natočil ironicky, neznamená, že ve svém posledním varování nemyslí každé slovo i scénu úplně vážně. Ukazuje nám reálně, jak nevěřícně budeme reagovat, až půjdeme doopravdy do kopru a nebudou zdroje, léky, jídlo, nebude na koho se obrátit, nebude kam před tím utéct. Bude to všude bezprostředně: zkáza, bolest, vědomí marnosti, bídného zanikání bez záchrany, bez pomoci, za možností nápravy, nesmyslnost a absurdita a beznaděj jako sklízené plody našeho vytrvale zaslepeného zrůdného setí jedovatých semen a nezodpovědného ničení. ***** Pro mě to je navíc zcela v řádu jeho filmů: od filmu o nedozírné moci soustředěného zušlechtěného asketického jednotlivce a od svědomí oproštěné klinické nedozírné moci nadnárodních koncernů ovlivňujících stav a osud světa, kdy ukazuje zcela doslovně "hranice ovládání", v novodobém samurajském filmu jogína proti organizacím sbíhajícím se k pomyslnému hlavnímu magnátovi (ale přitom nevíme jistě, na čí straně onen bojovník je, jestli univerzálního duchovního dobra, nebo jen jiného organizovaného zla), přes další už vyloženě nekrypticky metaforický snímek Přežijí jen milenci o trvalých hodnotách, které má smysl v čase pěstovat celá staletí kontinuálně, a na rozdíl od konzumu budou člověka zušlechťovat donekonečna, neboť donekonečna je možné hodnotně ladit vztahy mezi živými bytostmi a smysluplně prohlubovat láskyplné, soustředěné porozumění živému světu až po tenhle film, který varuje před tím krátkým koncem, kam nás zavede ta opačná cesta konzumu a pošlapávání hodnot. ***** Žijeme v době, kdy jako na běžícím páse vycházejí po celém světě takovéhle alarmující, děsivými fakty podložené články - a každý, kdo se trochu pohybuje v dokumentaristice nebo se věnuje sociálním a klimatickým otázkám, stejně jako odborníci v mnoha dalších pomáhacích oblastech a vědních oborech, kam podobné alarmující informace prosakují v konkrétních jevech, protože už je to skrze spojitosti patrné všude, ví, že nejsou nijak přehnané ani přitažené za vlasy: https://a2larm.cz/2019/06/pohled-do-propasti/ - takže komentáře, které píší o letním rozverném bijáku, vypadají v reálných souvislostech dětinsky alibisticky, a pokud mám z něčeho husí kůži, protože to má nádech hororu, tak jsou to právě ony, a ne snímek samotný - z něj na mě naopak dýchla nepatrná naděje, že ještě někdo chytrý a slavný vidí reálný stav věcí, připouští to veřejně a stojí mu za to pokoušet se nás varovat, zburcovat. I když možná už je to jen hořký výsměch z přetlaku zoufalství, příprava na horor budoucnosti z nevíry v lidi kolem sebe, že by se to právě s nimi ještě dalo odvrátit - a ty pokrytecké reakce a vytěsňování, s nimiž jeho snímek není přijat ve své obnažené výpovědi, tomu bohužel dávají za pravdu. Je mi právě takhle smutno a zle. *~(17.7.2019)

  • pepo
    *

    Nudne a zanrovo maximalne nezvladnute wtf. Je mi zahadou ako tu nic nefunguje. A este viac nechapem ako "legendarny" reziser po troch dekadach kariery nedokaze natocit vtip aby bol vtipny, akcnu scenu aby bola svizna a hororovu scenu aby bola strasidelna. O stupnovani napatia a absencii elementarnej logiky nehovoriac Hromadu podivnych dramaturgickych preslapov ani nema cenu riesit, "objavny" druhy plan tu mame uz od originalu Dawn of the Dead a zaver je tak mimozny, ze som neveril vlastnym ociam. Este aj ti super herci (s vynimkou Drivera) posobia maximalne znudene. Aspon hudba a kamera sa celkom podarili. 3/10(23.6.2019)

  • InJo
    ***

    Pravděpodobně nejlínější hororová komedie vůbec (pokud se ten film dá uvedenými žánrovými nálepkami vůbec označit, aniž by to automaticky zavánělo ironií). Nepochybně to byl záměr (holt Jarmusch), jen je těžké odhadnout, do jaké míry. A ještě záludnější otázka je, kolik lidí tenhle pro žánr atypický (utahaně-bizarní) styl bude schopno ocenit. Inu, mnoho jich určitě nebude - a dozajista naprostá většina z nich budou zapřísáhlí 'jarmuschovci". Což já určitě nejsem, i když třeba Ghost Doga považuju za téměř dokonalý film. Mrtví neumírají mě ale kupodivu po celou dobu docela bavili, z čehož "viním" primárně dva faktory - takřka nulová očekávání a hlavně báječnou hereckou skvadru, kterou je příjemné sledovat i ve scénách, v nichž se skoro nic neděje (jen škoda, že tradičně kouzelný Buscemi jako typický volič Trumpa nedostal víc prostoru). Je to rozhodně podivnost (minimálně postava Tildy Swinton je toho patřičným dokladem), jejíž existence mě ale minimálně v jednom ohledu hezky zlomyslně těší - že na ni do kina za plné vstupné půjdou určitě i nějací lobotomizovaní jedinci s obřím kýblem popkornu v očekávání svižné brutální a krvavé řežby. Jejich "nadšené" výrazy po skončení filmu bych opravdu moc rád viděl - a Jarmusch nejspíš taky. :-) 60 %(16.7.2019)

  • Vančura
    ***

    Zpočátku mě to bavilo, ke konci už míň. Film na mě působil dojmem, že si Jarmusch natočil film se svými kamarády a natáčení si určitě užili - ovšem jak už to tak bývá, sranda na place ještě nutně nemusí znamenat i srandu v kině, a humor v tomto filmu je podle mě hodně založený na tom, že člověk na tu hru přistoupí (osobně jsem s tím celkem neměl problém, i když taky mi tam nesedlo vše, třeba ty zcizující repliky typu "vím, jak to dopadne, protože jsem četl scénář" mi vtipné nepřijdou, podobně jako třeba to UFO v závěru, to už na mě bylo fakt moc). Ani to áčkové obsazení mi nakonec nepřišlo jako až taková pecka, dost ospalé tempo vyprávění by podle mě sneslo trochu zrychlení, a mrzelo mě vyšumění některých motivů do ztracena (zmizelé kočky, krávy...). Divný apokalypticko-moralizující závěr - který je opakovaně vyzrazen předem jednou z postav - ve mně potom prohloubil podezření, zda již Jarmusch v jeho 66 letech nemá to nejlepší za sebou - jistá blíže nespecifikovaná otravnost, kterou se ten film vyznačuje, zde dosáhla svého vrcholu.(6.7.2019)

  • Tsuki
    ***

    Filmová kravinka, která sice místy pobaví, ale působí hodně polovičatě a nedopracovaně. Občasný humor a dobří herci bohužel jinak prázdnou dějovou linku nezachrání. Sice chápu, že záměrem bylo těžit humor především z kontrastu závážnosti zombie apokalypsy a klidného téměř všedního jednání postav (s velkým nadhledem), ale děj pak nějak postrádá tempo, má moc hluchých míst a nijak negraduje. Jako by se všechno odehrávalo v jedné neměnné linii. Absurdní, místy v podstatě suchý humor sice funguje, ale chtělo by tam těch vtipných hlášek mnohem víc, aby film nevyzníval tak "bledě". Ani nápad se zcizovacími efekty, který byl jinak super, nakonec tento film nezachránil, protože prostě postavy postrádají skutečnou motivaci a cíl, který by táhl děj. Není pak divu, že konec vyšuměl do ztracena. Možná to byl záměr, ale za mě to příliš nefungovalo. ~(3,3)~(20.7.2019)

  • penylane
    ***

    Kontrolní otázka - jak se jmenuje zpěvák ústřední písně :-D ? Rozhodně jsem se nenudila, mnohokrát hodně pobavila, ale konec film totálně zabil. Velice nepovedený. Škoda. Dejte si 2-3 panáky a vyrazte do kina, úlet roku :-D(4.7.2019)

  • Anderton
    ***

    Tak tu ostalo všetko zhruba v polovici cesty. Jarmuschov príspevok na tému zombie apokalypsy sa snaží silou mocou reflektovať záner, lenže Jarmuschov štýl nie je na to dvakrát stvorený (na rozdiel od gangsterky, westernu, upírov...). To však neznamená, že nejde o fajn letnú oddychovku. Len neviem, či presne o toto Američanovi išlo. Vtipy mohli byť vtipnejšie, Adam a Selena v "spoločnej" scéne ale skutočne rulezzz, akcia svižnejšia, respektíve ešte mdlejšia, aby bola fakt groteskne vtipná a sociálny komentár je tak doslovný, že teraz fakt neviem, či sa Jarmusch bojí dementnosti publika, alebo je to nejaký implicitný, extrémne inteligentný humor. Každý nech si tak z tohto filmu zoberie - nezoberie, čo chce - nechce.(4.7.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace