poster

Les Misérables (TV seriál)

  • USA

    Les Misérables

  • Austrálie

    Les Misérables

  • Nový Zéland

    Les Misérables

Drama / Historický / Romantický

Velká Británie / USA, 2018–2019, 6 h (Minutáž: 60 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Emily93
    ****

    Som príjemne očarená z tejto adaptácie. Najskôr som bola jemne skeptická, ale tento seriál som si rýchlo obľúbila. Dominic West suverénne dominuje v stvárnení Valjeana, David Oyelowo v Javertovi je impozantný, presvedčivý výkon vznešenej Lily Collins v postave Fantine. Imponuje mi vynechanie muzikálnosti a pridanie dôrazu na príbeh. Bolesť a smútok sú nádherne zachytené s citom pre detail.(30.7.2019)

  • marhoul
    *****

    Parádní zpracování Hugovo klasiky, která konečně dosatala zasloužený časový prostor. Šest dílů odsejpalo jedna radost a že bylo na co se koukat! Dominic West v roli Jeana Valjeana dokázal takřka nemožné, akceptovala jsem ho stejně jako milovaného Gabina nebo Lina Venturu, ale uznávám, v nové verzi se mi převelice pozdávalo, jaký má nový podařený Valjean sex-appeal. Lily Colins okouzlila přirozenou interpretací, vnímala jsem ji jako řádky slavné knihy, byla to přesně ONA. Skvělý scénář, výprava, lokace, kostýmy, každá byť menší rolička byla zachycena precizně, nezapadl nikdo, velmi dobré! V.H. byl brilantní autor, látka, kterou napsal, je namakaná, sama o sobě tvůrcům umožňuje vytvořit perfektní podívanou, napříč několika žánry, zmastit Bídníky se podařilo jen v muzikálu s falešně zpívajícím Gladiátorem, Wolverinem a Ankou Okatou. Následuje výtka, která většinu pobouří, však jsme tady od toho, abychom vyjádřili svůj názor. Nejsem zastánce přehnané politické korektnosti hraničící se zdravým rozumem. Přestože byl Javert zahrán rovněž excelentně (Davidovi upřímná všechna čest), obsazovaní herců tmavé pleti do snímků dle klasických předloh vnímám jako faktickou chybu, kterou neumím přehlédnout. Nehledejte v tom rasismus, křivdili byste mi. Hercům všech barev pleti neupírám možnost realizace, v počinech, kde není vyložený popis postavy, ať hraje kdokoli kohokoli. Nemám problém. Ale aby hrál afroameričan drába bělochům na galejích, následně svou kariéru vyhnal až na jednoho z vrchních policistů v Paříži, přičemž děj se odehrává i během francouzské revoluce, tedy v době mezi dvěma Napoleony, to mi přijde za čáru. A Victor ani nemusel hodit černé na bílé, jaké pleti Javert je. Vadí mi tyhlety povinné manévry v Louskáčkovi, vadí mi v Bídnících, vadilo by mi to v F.L.Věkovi, v Pikové dámě i v Červené Karkulce. Je to faktická blbost jako taková, zbytečný tah, který by se lépe hodil do alternativního divadelního provedení, alias Romeo a Julie s Orlando Bloomem na motorce. Nicméně respektuji, že jinému toto vadit nemusí, že to nevnímají jako chybu, čili si „srážku z principu“ za casting odpustím. Celková kvalita BBC počinu vyhrává. Ale hlava se šla ukroutit, ne že ne. 😉(14.12.2019)

  • LucinkaMyska
    ****

    Román Victora Huga se zde dočkal kvalitního zpracování, které v šesti epizodách má dostatek prostoru pro odkrytí své hloubky. Je to bezútěšné od začátku do konce. Honba za lepším životem, kdy se marně snažíme prchnout od své minulosti, která nás symbolicky v roli inspektora pronásleduje jako stín. A teprve tehdy, když se Jean Valjean postaví svému nepříteli a přesto mu odpustí, pak teprve minulost symbolizovaná Javertem ztratí svůj náboj a posedlost a odejde. Jako kdyby nám Hugo vtloukal do hlavy, že před minulostí nelze utéct, ale je potřeba se jí postavit dřív, než bude pozdě. Protože pro Valjeana skoro pozdě už je. Celý seriál mě postava Javerta vytáčela, a to, že ho hraje černoch (ač excelentně) ten pocit jen umocňuje. Ultrakorektně se tam napasoval a Hugo se musí v hrobě obracet. Neexistuje, aby na počátku devatenáctého století v Paříži poroučel černoch bělochům. To prostě nejde, není na tom nic rasistického ani xenofobního. Je to holý historický fakt. Nicméně čím déle nad tím přemýšlím, tím víc mi přijde, že tam byl nastrčen schválně, aby vykreslil onu grotesknost a nesmyslnost státní "spravedlivé bělošské" persekuce. Ta postava je sama o sobě provokativní, a to, že ji hraje člověk tmavé pleti, to ještě umocní a onu absurditu vygraduje na pokraj snesitelnosti. Je nezbytné vyzdvihnout poslední slova Jean Valjeana, kdy říká:"Milujte se..." a to i tehdy, když celá realita stojí za starou bačkoru...(2.2.2020)

  • misterz
    ****

    Asi jedno z najlepších stvárnení tejto adaptácie od majstra písaného slova Victora Huga. Hudba, výprava a réžia - to všetko spolu prinieslo jedinečnú atmosféru a nesmierne obsažne bohatú záležitosť. Dej, ktorý tu dýcha epikou aj na malom priestore a človek, ktorý má rád dobovo atmosferické záležitosti si tu jednoducho musí vychutnať každú jednu scénu ako si malý chlapec dokáže vychutnávať sladký cukrík. A predsa je tu jedna maličkosť, ktorá trochu kazí dojem, čo je teda obrovská škoda, no nedá sa nad tým privrieť oko. A tou je hlúpy multikulti casting odporujúci základnej racionalite. Ja chápem, že je to teraz moderné a plne zodpovedajúce "humánnym štandardom liberálnej kaviarenskej ľavice", ale podľa zdravého sedliackeho rozumu a na základe obrazu, ktorý poskytuje samotná kniha sem skrátka černoch rozhodne nepatrí. A tobôž nie ako jedna z hlavných postáv. To bola teda riadna päsť na oko, nech sa nikto nehnevá, je to môj názor (proti hercovi ako takom nič nemám, hral výborne). Hviezda dole. 85/100(16.7.2019)

  • Jarabara
    ****

    Úvodem musím předeslat, že Bídníci jsou moje srdeční záležitost. Ten krásný a silný příběh nelze nemilovat. Už jako dítě jsem prožívala krutý osud Fantiny, obdivovala silného Jeana Valjeana, dojímala se nad láskou Cosetty a Maria a nenáviděla komisaře Javerta. A protože nepatřím k divákům, kteří nedají nikdy dopustit na adaptaci literárního díla, kterou viděli poprvé, tak mě celkem uspokojilo, i když nenadchlo další zpracování Bídníků z roku 2000, ač slavný Depardieu nikdy nepatřil k mým idolům. Uvítala jsem tedy skutečnost, že se Bídníci dočkali dalšího zpracování a těšila se, jak se tvůrcům podařilo příběh uchopit, zachovat, doufejme nezkazit a snad i přidat něco nového. Samozřejmě jsem byla nejvíc zvědavá na hlavní postavu Jeana Valjeana. Zde jsem se nezklamala. Mám za to, že Dominic West se své role zhostil brilantně a za mě byl, při vší úctě k Jeanu Gabinovi, nejlepším Valjeanem. Dále mě zaujalo ztvárnění manželů Thénardierových, kteří byli tak nádherně odporní, že snad by to už ani více možné nebylo. Zejména matka v podání úžasné Olivie Colman byla jako „ pěstounka“ na zabití. Skvělá a uvěřitelná byla i Lily Collins jako představitelka Fantiny, zatímco Cosetta byla jen hezká, křehká a milá, ale tak to asi mělo být, její postava větší ambice neměla. Komisaře Javerta si nechávám s hodnocením nakonec, přestože je to de facto druhá hlavní postava – protihráč Jeana Valjeana. Slušelo by se začít tím, že představitel Javerta David Oyelowo je skvělý a charismatický herec, ale.........Já ale toto klišé odmítám. Komisaře Javerta prostě neměl hrát herec černé pleti, ať už to byl herec skvělý nebo průměrný. Natolik se přece orientujeme v historii, že nám představa černého vrchního pařížského komisaře v první třetině 19. století musí připadat absurdní. Pro ty co namítnou, že barva pleti není v tomto případě podstatná, že důležité je ztvárnění posedlosti po usvědčení a zničení toho, kdo v očích Javerta ztělesňuje zlo ohrožující společnost, nelze než kontrovat tím, že pak Fantinu i Cosettu mohly hrát ošklivky a Valjeana mrňous. To je samozřejmě přehnané, ale chci tím říct, že by se tvůrci prostě měli držet jak reálií historických, tak i literární předlohy. Oni samozřejmě mohou argumentovat uměleckou licencí, pak ale ať vědí a slyší, že v tomto případě tato „ licence“ diváka ruší a zkazí mu zážitek z jinak velmi kvalitní podívané. Mě to tedy rušilo velmi a pokud budu chtít být ironická, tak se povedlo, že to bylo ještě „ působivější“ než černá Máří Magdaléna v seriálu Bible pokračuje. A to bylo nějaké peklo! Kam až povede snaha po rasové korektnosti ?(11.8.2020)