poster

Poslouchej

  • USA

    Listen

    (festivalový název)

Thriller / Psychologický / Drama

Česko, 2019, 77 min

Komentáře uživatelů k filmu (44)

  • Matty
    *

    První polovina filmu nabízí jeden z nejzdařilejších českých pokusů o mumblecore vztahovku (tím nejlepším je film Karel, já a ty, kde šlo o záměr, čímž si v tomto případě nejsem jistý). Hádky improvizujících herců jsou autentické i díky občasným přeřekům a váhání, jak na partnera reagovat. Repliky nepůsobí vykonstruovaně i pro svou banálnost a zacyklenost - řeší stále totéž a nic nevyřeší, jak tomu u partnerských dialogů občas bývá. Stejně prázdná je řada čistě realisticky motivovaných záběrů, kdy si Eliška jde zakouřit nebo na toaletách rozdýchává partnerskou krizi, jakkoli by to ovšem nemusela dělat až tak často. Vzhledem k tomu, jak nesympatické jsou obě postavy (od prvních minut se k sobě chovají hnusně, aniž bychom věděli proč - nepřijmeme-li jako vysvětlení sexistický stereotyp, že menstruující ženy jsou otravné). Není příjemné s nimi trávit čas, ale stejně tak není příjemné zůstávat ve vztahu, jehož záruční lhůta dávno vypršela. Sice nejde o thriller, ale vzhledem k zaměření na dusnou atmosféru vztahu nevadí, že vyprávění nikam nesměřuje. Až potud OK film, produkčními hodnotami a hereckými výkony na úrovni studentské tvorby s omezeným rozpočtem. Potíž je v tom, že druhá polovina, kdy se teprve začne dít něco napínavého (když nepočítáme dva předchozí, dosti neuspokojivé náznaky toho, že něco není v pořádku - masturbaci v koupelně a podezření prodavače v krámku), je s tou první prakticky neslučitelná a víceméně by se bez ní obešla. Veškerý vývoj proběhne teprve ve druhé půlce, po náhlém zvratu při poslechu rádia (kdy ovšem kvůli nedoladěnému zvuku v hudbě poněkud zaniká to podstatné, podobně jako později ani na velkém plátně není čitelné to, co Eliška píše na mobilu, což by pro pochopení děje být mělo). Nejde tedy, i kvůli tomu, s jakým klidem Eliška reaguje na všechna odhalení, o kontinuální stupňování napětí nebo postupnou proměnu postav, ale o náhlý zlom (tzn. spíš horor než inzerovaný thriller). Chování hlavní hrdinky, dosud jen vzbuzující lehký údiv (proč ze vztahu dávno neutekla), se s ohledem na nové objevy, které učiní, stává zcela nelogickým, ke konci až sebevražedným. Přes přibývání rozumově nevysvětlitelných a transtextuálně motivovaný prvků si film nadále snaží zachovat určitou psychologickou věrohodnost, dál servíruje prázdné scény z partnerského života a vysvětluje chování postav (jakkoli víme, že jedna z nich jedná dle požadavků žánru, ne realisticky), ale činí to tak nepřesvědčivě, že si jen podráží nohy a vyvolává další otázky, na něž nemá odpovědi. Šokující odhalení, ve finále pro jistotu vysvětlené sérií redundantních flashbacků (nejspíš začleněných jen proto, aby do traileru bylo možné nastříhat souložící těla), by navíc mělo spočívat v tom, co je zjevné cca po dvaceti minutách, což ještě násobí pochybnosti nad Eliščinými kognitivními schopnostmi. Celá zápletka by mohla dávat alespoň minimální smysl, kdyby bylo hned zkraje řečeno, že se děj odehrává ve světě, kde se spolu lidé nemohou jednoduše rozcházet, a když už se jednou dají dohromady, musejí spolu zůstat až do smrti. Pokud ale budeme v souladu s realistickou první polovinou předpokládat, že v daném světě platí víceméně stejná pravidla jako v naší aktuální realitě, film s postupujícími minutami pozbývá veškerého smysl, rozpadá se na (tonálně, žánrově i stylisticky) nespojitelné fragmenty a ke konci už funguje jen jako nechtěná komedie. Kdyby ovšem trval jen polovinu své stopáže, byl bych ne přímo nadšen, ale určitě spokojen. 30%(11.9.2019)

  • hirnlego
    *

    Poslouchej | jestli chceš se mnou bydlet | tak si to rozmysli | máš spoustu blbejch keců | a moc ti to nemyslí(7.3.2021)

  • Vančura
    ***

    Hlavně z počátku mě to hodně bavilo. Je to film, který si dokázal získat mou pozornost od začátku do konce a přišlo mi strašně zábavné, snažit se předvídat další vývoj děje. Bohužel někde od toho momentu, kdy Eliška začne komunikovat s tou mrtvou holkou, se to zvrhne ve strašnou blbost, což je podle mě strašná škoda, protože mi přišlo, že ze všech možných vysvětlení Adamova chování si tvůrci zvolili asi to nejblbější (a nejklišoidnější). Kristýna Podzimková mě zde hodně nadchla, ale jinak byl můj dojem z toho filmu nakonec bohužel dost nevalný, mj. i kvůli debilním dialogům typu: Musí to vždycky, když je to pěkný, končit tím, že se chceš vystříkat? - Cože? Vždyť jsme spolu dlouho nic neměli. - No a ještě nejmíň tři dny mít nebudem. - Achjo. Ale ruce a pusu máš v pořádku ne?... - Sorry, já prostě nemůžu. - Co? Co blbneš? - Já si prostě nemůžu hrát s ptákem, kterýho strkáš bůhvíkde.(6.6.2020)

  • Dzeyna
    ****

    Podle mě je to super a creepy.(20.12.2020)

  • Ivoshek
    *****

    V prostředí české filmové produkce to je velice příjemné překvapení. Film má v sobě hodně žánrů a všechny samy o sobě fungují. Za mne nejlíp asi funguje thrillerová část, kdy je atmosféra vskutku řádně hutná a směrem ke konci i čím dál hutnější. Asi by se dalo pár věcí udělat trošku líp, ale zase to bohatě vyvažuje absence Áni, Táni a Donutila. A taky hodně dobrá kamera. PS: bod nahoru za konzervu od tuňáka!(11.9.2019)

  • Marze
    **

    Žanrově milenecká nízkoropočtová road movie dělaná podomácku, studie rozpadajícího se vztahu. Vidíme dusný vztah plný dialogů s malichernostmi, s hádkami, podezíráním, urážením. Dokonale divácky nesympatický pár. Nevypnul jsem to jen protože jsem čekal kdo bude iniciátor rozchodu, nebo snad autoři něco vymyslí. Přirozená zvědavost, jak to dopadne. Ale nic, kromě generačního jazyku „Přestaň hrotit!“. Něco začne viset ve vzduchu a film se žánrově překlopí do thrilleru. ne dost nelogické, proč jsou stále spolu. Objeví se nadpřirozené prvky, hrozivé stíny a zvuky. Žádný obvyklý žánrový dvojí zvrat, žádná pointa.(26.11.2020)

  • dopitak
    ***

    Chápu rozčarování kolegů. Začátek je pecka s dialogy a chováním ze života, druhej takovej film neuvidíte! Oba herci jsou přirozenější než přirození, takhle to ve vztahu měl někdy snad každý z nás, a od tak desáté minuty je jasné, že ti dva se musí rozejít. Jenomže tvůrci v druhé polovině posunuli žánr někam ke Kruhu, a až hororové prvky tomu nesedí. Prostě když o tom přemýšlíte, den má 24 hodin, a pokud s někým žijete, tak SPOILER můžete spát jen na jednom místě.. Krístýna je přirozeně krásná žena.(21.5.2020)

  • Othello
    odpad!

    Je to jak sedět ve vlakovém kupé se dvěma úplně neskutečnýma kreténama a zjistit, že jste si zapomněli doma sluchátka. Akorát po těch 77 minutách nevystoupíte konečně třeba v Mníšku pod Brdy, nýbrž jste pořád na tom samém místě a to je dost neštěstí. Ženská postava je napsaná podle článku z Maximu "Na jaký semetriky si dávat bacha.", postava mužská pak dle článku ve Chvilce pro tebe "Před jakými typy mužů je lépe být na pozoru." Do filmů, které vycházejí čistě z interakcí dvou postav by mi přišlo příště dobrý obsadit herce, kteří umí hrát. Pokud je tvůrcům filmu takovýto vztah mezi mužem a ženou povědomý, jsem za to rád, protože si ho zaslouží.(18.8.2020)

  • slunicko2
    ***

    Z nudy rozpadajícího se vztahu ke thrilleru s hororovými prvky a logickými lapsy. 1) Spoiler! Po zdlouhavé nicméně autentické první polovině filmu, v níž sledujeme milého kluka a dosti otravnou žárlivku, se děj konečně dá do křečovitého pohybu a poskytne divákovi až thrillerovou podívanou._____ 2) Pěkný štíhlý 30letý Aleš Bilík mě udržel u obrazovky i během ponudnělého začátku._____ 3) Jako obvykle se i zde vyplatí nečíst komenty ani obsah filmu předem, abyste nebyli ochuzeni o překvapení._____ 4) Zajímavý koment: Matty*. Komentátor sorrow* pěkně vypočítává nelogičnosti a nesmysly ve snímku.(16.3.2021)

  • Arsenal83
    **

    Amatérske výkony tu je dosť vidieť, ale ono to svojím dejom zaujme. Nie je to len o hádke „podvádzaš ma alebo nie!“ Dostáva to aj iný rozmer a práve ten je silnou nosnou časťou, že človek je zvedavý. Zvedavý ako to dopadne, čo je za tým. Nakoniec to skončí tak predpokladane a skratkovite. Ale celé zlé to nebolo.(12.12.2020)

  • Johnny.ARN
    **

    Každý, kto to znechutene vypol po dvadsiatich minútach, prišiel o celkom zaujímavú zápletku. Na druhej strane, každý, kto to dopozeral, ten čas vedel využiť aj rozumnejšie. 2 z 5(22.5.2020)

  • bari68
    **

    Tento žáner je v našich končinách Bohom zapomenutý a neviem o filmu ktorého kvality by dosahovali vrcholu. Inak to nie je ani v tomto prípade. Možno, keby sa dej odohrával v komornejším prostredí a nebol by artovým road-movie, logike by to prospelo viacej, ako aj fakt, že zápletku divák pozná po cca 25 minútach. Čo ma osobne ale najviac iritovalo je to, že hlavný hrdina používa základné aspekty toho ako sa NEchovať a kde nefungujú klišé.(23.5.2020)

  • honajz2
    ***

    Já oceňuji už jenom to, že se někdo v Česku pokusil natočit film, který je nějakého jiného žánru, než se zde točí. A on dokonce nevypadá špatně - na české poměry. Například hudba je tam vybraná skvěle, kamera je (až na pár amatérsky působících záběrů) dost dobrá a když pominu nudnou a zbytečně utahanou první polovinu (která se sice snaží o pomalý vývin napětí, ale neúspěšně), je to i docela atmosférické a napínavé. Jenže největší průser přichází se scénářem. Postavy jsou představeny nedostatečně, divák nechápe, proč jsou ti dva pohádaní a ani mu není prozrazeno, kam ti dva vůbec jedou. V scénáři je ale i dost trhlin v chování postav, třeba když se ukáže, jak to celé je, tak SPOILER proč se ta holka nerozhodla zavolat policii? Proč nezdrhla už na tom hotelu? To byla tak naivní celou tu dobu? KONEC SPOILERU. A není to jen tohle. Navíc ten hororový prvek je absolutně odfláknutý a obzvlášť před koncem je to dost znát (klakson v autě), takže buď ho tam měli lépe zapojit nebo ho úplně vynechat. Zase ten nápad s mobilem se mi líbil, ale i tak, ten scénář je děravý jak řešeto a dost to kazí. Nebýt toho, mohl by z Poslouchej být celkem povedený film, takhle je u něj třeba hlavně ocenit tu snahu. A on se mi vlastně díky té snaze líbil, jen škoda, že vyšší hodnocení (i přes nadhodnocení kvůli netypickému žánru pro české filmy) jak slabé 3* dát nemůžu. Atmosféra totiž byla povedená a snad i víc, než u Tichých doteků (které taky trpí nepromyšleným scénářem). Tak jako tak, je to mnohem lepší než třeba Daria... A v rámci všech českých filmů by se snad mohlo jednat i o strašně mírný nadprůměr. Jo, až takhle špatně na tom jsme. Slabé 3*(2.6.2020)

  • mira007
    ***

    Milenecký pár jede na výlet kamsi k Temelínu do míst, kde zmizelo jakési děvče, přičemž ona mu nevěří a on se chová divně. Prvních 30 minut je jen jakási konverzačka "ze života" - civilní, autentické, až nudné a pak se to změní v horor a krimi thriller, který je jen o dvou lidech. Musím ocenit, že se v českém filmu někdo pokouší o žánrový film, ale výsledek je hrozně jednoduchoučkej ( povídka na dvacet minut ). PS: Rozmáhá se nám tu takový nešvar - trailer obsahoval dvousekundové ukázky celkem odvážných sex scén, takže to mohlo budit dojem, že to bude erotický thriller kde režisér svlékne hlavní hrdinku Kristýnu Podzimkovou, jenže ve filmu jsou jen ty dvě sekundy a navíc tam není Kristýna, ale Eliška Applová ( slavná aktivistka za kojení na veřejnosti ), která je jak její dvojče ( v tom záběru ). Tož to se mi zdají jako hodně laciné triky. Jestli chtěli autoři, aby jim na ten film chodili lidi, tak se mají vykašlat na tyhle triky a spíš se snažit, aby se ten film nedostal na internet ve stejném momentu jako do kin.(31.5.2020)

  • mira.l
    *

    Tak jedna * za snahu. Český pokus o cosi jako horor, který ostal někde na půli cesty. Úvodní hádání té dvojice mě moc nebavilo, pak se to trochu rozjelo, no ale jak do toho vstoupil duch (ještě že nebyl svatý), tak to šlo celý nějak do kopru. Jak Adama dostala od karavanů přes les do auta? Kdo sešrotuje celkem slušně vypadající auto, aniž ho prohlídne?? A to odhlídnu od toho samotného nápadu. Jak říkám, na půli cesty...(10.8.2020)

  • Mamlas
    odpad!

    Dno myslitelného i nemyslitelného. Odzbrojující tupost, blbost, absolutní nuda od začátku do konce. Celý realizační tým by se mnohonásobně lépe uplatnil na poli při sběru brambor, chmele nebo něčeho takového. (0%)(23.5.2020)

  • Rockerman
    **

    Půl filmu sledujeme partnerskou hádku s příšernými dialogy a s duchaplnými perlami typu: "Ten sejra mi připomíná náš vztah, moh by bejt dobrej, ale není" a nic nenasvědčuje, že by tomu dále mělo být jinak. Náhle se to však změní v mysrteriózní krimi drama a končí to jako drsný triller. V půlce to bylo na odpad, ale za snahu dávám 2*.(7.1.2021)

  • maniacxl
    ***

    Zajímavě divný...Syrový dialogy,de facto film pro dva herce,kteří ale hrají přesvědčivě a dobře.Mega zázrak to není,ale jsme v České republice,kde žánr jako je mysteriozní thriller moc neumíme.Mně to uběhlo rychle i díky délce(cca 75 min.),a ani jsem se nenudil.Jo, asi jsem docela příjemně překvapen,protože jsem od toho nečekal nic.Jak to asi dopadne jde po chvilce vytušit,ale nevadilo mi to.65%.(20.5.2020)

  • rublik05
    *

    Poněkud zvláštní pokus o české drama s hororovými prvky, který od samého začátku budí dojem laciné a sterilní vztahovky, která sice láká na psychologický thriller, ovšem ve skutečnosti nabízí leda tak velkou nudu a šeď. Ústřední dvojice herců mi nepřišla vůbec sympatická, jejich chování bylo místy dost nelogické, naprosto otřesné dialogy celkovému dojmu taky dvakrát nepřidaly. Děj se nese víceméně v pomalém tempu, trochu se rozjede až v druhé půlce, kde se tvůrci snažili o nějaké ty děsivé momenty, avšak vlivem amatérského provedení vyjde většina z nich zcela do prázdna. Scénář je děravý jak ementál, zoufale mi chyběla nějaká pointa, jelikož finální rozuzlení je neuvěřitelně stupidní, až jsem ani nechtěl věřit, že patří do stejného filmu. Nejlíp překvapivě dopadla asi první polovina, která je sice nudná, ale svým způsobem autentická, zbytek je jen jedna velká katastrofa. Vlastně ani nevím, co mě kromě zvědavosti donutilo si tuhle amatéřinu dát až do konce. 1/10.(9.3.2021)

  • sorrow
    *

    Film by si asi zasloužil označení žánru horor/mysteriózní namísto thriller, když se v něm vyskytují duchové... Film velice krátký, měl spád a jednou se to dalo. SPOILER. Každopádně je dost otázek, které nemají logické odpovědi, např. proč Bílík vozí přítelkyni zrovna do obchodu, kde ho někdo může poznat, proč se všemi obětmi jezdí na stejná místa, proč se normálně nerozejde a musí každou milenku hned vraždit, kde vykouzlil v lese tu lopatu (tu už tam má asi připravenou dlouhodobě), jak je možné, že slabší žena, navíc zdrogovaná prášky a zraněná, mu uteče, pak ho ještě přemůže a ještě ho dokáže sama odnést takovou dálku do auta (možná snad pomohl duch té zavražděné dívky…???), nebo že by na každém vrakovišti hned každému sešrotovali auto na počkání a na nic se neptali, nepožadovali žádné doklady, neudělali prohlídku auta (to možná snad jedině v Pulp Fiction na vrakovišti Monster Joe´s pod dohledem Wolfa). Skutečně by toto bylo logické jednání, nebylo by lepší jít na policii než se sama stát vrahem, příp. když už musela, mohla to dokončit na místě, kde by obstála nutná obrana. Nehledě na to, že tento pár byl už asi dlouhou dobu nefunkční a ukončit to mohla i Podzimková, namísto toho jede kamsi na výlet, kde jen prudí a vyvolává hádky s partnerem, proč tam vlastně jela, pokud byla se vztahem nespokojená, mohla ho ukončit i ona. Navíc jak by asi Bílík zvládal mít manželku a k tomu další dvě milenky a dokázal to 2 roky před všemi tajit (časově nemožné), dvě milenky současně určitě měl, protože ten prodavač brýlí ho tam přece viděl před 2 měsíci s jinou, přitom s Podzimkovou už byl 2 roky. Děj je pak v normálním světě těžko uvěřitelný a konec jen těžko pochopitelný a film to sráží totálně do kolen, neboť je to jeden velký nesmysl.(9.3.2021)

<< předchozí 1 2 3