Reklama

Reklama

Poslouchej

  • USA Listen (festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Snímek vypráví příběh mladého páru, který vyráží na výlet, aby jejich vztahu dodali novou energii, protože se zdá, že už se vyčerpal a spěje k zániku. Dívka má navíc silné podezření, že jí je partner nevěrný, ale nemá pro to důkazy. Partnerovo koketní chování vůči jiným ženám ji v tom však utvrzuje. Během cesty, kdy její partner spí, uslyší v autě hlas a jak se záhy ukáže, jde o hlas mužovy milenky. Ta se dokonce dívce začne zjevovat. Je to jen noční můra, halucinace, nebo snad její partner skrývá daleko hrůznější tajemství, než jsou občasné zálety? Jak ubíhají kilometry, atmosféra houstne a ve chvíli, kdy dívka záhadu rozluští, jí začne jít o život. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (80)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Jaj, to je škody, to je škody. Poslouchej vypadá jako dost dobrý horor, máme tu několik tzv. lekaček v podobě dobře namaskované mrtvé milenky. Bohužel filmaři trochu promarnili svou šanci. Svých charakterem totiž je vcelku brzo jasná pointa příběhu. Dále se navíc mrtvolně zohavená žena neobjevuje, ale mluví do sluchátek a to je opravdu úlet. Mrtví mohou komunikovat různými způsoby, ale aby živý napsal otázku na mobil a mrtvola s ním mluvila jak přes mobil, to je trochu moc a spíše to odkazuje na parodii tohoto žánru. Ovšem zarážejících věcí je celá řada. Nerozumím třeba logice ženy, která se skrývá před útočníkem pod karavanem, ale pak na něj začne chrlit výtky a otázky, takže nemá problém ji snadno najít. A další. Jak dostala žena muže do auta, když od původně zaparkované káry uběhnou dost velký kus. Také je zvláštní, že se jí podařilo nechat sešrotovat auto s mrtvolou v kufru. První půlka je napínavá až hororová a slibuje napětí do poslední vteřiny, druhá působí dojmem, že tvůrci nevěděli, co s načatým příběhem. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Další z nenápadných českých filmů, k nimž jsem se dostal díky Netflixu, protože mi v roce 2019 unikl. Na rozdíl od většiny hodnotících a komentujících mi snímek na české poměry v rámci žánru připadl solidní. Herecky mi sice více seděla Kristýna Podzimková, ale i tak mi stupňování napětí mezi oběma postavami a vkládání hororových prvků připadlo povedené. A to jsem netušil, že od stejných režisérů uvidím ještě lepší film. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

SPOILERy jak sviňa... ale ono je to celkem jedno: silně nadstandardní vztahová konverzačka dvou nesnesitelných lidí, která se ve druhé půli přelije v naprosto zaměnitelný a zkratkovitý psychothriller. Ozvláštněním má být příměs duchařského hororu, z níž ovšem funguje pouze první lekačka (jelikož je absolutně nečekaná). Její přítomnost je jinak zhola zbytečná - pouze lacině nahrazuje promyšlenější přechod do jiného žánru a k ničemu zajímavějšímu nevede. Ukázkově promrhaná příležitost. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu nabízí jeden z nejzdařilejších českých pokusů o mumblecore vztahovku (tím nejlepším je film Karel, já a ty, kde šlo o záměr, čímž si v tomto případě nejsem jistý). Hádky improvizujících herců jsou autentické i díky občasným přeřekům a váhání, jak na partnera reagovat. Repliky nepůsobí vykonstruovaně i pro svou banálnost a zacyklenost - řeší stále totéž a nic nevyřeší, jak tomu u partnerských dialogů občas bývá. Stejně prázdná je řada čistě realisticky motivovaných záběrů, kdy si Eliška jde zakouřit nebo na toaletách rozdýchává partnerskou krizi, jakkoli by to ovšem nemusela dělat až tak často. Vzhledem k tomu, jak nesympatické jsou obě postavy (od prvních minut se k sobě chovají hnusně, aniž bychom věděli proč - nepřijmeme-li jako vysvětlení sexistický stereotyp, že menstruující ženy jsou otravné). Není příjemné s nimi trávit čas, ale stejně tak není příjemné zůstávat ve vztahu, jehož záruční lhůta dávno vypršela. Sice nejde o thriller, ale vzhledem k zaměření na dusnou atmosféru vztahu nevadí, že vyprávění nikam nesměřuje. Až potud OK film, produkčními hodnotami a hereckými výkony na úrovni studentské tvorby s omezeným rozpočtem. Potíž je v tom, že druhá polovina, kdy se teprve začne dít něco napínavého (když nepočítáme dva předchozí, dosti neuspokojivé náznaky toho, že něco není v pořádku - masturbaci v koupelně a podezření prodavače v krámku), je s tou první prakticky neslučitelná a víceméně by se bez ní obešla. Veškerý vývoj proběhne teprve ve druhé půlce, po náhlém zvratu při poslechu rádia (kdy ovšem kvůli nedoladěnému zvuku v hudbě poněkud zaniká to podstatné, podobně jako později ani na velkém plátně není čitelné to, co Eliška píše na mobilu, což by pro pochopení děje být mělo). Nejde tedy, i kvůli tomu, s jakým klidem Eliška reaguje na všechna odhalení, o kontinuální stupňování napětí nebo postupnou proměnu postav, ale o náhlý zlom (tzn. spíš horor než inzerovaný thriller). Chování hlavní hrdinky, dosud jen vzbuzující lehký údiv (proč ze vztahu dávno neutekla), se s ohledem na nové objevy, které učiní, stává zcela nelogickým, ke konci až sebevražedným. Přes přibývání rozumově nevysvětlitelných a transtextuálně motivovaný prvků si film nadále snaží zachovat určitou psychologickou věrohodnost, dál servíruje prázdné scény z partnerského života a vysvětluje chování postav (jakkoli víme, že jedna z nich jedná dle požadavků žánru, ne realisticky), ale činí to tak nepřesvědčivě, že si jen podráží nohy a vyvolává další otázky, na něž nemá odpovědi. Šokující odhalení, ve finále pro jistotu vysvětlené sérií redundantních flashbacků (nejspíš začleněných jen proto, aby do traileru bylo možné nastříhat souložící těla), by navíc mělo spočívat v tom, co je zjevné cca po dvaceti minutách, což ještě násobí pochybnosti nad Eliščinými kognitivními schopnostmi. Celá zápletka by mohla dávat alespoň minimální smysl, kdyby bylo hned zkraje řečeno, že se děj odehrává ve světě, kde se spolu lidé nemohou jednoduše rozcházet, a když už se jednou dají dohromady, musejí spolu zůstat až do smrti. Pokud ale budeme v souladu s realistickou první polovinou předpokládat, že v daném světě platí víceméně stejná pravidla jako v naší aktuální realitě, film s postupujícími minutami pozbývá veškerého smysl, rozpadá se na (tonálně, žánrově i stylisticky) nespojitelné fragmenty a ke konci už funguje jen jako nechtěná komedie. Kdyby ovšem trval jen polovinu své stopáže, byl bych ne přímo nadšen, ale určitě spokojen. 30% () (méně) (více)

maniacxl 

všechny recenze uživatele

Zajímavě divný...Syrový dialogy,de facto film pro dva herce,kteří ale hrají přesvědčivě a dobře.Mega zázrak to není,ale jsme v České republice,kde žánr jako je mysteriozní thriller moc neumíme.Mně to uběhlo rychle i díky délce(cca 75 min.),a ani jsem se nenudil.Jo, asi jsem docela příjemně překvapen,protože jsem od toho nečekal nic.Jak to asi dopadne jde po chvilce vytušit,ale nevadilo mi to.65%. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

  • Ústřední píseň filmu zajistila britská skupina Morcheeba. (ČSFD)
  • Snímek se natáčel především v oblasti Chomutovska. Tvůrci tam našli lokality, které svým charakterem podtrhly syrové pojetí filmu. [Zdroj: časopis Cinema 8/2018] (ČSFD)

Reklama

Reklama