Vesmír: Místo pro život

(seriál)
  • Austrálie The Living Universe (více)
Austrálie / Francie, 2018, 3 h 28 min (Minutáž: 52 min, Televizní verze: 4x52 min)

Epizody(4)

Od úsvitu věků lidstvo zvědavě sleduje noční oblohu. Čím více se díváme, tím dále vidíme. Během posledních 50 let se nám podařilo zlomit pouta gravitace a poprvé dosáhnout hranice sluneční soustavy. Tento přelomový moment v dějinách lidstva byl jako zjevení. Nyní stojíme před dosud největší překážkou. Největší géniové začali pracovat na vesmírných lodích a teleskopech, které nás dostanou ven ze sluneční soustavy a hlouběji do vesmíru. Nikdo neví, co tam najdeme. Ale všichni víme, co tam hledáme: důkaz o existenci života v jakékoli bizarní mimozemské podobě. Toto je největší úkol lidstva. Najít společnost ve vesmíru, který se prozatím zdá prázdný a osamělý. Protože mnoho z našich teorií a spekulací o nejrůznějších formách života na jiných planetách vychází z právě zjištěných nových poznatků o Zemi, tento seriál se zabývá nejen tím, co neznáme, ale i tím, o čem si myslíme, že už známe více než dobře. Díky skvělým digitálním trikům si vychutnáme dechberoucí krajinu v nejodlehlejších koutech Země a také na planetách, se kterými se teprve seznamujeme. Nenechte si ujít vizuální odyseu, jež vychází z nejnovějších vědeckých poznatků a dává prostor předním expertům z oblastí průzkumu vesmíru, planetárních věd nebo astrobiologie. (TV Prima)

superzurda

Nádherná fikce, která se pohybuje mezi dvěma liniema budoucnosti mezihvězdného cestování a historií objevování vesmíru ()

Rain.mann

Nádhera!!!! Dokument u kterého jsem měl chvílemi husí kůži. Kéž by někdo natočil tříhodinový sci-fi film bez herců, kde by mluvil jen počítač krásným ženským altem a celý film by byl o tom, jak vesmírné plavidlo samo sebe řídí a samo řeší problémy cestou do cíle v mezihvězdném prostoru. Jen vesmír, podmanivá hudba, zvuky technologií a ženský hlas. To by bylo něco!!!! ()

ostravak30

Dokument to byl jistě zajímavý, nejen svým vizionářským přístupem v podobě kosmické lodi v daleké budoucnosti, která objevila neznámou planetu. A to bylo nejspíš i to nejzajímavější. Jinak se ale vědci omezili na opakování holých faktů toho, co už objeveno bylo a jak a proč jim to pomáhá v prozkoumávání vesmíru dnes a také toho, jakým způsobem se hledá mimozemský život v 21. století. Zmíněny byly i důležité objevy od začátku právě probíhajícího století až do dnešních dnů, což mi přišlo taktéž zajímavé, protože jestli neodebíráte vědecké časopisy nebo se této problematice přímo nevěnujete, podobné zprávy vás mohou i v dnešní době snadno minout. Je ale pravdou, že zabývání se vědeckou minulostí mě už toliko nebavilo a z tohoto důvodu dávám jen tři hvězdy. Futuristické představy o tom, co najde budoucí kosmická loď pak byly nesmírně zajímavé hlavně vizuálně, jinak ale vycházejí z mnoha předpokladů, že v některých ohledech mnoho nepokročíme. Že tato čtyřdílná série ale shrnuje to hlavní, čím se lidstvo hodlá ve 21. století zabývat je naprosto jasné. ()