poster

Zloděj

  • USA

    Thief

  • Velká Británie

    Thief

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA, 1981, 118 min (Director's cut: 124 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • betelgeuse
    ****

    ZLODĚJ patří do skupiny filmů, které Michael Mann umí zaručeně nejlíp - existenciálně laděné kriminálky. Příběh o rebelovi mezi chmatáky, kterého svírá policie na jedné a mafie na druhé straně sice není zvlášť originální, ale Mannova protřelá a atmosférická režie z něj udělala poměrně klasickou záležitost.(18.11.2002)

  • Rob Roy
    ***

    Ke scénáři bych měl místy dost velké výtky ( například co se týká loupeže ). Trochu nepropracovaný a taky bych se rád dozvěděl něco víc o některých vedlejších postavách. Kvůli částečné nevěrohodnosti jsem se nemohl do příběhu pořádně položit. Měl bych i technické výtky - kamera byla trochu rozostřená a špatná syntetizátorová hudba z filmu vyčuhovala a rušila. I Mannova režie mi připadala jako by se teprve zaučoval ( kamera, absence napětí ). Žádná pamětihodná scéna se nekoná. Viděl jsem Nelítostný souboj i Collateral a v tomto filmu se to objevuje také typické Mannovské obouruční držení pistole ( myslím že Tom Cruise má stejnou zbraň právě i v Collateralu ).(13.1.2005)

  • Visáč
    *****

    Najlepší Mann, najlepší Caan, najlepší soundtrack od Tangerine Dream (spolu s muzikou pre Friedkinovu Mzdu strachu). Toto je poctivá stará škola, ktorá smelo natrhne prdel digitálnym odvarom, ktorými nás pán direktor v posledných rokoch zásobuje. Deštruktívne finále nemá chybu. Čistokrvný masterpiece!(24.11.2013)

  • OG_Swifty
    ****

    Skvělá neo-noirovka Michaela Manna, která patří bez debat k jeho nejlepším dílům. James Caan je 'zlej' snad pořád a vlastně bych řek, že to je první pořádná filmová role Belushiho (a navíc kromě účesu na něm nic nepůsobí komicky). Robert Prosky pravděpodobně odvedl skvělou práci, protože každej druhej mafiánskej boss se po něm jmenuje Leo :)) Bohužel na filmu se částečně podepsal onen pověstný zub času a ty heisty tak všeobecně působí tragicky, ale dá se to přežít - koneckonců supermoderních vykrádaček je teď v kinech min. dvacet do roka.. trochu jsem se pousmál, že se těma dveřma od trezoru prořezali kyslíkovým kopím bez kyslíku (ta jedna bomba by jim teda rozhodně nestačila) a ještě by se tam okamžitě udusili, ale když přišel na řadu payday a všechno potom, tak jsem na to okamžitě zapomněl. To mělo totiž ty správný černobílý koule.(31.7.2016)

  • gudaulin
    *

    Chápu, že nostalgie je mrška a že mnozí na béčkových žánrovkách z 80. let vyrostli, ale dovolím si natvrdo říct, že z dnešního pohledu je to naprostá ztráta času. Film, který mě opravdu naštval a který považuju za svůj osobní omyl. Žánrově spřízněnému snímku Driver jsem nadělil 3*, a to hraje úplně jinou, několikanásobně kvalitnější ligu. Bezkonkurenčně nejslabší Michael Mann, jakého jsem zatím měl možnost vidět. Měl na to konec konců právo, šlo o jeho filmovou prvotinu, na které si producenti teprve testovali, co je zač. Nedá se vlastně ani říct, že je to Mannovo selhání, protože režie spolu s výkonem Jamese Caana, který hraje v podstatě to, co se od herce jeho formátu očekává, jsou to jediné, co se dá ohodnotit kladně. Zbytek obsazení odpovídá nenáročnému béčku, scénář má logické díry a kvalita dialogů, jak to jen říct, mám pocit, že můj 14letý syn, pokud by měl možnost zhlédnout několik kriminálních žánrovek, by to hůř nenapsal. Vůbec jsem měl po většinu času pocit, že ty dialogy a chování filmových postav jsou nějak nepatřičné. Psychologie filmových hrdinů je každopádně hodně odbytá. Tam, kde má film gradovat, naopak selhává, protože právě v akčních scénách se projevují ta nejhorší a nejprofláknutější filmová klišé 80. let. Celkový dojem: 25 %.(1.8.2016)

  • - Hudobník Guy Manuel de Homem-Christo navrhol logo kultového hudobného dua Daft Punk (ktorého je členom), práve podľa plagátu tohto filmu. (DjLuko)

  • - Dům, který byl vyhozen do vzduchu, byla vlastně falešná struktura před přední části reálného domu, nicméně, když replika vyletěla do povětří byl těžce poškozen i skutečný dům za ní. Obyvatelé z okolí byli přestěhováni do hotelu na dobu natáčení. (c.tucker)

  • - Velká loupež klenotů ve filmu je založena na skutečné loupeži vymyšlené Johnem Santuccim, který sloužil jako technický poradce. Johnova manželka, Nancy Santucci, hraje servírka v restauraci. (c.tucker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace