Reklama

Reklama

VOD (1)

Slavné filmové drama se hned po svém uvedení v amerických a následně i ve světových kinech zařadilo mezi komerčně nejúspěšnější tituly 70. let. Příběh úspěšného reklamního pracovníka Teda Kramera, který po nečekaném odchodu manželky zůstává sám se svým sedmiletým synem, vzniklo podle stejnojmenného románu Averyho Cormana (přeloženého i do češtiny) a svojí tematikou se přesně strefilo do ožehavých problémů neúplné rodiny a ženské emancipace, jež se v té době řešily snad ve všech médiích. Působivě realizovaný film je postaven na bezchybných hereckých výkonech protagonistů titulních úloh, tehdy už zavedené herecké hvězdy Dustina Hoffmana a pomalu ale jistě se prosazující Meryl Streepové. Jim velmi zdařile sekundují i herci v epizodních rolích (zejména Jane Alexanderová v roli rodinné přítelkyně Margaret a Howard Duff jako advokát Shaunessy). Zvláštní zmínku si zaslouží představitel sedmiletého Billyho Justin Henry. Jeho výkon je mimořádně přesvědčivý, k čemuž nepochybně přispělo i režisérovo moudré rozhodnutí natáčet celý film v chronologickém sledu. Za pozornost stojí i promyšlená výtvarná stránka filmu, na níž měl lví podíl francouzský kameraman kubánského původu Nestor Almendros, a využití klasických hudebních motivů z děl Henryho Purcella a Antonia Vivaldiho. Kromě diváckého úspěchu film Kramerová versus Kramer posbíral i desítky nejrůznějších ocenění, mezi nimiž vyniká pět Oscarů (nejlepší film, režie, scénář podle předlohy, mužský herecký výkon v hlavní roli - D. Hoffman, ženský herecký výkon ve vedlejší roli - M. Streepová). Rozhodnutí hollywoodského studia Columbia klasifikovat kvůli lepším oscarovým šancím roli Joanny Kramerové jako vedlejší nakonec paradoxně zabránilo filmu v zisku všech pěti hlavních Oscarů, k čemuž do té doby došlo pouze dvakrát (Stalo se jedné noci - 1934, Přelet nad kukaččím hnízdem - 1975) a potom zatím jen jednou (Mlčení jehňátek - 1991). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (418)

gizi 

všechny recenze uživatele

Viděno 19.10.10 poněkolikáté. Je to náročný film především po psychické stránce - je to na mě moc citové a smutné. Opravdu hodně silný film. 85%. ()

lapatata 

všechny recenze uživatele

Silný příběh, silné herecké výkony, silný snímek vyprávěný zajímavým způsobem, navíc s opravdu velmi nečekaným a náhlým, řekl bych až useknutým koncem. Zezačátku jsem se trošku nudil, od chvíle kdy do příběhu znovu vstoupila Joanna to bylo velmi poutavé. Přikloněním se na stranu Kramera zřejmě tvůrci chtěli vyjádřit rovnoprávnost rodičů na své děti. Tedy, že matka by navzdory soudnímu stranění něměla mít jednoznačně přednostní právo na dítě. ()

chlievik 

všechny recenze uživatele

Krásny psychologický film, ktorých sa dnes točí akosi značne pomenej, dalo by sa aj povedať, že sa už netočia vôbec. Koniec sladkých 70-tych rokov, kedy aj stresová situácia bola ešte stále dosť pokojná a meditatívna. Príbeh o tom, že muž má tie isté cnosti ako žena, príbeh o peknom priateľstve medzi otcom a malým synkom, príbeh úprimných sĺz medzi chladnými právnickými výrokmi, príbeh o spečených topinkách, natrhnutom podočí s desiatimi stehmi, a o obojstrannej rodičovskej bezpodmienečnej láske medzi tým všetkým, a o tom, že dve lásky môžu zvíťaziť jedine tak, že budú spolupracovať, a vzájomne sa rešpektovať.. Ďalej aj príbeh o nahej ženskej známosti pána Kramera, ktorá sa zoznámi na ceste na záchod s flegmaticky sa tváriacim synčekom, príbeh tichej americkej jesene a sychravej zimy, šuštiaceho lístia na zemi, príbeh o nežnej a milujúcej matke, ktorá jednoducho nemala na výber a musela odísť, aby si zachránila neúspešným manželstvom rozvrátenú psychiku, a tak opustila dieťa aj manžela, príbeh emancipujúcej sa, avšak smutnej "bezdetnej matky" so zúfalými citmi postrádajúcimi svoje dieťa, ale príbeh v prvom rade z uhla pohľadu muža, a vzhľadom na dobu uvedomovania si mužských citov je to film najma o citlivom mužovi, a jeho láske ku svojmu synovi, proste pohľad z tej mužskej stránky na to, ako to naozaj je, príbeh krásne pokorných momentov, kde si aktéri vedia uznať chyby, priznať, že sa milovali, uznať, že sa už nemilujú, oceniť tej druhej strane vznešene jej lásku a vďaku za to všetko, príbeh kde nechýba exmanželská vznešenosť, je niekedy tak nenápadne a prirodzene vykreslená aj vďaka výborným hercom, a svoj vrchol pokora a láska dosahujú práve na konci v poslednej scéne, kde cítime očividne nezištnú lásku matky k dieťaťu, ktoré miluje svojho otca, a príbeh z bežného života o prihorených topinkách sa začne zas a znovu hneď ako sa zavrú dvere výťahu. Vynikajúce herecké výkony Meryl Streepovej a Dustina Hoffmana, ich vrchol umeleckej kvality. ()

naiva 

všechny recenze uživatele

Kramerovi prožívají přirozené lidské drama, které je ve filmu věrohodně zachyceno. Není tu hysterie a nejsou tady trapné pózy, kterými v současnosti nejenom americká produkce oplývá. S osobami dramatu se člověk může ztotožnit nebo je aspoň chápe (kromě Tedova šéfa v první reklamce, ale i na takové člověk narazí) a to dává filmu sílu. Řekl bych, že po pár letech se na Kramerovi podívám znova. ()

Chlo0opek 

všechny recenze uživatele

Tenhle film prostě skončit dobře ani nemohl. Ani tak, jak skončil, se mi nijak zvlášť nezamlouvalo. Tak trochu naivní.. Navíc do začátku soudu to bylo dost plytké a soud samotný na mě působil, že byl také zpracován tak nějak odfláknutě.. A to, že za TUHLE roli dostala Meryl Oscara? No to je snad p.del - ZA CO?! To je teda vůči ostatním hodně nespravedlivé:( Marno mluvit, jen to umocňuje tak trochu zkažený dojem z tohoto filmu.. Ale abych jen nekritizoval - rozhodně nemohu říct, že v určitých okamžicích film neměl atmosféru a Dustin jako otec byl také hodně dobrý. ()

lvi_psouk 

všechny recenze uživatele

Emancipace je krásná věc, já to říkám pořád. Tak dlouho si budeme hrát na moderní, vyspělou společnost, až nás Čína předběhne a uteče... Každopádně film byl skvělý! ()

TomDolly 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý príbeh od Roberta Bentona, ktorý sa nám vyvíja priamo pred očami. Kamera je viac než príjemná, predsa len New York bol a je New York. Skvelé scény a prirodzené dialógy, ktoré ohromne sedia hereckému obsadeniu. Rozvíjajúci sa charakter postáv každou minútou. Mladý Dustin Hoffman je ohromný a Meryl Streep nemá snáď ani najmenšiu chybu. Justin Henry ako osemročný a hneď nominovaný za najlepšieho herca vo vedľajšej roli. Perfektné, jednoduché a veľmi prirodzené. Čo môže byť lepšie? ()

solver 

všechny recenze uživatele

Tohle je snad ještě přeceňovanější než Forrest Gump. No drive, plochý příběh - žádná právní bitva, kterou jsem očekával. ()

She_Screams 

všechny recenze uživatele

Napadá mne: měli to zapotřebí? Ano. Tohle není na pět hvězdiček, ale snad na sedm. Tento slavný film vidím teprve dnes, ale.. Opravdu dokonalé, nadčasové, nestranné, psychologicky vyšperkované, dojemné, každá scéna má co říci. I dnes, na jaře v roce 2020, v období, kdy si obzvlášť potřebujeme rovnat žebříčky svých hodnot, stále aktuální a nedocenitelné dílo. ()

evangelik 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem to kdysi velmi dávno a doposud jsem nepocítil potřebu to vidět podruhé. Přišlo mi to tehdy jakési "z umělé hmoty", nepřesvědčivé, v hlavní roli dolar... ()

loďa 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl, díky opakovaným reprízám v České televizi několikrát, ale až s přibývajícím věkem si ho stále více vychutnávám.Tento obyčejný příběh ze života se mění díky skvělému Dustinu Hoffmanovi i Meryl Streep v nevšední filmový zážitek. Oba se nebáli do svých rolí vložit emoce, city i své zkušenosti z osobního života.Velmi přesvědčivý je i výkon Justina Henryho v roli malého Billyho a některé společné scény s Hoffmanem jsou přirozené a některé doslova kouzelné.Znamenitě zapadá do filmu klasická hudba a to samé platí i pro výborný český dabing /Prager,Kretschmerová/. I když je film natočen v roce 1979, stále dokáže oslovit i v dnešní době. ()

CrazyAdinn 

všechny recenze uživatele

Úžasné duchaplné dialogy, skvělý Hoffman, báječná Streep a ohromně silný příběh. To je záruka úspěšného filmu, tedy aspoň pro mě. ()

Reklama

Reklama