Reklama

Reklama

Zora Ulla Keslerová: česká královna exploatačního filmu

Dokumentární
Česko, 2018, 100 min

Obsahy(1)

Dokument Zora Ulla Keslerová: česká královna exploatačního filmu je portrétem výjimečné české herečky světového formátu. Zora Keslerová na ploše celovečerní stopáže, vypráví o vzniku kultovních filmů jako je Antropophagus, nebo Cannibal Ferox a vzpomíná na italské mistry žánrového filmu Lucia Fulciho, Joe D´Amata, či Bruna Matteie. Během vyprávění o snímcích, ve kterých ztvárnila nezapomenutelné role, odhaluje příběh neobvyklého života, houževnaté povahy a touhy jít za svým snem. (CS Film)

(více)

Videa (1)

Recenze (18)

špaček421 

všechny recenze uživatele

Kesslerová vypráví poutavě, komentátor doplňuje informace o italském filmu té doby, ale ten film nemá žádný úvod. Jak se Kesslerová dostala do Itálie? Proč začala hrát částečně tady a z větší části tam? Určitě by bylo velice zajímavé podívat se na to, jaký vztah k tomu zaujaly komunistické úřady v ČSSR, zvláště když manžel i dcera mohli zjevně poměrně volně cestovat za ní. Ne, nic z toho se nedozvíme. Rovnou se začne tím, že se Kesslerová nějakým způsobem mihla v The House of Laughing Windows a pak se jede film po filmu. Jako bonusový materiál na nějakém DVD by to bylo dostačující, jako samostatný dokument moc ne. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

-No a ta smrt s tím podříznutím, to se taky povedlo. To umim, dycky zemřu docela pěkně, proto mně taky všichni hororoví mládenci volali. Nejlepší smrt jsem předvedla v tom Cannibal Ferox. - Ano, umírat a před tím ječet, to Zora opravdu umí. Tentokrát nehodnotím dokument podle technických kvalit a celkového zpracování, nýbrž podle obsahu. Milé připomenutí filmů, které člověk zná a mnohé patří mezi jeho oblíbené. Tedy mé oblíbené. Z tohoto pohledu jsem si vyprávění Zory užil. ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Česká a snáď i slovenská kráľovná. Klasický dokument so skutočne relevantnými informáciami. Klasický v tom najlepšom zmysle slova (striedačky na Zoru, filmového znalca a ukážky z filmov). Kameňom úrazu je zvuk. Jednotlivé segmenty nie sú akusticky zosúladené, takže ak do rozprávania vpadne ukážka z filmu, vyskočíte zo sedadiel, lebo decibely narastú asi tak o 35 bodov stupnice, čo je neskutočne rušivé. Okrem toho ani v tak dlhom dokumente som sa stále nedozvedel, vďaka čomu Zora bezproblémovo pendlovala medzi komunistickou Prahou a Talianskom a či jej priezvisko je skutočné alebo pragmaticky vybrané (veľmi efektne sa vyníma na obrazovke). Každopádne som rád, že Zora stále vyzerá výborne a že vodopád informácií, po ktorých túži srdiečko fanúšika je veľmi výdatný a pozornosť pohlcujúci (ani som si nevšimol, že to malo sto minút). ()

obitus 

všechny recenze uživatele

V kontextu českého dokumentu vyjímečné dílo, a to ani ne tak svým zpracováním (mluvící hlavy prokládané ukázkami filmů), jako obsahem. Asi vůbec první celovečerní dokument, zcela věnovaný eurohorroru, konkrétně té nejvýraznější české stopě, jaká byla do jihoevropské horororvé kinematografie udělána. Zora Ulla Keslerová má na co vzpomínat a dělá to s chutí, kterou ocení především znalí fandové. Pokud vám jsou jména filmů, které vidíte v její filmografii, známá, její vyprávění, doplněné o zasvěcené komentáře Martina Jirouška, si užijete. V opačném případě jí dejte šanci, aby vám otevřela dveře k tomu nejlepšímu, co bylo kdy natočeno. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Poslední dva roky, kdy byla Zoře věnována 13. komnata, pozornost v časopisu Howard 23 a na Horror Conu, vyvrcholila tímhle dokumentem. Není podstatné, že jde o tvorbu ryze amatérskou, cenná je autentická výpověď Zory, její vlastní vzpomínky, interpretace a komentáře. Skvělé jsou ukázky z filmů, které český divák (ani ten žánrový) zdaleka nemá v povědomí a řekněme, že ani konfrontační komentáře Martina Jirouška nejsou úplně mimo. Ačkoli i Jiroušek se chová navzdory svému vzdělání více jako fanoušek a kontext té italské kariéry, kterou Zora udělala navzdory normalizaci, je opravdu nutný více dočíst v rozhovoru, který Zora dala Honzovi Vojtíškovi pro zmínění Howard. Nebýt to samé problematické giallo, na které se skutečně ze záliby dívají jen otrlí fandové, věřím, že by Zora už dávno platila za seriózní hvězdu s legendou typu Olinky Bérové (ačkoli ani ona netočila na západě kdovíjaké umění). Díky nadšencům za tento počin, jsem ráda, že se jim ho podařilo prosadit alespoň do televize. Aby se z toho materiálu stal skutečný poklad, chtělo by to doplnit dalšími dotáčkami, minimálně se Svobodou, a nechat prolnout všechny tři tváře Zory v jeden obraz. Manželka Petra Hapky, hvězdička normalizačního Barrandova a oblíbená tvář giallo filmů, to je bezkonkurenčně atraktivní směs. ()

Reklama

Reklama