Hrdinkou této absurdní komedie je Yolanda, zpěvačka v nočním klubu. Po tom, co její přítel umírá na předávkování, utíká před policií a útočiště nachází ve zvláštním klášteře, který pomáhá ženám z ulice. Obyvatelky kláštera jsou neobvyklou směsí bizarností a extravagancí: na heroinu závislá abatyše, která se do Yolandy zamiluje, autorka brakových romancí, která píše pod pseudonymem, další chová na klášterním dvoře tygra, jiná je módní návrhářkou zamilovanou do místního kněze. V tomto šíleném panoptiku postav Almodóvar portrétuje alternativní svět, ve kterém jinakost a bláznivost nejsou pobuřující ani na obtíž. Naopak v svérázné komunitě může každý najít útočiště, pochopení, i sílu do nového života.(oficiální text distributora)
Hrdinkou tejto absurdnej komédie je Yolanda, speváčka v nočnom klube. Po tom, čo jej priateľ zomiera na predávkovanie, uteká pred políciou a útočisko nachádza v zvláštnom kláštore, ktorý pomáha ženám z ulice. Obyvateľky kláštora sú nezvyčajnou zmesou bizarností a extravagancií: na heroíne závislá Abatyša, ktorá sa do Yolandy zamiluje, autorka brakových romancí, ktorá píše pod pseudonymom, ďalšia chová na kláštornom dvore tigra, iná je módnou návrhárkou zamilovanou do miestneho kňaza. V tomto šialenom panoptiku postáv Almodóvar portrétuje alternatívny svet, v ktorom inakosť a bláznivosť nie sú poburujúce ani na obtiaž. Naopak, v svojráznej komunite môže každý nájsť útočisko, pochopenie, i silu do nového života.(oficiální text distributora)
Můj první osmdesátkový Almodóvar, s puncovanou retro-atmosférou skoro jako od Ferreriho.
Proč poživačník podnikl exkurz za zdi kláštera? Nejspíš proto, aby ukázal, že ženský jsou prostě ženský a žádná instituce ani stav s tím nic nenadělá.
Pozorovat matku představenou, kterak si před nitrožilní aplikaci heroinu zaškrcuje hadicí paži, je ve filmu jiného autora * bez erupcí smíchu čistě hysterického * nemyslitelné. Čtyři-pět řádových sester se v ničem neliší od hrdinek * dejme tomu, prašť jako uhoď * Žen na pokraji nervového zhroucení, snad jsou jen o něco divočejší - to kvůli potěše z kontrastu z hábitů.
Muži hrají ve filmu opět jen okrajovou úlohu (sebe)destruktivních monster (o něž se ženy musí starat) resp. indiferentních bačkor (o něž se musí starat rovněž).
Až jednoho zamrzí, že realita nekopíruje Almodóvarovy filmy [víc].(12.5.2013)
Původně se mi chtělo jednoduše a stručně napsat: „Absolutně netuším, co tím chtěl básník říci“. Nicméně na můj vkus by to byl až moc krátký komentář. Těžko říct jak výstižný, ale určitý krátký, takže něco málo přidám. Při úvahách, jak tak autor asi přišel k námětu, mě napadlo toto: začalo to s největší pravděpodobností cestou v hromadné dopravě… Když se tak náš tvůrce díval po osazenstvu, všiml si naproti sobě mladého párečku, bez zájmu o okolí, v pohrouženém stavu; mladík vypadal, že to s ním každou chvíli sekne, dívka jako by se sama sobě divila, co tu s tím chlápkem vlastně dělá. Dalším členem do party byla postarší jeptiška, četla si zamilovaný román a přitom jí v koutku podivně tikalo. A nakonec tam seděla mladá dívka celá v černém, měla něco jako hřebík zapíchnutý v nose a vedle ní seděl ohromný vlkodav. Autorovi to šrotovalo v hlavě. Výsledek? Černá roucha, stejně bizarní a zmatená jako tahle partička v autobuse. Za čisté dvě.(15.11.2011)
K tomu se dá říct jediné: OOOuu maj gááááááááád !!!!! Tomu říkám svatá trojice: Zamilovanej farář-poměrně silný kuřák, matka představená-lesbická vyděračka, závislá na heráku, která rozprodala půlku kostela, jen aby měla na fet a stádo jeptišek-sestra Močka, sestra Špína, sestra Krysa a spol, který si sem tam dají LSD...A nesmím zapomenout na tygra, kterýho tam odmalička chovali jako domácího mazlíčka...Matka představená vysvětluje kurvě význam Ježíšovy smrti a přitom si rovná lajnu Háčka, aby jí vzápětí vdechla svejma křesťanskejma nozdrama a zbytek si prstama otřela o zuby, jak to dělají zkušený smažky. Almodóvar mě opět šokoval a musím opakovat, je to BŮH (nebo ďábel?)...(5.1.2010)
Pravděpodobně nejslabší film, který jsem od Almodovara viděl. Vůbec nevím, co tím chtěl básník říct. Nedávno jsem četl, že to má být výsměch církvi, spíš bych ale řekl, že tady Pedro jeptišky polidštil, než že by je chtěl nějak shodit. Pokud by je chtěl zesměšnit, tak mohl přitlačit na pilu, tady je podle mě celkem šetřil. Ale ten film vznikl už před 30-ti lety. Je pravda, že jeptišky šňupající herák mohly být v té době hotový zjevení, dneska už to se mnou ale prakticky ani nehlo. Hlavně mi tady ale chyběl příběh, dřív, než se nějaký objevil, tak to skončilo. Vážně slabší kus.(16.6.2013)
Vyloženě bizarní podívaná, kterou musel Almodóvar natočit dokonale sjetej. Nejlepší způsob, jak si k tomuhle výstřednímu filmu najít cestu, bych viděl taky skrze nějakou tu lajničku před projekcí. Třemi hvězdami hodnotím při vědomí uměleckých kvalit, k nimž se Almodóvar propracoval až později - zde je k nim zatím jen nesměle našlápnuto. Příšerný český dabing, v němž jsem film viděl, bohužel výslednému dojmu taky dvakrát nepřidal. Takhle nějak by vypadalo lesbický porno, kdyby se z něj vystříhalo všechno šukání.(14.3.2013)
F.W.Colqhoun
Můj první osmdesátkový Almodóvar, s puncovanou retro-atmosférou skoro jako od Ferreriho. Proč poživačník podnikl exkurz za zdi kláštera? Nejspíš proto, aby ukázal, že ženský jsou prostě ženský a žádná instituce ani stav s tím nic nenadělá. Pozorovat matku představenou, kterak si před nitrožilní aplikaci heroinu zaškrcuje hadicí paži, je ve filmu jiného autora * bez erupcí smíchu čistě hysterického * nemyslitelné. Čtyři-pět řádových sester se v ničem neliší od hrdinek * dejme tomu, prašť jako uhoď * Žen na pokraji nervového zhroucení, snad jsou jen o něco divočejší - to kvůli potěše z kontrastu z hábitů. Muži hrají ve filmu opět jen okrajovou úlohu (sebe)destruktivních monster (o něž se ženy musí starat) resp. indiferentních bačkor (o něž se musí starat rovněž). Až jednoho zamrzí, že realita nekopíruje Almodóvarovy filmy [víc].(12.5.2013)
JBLamb
Původně se mi chtělo jednoduše a stručně napsat: „Absolutně netuším, co tím chtěl básník říci“. Nicméně na můj vkus by to byl až moc krátký komentář. Těžko říct jak výstižný, ale určitý krátký, takže něco málo přidám. Při úvahách, jak tak autor asi přišel k námětu, mě napadlo toto: začalo to s největší pravděpodobností cestou v hromadné dopravě… Když se tak náš tvůrce díval po osazenstvu, všiml si naproti sobě mladého párečku, bez zájmu o okolí, v pohrouženém stavu; mladík vypadal, že to s ním každou chvíli sekne, dívka jako by se sama sobě divila, co tu s tím chlápkem vlastně dělá. Dalším členem do party byla postarší jeptiška, četla si zamilovaný román a přitom jí v koutku podivně tikalo. A nakonec tam seděla mladá dívka celá v černém, měla něco jako hřebík zapíchnutý v nose a vedle ní seděl ohromný vlkodav. Autorovi to šrotovalo v hlavě. Výsledek? Černá roucha, stejně bizarní a zmatená jako tahle partička v autobuse. Za čisté dvě.(15.11.2011)
Mírouš
K tomu se dá říct jediné: OOOuu maj gááááááááád !!!!! Tomu říkám svatá trojice: Zamilovanej farář-poměrně silný kuřák, matka představená-lesbická vyděračka, závislá na heráku, která rozprodala půlku kostela, jen aby měla na fet a stádo jeptišek-sestra Močka, sestra Špína, sestra Krysa a spol, který si sem tam dají LSD...A nesmím zapomenout na tygra, kterýho tam odmalička chovali jako domácího mazlíčka...Matka představená vysvětluje kurvě význam Ježíšovy smrti a přitom si rovná lajnu Háčka, aby jí vzápětí vdechla svejma křesťanskejma nozdrama a zbytek si prstama otřela o zuby, jak to dělají zkušený smažky. Almodóvar mě opět šokoval a musím opakovat, je to BŮH (nebo ďábel?)...(5.1.2010)
klukluka
Pravděpodobně nejslabší film, který jsem od Almodovara viděl. Vůbec nevím, co tím chtěl básník říct. Nedávno jsem četl, že to má být výsměch církvi, spíš bych ale řekl, že tady Pedro jeptišky polidštil, než že by je chtěl nějak shodit. Pokud by je chtěl zesměšnit, tak mohl přitlačit na pilu, tady je podle mě celkem šetřil. Ale ten film vznikl už před 30-ti lety. Je pravda, že jeptišky šňupající herák mohly být v té době hotový zjevení, dneska už to se mnou ale prakticky ani nehlo. Hlavně mi tady ale chyběl příběh, dřív, než se nějaký objevil, tak to skončilo. Vážně slabší kus.(16.6.2013)
Vančura
Vyloženě bizarní podívaná, kterou musel Almodóvar natočit dokonale sjetej. Nejlepší způsob, jak si k tomuhle výstřednímu filmu najít cestu, bych viděl taky skrze nějakou tu lajničku před projekcí. Třemi hvězdami hodnotím při vědomí uměleckých kvalit, k nimž se Almodóvar propracoval až později - zde je k nim zatím jen nesměle našlápnuto. Příšerný český dabing, v němž jsem film viděl, bohužel výslednému dojmu taky dvakrát nepřidal. Takhle nějak by vypadalo lesbický porno, kdyby se z něj vystříhalo všechno šukání.(14.3.2013)