Režie:
Irena PavláskováScénář:
Irena PavláskováKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Jiří ChlumeckýHrají:
Jonas Chernick, Xenija Rappoport, Pavel Kříž, Klára Issová, Jiří Havelka, Miroslav Táborský, Martin Stránský, Jan Hrušínský, Petr Vondráček, Viktor Dvořák (více)Obsahy(1)
Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)
(více)Videa (4)
Recenze (142)
Nedůstojné, řemeslné hrubě odfláknuté nesmyslné pořvávání, které podle mě nemůže zaujmout ani tu širokou veřejnost, která se bez většího očekávání vypraví na "undergroundovou erotiku uprostřed normalizační Prahy". A na to tvůrci dojedou. Pražské orgie neobsahují sexuální scény (už dlouho jsem takhle zoufale netoužil aspoň po vzrušující prasečince, která by mě vytrhla z letargie) a stojí na úmorně užvaněných, chaotických, neumětelsky naaranžovaných a nesnesitelně dlouhých konverzačních scénách. V nich se utápějí postavy, myšlenky i dialogy v neexistujícím režijním vedení, ve špatně zmixovaném zvuku (pokud zrovna bylo co mixovat), amatérském svícení a šíleně nepadnoucí špionážní hudbě, která od úvodu budí dojem nechtěné parodie. Občasného šovinistického vtipu z kategorie čtvrté cenové si je sotva možné všimnout, protože zapadne v záplavě nesouvislého plácání, zato že hlavní hrdina mezi scénami střídá čistě oholené tváře s nečekaným strništěm nebo čerstvě odbarvené černé vlasy s prošedivělými skráněmi, jde poznat poměrně jednoduše. Od základu špatně. Tohle je projekt, který neměl překročit hranice vývojové fáze, natož aby si někdo troufl ho vypustit mezi lidi. ()
50%. Atmosféra Prahy 70. let je výborná. Problém je v tom, že postava Olgy možná unese tenkou literární knihu, ale ve filmu dramaticky neobstojí. Vztah Zuckermana a Olgy se nikam nevyvíjí. Zuckerman decentně žádá, Olga ho posílá někam, rouhá se a kleje. Toho si přece režisérka musela být vědoma. V polovině filmu vše začne být otravné a únavné. Dál režisérka a dramaturg museli tušit, že dialogů je moc. Nejde prostě jen procházet Prahou a nechat všechny žvanit. Mělo se daleko více vyprávět obrazem. Škoda. ()
Dalsi propagandistickej vejblitek pro absolventy socialnich studii. Kdo to financoval? Vize 97? Dialogy na urovni slohovky zaka treti tridy, ten kanadskej moula evidentne na nataceni zabloudil a k nasi umelecke fronte v cele s Krizem a principalem Hrusinskym uz nemam silu se vyjadrovat. Takhle nejak si predstavuju filmarske dno. Pavlaskova by si potrebovala po letech poradne zapichat, aby se vzpamatovala. ()
Strašlivý dabing sabotuje i to málo, co snímek může nabídnout. Proč to proboha není natočeno anglicko-česky? Proč sakra vznikl tento divácky nepříjemný patvar, který ani nedává smysl? Atmosféra totalitního Československa je docela obstojná a nepůsobí to ani extra levně. Výčet pozitiv zde končí. Hlavní postavy jsou nesympatické a jejich motivace diskutabilní. Nelíbilo. Nedoporučuji. ()
Na horší dabing si nedokážem spomenúť. Nepochopím, prečo si Česi natočia film a dajú si tam mrte zahraničných hercov, aby ich potom nedokázali ani predabovať. Vrchol je, že ešte aj Klára Issová je minimálne miestami dabovaná, snáď sama sebou, ale úplne trápne sa jej huba hýbe úplne inak než slová, ktoré divák od nej počuje vyslovovať. Ale inak tuposťou tie dialógy len málo čo predčí. Najmä tie hovadiny o fakovaní, čo tam mlela tá Ruska. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (9)
- Režisérka Irena Pavlásková napsala scénář podle slavné knihy „Pražské orgie - Intelektuálové v kleštích totality“ americké literární legendy, držitele Pulitzerovy ceny, Man Bookerovy ceny a desítek dalších literárních ocenění, Philipa Rotha. [Zdroj: časopis Cinema 11/2018] (ČSFD)
- Postavu Olgy (Ksenia Rappaport) nadabovala do českého znění Dana Černá. (Marsik)
- Irena Pavlásková získala od Philipa Rotha práva na zfilmování „Pražských orgií“ v roce 2013 – osobně se s ním setkala v jeho domě v Connecticutu. [Zdroj: časopis Cinema 11/2018] (ČSFD)
Reklama