• LadyPupu
    odpad!

    ...je v pr*eli.(25.6.2016)

  • Peabody
    *

    Klasika. Václav Matějka začal filmy ještě ve stylu 60 let (i když nebýt pana Čepka, nestála by ani Nahota za nic), ale po Zlé noci v tom pokračovat nešlo, tak se jako další neumětelové vrhl na normalizační temata, začal Pomerančovým klukem a pak pokračoval dál, já sám i leckým vysoko hodnocené Anděly vidím jen jako hru na něco, ale přitom stále normalizační sračky ukazují hnusné buržojázní politiky a jejich zhýralost. Scény z nějakého nočního podniku a žranice a děvky ostatně máme i v tomto filmu. Osoba Josefa Hybeše by možná i stála za zajímavý film, ale to by musel na židličce REŽIEsedět někdo jiný, tohle je šedivá nevýrazná a nezvládnutá rutina počínaje castingem, protože Petr štěpánek jako dělnický lídr je nepochopitelné spojení. To budoucí významný pravicově orientovaný hrdina Ivan Vyskočil tady ještě stříhá jednu ze svých dělnických postav přesvědčivěji. I Ondřej Vetchý má velmou roli - "ty zrádce fízlovská" a i Jak Kraus pohledem odsoudí udavače, jo jo . Politická objednávka by mi tak nevadila, tu najdeme v opačném gardu i v mnohých filmech z 90. let, ale ta neschopnost je hrozná.(22.4.2015)

  • Brouk
    *

    Tak na tohle mě povině nahnali do kina !!! Moc si to nepamutuji, protože jsem seděl vedle nejhezčí holky ze třídy :-) Ale ten film pojednával o vzniku KSČ a opíral se o skutečnou historickou postavu J.Hybeše(12.4.2005)

  • Schlierkamp
    **

    Československé drama odehrávající se v roce 1884 a popisující dělnické nepokoje v textilní továrně na malém městě. Sociální demokrat Josef Hybeš, jeden z pozdějších zakladatelů komunistické strany, jemuž je snímek věnován, přijíždí pomoci organizovat stávku nespokojených dělníků, kteří si chtějí vynutit zkrácení pracovní doby (odtud Hodina života). Z výše uvedeného lze snadno odvodit, že Matějkův pozdně normalizační snímek je natáčen z jediného správného politického pohledu a navíc dosti nepovedeně. Zcela jasně jsou patrny typické černobílé charaktery jednotlivých postav (uvědomělý charakterní socialista žijící v chudobě versus nabubřelý továrník trávící čas v luxusních podnicích). Bohužel jsem na snímku neshledal příliš zajímavých prvků, dokonce ani herecké výkony, jež aspoň někdy dokáží zvednout ne úplně lichotivé hodnocení podprůměrných snímků, mě nepřesvědčily. Hlavní postavu umírněného revolucionáře Hybeše ztvárnil P. Štěpánek, v roli neústupného, cholerického a zadluženého továrníka Ulricha se objevil J. Štěpnička, jehož výkon byl alespoň trochu uvěřitelný. Ve vedlejších rolích jsme mohli sledovat L. Freje, jakožto hlavního představitele policie, jdoucího na ruku bohatému průmyslníkovi, B. Navrátila coby vídeňského policejního inspektora či M. Riehse, továrníkova prokurátora. V dělnických rolích na opačné společenské straně se objevili R. Jelínek, M. Zounar či krasavice Z. Adamovská a D. Bartůňková. Radikální křídlo revoluce spočívalo v agresivním, nemorálním udavači a atentátníkovi I. Vyskočilovi a málo přesvědčivému O. Víznerovi. Matějkovo drama mě rozhodně nepřesvědčilo, ostatně jako málokterý z jeho filmů, snad jen zobrazení společenských vrstev a vztahy mezi nimi v oné době byly zajímavé (ač ideologicky pokroucené), nicméně se domnívám, že celkově si snímek nezaslouží ani průměrné hodnocení.(12.4.2016)

  • Snorlax
    ***

    Mám celkem ráda filmy o sociálním pnutí, ale tenhle byl skutečně výrazně plochý a pojednával o šedivých postavách. A navíc naprosto nevěřím, že kdyby Josef Hybeš vypadal jako Petr Štěpánek a především mluvil jeho sametovým hlasem, našla by se byť jen jedna jediná ženská, která by ho nechala dělat politiku místo dětí.(31.8.2013)

  • - Herec Josef Kubíček je v roličce hostinského ve filmu osloven jako pan Kubeček. (Ganglion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace