poster

Avengement

Akční / Krimi

Velká Británie, 2019, 90 min

Scénář:

Jesse V. Johnson

Kamera:

Jonathan Hall

Hudba:

Sean Murray

Producenti:

Ehud Bleiberg

Střih:

Matthew Lorentz

Scénografie:

Felix Coles

Kostýmy:

Lindsey Archer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StanislachKo
    ****

    Moje hodnotenie prehodilo film fo červena. Ale fajn, patrí mu to. Minimálne za výborné a originálne poňaté rozprávanie príbehu (tá chronologická rošáda bol fakt zaujímavý nápad a myslím, že na tom sa celý film začal stavať). Akcia bola ... No... v zásade ok na západné pomery. Od Adkinsa zakaždým očakávam, žedostanem Yuriho a potom som zväčša sklamaný. Ale to je môj problém, nie toho ktorého filmu. Ale čím ma tento tu milo prekvapil. A síce hraním. Nebol to prerod postavy ala Serpico, ale ako sa od slušnuňkého synáčika stávalo to zvíra so železným chrupom a dopáleným xichtom. To som si užíval. Ako samozrejme aj finálne praskanie kostí. (A malý žmurk smerom k fanúšikom Pulp Fiction, ktorý evidentne v rozprávaní slúži ako predloha). Ten kus naivity nemám potrebu pri takýchto filmoch riešiť. Bolo to fajn. Jo a hudobné podfarbenie na štýl Chi-mai. Veľmi príjemné.(9.6.2019)

  • Gilmour93
    ****

    Zrající anglická mlátička znovu v holportu se synovcem Vica Armstronga. Tentokrát jako zjizvená zuřivá Nemesis, co by svým výstavním chrupem mohla spolu s bondovským padouchem Jawsem překusovat ocelové lana a pro kterou je bodnutí nožem srovnatelné s atakem moskyta. Dá se tomu vytknout, že se tam hodně mluví (sice s líbezným cockneyovským přízvukem, ale často bez správného šmrncu slovních výměn), struktura vyprávění působí poněkud kostrbatě a Johnson si trošku půjčuje z jiných filmů (premisu z japonského Harakiri, rozhovory s úředníky o prodloužení trestu ze Shawshanku), ale proto tady asi tak úplně nejsme. Jsme tu, protože dobře víme, že na vybílení londýnské knajpy se nepoužívá Primalex, ale pan Adkins..(31.5.2019)

  • Ouwen
    ****

    Tak předně možná zklamu ty, kteří čekaj nonstop akční porcovačku. Předně se jedná o lehce utahanou konverzačku z baru, kde Adkins reflektuje v krátkosti to co se mu stalo během těch x let v base a to my vidíme pomocí krátkých flashbacků. Oceňuji způsob, jakým je zvoleno vyprávění, ale asi bych byl radši za chronologickej přístup. Pravda je taková, že Adkins NIKDY nebyl nasranější v nějakým filmu. Hláškuje, pořád nadává, tváří se nepřátelsky a v bitkách je agresivní hovado. S těma zubama, jízvama a sestřihem působí fakt drsně (sám to i poznamená) a je to takovej ten týpek, kterému by jste se chtěli vyhnout obloukem. Je též zde snaha o komplexnější vývoj jeho postavy, kdy se z dobráka stane muž, co nemá co ztratit. Dojde i na pár menších twistů. A celkově mě příjemně překvapila jeho motivace. Co se týče akčních scén, tak padne několik výstřelů z brokovnice - prostřelená hlava, noha, zuby vyražené, tuna zlámaných kostí, xkrát zde Adkins někoho vykuchá...bitky nemaj složitou choreografii. A není jich ani zase tolik. Z toho vězení se dočkáme dost soubojů, ale jsou spíš krátké. Perfektně to fakt vyváží posledních 5 minut v baru, kde Scotta vypustí Johnson z řetězu a vymlátí bar pomocí prknem, sečnýma zbraněma a agresivních chvatů. Občas i předvede nějakej kop z otočky, ale to jsou takové víc základní co od něj známe - žádnej pořádnej akrobatickej kousek zde není. Souboje jsou však výborně natočený, sestříhaný a Johnson se neustále zlepšuje. Mám raděj pár bitek z Accident Man, protože se tam využívá víc akrobacie, ale zdejší bitky jsou asi dvacetkrát drsnější a brutálnější. Celkově je Scott ve skvostné formě a myslim si, že má pořád co nabídnout. Občas se vyskytlo hluché místo, chybí mi zde nějakej fakt ikonickej fight a v tom baru se to trošku natahuje, i když to solidně graduje... těžko říct, jak budou hodnotit mojí oblíbenci. U mě je to tak mezi třemi/čtyřmi hvězdicemi, ale za ty souboje a několik výborných hlášek budu milejší.(24.5.2019)

  • Sarkastic
    ***

    „Nemůžu se soustředit! Drž hubu!“ - „Právě jsi mu ustřelil nohu. Takže to asi trošku bolí.“ Aneb když je slizký záporák zároveň jediná postava, která je alespoň trochu nad věcí…Ústřední hudební motiv nápadně připomínající Morriconeho Chi Mai by mohl být fajn poctou, ale Avengement je Profesionálovi přece jen hodně vzdálený, a to ve všech směrech. V první řadě u něj divák musí vypnout, protože dialogy jsou strašně triviální, řada scén nechtěně úsměvných (bavil jsem se například zájmem posluchačů či dokonalým točením piva) a postavy s jejich motivacemi spíš ploché (Cainovi sice fandíte, ale věříte mu jen tu touhu po pomstě, žádné vyšší ideály, jak se vás o nich snaží tvůrci přesvědčit). Zbývá tak „jen“ solidní akce a hodně brutality ruku v ruce s podařenou choreografií bitek. Což by mohlo leckomu ke štěstí stačit, ale v porovnání s jinými žánrovkami Avengement docela dost zaostává. Režisérův aktuálně jediný zdejší „červený“ film si tak u mě vysloužil slabší průměr, na další jeho kousky si pravděpodobně raději nechám zajít chuť.(25.8.2019)

  • Shakers
    ****

    Keď nerátam sériu Undisputed, tak sa jedna s prehľadom o najlepší Adkinsov film. Príbeh je pomerne jednoduchý a aj tu hraje rolu pomsta, tak ako u väčšiny jeho filmov, no tento krát film začne v polke a prostredníctvom flasbackov sa nám postupne odhaľuje čo sa stalo. A práve tým je tento film odlišný od jeho predošlých. Navyše mu tato rola extra drsňáka veľmi sedí a akcie sú v jeho podaní opäť lahodne a záver je brutálny masaker. 75% - 4*(20.6.2019)

  • - Když je Cain (Scott Adkins) u výslechu, tak policista, který s ním vede hovor, má orosený obličeji. Na konci výslechu má ale obličej suchý. (Duoscop)

  • - Jako bojový koordinátor na filmu pracoval Dan Styles. Jako herec je uveden v titulcích u postavy Newbold. (Rominator)

  • - Film se celý kompletně natočil ve Velké Británii. (herr_carter)