Komentáře uživatelů k filmu (64)

  • Enšpígl
    ***

    Nemyslím si, že se jedná o úplně špatný film, když se děj odehrává v Leopoldově a tvůci mají čas předvést jak postavy, tak ukázat atmosféru nechvalně proslulého kriminálu, ovšem průser jsou všechny ty postavy mimo kriminál jejich vztahy a vazby, disent, stb, abych byl upřimný někdy jsem nechápal ta propojení hlavních hrdinů. Možná rozumím tomu, že tvůrci měli snahu ukázat příčinu vzpoury v Leopoldově nemuselo se s tou politikou zacházet až do takových krajností, jako že si disent už už porcoval moc, vlastně ty letáky mě taky moc smysl nedávali, často se to tvářilo jako alfa omega příběhu, ale pak tomu tvůrci vůbec nevěnovali pozornost. Víc, mnohem víc se zaměřit na vězení, tady hodnotím velmi povedený casting - měl jsem dojem, že si pro mě tvůrci šli do krímu i když postava "karate kid" no nevím, nevím. Samotná vzpoura mohla být delší, vymazlenější, mohlo se to pojmout jak akčně, tak na dusnou atmosféru, ale jo, dám tři, ale je to s odřenýma ušima. Ještě si neodpustím, to co tam kecal Havel to bylo k nevydržení, jedna věc je StB, ale hodit do jednoho pytle politický gestapo s vyšetřovateli závažných zločinů jako obhajobu své amnestie, to jen potvrzuje, že v přímé volbě bych já Havla nikdy nevolil..... i když komouši, okamurové, zemanovci a další rudo-nackovsko-ruská chátro, radši deset pokryteckejch havlů než jeden zkurevnej vrahounskej bolševik.(1.11.2019)

  • NinadeL
    *****

    Velmi důležitý film k tématu sametu. Už předchozí Karáskův projekt Kanditát se mi hodně líbil. Respektive vzpomínka na něj je s odstupem čím dál tím lepší, než první kritické setkání. Amnestie je smělá, dravá, chytrá. Jednotlivé postavy jsou velmi výrazné a jakoby opsané ze života, ačkoli ne zcela. Atmosféra je velmi autentická, poměry v bratislavské televizi k nezaplacení. Geislerka se překonává, pomalu už 10 let hraje ty zralé role a pomalu se nebojí přidávat i vnějškově degradující rekvizity. Vašut překvapil, ze slovenské strany je zdaleka největším překvapením Natalia Germani.(27.11.2019)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Snímok o tom, ako Havel, idealistický myšlienkar mimo realitu, svojim rozhodnutím prispel k ľudskej devastácii. V prípade amnestií sa prvý krát preukázala jeho absolútna nekompetentnosť, rozhodovať vo vážnych situáciách, pričom bola zároveň prvým varovným signálom pre slovenský národ, že tento jedinec bude rozhodne viac Čechom, ako Čechoslovákom. Tesne pred rozdelením republík, to už bol ostrieľaný politik, ktorý umne “sotil” slovenský štát do hladomoru, pričom to málo čo zanechal na prežitie, rozkradol Mečiar so svojimi hrdlorezmi, respektíve Dzurinda s novým, moderným neduhom, nazývaným aj: privatizácia. Toto sa však na hodinách dejepisu nedozviete, lebo “kultúra” oboch národov v zastúpení hercov či umelcov, štrngajúca kľúčmi na námestí, stála pri tvorbe histórie, ktorou po desaťročia vymývajú mozgy dospievajúcej mládeži. “Amnestia” je absolútne priemerným, filmovým zážitkom, ktorý nedá odpovede na nič konkrétne, akurát poukáže na fakt vnímania slobody ľudmi, ktorí nikdy nemali opustiť vysoké múry “L” väznice.(10.5.2020)

  • JitkaCardova
    *****

    Pro mě byla tohle jednoznačná volba na Českého lva! Konkurentem byli skvělí Vlastníci a Staříci, oba jsou to suverénní české filmy, jenže Amnestie je přece jen o celý level urostlejší, a byť vychází z hlubokého ponoru do neuralgického bodu českých i slovenských dějin, jde jí o celistvější poselství a má nadčasový ideový i dějový přesah - je to ve všem všudy světový film slovensko-českého původu. Perfektní scénář, kamera, střih, zvuk, herci, skvostná smysluplná hra s žánry, kdy do půlky se film tváří jako namakané doku-krimi a dějinně-sociální thriller, než v momentě vzpoury divák najednou zírá na vězně, jejichž cílem je žranice a pustošení, a s mrazením pochopí, že jména a události jsou tu zástupné, ač principiálně, věcně i náladově naprosto věrné, a že je to především nadčasová a na poměry zcela střízlivě ironicky glosující parabola, podobenství o tom, že pravda a láska (Ľubko) v téhle končině dělaly, co mohly, a pořád ještě tu mezi námi nemají přijetí a místo k životu. Nápad s tím, jak se jiní, přeživší, marně pokoušejí autenticky zpívat Kryla, tu hořkou pravdu a lásku, které jsme zapudili, mi bral dech a stesk mi vháněl slzy do očí. Fantasticky napsaná postava Kelemenové (Aňa Geislerová), kolem níž se sobectví a nesobectví ostatních postav otáčí jako na pivotu a ona zůstává tajemnou lidskou hádankou. Hlava mi při sledování většinu času jela na plné obrátky, oči byly pořád živelně sycené a srdce přitom bušilo jako o závod. Ten moment, kdy film přehodí výhybku z konkrétní do metaforické roviny mi do teď radostí zrychluje dech. Z podobných důvodů mě takhle naposledy rozproudili stejně vyvážení Hanebný pancharti a podle mě by zrovna Amnestie z mnoha objektivních důvodů měla velkou šanci zabojovat i o Oscara. *~(16.1.2020)

  • mchnk
    *****

    Nekompromisně upřímné a objektivní, pojato skoro až investigativním způsobem. Sametově jemné předání vlády, tedy pod dozorem, neb tam bolševik sedí dodnes a v tom všem charaktery jak šmirglpapír, které tam také sedí dodnes, usměvaví a různobarevní. Československý počátek dlouho očekávané svobody nebyl tak růžový, jak se třicet let snažíme předstírat a o některých věcech se prostě nemluví...někdo ale naštěstí točí a to úžasným způsobem. Neuvěřitelné množství různých příběhů a osudů, jež by vydaly na několik dalších filmů, se režisérovi podařilo dotáhnout a vygradovat pro mě, na česko-slovenské poměry, zcela nevídaným způsobem, stejně tak vedení herců, není zde nikdo, kdo by kvalitativně vybočoval, Vašut se bez diskuze dočkal své, prozatím, životní role, vše do dokonalosti dotaženo doslova super hudbou a završeno strhujícím závěrem. Osobně vidím ve všech tvůrcích tohoto psychologicko-kriminálního dramatu s prvky thrilleru obrovský potenciál a velký přínos do česko-slovenských filmových vod. [Kino Citadela - Litvínov](18.11.2019)

  • Flego
    *****

    Sprvu sa divák v záplave postáv nedokáže zorientovať, potom všetko dá zmysel. Výborne natočený film, ktorý reflektuje na ponovembrové udalosti a ukazuje, aká je naša "nevšedná prispôsobivosť" naprieč režimov.(13.6.2020)

  • Anderton
    ***

    Natočené je to skutočne dobre. Film aj napriek dĺžke nenudí, nemá síce bohvieaký spád, ale aj tak vám v hlave najviac utkvie záverečná vzbura. Scenáristi však asi nadobudli dojem, že čo chápali oni pri písaní scenára, to automaticky pochopí aj divák. Inými slovami ak by bol pred onou vzburou úplne iný dej s úplne inými postavami, asi by som mal z filmu rovnaký pocit. Takže skrátka ak by sa doladil scenár a bol viac ústretový divákovi, aby plne chápal kauzalitu, mohlo ísť o špičkový film. Otázkou zostáva, akým scenáristickým tímom sa bude Jonáš v budúcnosti obklopovať.(9.11.2019)

  • Marze
    ***

    Postavy filmu jsou zdravě nejednoznačné. Tím jsem nemohl nikomu držet palce. Občas účelová provokace a laciné šablony postav a událostí. Trestanecký típků je tedy pěkná přehlídka. Sice občas banální pletky, ale občas humor a film má stále vzrůstající tendenci. Havlova amnestie byla ještě filosoficky vysvětlitelná dát kriminálníkům novou startovní příležitost v nově budované společnosti. Ale Klausova byla nepochopitelné a také se většina kriminálníků brzo do vězení vrátila zpět. Vyšetřovatelé měli po měsících práce už skoro hotový případ a najednou byl pachatel omilostněn. Pocity obětí musely být hrozné.(18.6.2020)

  • Willy Kufalt
    ***

    Strašně nervná kamera a zběsilý střih ve scénách, které jsou akční už samy ve své podstatě (týká se to mj. dlouhé řádky minut v úvodu), mi udělaly z Amnestie deprimující zážitek daleko víc, než bylo potřeba. Jde o čistě můj subjektivní dojem, se kterým se míjím s představou režiséra, ale ve filmu s historickým tématem (ač tedy z nedávné minulosti) bych se obešel bez onoho pojetí ve stylu akčního thrilleru a taky bez patetických efektů v podobě spomalených pádů. Jako příspěvek k 30. výročí "sametu" to nebylo špatné, ač roztříštěné v takové spoustě drobných příběhů, se snahou pospájet toho co nejvíc do jednoho celku s občas nepravděpodobnými vztahy. Propuknutí vzpoury ve věznici konfrontované s politickými projevy může působit i trochu jako agitka, ale má to řozhodně dobrou myšlenku o tom, že svobodu si ani v případě změny režimu z totality na demokracii nezaslouží všichni... zvláště když je někdo za mřížemi pro několikanásobnou vraždu. Pokud jde o mé hodnocení, důstojné tři hvězdičky potvrzuje zejména Aňa Geislerová v zralém výkonu v roli napůl invalidní disidentky Miriam a její zajímavý osobní příběh kolem historie se zabaveným obrazem z dílny Josefa Čapka a zestátněného domku (s majitelem, který je sice eSteBák, ale poctivě pečuje o zahrádku a dokáže mít koneckonců pozitivní vztah i k člověku z opačné strany politické barikády). Celkově mi jednou vidět stačilo, ale svůj význam tenhle film určitě má. 65% [Kino CineMax, Košice](5.12.2019)

  • Morholt
    ****

    O amnestii a leopoldovské vzpouře je to vlastně až v závěrečné půlhodině. Do té doby film mapuje především dobu těsně před převratem, kdy se prakticky ve stejné míře věnuje vězňům i lidem na svobodě, přičemž jejich osudy jsou vzájemně propletené. A to se mi líbilo víc než samotné nepokoje. Zásluhu na tom mají především výborně napsané postavy, které až na trestanecké výjimky nepůsobí lacině černobíle. Zejména u person z řad disentu si toho cením. Tím ale nechci říct, že by se film pouštěl do nějaké laciné revize dějin a házel disidenty do jednoho pytle s exponenty bývalého režimu. Jen z nich prostě dělá lidi a ne svaté obrázky. Něco do sebe má i samotná atmosféra věznice a věrně je vykreslený i samotné přežívání uvnitř. A bavila mě i jemná porevoluční kritika beroucí si na paškál bryskní převlékání kabátů. Problém jsem neměl ani s herci a ač jí obyčejně moc nemusím, Geislerová mě tady potěšila. 85%(2.7.2020)

  • kaposlav
    **

    Mal som trošku problém v orientácií kto je kto ako to býva občas v ruských, alebo v sovietskych filmoch. Možno to bolo preto, že som nevedel koho mali tí politici stvárňovať okrem Havla. Neviem, ale niečo na tie 3* chýbalo. Taktiež som nepochopil zapracovanie Geislerovej a tej ženy toho Ľubka do deja. Proste si myslím, že film okolo Leopoldova bol dobrý, ale ten ostatok okolo to cele kazil a ťahal pod priemer. Niečo v tom filme niekto dovrzal.(20.5.2020)

  • marhoul
    ***

    Můj komentář se odvíjí především od kamery, která mně osobně nesedla. Nelíbí se mi "epileptické pojetí" a v kombinaci s rychlým střihem mě to rušilo. Toto je o vkusu jednotlivce, čili nic, co by mělo odradit další diváky. Mně vadily permanentní roztřesené záběry alias dokumentární či investigativní repo. Ve scénách vězeňské vzpoury takový styl seděl parádně, mělo to super švih, ale ve zbytku filmu nikoli. Navíc ty scény vzpoury mohly dostat více prostoru. Čech mluvící mizerně slovensky a Slovák mluvící mizerně česky. Jako potomek obou národností a osoba, která se neustále pohybuje na obou březích řeky Moravy, chyby v akcentu vnímám silně, navíc nechápu jejich smysl. Pan Vašut je jazykově nadaný, přesto mi jeho řeč tahala uši. Kdy nastane doba, kdy v československém nebo slovenskočeském snímku budou Češi mluvit česky a Slováci slovensky? Zvláště když tam Aňa česky mluví. Jednak si rozumíme a autentický hlas a řeč je pořád nejvíc. První vlaštovka už vyletěla ve slovenské verzi pohádky Hodinářův učeň. Pan Viktor Preiss v ní česky hovořil a nevím o nikom, koho by to pohoršilo. Škoda, že se v takovém trendu nepokračuje. Dále: koukat se celý film na zuřivě žvýkající nesympatické tele, to je taky něco. Existuje celá škála hereckých výrazových prostředků, domnívám se, že žvýkačky pro vykreslení charakteru postavy zapotřebí opravdu není. Ale jinak obsazení pochválím, Juraj Bača "seděl" příkladně, zbytek muklů taky neměl chybu, kde ty ksichty vyhrabali, je mi záhadou. Klobouk dolů, bylo se na co koukat, Aňa tradičně dobrá, Ján Jackuliak výborný, příběh mě zaujal, téma atraktivní, provokativní, zamyšlení se hodné, záběry ze vzpoury v Leopoldově znám z fotek Tibora Huszára, síla! Šílené! Konečně se toto téma dočkalo zpracování, film však hodnotím průměrně.(31.10.2019)

  • Cheeter
    **

    Chvíli jsem váhal, jestli nedat o něco vyšší hodnocení, od toho jsem ale nakonec upustil. Některá místa by totiž i na tohle hodnocení nebyl nadhodnocena. A ten závěr to poslal do kytek úplně. To nemůžeme pouštět originálního Kryla? A nebudu mluvit o příběhu, buď měli natočit nějakou fikci nebo jet podle skutečné události. Tenhle kočkopes se nezdařil.(11.5.2020)

  • Martin741
    ****

    Zamatova Revolucia 1989 - dokonca aj o nej jestvuju konspiracne teorie /ktorym ja sam neverim a smejem sa z nich/, horsie ale je, ze taky Karel Chrocht, odborne Karlos80 im veri az moc. No nic, ja tu nejdem pisat o revolucii z 11/1989, ale o filme. Ten je natoceny fakt bravurne, leopoldovska vzbura je namet ktory mna zaujima - ako spravne pise mchnk o niektorych veciach sa nehovori, tak ani ja tu nejdem koniny vypisovat. Uvod je trochu dlhsi, treba sa obrnit trpezlivostou kym nieco pride, potom to uz ale jede. A jede to vyborne, tempo, dialogy, som bol hodne spokojny, aj s kulisami vtedy este rozbitej a spinavej byvalej federacie. Luknara nemusim uz od serialu Panelak ci jaxa to volalo, Hajdu tiez nic moc. Gajslerka je sice dobra herecka - no ako clovek, napisem diplomaticky, je taka baba aka je, no co uz, ta sa uz nezmeni. A mna si teda nijak neziskala, rozhodne nebudem jej funda, ne, ne. Vzbura natocena vyborne, vyznam sa do tychto udalosti, reziser Karasek pozmenil vo filme len par veci. To je u mna vec tolerancie, to v pohode tolerujem : 77 %(24.5.2020)

  • Johnny.ARN
    ***

    Ono to vobec nemusel byť zlý film, len to by scenáristi museli vedieť, čo chcú vlastne povedať. Nejak mi celý čas unikala tá myšlienka a nedošla ani na záver. Miestami to prišlo ako taká zlátaninka, kde na dokreslenie atmosféry chceli toho ukázať čo najviac z tej doby aj za cenu, že to nedáva zmysel. Najfunkčnejšie, paradoxne, pôsobila práve väznica, kde sa dej dal sledovať, ludia konali premyslene. Zvyšok, počnúc hercom, cez disidentku až po štb boli príliž umelo vykonštruované a niekedy ich konanie a vztahy nedávali zmysel. A je zaujímavé, že pri takomto obsadení najlepšie zahral Hološka. Potešila aj Natálka, lebo konečne aj ona dostala možnosť niečo ukázať. Odchádzal som z kina trochu rozpačitý, ale nie znechutený. Fučo na hrad! 3 z 5 ( CinemaCity Aupark )(9.11.2019)

  • Maynard.
    *****

    Tak tohle mi hodně sedlo. Je vidět, že i u našich krajanů se najdou rejžové, který dokážou natočit poutavej příběh. Od začátku je jasný, že si s obrazem rejža vyloženě hraje, už od titulků. To mě navnadilo a pak už sem jen 2 hoďky čučel na jednu ze skoro opomenutých dob naší historie. Jediný, co mi tady vyloženě vadilo, tak byl Vašut, kterej mluvi slovensky, což sem vůbec nepochopil, to bylo za trest :o). Ale jinak všichni herci, jak češi, tak slováci na jedničku. Poměry v čsr vězení, tak to ve mnoha filmech taky nevidíš. STB, práskání, intriky a na konec vlastně i poklad. Tohle všecko se skrývá v tomhle vymazleným filmu, kterej je ovšem slovensko českej a to se zdejším uživatelům nikdy moc nelíbí :o)(12.5.2020)

  • M.i.k.e
    ****

    film od kterého jsem nic nečekal a dokonce sem se ho i trošku bál abych nakonec dostal jeden z nejpovedenějších Česko-Slovenských filmů loňského roku.Amnestie je totiž nejen dobrý film,s dobrými herci,vydařenou před a porevoluční atmosférou,na místní poměry skvělým soundtrackem a dokonce i povedenou akcí.Je primárně filmem,který je v mém vnímaní v současné době mnohem důležitější díky tomu,že připomíná nejen to zač se v oněch letech bojovalo (což už se dnes jakoby zapomnělo),ale taky to hezky ukazuje,že ti hodní kteří byli po revoluci div ne mučedníky taky dokázali být pěkné svině.Snad jen čeští herci mluvící slovensky jsou trochu jako pěst na oko,ale na druhou stranu je to pořád lepší než když se v českých filmech "dabují" zahraniční herci a zní to jako z telenovely...80%(16.5.2020)

  • LexBarker
    ****

    Téměř dokonalé. Casting se povedl na výbornou, scény z vězení převálcovaly ty z civilního života a třešnička na dortu byla skvěle nasnímaná vzpoura. Jen je škoda, že závěrečné finále netrvalo déle. Při sledování filmu jsem si uvědomil, jak málo se u nás točí příběhů z vězeňského prostředí, což je velká škoda, jelikož film ukázal, že tady je zakopaný velký potenciál a dala by se z toho vytěžit spousta originálních zápletek.(7.6.2020)

  • Admirall
    ****

    Film Amnestie reflektuje významné udalosti v dejinách Česka a Slovenska – Nežnú revolúciu, zmenu režimu a amnestie, ktoré udelil Václav Havel po nástupe na výkon svojej funkcie prezidenta. Názov filmu síce hovorí, čo by sa malo primárne v deji odohrávať, pravda je však taká, že film sa na tému pozerá skôr zo širších súvislostí. Herecké výkony za mňa veľmi dobre - Od Vašuta a Geislerovej som iné ani nečakal, milo ma však prekvapili Hološka s Bačom. Potešili ma výborná úvodná strihová sekvencia a moderný vizuál, sklamali ma však skoky cez os a chyby v ostrosti. Inak veľmi pekný snímok(30.11.2019)

  • bari68
    ****

    Pravdivé, malo to grády, bavilo to. Veľká spokojnosť. Slovenský film pomalu vstáva z popoľa ( po tiež skvelej Svini ). Len dúfam, že až vyčerpá námety z minulosti bude mať dosť vlastnej iniciatívy nových dejov.(13.5.2020)

<< předchozí 1 2 3 4