Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nad kolébkou novorozeného Urbana stojí tři sudičky: dva dobří duchové osudu mluví o bohatství a lásce, zlá sudička o chudobě a nekonečných strastech. Čí sudba bude silnější? Z Urbana se brzy stává sirotek, kterého se ujme lakotný mistr hodinář a vezme ho do učení. Když Urban dospěje, zamilují se do sebe s hodinářovou dcerou Laurou a svatba je na spadnutí. Mistr proto pošle svého učně do světa s úkolem hledat bájné hodinky, které umí varovat před smrtí. Nikdo neví, jestli hodinky vůbec existují, ale pokud je Urban nepřinese, Laura se jeho ženou nikdy nestane. Hodinářův učeň se tedy vydává na dalekou cestu plnou překážek a úkolů, které musí překonávat statečností, hodinářským umem a dobrým srdcem. Láska k milované Lauře ho žene vpřed, zatímco v patách má své tři sudičky, dvě pomáhají a jedna škodí. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (335)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Tři dosti netradiční sudičky se nám zabydlely v dosti netradiční pohádce - a všemožně se snaží, aby došlo na jejich slova. Jenomže tady stojí jedna sudba proti druhé ... vlastně proti dvěma, přičemž jejich vzájemné soupeření je vzácně vyrovnané. O pohádce to s úplně čistým svědomím říct nemohu. Její dějová linie je přece jenom poněkud kostrbatá - jakoby byla neuměle poslepovaná z několika vzájemně nesouvisejících příběhů ... snad jí chybí i trocha důvtipu a něco málo lehkosti - nebo hlubší vhled do duší jejích hrdinů, takže výsledek je maličko plochý a odosobněný - navzdory dobrému obsazení, pěkným kostýmům a malebným kulisám. Přesto ji jednoznačně řadím k nadprůměru - mezi současnou českou pohádkovou tvorbou ... 3,5* ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Pozitiva: skvělé a skvěle natočené lokace, příjemně civilně hrající Balcar s Droppovou (Balcar mi připomněl mladého Hanuše), slušné triky (s výjimkou smrtihlavů a motýlů). No a pak negativa: příběh je vykradený a slepený z: dvou židovských legend, jedné části jedné německé pohádky, Sloního muže a dalších již existujících motivů, dále je zde zase skoro komplet Dejvické divadlo (to i za komančů alespoň herce spravedlivě střídali a nebyli ve filmech jen ti provaření komunisté z Realistického a Vinohradského divadla), Plodková strašně přehrává a absolutně nechápu scénu, kdy chce umýt záda - to jako aby i tady ukázala kozy?, Žáček hraje pořád stejně jako v Comebacku, sled jednotlivých scén přichází tak naprosto nevyváženě, až jsem čekal, kdy se tady objeví v nějaké scéně Vinnetou (jako fakt, když už tu máme chlupatého muže, siamská dvojčata, věčně se peroucí lidi, karneval, zlézání hory apod.), a vůbec to celé působilo utahaně (Proč třeba nešel k těm hodinám s kukačkou v hospodě ten kluk první, nebo nejvýše druhý den? Proč pořád čekal? Proč tam musela být písnička? Proč ten lístek v obojku našla až tak pozdě? Proč mladík na lístek nenapsal, že ho do světa poslal její otec?) a prostě jako sprostá vykrádačka všeho možného, jen splácaného do sebe. Ostatně, Preiss má v několika scénách na hlavě židovskou jarmulku, hodinářství připomíná židovský krámek, ale ta inspirace židovskou legendou o Meiselovi (Mayzlovi) tady prostě ne a přiznaná není - dokonce dojde raději na svatbu v katolickém kostele, byť v moderním ritu. Aby bylo jasnější, o jaké vykrádačce mluvím, stačí kouknout sem. Btw, a celé je to chladné jak hodinářská práce - prostě ten film nemá a nevzbuzuje emoce. Dopoledne jsem viděl jen kousek Pyšné princezny a emocionálně to má dodnes daleko větší koule. Jo, a abych nezapomněl - kurnik šopa, proč musí v pohádkách pražští herci mluvit pražským "bejt", "cejtit" apod.?, proč to nejde jako dřív mluvit spisovně? ()

Reklama

Mertax 

všechny recenze uživatele

Pokud jste u toho večeřeli nebo rozbalovali dárky, tak kulisa je to náramně vhodná. Příběh není komplikovaný, postavy vás nezahltí sáhodlouhými dialogy a vtipů je tak málo, že si ani nevšimnete, že nějaký minete. V kontextu vánočních pohádek je Učeň ucházející film, ale pozor, tohle není papundeklová studiovka, ale kinofilm! Při pozorném sledování vychází najevo, že děj je řídký jako průjem, hlavní dvojice je extrémně necharismatická a trikaři si zvolili příliš náročné objekty na animaci. Zklamání. ()

RelaxMan 

všechny recenze uživatele

Podařená česká pohádka, kterých je za poslední roky velký nedostatek. Co se týče hereckých výkonů, tak musím pochválit V. Preisse, M. Krobota a J. Žáčka. Naopak co nebudu chválit je herecký výkon J. Plodkové, která těžce přehrávala. Chyba je to především režisérky, která jí měla říct, že tohle už je moc. Jinak, ale spokojenost. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Pokud bych se chtěl hnidopišsky rýpat v Hodinářově učni, určitě by se našly nějaké ty scenáristické mouchy, nicméně mně se toto tikající dobrodružství plné sudeb a soubojů zla s dobrem líbilo, aniž bych se měl nad čímkoli výrazně pozastavovat. Z hereckého obsazení mě nejvíce zaujali praštěná Jana Plodková a hamižný Viktor Preiss, avšak ani sudičkovské duo se nenechalo zahanbit, podobně jako ústřední zamilovaný pár, u něhož jsem ocenil přirozené a civilní herectví. Film obsahuje několik velmi zajímavých nápadů - hostinec, Živa/Morana, motýli/můry - jež nemají na poli českých pohádek obdob. Vedle toho musím ocenit nepřeslechnutelnou hudební stránku s tikajícím motivem a nádherně udělanou výpravu. V posledních letech člověk od českých pohádek moc neočekává - v tomto případě však šlo o milé překvapení. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (17)

  • „Natočit filmovou pohádku je vždy výzva. Česko-slovenská kinematografie má totiž na svém kontě filmové skvosty a každá nová pohádka se tak logicky dostává do konfrontace s jejich kvalitou,“ uvedla slovenská producentka filmu Zuzana Mistríková ze společnosti PubRes. (SONY_)
  • „Jsem přesvědčená, že filmová pohádka se dá vyprávět i bez prvoplánové podbízivosti a přeslazených klišé. V našem příběhu nechybí humor a komediální situace, které stojí zejména na absurditě zápletek. Pomáhají tomu i charaktery postav, jako je třeba zákeřná postava sudičky Lichoradky, která ráda kazí dílo svým svérázným bratrům Rodovojovi a Rodovítovi. Ti v příběhu figurují jako symboly dobra,“ řekla režisérka Jitka Rudolfová. (SONY_)
  • „Zjistila jsem, že napsat klasickou pohádku je mnohem těžší, než jsem si myslela. Snažila jsem se ji natočit tak, aby byla pro rodiče a jejich děti,“ uvedla režisérka a scenáristka filmu Jitka Rudolfová. (SONY_)

Reklama

Reklama