Reklama

Reklama

Motiv pro vraždu

Krimi / Povídkový
Československo, 1974, 88 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl za to, že česká detektivka se proslavila především poctivou detektivní prací, smyčkou stahující se kolem pachatele, a k tomu charizmatickým hlavním vyšetřovatelem. V tomto povídkovém filmu se logicky nedočkáme posledního atributu, ale co je horší, ani ten první není divákovi dopřán, což je obzvlášť markantní u dějství prvého. A nezachrání to ani mladinká Zdena Studenková v proklatě krátkých minišatech s kravatkou;) O těch deset procent nad průměr se Motiv Pro Vraždu vytáhne jen díky skvělému psychotizujícímu narkomanovi Jiřího Hálka a v některých scénách slušné atmosféře, na které má lví podíl Petr Hapka. 60% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Tři kriminální povídky různých kvalit, nejvíce asi zaujme příběh narkomana, jako detektivka nic moc, docela mě zamrazilo, jak divnou dedukcí nakonec přišli na totožnost znásilníka stopařky a vraha dámy s parukou... Celkem šedý socialistický průměr... ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jak již zmíněno, nejedná se o klasickou kriminálku, ale o tři povídky, z nich nejlepší byla ta první ( Víkend ), ta měla v sobě alespoň napětí i když logika uvažování Iljy Prachaře byla na úrovni vegetariána co přijede nakoupovat na jatka. Druhá povídka Rukojmí byla hodně brutální, nevybavuji si kdy jsem viděl brutálnější českou krimošku, ale ten děj. Poblázněná smažka zmateně pobíhá městem tak dlouho až se ocitne u komplikovanýho porodu, to jeden žasne. Třetí povídka Kapsář byla pitomá a dějově naprosto nevýrazná. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrý normalizační kriminální tryptich, od zajímavých autorů, pro všecky, to byl de facto režisérský debut a to dost výrazný. Pro mě osobně, jasně nejlepší druhá, která je i nejvíc ceněná, často se o ni mluví, jako o tě, která rázně překračovala, dobové konvence žánru, jmenovala se "Rukojmí", Jiří Hájek v roli nebezpečného narkomana, který potřebuje nutně novou dávku morfia, je zde opravdu excelentní, jeho role je opravdu hodnověrná. Ve třetí mě bohužel trochu vadila, ta kolotočářská hudba, na kterou jsem alergickej, jinak první a třetí, jsou oproti té druhé, velmi sugestivní, už méně výrazné, i co se týče jednotlivých hereckých výkonů.. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když dávaj v sobotu odpoledne na nově nějakou tu detektivku ze 70. let, tak se na to vždycky rád podívám. Ale tohle mě trochu překvapilo, protože jsem netušil, že to budou 3 příběhy, který spolu nemaj žádnou souvislost... Kdybych měl každej příběh ohodnotit zvlášť, tak bych to viděl asi takhle: Víkend - ***, Rukojmí - ****, Kapsář - ** ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na svoji dobu slušně napsané a natočené detektivní příběhy, ovšem pomineme-li tváře českých herců a srováme-li s dnešním světovým žánrovým průměrem, pak to žádná sláva není. Film mi utkvěl v paměti především díky hereckým výkonům Prachaře a Hálka. Celkový dojem 50 %. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Třikrát české krimi. Znásilnění, drogy, drobné delikty. Hned první povídka Július Matula Víkend, předjímající Smrt stopařek dala výbornou příležitost pro debutující Zdenu Studenkovou, která překvapila kvalitou svého výkonu i půvabů v tak mladém věku. Dobrý je i kriminalista Postráneckého. Druhá povídka Jiřího Svobody Rukojmí je zatím ještě slabá, první samostatná práce ho zatím ještě čekala. Ve třetí povídce Kapsář Tomáše Svobody klasicky zaujme především příjemné herectví Jany Brejchové a Petra Čepka. ()

sud 

všechny recenze uživatele

1. Víkend: klasická detektivka s klasickou zápletkou. Skvělý Ilja Prachař, dobrý Václav Postránecký. Po všech stránkách nevybočující z řady, ale neudící a celkem zajímavé. 2. Rukojmí: takový malý thriller, rozehraný na malém prostoru. Vynikající Jiří Hálek. 3. Kapsář: skvělý příběh, ovšem mizerná režie a ani herci s tím nic neudělají. Ale i tak ucházející Petr Čepek s Josefem Abrhámem. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Hodně dobrý trojfilm - dojem z něj mi pokazila jen "mistrná" dedukce, díky níž strážci zákona začali v první povídce podezírat postavu Ilji Prachaře, a pak úplně poslední věta v závěrečné povídce (bohužel ji říká Josef Abrhám). Jinak bez výhrad. Povídka Víkend je podařený rozjezd, jemuž hudba Petra Hapky místy dodává i nečekaně poetický nádech. Druhá část Rukojmí je zase nebývale drsná - Jiří Hálek coby panikařící nebezpečný narkoman nemá obdoby a řádí jako bestie. Povídka je natočená velice svižně, akčně a napínavě. Závěrečný příběh má nejsilnější obsazení a také podle toho vypadá - uhrančivě smutný Petr Čepek se mi vryl hluboko do paměti, finále žene slzy do očí. A opět výborná Hapkova hudba. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Vidieť mladú Studenkovú bez podprdy a bez plastických operácií, drogovo závislého občana socialistického Československa ako i tvrďáka Petra Čepka s kriminálnou minulosťou, to bol zážitok .... a samozrejme všadeprítomná láskavá a úspešná Verejná Bezpečnosť ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Zprznil krásku v ořeší, pohrabáč to vyřeší.“ Povídkové sockrimi s výchovným aspektem, který tenkrát zafungoval. Po zhlédnutí, ještě na základce, jsem si předsevzal, že nikdy nebudu krást, fetovat ani brát stopařky. Zatím dobrý. Ale stopnout si mě náctiletá Studénková v kraťounké sukénce... ZAMŘÍŽOVANÉ OKÉNKO: [][] § 1) Kdepak Prachař. V kategorii sexuální agresor následně vrahem kraluje Perepeczko ve Smrti stopařek, z toho mrazilo. § 2) Zfetovaný vyšilující Hálek klouzal po šikmé ploše přesvědčivě, zasloužil by vlastní film. § 3) Opuštěná dětská duše vs. milosrdné lži. Tatínek není kriminálník, jen (ne)šikovný kouzelník, který zmizel. Btw, kníže temných postav Petr Čepek, s jeho ďábelsky uhrančivýma očima, vytahuje nůž... ale lidi se mu jen smějí nebo ho rovnou fackují. Hodně divné. [][] A chudák Studénková, krásná holka, ale takový pech na chlapy! Tady ji v lese zalehnul funící Trautenberk, pak v zámeckém parku znetvořený baleťák a nakonec skončila v nevěstinci. Sice luxusním, ale na csfd hanebně podhodnoceném. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Málo napětí, atmosféra jen v několika okamžicích. Povídka o narkomanovi se mi nelíbila ani trochu, Kapsáři jsou moc smutní (Cepek exceluje). Celkově taková normalizační šeď šponovaná prostředím zločinu. Hodně dobř se dívá na Zdenu Studénkovou v plavkách (to byla kobra). ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Prostřední Rukojmí s excelentním Jiřím Hájkem je fakt malý klenot, zajímavou atmosféru má i poslední povídka s Petrem Čepkem, jakási variace na western (s pěknou atmosférou lidových putyk), nejméně nápaditá mi přišla povídka úvodní. Celkově však dobrý film. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Psychologicky prokreslené postavy vrahů umocňuje hudba a herecké výkony - především Jiřího Hálka a Petra Čepka. Motiv vlaku v poseldní povídce využit maximálně, navíc byl zajímavě rozveden vztah otce a syna. ()

roswelll 

všechny recenze uživatele

Tři povídky, tři různé tváře zločinu...v první povídce naivní přístup vraha zbavit se oběti, kterou předtím znásilnil, ve druhé povídce zoufalý pokus narkomana získat svou dávku, kvůli které je schopen jít přes mrtvoly. A třetí povídka vypráví o marné snaze propuštěného vězně zařadit se do normálního života, ke které mu nepomůže ani jeho syn. Myslím, že jednotliví režiséři zvládli svou práci dobře a připravili nám divákům napínavou podívanou ()

Reklama

Reklama