Reklama

Reklama

Motiv pro vraždu

Krimi / Povídkový
Československo, 1974, 88 min

VOD (1)

Obsahy(1)

Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (70)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Hodně dobrý trojfilm - dojem z něj mi pokazila jen "mistrná" dedukce, díky níž strážci zákona začali v první povídce podezírat postavu Ilji Prachaře, a pak úplně poslední věta v závěrečné povídce (bohužel ji říká Josef Abrhám). Jinak bez výhrad. Povídka Víkend je podařený rozjezd, jemuž hudba Petra Hapky místy dodává i nečekaně poetický nádech. Druhá část Rukojmí je zase nebývale drsná - Jiří Hálek coby panikařící nebezpečný narkoman nemá obdoby a řádí jako bestie. Povídka je natočená velice svižně, akčně a napínavě. Závěrečný příběh má nejsilnější obsazení a také podle toho vypadá - uhrančivě smutný Petr Čepek se mi vryl hluboko do paměti, finále žene slzy do očí. A opět výborná Hapkova hudba. ()

Trustme 

všechny recenze uživatele

Exemplární ukázka jak netočit detektivku/krimi film/film. Desítky známých hereckých tváří (nebo jejich herecké začátky) v tomto méně známém snímku o různých jedincích, jenž svojí závislostí se dostanou až k sebedestrukci. Amatérské dramaturgické, režijní postupy v kombinacích rádoby uměleckých obrazců. Na svou dobu možná snaha o drsnější, akčnější zpracování a přiblížení se západnímu pojetí žánru, ale současným pohledem až stydlivě trapně úsměvné vnímání této šablonovité "detektivky" bez napětí a logiky, která se snaží dát socialistickému divákovi možnost nakouknout do světa hrdlořezů, násilníků a feťáků, leč kvalitou špatného studenta FAMU. Dnešní divák si tak tento film výborně vychutná, neboť výkony všech herců jsou ryze zábavné a tragické. Znásilňovač s plachou tváří Ilji Prachaře ještě ujde, Kapsářský ranař s obličejem smutného čerta Petra Čepka je už více k zasmání, ale kdo vybral Jiřího Hálka do role vraždícího brutálního narkomana, tak ten je rebel. ()

Reklama

-henry- 

všechny recenze uživatele

Rukojmí: jediná část, kterou jsem viděl. Retrospektivní způsob vyprávění a sugestivní forma (přesné a účelové užití širokého objektivu, pomalé závěrky, zmrazených záběrů v kombinaci s grafikou, hudba/zvuk) pro vyjádření pocitu narkomana a zdůraznění neúprosně utíkajícího času vůbec nepůsobí hloupě ani po letech. Navíc idea, ze v moderní společnosti nemá zločin šanci je pořád aktuální :) (viz třeba Kriminálky Miami apod.) ()

honz 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film s krimi tematikou složený ze tří povídek, z nichž nejpoutavější je prostřední Rukojmí - výborný výkon Jiřího Hálka jako zoufalého narkomana. Mezi plejádou dalších herců vyniká Ilja Prachař v povídce Víkend. Co je pro film příznakové - ve všech povídkách je pozornost soustředěna především na pachatele, kriminalisté jakoby hráli "druhé housle". ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Škoda že tento povídkový krimifilm nepůsobí více uceleně (ať už z hlediska námětu povídek či způsobu filmového vyprávění). Přeci jen je hodně znát, že každá povídka má jiného režiséra. I tak má ale každá povídka něco do sebe. U Víkendu vedle krásné Zdeňky Studénkové zaujme až překvapivě idylická hudba Petra Hapky, v Rukojmích je sice hudby pomálu, za to zde v roli narkomana exceluje Jiří Hájek. A Kapsář je hodně o Petru Čepkovi v celku typické roli "smutného hrdiny". Zaujala mě mj. jeho interakce s malým Filipem Renčem coby jeho filmovým synem. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (2)

  • Natáčeno také v Praze (Korunovační ulice, Nusle, Letenské sady, stanice metra Vyšehrad, hotel Olympik v Karlíně), Sýkořicích (vrahova chata). (M.B)
  • Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur)

Reklama

Reklama