Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Steven PriceHrají:
Bobby Soto, Cinthya Carmona, Shia LaBeouf, Jose Conejo Martin, Cheyenne Rae Hernandez, George Lopez, Elpidia Carrillo, Lana Parrilla, Gabriela Flores (více)VOD (2)
Obsahy(2)
David živí svoji rodinu tím, že vybírá výpalné pro mafii. Když se ale na scénu vrátí bývalý nepřítel, octne se spolu se šéfem a parťákem Creeperem v nebezpečí. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (70)
Ani skleněnej smirgl papír není tak drsnej jako pohled Šíja LaBeafsteaku. Škoda, že si ani jednou pořádně nečutnul. Zdrsněná a zároveň ubulená a nudná mexická telenovela, kde se jen kecá na úrovni 8 leté katolické holky, jejíž hodnoty jako rodina a Bůh jsou více než kobliha od Andreje Babiše. Při všech těch kecech o svátosti rodiny, je až komické, že je hned od první minuty filmu ohrožuje sám papánek právé americko-hispánské rodinky, kde se v horní ložnici přepočítávají peníze, zatímco děti se v nedělní škole učí desatero od toho atleta zabaleného do ubrusu. Každá minuta filmu popírá svoju HUBOKOmyslností minutu další a vše krásně zabalené do hodnot týpka, který už před více než 2000 let znal moc dobře vliv halucinigenů obsažených v houbičkách v lese. ()
(50%) Tentokrát se opravdu nechci moc rozepisovat. Davida Ayera mám opravdu rád, ale holt by si asi měl najít už jiný zájem. Přeci jenom jeho poslední filmy jako Sebevražedný oddíl, Bright apod – to už nebylo ono. A tohle je už úplné ultra céčko. Nebudu to posílat do velkých pekel. S odřenýma ušima jsem mu ty 3* nasázel, ale nevím … Zezačátku to vypadá jako klasická Ayerovka, ale s tím velkým rozdílem, že mi přišlo, jako by to točil spíš nějaký Ayerův amatérský fanoušek. Navíc to není ani snad jen vina Ayera, mělo to menší rozpočet, pár dní se to natáčelo jen a já nevím. Můžu zde pochválit několik drsných scén, a že to nenudilo. První 2/3 téhle záležitosti Ayerovi klasiky pěkně připomínají, ale jen tak na půl. Najde se tu několik trapných rádoby gangsterských scén, hlášek a to je celé. Třeba ten hlůavní gangster/záporák byl neuvěřitelně trapný a né drsný! Hlavní herec Bobby Soto není špatný, ale jeho role mu moc nepadá. Shia LaBeouf má aspoň hustý vizuál, i když také nic moc ….Třetí třetina snímku se už víc rozjede, najde se tu pár vyvražďovaček, některé jsou dobré, ale nic víc film nenabídne. Mohla to být větší sračka, ale Ayer přesto klesá níž a níž. Třeba nás ještě někdy překvapí, uvidíme …. ()
Vôbec by som tento film nepodceňoval, drsné prostredie a drsní predstavitelia sa vydarili, predovšetkým ten hlavný záporák, hoci jeho frajerku, nemilosrdnú vrahyňu na 20 cm podpätkoch si mohli odpustiť. Škoda len, že záver išiel do zbytočného krváka na úkor premyslenejšieho príbehu a ani tie zasnené spomienky na lásku sa tu vôbec nehodili. ()
To, že si LaBeouf nechal kvůli roli v tomhle podřadném bijáku pokérovat půlku těla je podobně fascinující fail jako když onehdá Ch. Bale drasticky zhubnul kvůli Mechanikovi.... Ayera jsem měl za záruku jakési kvality, a někdy v první polovině, když ještě chlapi naprázdno tlachají při objížďkách autem (což je takový Ayerův trademark) to ještě jakš takš funguje, ale potom se pan rééžisér rozhodne, že chce cosi vyprávět a vše jde od toho momentu bleskurychle do sraček... ()
Galerie (20)
Zajímavosti (4)
- Film sa odohráva v rovnakom univerze ako aj ďalšie dva Ayerove filmy Training Day (2001) a Drsné časy (2005). Cle Sloan si zahral vodcu gangu Bloods menom Bone aj tu a aj v Training Day a fiktívny gang Hillside Trece (ten je zároveň odkazom na skutočný gang Eastside Trece) bol spomenutý vo filme Drsné časy a bol súčasťou príbehu tu a v Training Day. Postava Letty sa objavuje aj v Drsné časy aj v Training Day a v oboch ju hrá Samantha Esteban. (Real Tom Hardy)
- Shia LaBeouf si kvůli roli nechal potetovat hrudník. (Duoscop)
- Keď sa v čase 48:28 David (Bobby Soto) pozrie na telefón, všetky správy prišli v rovnakom čase, "dnes" o 21:56, aj keď by podľa ich obsahu museli prísť s časovým rozdielom. Taktiež je na hodinách 20:30, takže tie správy by ešte prísť ani nemohli. (Real Tom Hardy)
David Ayer svou kariéru odstartoval jako scenárista filmů Training Day, prvního Rychle a zběsile nebo S.W.A.T.- Jednotky příliš rychlého nasazení a ukázalo, že má očividně talent na to napsat funkční příběh z prostředí drsných ulic, které jsou zároveň opravdu celkem drsné a zároveň funkčně zábavné. V roce 2005 poté došlo na jeho režijní debut Drsný časy a od té doby Ayer jako režisér a scenárista stál za filmy jako Železná srdce nebo Sebevražedný oddíl. 3 roky poté nazpátek pro Netflix natočil zábavnou detektivku zasazenou do alternativního fantasy světa Bright a od té doby si dal pauzu až doteď kdy předtím než by měl natočit remake Tuctu špinavců natočil svou novou gangsterku The Tax Collector se kterou se víceméně vrátil ke svým kořenům. A i když třeba takovému Guyovi Ritchiemu návrat k jeho kořenům s Gentlemany vyšel tak zde se jedná o opačný případ. A to velmi výrazný! Samotný začátek vzbudí naději, že Ayer přece jen pořád dokáže u gangsterek naservírovat tu pravou atmosféru a ať už spolu dva hlavní hrdinové mluví o životě nebo někoho ohrožují zapnutou vrtačkou tak to stojí za to. Bobby Soto sice jako hlavní hrdina od začátku velmi selhává, velmi výrazně to ale vynahrazuje výkon Shii LaBeoufa, který je jako totální šílenec nejen velmi věrohodný ale také je výrazně napřed před všemi ostatními účastníky filmu. Zároveň pořád platí, že v úvpdu Ayer krom atmosféry dokáže také dodat velmi fajnový vizuál. Jenomže pak se stane to, že se Ayerovi vše víceméně rozpadne pod rukama a ve finále skutečně natočil svůj nejhorší film. The Tax Collector je plný nesympatických charakterů, které jsou navíc krom LaBeoufa zahraní velmi bolestivě. Ayer vlastně ani nevytváří kdovíjak zajímavé gangsterské pozadí a celé to působí jako dílo náctiletého chlapce, který si řekl, že je strašný fanda gangsterek jako Zjizvená tvář, Carlitova cesta nebo právě Ayerovek Drsný časy, Street Kings nebo Patrola a natočil velmi vzdálenou tristní poctu. I přesto, že film stál oficiálně 30 milionů dolarů jinak většinu času působí jako velmi levná televizní štace, které byste nevěřili, že jí točil právě někdo jako Ayer, který už předtím s několika filmy s menšími rozpočty dokázal sehrát větší kousky. Ve srovnání jinak lépe působí i Ayerův dosud nejhorší film Sabotáž. Občas se tam jakoby vyloupne ten starý lepší Ayer, většinu to času to ale skutečně působí jako film, který chce být tak strašně cool, tak strašně drsný a tak strašně brutální až je vlastně k smíchu. Jestli v téhle okurkové sezóně hledat nějakou filmovou spásu, tak zrovna tady se opravdu nenajde. Krom (možná až moc) totálně šíleného Shii a přece jen pár světlých momentů, které by se jakoby vraceli k zlatější éře Ayerovy tvorby tu opravdu není o co moc stát a jedná se o jeden z nejzbytečnějších filmů tohoto roku. Má Ayer tedy vlastně ještě šanci? Nerad bych ho odsuzoval a budu důvěřovat, že přece jen ještě něco velmi fajn od něj dorazí, kdyby mi ale dal někdo pistoli k hlavě a chtěl ode mně tu nejupřímnější odpověď tak bych váhal asi hodně dlouho.... a po The Tax Collectorovi by odpověď byla velmi pravděpodobně spíše negativní! () (méně) (více)