Komentáře uživatelů k TV seriálu (82)

  • novoten
    ***

    Jeden z nejatraktivnějších komiksových vesmírů obývají tři dekády po jeho nejzásadnějším příběhu jen proměnlivé zajímavé nové charaktery, vypráví se více než rozvážným tempem a ústřední témata, dříve tak neodolatelně rozprostřená napříč společností, se slévají k tolik kritizovanému, ale paradoxně žánrově průzračně pojatému rasismu. Tak dlouho jsem se snažil na novou strážcovskou atmosféru naladit, až byl téměř konec. Pokaždé mě rozčarovala zbytečná nepochopitelná vsuvka, která jen pozvedla moje obočí, místo toho, aby mě nutila zajímat se, jaká bude pointa. Zamrzel mě i černobílý flashback, který může přinášet střihových nebo režijních nápadů, kolik chce, ale ve své podstatě neodpovídá na nic, co bych chtěl vědět a "jenom" odvážně podrývá dávné teorie, které ale byly vždy jen teoriemi a nikdy ne pravdami. Ale ani přes zmíněnou odvahu se jak předloze, tak její vypulírované filmové adaptaci nikdy docela nepřiblíží. Respektive přiblíží, na pouhou jednu epizodu, konkrétně rozhovor v baru. Právě při něm poprvé a naposledy naplno cítím ono mrazení v zádech a očekávání možného i nemožného, jakkoli jsem se nejednou musel trpce zatvářit při směru, jaký právě tahle stará známá milovaná i nenáviděná postava míří. Na druhou stranu Jean Smart je dech beroucí a vy-víte-komu dodává vrstvy, o kterých jsem netušil, že se v ní skrývají. Jenže co naplat, po nepřekvapivém a smutně zdlouhavém finále mám jasno o tom, že z téhle události ve mně převládá zklamání. Když je pokračování nejsilnější ve chvílích, kdy vzpomene nebo na scénu vrátí původní postavy a ty nové mě většinu času zdržují od toho, co mě doopravdy zajímá, je něco špatně.(19.12.2019)

  • TheDarKnig
    *****

    Přidám tady jenom další nadšený výkřik - ano, i přes existenci fenomenálních Leftovers, tohle je Lindelofův pièce de résistance. A už mi oficiálně došly synonyma. Doufám, že nikdy nezmizí Damonův talent pro vytváření těch nejpodivnějších, nejodvážnějších, nejambicióznějších, nejchytřejších, nejspletitějších, nejvrstevnatějších, nejlidštějších a nejemotivnějších příběhů.(16.12.2019)

  • Spiker01
    ****

    Ačkoliv jsem se na Watchmeny těšil (Snyderův film žeru), stejně je to pro mě po zvláštním prvním dílů jedno z největších překvapení roku. Právě ten drsně rozřízl diváky ve dví a ačkoliv jsem taky přemýšlel, že to vzdám, nakonec jsem vytrval a byl jsem náležitě odměněn. Lindelofovy Pozůstalé nemám příliš v lásce (dalo mi velkou práci je dokoukat), nikdy mi extra nesedl styl vyprávění, ale u Watchmenů jsem se od druhého dílu chytl na háček a už nepustil. U jednoho dvou dílů jsem se sice občas nudil (ten kritizovaný flashback mě s*al také), ale plně to vynahradily závěrečné dva díly, které pořádně šláply na plyn. Jo, do druhé bych určitě šel.(18.12.2019)

  • D.Moore
    *****

    Přímo dokonalý seriál a nedokážu si představit někoho, kdo má rád Moorovu knihu, ale tohle se mu nelíbí. Watchmen na legendární komiks (ne na Snyderův film) plynule, přirozeně a velmi chytře navazují a nepřeháním, když napíšu, že mě ohromili nejen důmyslnou zápletkou a propracovaným světem, ale také způsobem, jakým to všechno postupně odhalovali. Zhruba do pátého dílu neustále přibývaly otázky typu "Kdo, proč, jak a co dělá?", ve druhé polovině se na ně začalo postupně odpovídat, na vše přitom byl čas, nic se neuspěchalo a překvapení střídalo překvapení až do závěrečného dílu. Damon Lindelof, který to celé vymyslel, teď doufám u řady lidí stoupl v ceně, protože i kdyby se mu nikdy nepodařilo napsat dobrý scénář (což není pravda, ale určitý okruh diváků o tom je přesvědčen), Watchmen jsou vážně mistrovské dílo.(16.12.2019)

  • Davies182
    *****

    Myslím, že jestli se tohle božský dílo Alanu Mooreovi nelíbí, tak už je konečně na čase, aby spolknul svý nechutně velký ego, dal si pořádnou facku, a napsal pochvalnej dopis HBO. A pozval Lindelofa na večeři.(16.12.2019)

  • JohnnyD
    *****

    Aj keď tomu v strede trochu dochádza dych, je to fascinujúce pokračovanie kultového komiksu, ktoré len nenaťahuje príbeh, ale zásadným spôsobom ho posúva - tak v kontexte času vo svete Watchmen, ako aj v kontexte média, ktoré sa za ostatných 30 rokov významne zmenilo. Seriál búra očakávania, nie je to priblblý fan service, ale náhľad do sveta, ktorý funguje svojimi vlastnými pravidlami a uplynuli v ňom tri dekády. Tá nejednoznačnosť, nepredvídateľnosť až bizarnosť (celá línia s Ozymandiasom) je najväčšou devízou filmu. Až sa človeku nechce veriť, že to písal Lindelof.(29.12.2019)

  • Beckett51
    *****

    " Wounds need air." (17.12.2019)

  • DJ Obelix
    *****

    Ač obecně nejsem fanda binge-watchingu u podobných seriálů, protože člověk nemá dost času nechat si danou epizodu "rozležet v hlavě" a případně diskutovat s fanoušky na internetu, tak zrovna Watchmeni jsou pro binge v podstatě stvořeni. Lindelof je machr nad machry! Po počátečních rozpacích se z Watchmenů vyklubal dost možná seriál (minisérie) roku! NOTHING EVER ENDS! P.S.: Vůbec netuším, jak to bude fungovat na člověka původním komiksem, případně alespoň filmem - kde je ovšem zase problém s odlišným koncem, nepolíbeného.(16.12.2019)

  • HAL
    ****

    Je to... docela ok. Místy dokonce dost dobré :+ Výkřiky o nejlepším seriálu / dílech roku jsou teda docela mimo, rozjezd to má slabý, ale čím blíž do finále - a čím víc se blíží motivu předlohy - tím je to lepší. Jednak proto že postupně odsune na vedlejší kolej ze začátku dominantní linku o rasismu, která je sice zajímavá ve flashbacích do historie, ale v současnosti už je její pokračování vyloženě směšné, ale hlavně pro to že ústřední roli víc přebírají staré postavy z komiksu, které jsou o pár řádů zajímavější než ty nové. Nad Veidtem a tím co se mu děje je sice nutné moc nepřemýšlet (a tedy nejen nad tímto, blbostí je tu pořád dost), ale je to originální a zábavné, takže whatever. Nejdůležitější je Lindelof se uklidnil a mnohem líp než dřív pracuje s "mysteriozností" a tajemnem, mnohem víc se krotí a místo stupidních mindblowing wtf šoků se snaží dost úspěšně vše předem naznačovat, takže dílky skládačky zapadají postupně přesně tam kde je už nějakou dobu čekáte. Vlastně se dá říct že tu není nic co by mě nějak zásadně překvapilo - a to je tady moc dobře. Musím Lindelofovi uznat, tohle není špatné ani ve smyslu kvalit seriálu a jeho dotažení do konce, ani ve smyslu navázání na předlohu... i když to na ní pořád spíš parazituje než aby ji to nějak rozšiřovalo. Aspoň ji to brutálně neznásilňuje jako ty nové pokusy Manhattan vs Superman či co to má být. Alan Moore by tohle samozřejmě taky nenáviděl, ale asi ne až tak moc. Akorát tu slzupudnost finále si mohli odpustit, to bylo hloupé a k předtím výborně představené postavě hrubě nesedící. 8/10(19.12.2019)

  • dO_od
    *****

    // Lindelofův masterpiece. Nový příběh z počátku klame tělem kde se dá, jakmile se však rozjede, oh boy. Propojit původní komiks, udělat mu prequel, a následně uzavřít nejen současný děj, ale i děj původního komiksu tak, že to celé dává perfektní smysl, drží se ducha předlohy a zároveň končí dostatečně drze na to, aby to celý tenhle vesmír mohlo v klidu vykopnout do zcela nové éry, to je zkrátka *umění*. Už se těším, až si to celé dám ještě jednou.(16.12.2019)

  • Kothy
    *****

    Moc nesdílím místní negativní přesvědčení. Přijde mi to super. Je to sice jiné jak film, ale i tak dobré. Předlohu sice neznám, ale asi to z ní nemá moc společného. Odehrává se to 34 let po filmu a svět je úplně jiný, než jak ho známe my. Všude panuje strach a ani policie není v bezpečí. Seriál hraje dost na rasovou stránku. Buduje se tu silné rasistické hnutí, které věří v nadřazenost bílé rasy. Akce je dost povedená a hudba je taky dost dobře zvolená. Postupně se dostáváme do tajů tohoto světa a poznáváme jeho pravidla a zákonitosti. Samozřejmě se to neobejde bez nových postav a nečekaných zvratů. Vrátí se i pár těch starých, ale v podání jiných herců. Finále je vážně promakané, protože mě dost překvapilo a je i trochu otevřené. Doufám, že tento seriál dostane další sérii. "Moc mu to žvaní."(21.12.2019)

  • DwayneJohnson
    *****

    Výborná věc, vypilovaná do nejmenšího detailu. Začátek tak trošku navnadí na něco jiného, aby Vás to zhruba v půlce poklepalo po rameni a ukázalo, že jdete trošku jiným směrem. Dokonalé flashbacky to hlavně v závěru všechno fantasticky lepí dohromady a dávají dohromady seriál, který nelze označit jiným slovem, než výtečný. (oblíbené postavy: Angela, Adrian, Cal, Will)(19.12.2019)

  • cinefob

    Vzdal jsem to v průběhu pátého dílu. Nikdy jsem se moc nezamýšlel nad konceptem maskovaného hrdiny. Proč taky, že? Tento seriál mně však nepřiváděl k ničemu jinému, jenom k úvahám tohoto typu. Ti původní Watchmeni Alana Moorea měli tohle zřejmě jako jeden ze svých hlavních záměrů, tady, dovolím si tvrdit, i přes sarkasmus jedné z postav, se pocit absurdnosti celého konceptu dostavoval ze zcela odlišných důvodů. A Jeremy Irons, můj Bože..., asi jako Jan Tříska v Black Eagle s Jean-Claude van Dammem.(16.12.2019)

  • Sawy
    ****

    No epizody 5. až 8. jsou splněným snem Alana Moorea a všech fanoušků jeho mistrovského díla, kteří se ptali, jak to s tím na sílu zachráněným alternativním světem vlastně dopadlo. Spolu s postavami se ztrácíme ve spleti pamětí a informací, stylů a vyprávěcích vzorců, přičemž je příjemné pod tím vším cítit, že tvůrci mají základní linii seriálu pevně v rukou a přesně vědí, co nám vlastně chtějí odvyprávět. Co trochu chybí? Silnější start, ve kterém by se staří známí s novými klíčovými hráči objevovali na scéně méně mechanicky, ve chvíli, kdy se ještě ve čtvrté epizodě v podstatě pracuje na expozici důležitých postav a informací, tempo trpí. Především však (stále samozřejmě velmi chytře vymyšlené) zápletce s Rorschachovým rasistickým odkazem a boji proti xenofobním tendencím americké společnosti chybí svěží ambivalence původního komiksu i Snyderova filmu. Tam každé správné rozhodnutí bylo vykoupeno morálním dilematem, které ve čtenáři/divákovi uvízlo na dlouhou dobu. Náznaky tu jsou, to né že né. V posledním díle je ale zkrátka všechno na svém místě. Což mě jako milovníka nejednoznačnosti morálního stanoviska původního textu lehce frustrovalo. Lindelof ale odvedl dobrou práci, tak uvidíme, jestli dostane možnost dosáhnout ještě výš ve druhé sérii. 85 %(4.1.2020)

  • ConanVJ
    ***

    První třetina seriálu celkem nuda a druhá už se rozjíždí a závěr je povedený. Doufám že se v tom nebudou chtít plácat dalšími zbytečnými sériemi. Za mě 64% :)(18.1.2020)

  • ScarPoul
    ***

    Pamätám si keď so čítal komiks prvýkrát. Tie zimomriavky. Potom film, ktorý som v mojich 19 hltal niekoľko krát, všetky verzie a stále ho považujem za najlepšie spravený komiksový film. Tešil som sa na to. Mal som aj obavy. Seriálu nemožno vyčítať nápaditosť ani scenáristickú zručnosť. Všetko zapadá na správne miesto, je to vyrozprávané umne. Herecky až na hlavnú černošku Reginu Kingovú, sú všetci v pohode. Funguje to v rámci uzatvoreného príbehu, ktorý využíva hojne odkazov ale aj citácií z klasického komiksu ale ide si aj svojou vlastnou cestou. Bohužiaľ látka, ktorú si tvorcovia zvolili priniesla viacej sklamaní než zimomriavok. Moore tvoril komiksy, kde sa dotkol aj silných ženských hrdiniek aj rasizmu. Ale jeho postavy mali značne archetypálny účinok. Dr.Manhattan by nemal dôvod sa správať tak ako tu/ o jeho výzore tiež pomlčím. Logicky meníme bielych ľudí na čiernych? Nie som rasista ale mám pocit, že toto už je trochu moc. Rovnako snaha byť pro americký, kritický voči rasizmu a vytvoriť smiešnu utópiu, ktorá je ešte k tomu nezaujímavá. Veidt v akejsi sebaparódií, ktorá nevie predvídať. Seriál vychádza z toho, že postavy sa zmenili, senilnejú a v prípade Dr.Manhattana znova nadobúdajú emócie. Neberiem to. Aj vďaka predlohám alebo Johnsonovu komiksu Doomsday Clock. Nefunguje to pre mňa ako fanúšika a pozerať to, bolo utrpenie. Dávam hodnotenie, aké dávam za robotu aká bola na tom odvedená. Je to tam cítiť. Ale nie je tam ani jedna poriadne pamätná scéna. A hlavný nepriateľ rasizmus je... och... veľmi samoúčelný. 1. séria - 55%.(17.12.2019)

  • pools
    *****

    Neskutečná jízda(16.12.2019)

  • Lacike
    **

    Po troch dieloch som to vzdal. Klady: veľkolepá výprava, bezchybné efekty, kvalitné prehľadné a tak akurát krvavé akčné scény. Proste celkovo technická stránka je perfektná a vôbec to nevyzerá ako seriál ale ako drahý blockbuster. Zápory: extrémne pomalé tempo, ústredná zápletka s dnes strašne nadužívanou témou rasizmu ma vôbec nebavila. Prakticky komplet nesympatické postavy na obidvoch stranách barikády na čele s extrémne protivnou hlavnou hrdinkou. Tým pádom ma fakt nebavilo čakať, jak sa táto zápletka vyvrbí. Z troch tohtoročných komixových seriálov (ďalšie sú Umbrella Academy a The Boys, ktorý dopadol asi najlepšie) som sa najviac tešil na Watchmenov, ale nakoniec ma bavili najmenej. Asi som už na okostýmových panďulákov príliš starý a to že je to natočené v R-ku z toho nerobí dospelácky prístup. 4/10.(18.12.2019)

  • ledzepfan
    ****

    Relativně geniální to bylo do bodu dokud divák nevěděl na čem je a postupně objevoval a skládal dílky skládačky dohromady, přesně tak jak filmaři chtěli.. Problém je v tom, že onen poskládaný obraz není, v úplném finále, zdaleka tak dechberoucí jak se celou dobu jeví.. je to trošku škoda.. Zvláště když posledně ze mě Lindelof, s naprostou suverenitou, skrz Leftovers udělal emoční sekanou.(19.12.2019)

  • Adasin
    *****

    Komentář je sestaven převážně z poznámek dělaných během sledování celého seriálu a odráží tak to, jak se moje pocity a dojmy ze seriálu měnily během sledování. A taky je plný SPOILERů: Jedná se o moje první setkání s Lindelofovou seriálovou tvorbou (z filmovou jsem se již setkala a až snad na jednu výjimku pro mě jím podepsané scénáře nebyly nic extra). Slyšela jsem, že Lindelofovy seriály se rozjíždějí pomalu a jsou plné tajemství a otázek, na které buď nejsou odpovědi vůbec nebo se na ně musí dlouho čekat. Tohle podle mě seriálové Watchmeny dost vystihuje. Je škoda, že hodně lidí nemá moc velkou trpělivost a seriál odloží nebo odložili, protože je nudil, přišel jim pomalý nebo o ničem (někteří ovšem nezkousli téma rasismu). Watchmeni jsou totiž ten případ, kdy se vyplatí počkat si, kdy se to pak rozjede a divákovi nakonec spadne čelist nad tím, jak je ten seriál vlastně geniální. ----- První epizoda pro mě osobně byla hodně divná, docela trvalo, než se vůbec něco začalo dít. Ten způsob zpracování tématu rasismu, kdy to vypadá, jako kdyby černoši byli nadřazená rasa a běloši jen podřadní „barbaři“, mi přišel dost zvláštní, ale nenaštval mě. Řekla jsem si, že se to klidně mohlo stát i v naší realitě, ale nedošlo k tomu. Adrian Veidt alias Ozymandias v podání Jeremyho Ironse mi na začátku přišel jen jako nadbytečná výplň, která měla sloužit jako úlitba fanouškům původního komiksu a filmu, aby měli nějaké to pomrknutí. ----- Tyto dojmy přetrvávaly až do třetí epizody. ----- Od třetí epizody seriál začal být o dost zajímavější, i když na plný počet to stále nebylo. Ale kromě Ozymandiase se tu ukázala další postava z komiksu a filmu - Laurie Blakeová (dříve Jupiterová), která pracuje jako agentka FBI a chytá vigilanty. Zajímavý vývoj u někoho, kdo vigilantem kdysi sám byl. V tu chvíli byla Jean Smart ze seriálu moje nejoblíbenější herečka, i její postava mi přišla super, jak se s ničím ne*rala a zároveň měla všechno na háku. Jinak v téhle epizodě došlo ještě na dost WTF představení další postavy, Lady Trieu, miliardářky, co moc nechodí mezi lidí a má nějaké výzkumné zařízení za městem. ----- Tou dobou mi vrtalo hlavou a štvalo mě, že nevím, kdo a proč Ozymandiase vězní, kde ho vězní, a co to má být s tím pěstováním služebníků. Podobně jsem přemýšlela také nad tím, co mají v plánu Will Reeves a Lady Trieu. ----- Pátá epizoda zaměřená na Wadea/Zrcadlo duše, na jeho minulost mi zprvu moc nesedla, jelikož Wade nebyl moje nejoblíbenější postava, ale zase se příběh víc propojoval a nakonec došlo na odhalení o Sedmé kavalerii a jejích plánech… trochu jsem tušila spiknutí v politických kruzích. A konečně bylo odhaleno něco víc o Ozymandiasově vězení! ----- Šestá epizoda je od zbytku dost odlišná. Prakticky celá je černobílá a je složená z flashbacků o minulosti Willa Reevese. A dozvěděli jsme se hodně nejen o jeho minulosti (to, že byl Soudce v kápi a první „superhrdina“/vigilant mě fakt dostalo), ale i o Minutemenech, předchůdcích Sedmé kavalerie a to, jak Will zabil Judda Crawforda. ----- Sedmá epizoda už to rozjela naplno a pomalé tempo zmizelo. Přišly další šokující odhalení a zvraty: zase něco o Lady Trieu (WTF kůra ze slona?) a něco z minulosti Angely Abarové (proč se stala Sister Night…). Nejvíc mě dostalo to, že Dr. Manhattan byl v Tulse, celou dobu! To pro mě bylo jako… Holy Shit! A byl to Cal, manžel Angely… Akorát další scéna s Ozymandiasem byla dle mého trochu mimo… V době premiéry sedmé epizody se tady v diskuzi objevil odkaz na článek na Redditu, kde prý si někdo už z dřívějška domyslel, že Cal je Manhattan… no, po bitvě (zde tedy odhalení) je každej generál, že jo… ----- Na rozdíl od Disneyovského Mandaloriana jsem se postupně na každou novou epizodu těšila víc a víc a u posledních dvou jsem se rovnou nemohla dočkat. ----- Osmá epizoda je sice na první pohled věnována především vztahu mezi Angelou a Dr. Manhattanem, ale do toho tvůrci „zabalili“ ještě zbytek Angeliny minulosti, vzpomínky na „původní Watchmeny“ a zodpovězení toho, jak Ozymandias dostal tam, kde byl, na což jsem netrpělivě čekala sedm epizod a skoro přestala doufat, že se to vůbec dozvím. Chválím, že se vyprávění ve více časových liniích nestalo matoucím a vše do sebe zapadlo, to mě fakt potěšilo. ----- Finále bylo fantastické, byť s drobnými chybičkami. Dostali jsme poslední kousky skládačky a všechno do sebe definitivně krásně zapadlo. Konečně jsme se dozvěděli plán Lady Trieu a k tomu to, že je to Ozymandiasova dcera, a že to ji (ne Dr. Manhattana, jak jsem si do té doby myslela) Ozymandias prosil o záchranu z Europy. Ve finále došlo i na několik „osudových“ setkání: Laurie a Dr. Manhattan, Laurie a Ozymandias… i když má epizoda přes hodinu, tahle setkání mi přišla lehce nevyužitá, nedotažená do zdárného konce. Ale zase tahle setkání mi připomněla ten vtip, který Laurie ve třetí epizodě vyprávěla do telefonu. --------- Škoda, že Watchmeni nemají žádnou znělku, i když styl se jejich úvodním titulkům upřít nedá. Soundtrack byl rozhodně zajímavý, skvěle dotvářel atmosféru, určitě jeden z těch lepších seriálových. A to píšu jako někdo, kdo je naštvanej, že tihle dva získali Oscara místo Daft Punku. ----- Abych to shrnula: po Černobylu asi největší seriálové překvapení roku 2019, jak se ten seriál vyvinul od začátku, je neuvěřitelné a ta trpělivost s ním určitě stála za to. 9/10(17.12.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5