Režie:
Gore VerbinskiScénář:
Justin HaytheKamera:
Bojan BazelliHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Dane DeHaan, Jason Isaacs, Mia Goth, Celia Imrie, Susanne Wuest, Lisa Banes, Adrian Schiller, Judith Hoersch, Johannes Krisch, Jeff Burrell, Godehard Giese (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jak už to tak často bývá, dramatické události začínají většinou velmi nenápadně. Mladý a ambiciózní manažer Lockhart (Dane DeHaan) dostane od nadřízených jednoduchý úkol. Přivézt ze sanatoria pana Pembrokea, nepostradatelnou hlavu jejich společnosti. Léčebna, kam se před časem uchýlil a podle posledního odeslaného dopisu se z ní ani nechce jen tak rychle vrátit, se nachází v zastrčeném koutě švýcarských Alp. Její personál zde poskytuje životem a prací vyčerpaným boháčům speciální očistnou léčbu. Ale nabízené zázračné procedury možná nejsou tak úplně běžné a pobyt zde až tak úplně dobrovolný... (CinemArt)
(více)Videa (12)
Recenze (494)
Rozhodně ne film pro každýho, ale pokud máš rád starý gotický horory, je slušná pravděpodobnost, že ti to sedne. Trefou do černýho nejsou jenom ty bizarní přeludy, díky nimž tě Verbinski drží na vážkách, jestli hrdinovi skutečně nehrabe. Hlavní doménou je totiž samotný sanatorium v nádhernejch kulisách švýcarskejch Alp. V tomhle odcizenym prostředí léčebny pro "nemocný" je totiž spousta prostoru pro rozehrání silný paranoie. Napravo vidíš starý a oschlý, avšak neustále šťastný pacienty, zatímco nalevo na tebe čeká podezřelej doktor s personálem a jeho neobvyklejma léčebnejma procedurama. Je sice fakt, že je to dlouhý jak tejden před vejplatou, ale než stačíš usnout, film na tebe vybalí sem-tam nějakou humusárnu... třeba jako rozseknutí kravskýho břicha nebo detailní vrtání do zubu. Závěr je pak trochu nečekaně béčkovej až hanba, ale pokud to budeš brát jako poctu Kladivářům, skousneš to a celkem se i pobavíš. ()
Vizuálně povětšinou velice zajímavý film s příliš dlouhým dějem, který ale překvapivě ne a ne začít nudit. Téměř od začátku je však jasné, že to všechno směřuje k nevyhnutelnému zklamání. Detektivní pátrání (které mi připomínalo adventury) a sem tam nějaké ty hororové scény jsou fajn, ale nedrží je pohromady pořádný příběh. Ten je bohužel dost stupidní. Hlavní představitel i záhadná dívka mi přišli kupodivu OK, zatímco kupodivu totálně na prd mi přišel Jason Icaacs jako padouch. Dohromady čistý průměr. (6/10) ()
Gore Verbinsky se vrací zpátky k hororu( Žánr, který jej proslavil (Kruh), poté se už motal pouze kolem blockbusterú( pokračování Pirátů z Karibiku a Osamělý Jezdec) a jeho novinka je pro mne jedno z největších překvapení letošního roku. Lék na život má velice atraktivní téma z prostředí Sanatoria v krásných Švýcarských alpách, snaživého hlavního hrdinu Dana de Hána, který je mi sice spíš nesympatický, ale hrál solidně, inteligentní dialogy, vynikající kameru, jde vidět, že Verbinsky se víceméně vyžívá v netradičních kamerových záběrech ( Oko jelena, z poza vlaku) a taková bouračka s jelenem, patří k tomu nejlepšímu střetu auta se zvěří, co kdy bylo natočeno. Celkově jsou zde velmi solidně zrežírované hororové scény, které potěší každého fanouška ( Rozříznutí břicha krávy s následujícím vypadnutím všech vnitřností i telete, detailní vrtání zubů či úhoři v krku) Na nic se nekouká hezky, ale zároveň jsem měl husí kůži a byl fascinován. Pro někoho může být nevýhoda délka dvou a půl hodin, pro mne se však jednalo o velmi zábavnou věc, při které jsem byl v pozoru po celý film. Velká mysteriózní spokojenost, která letos bude patřit k tomu nejlepšímu. Co se týká vizuálu Cure for Wellness patří snad mezi nejlépe natočené mysteriózní hororové drámo, co jsem kdy měl možnost vidět. Doporučuji. 85% ()
Podivná léčebna, tajemné tajemství, temná temnota a tak podobně? Ok, to je prostě vždycky dobrá kombinace, obzvlášť, když tvůrci odolali použití trapných obezliček, jako jsou třeba lekačky, a tak vsadili všechno na perfektní atmosféru, kterou podporuje hlavně naprosto famózní kamera. Vážně, skoro každá scéna je nějakým způsobem vizualně zajímavá. Obrovská škoda, že je to tak přebujelé, vystříhat by se dalo klidně půl hodiny a konec by se pro změnu dal přetočit celý, je bohužel hrozně laciný a dokázal zabít veškeré mysteriozní tajemno a servíruje béčkovou nudu - nebýt toho, je to za pět, navzdory šablonovitosti, se kterou se tu ale docela dobře pracuje. ... A ano, je to variace na Prokletý ostrov od Scorseseho, ale... Ono mu bude podobné všechno, co se o tohle téma otře. ()
Čekal jsem buď kolosální průšvih, nebo zlatej důl nedocenitelné retro atmošky a suverénní režie. Že jsem dostal něco mezi, to je tak trochu zatracenou záhadou. Verbinski má podobně jako v The Ring jistou řemeslnou ručičku a kameraman Bazelli by si za tuhle výstavu úžasných a efektivních obrazů z fleku zasloužil smlouvu s největšími režijními velikány, ale Lék na život přece není nijak originální ani soběstačná filmařina, které chybí přesně to, čím disponuje například Kubrickovo Shining - nepředvídatelnost, žánrová čistokrevnost, odvaha jít ještě dále za rámec toho, co je aktuálně divácky žádané a očekávané. Některé scény se zaryjí do paměti a celkovému vzhledu není moc co vytknout, stejně jako hercům a chvályhodným záměrům, ale pořád je to málo, tempo začne po nějaké hodince kolísat a závěr je dopředu bohužel odhadnutelný. Zachovat si scénář unikátnější charakter, bylo by zadělána na solidní hororovou šlehu. ()
Galerie (65)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (14)
- Původně měl hudbu k filmu skládat Hans Zimmer, ale rozhodl se soustředit na film Dunkerk (2017). Nahradil ho Benjamin Wallfisch. (BMW12)
- Práce na vizuálních efektech zabraly 10 měsíců. (TheMergar)
- Celosvětová premiéra proběhla 10. prosince 2016 na filmovém festivalu Butt-Numb-A-Thon v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
Reklama