• Pitryx
    ***

    Nudné pasáže při módní přehlídce možno přeskočit. Tedy pokud vás tehdejší móda nezajímá. Mne nezajímá ani letošní che che. Poměrně kvalitní komedii, která ještě obsahuje prvky starého dobrého němého filmu, a nakonec se velmi dobře zvrtne až v grotesku, sráží časté ječení, které jest nazýváno zpěvem. Tohoto jekotu je zde až moc, ale jde o operetku, jak na začátku filmu jest titulkem presentováno. No, mně to prostě vadilo. Ale jinak je to fajn zábava.(25.7.2019)

  • NinadeL
    *****

    "Z lásky bolej vlásky." není jedinou replikou, kterou zde Ada získala, ale pozastavovat se nad tímto filmem jen skrze její debut je značně liché. Větší roli tu má Hanka Vítová, ale pravými ideály jsou zde Jarmila Vacková - Morton, Otto Rubík, Eman Fiala a Jožka Vanerová. Na samém piedestalu pak stojí skupina manekýnek v čele s Eliškou Pleyovou a právě skrze tuto módní linii je příběh nejzajímavější. Pakliže je například Děvče z Podskalí nejzajímavější z historického hlediska pro dnes už nedochované pražské lokace, Děvčátko skvěle poslouží pro rekonstrukci recepce módy na přelomu 20. a 30. let.(15.2.2009)

  • Flakotaso
    ****

    Eman Fiala při skládání papíru do krabice: "Ještě tak starou do toho a zapálit!" A to zdaleka není jediná výborná hláška, která tady zazní. Kromě toho ještě brutálně rozjetý Šlégl dlužící prachy, nenápadný detektiv Plachta, továrník Rubík znuděně podepisující šek na pětadvacet tisíc a zejména tu a tam se v záběru objevivší Adina. Zmiňovaná úvodní scéna navíc hezky ukazuje, že čeští filmaři mají i po osmdesáti letech pořád stejné myšlenkové pochody aneb jak se vůbec dostat dál než k okřídlené větě, že co se líbí kritice, nelíbí se diváctvu a naopak, že ano. A vůbec celá ta idea o tom, že děvčata by neměla říkat ne, je taková sympatická, proto nadhodnotím :).(20.1.2015)

  • Marthos
    ****

    "Kotě, já bych pro tě, láskou zhubnul jako tyčka v plotě." Tento jakkoli naivní pokus o první českou hudební veselohru se jakýmsi nedopatřením katapultoval mezi exkluzivní, takřka fetišistické záležitosti předválečného českého filmu. A i když se v něm režisér Medeotti-Boháč spoléhal na mnohokrát osvědčené motivy a šablony, vzniklo cosi originálního, přesahujícího původně jistě povrchní komerční zájem. Je totiž přinejmenším autentickým, dnes už téměř dokumentárním defilé prvorepublikové módy a zároveň s tím také hereckým debutem dvou pozdějších hvězd stříbrného plátna Hany Vítové a Adiny Mandlové. Zatímco Mandlové je vymezen jen minimální prostor v anonymním davu modistek oděvního salonu, Vítová si s Jindřichem Plachtou střihne lehce bizarní popěvek a když nic jiného, zaujme diváky i kritiku natolik, že v příštím roce už se stává regulérní kinohvězdou. Nástup zvukové aparatury v Československu znamenal kvantitativní vzrůst natáčených filmů, ovšem bezvýhradně na úkor kvality. Jen výjimečně se v prvních pěti letech objevil umělecky závažnější snímek. Je třeba si však uvědomit příčiny tohoto jevu. Od ledna 1932 zůstala československá kina až na výjimky po tři roky bez nových amerických filmů, což způsobil tzv. kontingentní zákon. Podle jeho podmínek byla každá distribuční firma povinna vyrobit za sedm zahraničních filmů jeden československý celovečerní film. Toto omezující opatření nabylo stagnace až v lednu 1935, kdy došlo k výrazným úpravám a změnám ve prospěch tuzemských tvůrců.(24.11.2008)

  • Streeper
    **

    Nejvíce mě zaujali hudení scény, hlavně se mi do hlavy vryla píseň "Děvče, neříkej ne" podle které je vlastně i název filmu, ale jinak tomu chyběla pořádná zápletka. Ano, milostný trojúhelník je vtipný, ale nebylo to ono, nebylo tam žádné napětí, žádná gradace příběhu a konec se mi zdál až moc naivní.(28.2.2017)

  • - Režisér si do menší role vybral tehdejší modelku Adinu Mandlovou, pro kterou byl snímek jejím hereckým debutem. Spokojený s ní však nebyl a řekl jí: „Slečinko, z vás nikdy herečka nebude!“ (Raccoon.city)

  • - K filmovému debutu Adiny Mandlové pomohly herci Oto Roubík a Jarmila Kronbaurová, které potkala na tenise. (M.B)