Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nekonvenční vizuální esej slavné hudebnice a experimentátorky Laurie Anderson, která v sobě asociačně spojuje tak zdánlivě vzdálená témata, jakým je blízký vztah člověka a psa a vpád moci do soukromí amerických občanů po tragických událostech 11. září 2001. Svébytná vizuální složka je doprovázená hlasem vypravěčky, která spřádá nit myšlenek a dojmů. Tento křehký, bezmála beletristický celek podbarvuje Anderson vlastní působivou hudbou. Unikavý a niterný dokument pobízí diváka ke snění, k účtování s vlastními bolestmi i duchovním životem. (Film Europe)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (13)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

"Flying birds. Excellent birds / Watch them fly. There they go / Falling snow. Excellent snow / Here it comes. Watch it fall / Long words. Excellent words / I can hear them now / This is the picture... " (z alba Laurie Anderson ‎– Mister Heartbreak, 1984). Na začátku devadesátých let už už tu nebyl skoro žádný hudební potenciál, zvláště v oblasti experimentálního popu. Po 30 letech neztratily střápky příběhů propojené jednoduchou hudbou skoro nic ze své křehké poesie a prostého šarmu - ať už se jedná o skvělé ptáky nebo experimentálního psa. Experiment zkrátka muší bejt. Je jím a zůstává, protože se po její stopě, pokud vím, nikdo zatím nevydal. Pozn. 1: Film jsem viděl se španělskými titulky a tak jsme občas musel dát něčemu přednost, textu nebo obrazu. Proto doporučuji nejdřív si přečíst scénář a pak se v poklidu dívat. Pozn. 2: Plný počet hvězd nedávám jen pro slabou či skoro žádnou režii. Nejspíš ale jde film udělat i bez ní. Pozn. 3: Ještě bych možná mohl dodat, že většinu jejích "problémů" mám vyřešenou, takže mě v běžné formě už moc nezajímají. Pozn. 4: Ovšem nejenom já cituji z písní Laurie Anderson; autor třídilné kafkovské megabiografie jako moto kapitoly Popis jednoho zápasu: "We see him only in parts / The flasch of a tail, his beating heart / He's in pieces, in parts." ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ta wtf scéna na začátku jako by varovala "diváku, tohle nebude normální film, dobře si rozmysli, jestli se na to chceš dívat", a ono jo. K žádným úchylárnám nedojde, i když ten styl, jakým je tenhle film natočen, bude hodně lidí nudit a otravovat. Jenže mě překvapivě většinu svého času bavil a připadal mi i celkem zajímavý. Celé to je o smiřování se se smrtí, který tady Andreson popisuje hlavně u svého psa. Občas to míchá dost témat najednou, třeba zážitky psa Andresonové a 11.září 2001, ale překvapivě tak, že to do sebe nějak tématicky zapadlo. Na mě osobně je ten film moc buddhistický (a já mu moc neholduji) a na konci už nudný, ale něco do sebe rozhodně má a celkem se mi i líbil. Silné 3* ()

Reklama

strom-z 

všechny recenze uživatele

Hodně rozporuplný dojmy. Prvních 15-20 minut zaujalo poměrně silně, pak se aspoň pro mě film až moc rozdrobil a výslednej dojem poměrně sklouznul (jak zmínil LeoH, pofilmová "přednáška" Laurie v Arše tomu fakt nepomohla, spíš mě přes pár zajímavejch momentů k smrti unudila). Ač je LA velmi talentovaná multiumělkyně, doporučuju hlavně její desky - ať už slavnej debut Big Science, výbornej návrat Homeland (2010) nebo něco mezi tim - neb hudebně dokáže Laurie fascinovat pořád. ()

johnny01 odpad!

všechny recenze uživatele

Zcela nesmyslný, chaotický film slepený z části ze záběrů psa, které jsou však nudné. Podobně je tomu i u prokládaných záběrů ohledně prolamování do soukromí. Komentář k záběrům střídají neuspořádané vzpomínky ze života. Celý film postrádá i jen náznak souvislejšího děje, jeho vyznění je naprosto nejasné a mnohé záběry jsou nesnesitelné. Celkově se jedná o nepříjemný zážitek. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nemám rád asociační filmy, protože i když v sobě mají myšlenku - nebo ji mít mohou - to, jak jsou podány, mi prostě vadí natolik, že ze samotného filmu vlastně nemám žádný pořádný zážitek, protože mě nebaví jej sledovat. Navíc si nejsem jistý, jestli tady vlastně nejsou ty asociace trochu samoúčelné. Minimálně místy vyznívají divně. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama