Reklama

Reklama

Epizody(30)

Obsahy(1)

Seriál Mimo kontrolu je prvním uceleným rozborem všech největších katastrof naší doby – od havárie jaderného reaktoru v Černobylu přes teroristický útok na Dvojčata až po nouzové přistání na hladině řeky Hudson uprostřed metropole New York. Díky výpovědím svědků, názorům expertů, archivním záběrům a trojrozměrné digitální animaci se podařilo dešifrovat a vysvětlit, co přesně se stalo, dokonce i z technického a vědeckého úhlu pohledu. (TV Prima)

(více)

Recenze (11)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Velké i menší přírodní i nepřírodní katastrofy, které chtě nechtě vyvolávají u lidí velký zájem a ono se není čemu divit, mnohdy je to napínavější než kdejaký film. Zhlédnuté epizody (10): Požár v Montblanském tunelu, Železniční nehoda na Lyonském nádraží, Indonésie: Vražedná tsunami, 1999: Bouře století, Millas: Srážka vlaku s autobusem, Zkáza raketoplánu Columbia, Ztroskotání Titaniku, Protržení přehrady Malpasset, Zkáza supertankeru Amoco Cádiz, Výbuch francouzské chemičky. ()

sir-dave 

všechny recenze uživatele

1. série:// O většině události má každé větší či menší všeobecný přehled, přesto si z každého dílu odnesete něco nového. Perfektní rozbory každé katastrofy, animace, rozhovory, coby kdyby,... Seřazení epizod od nejlepší po nejhorší, jak mě zaujaly: Požár v Montblanském tunelu. > Černobyl > Zkáza Deepwater Horizon > Havárie Concordu > Zkáza raketoplánu Columbia > Ztroskotání lodi Costa Concordia > Vykolejení vlaku v Lyonu > Let 1549: Hudson. 2. série:// Nejzajímavější byl hon na německou vlajkovou loď Hon na Bismarcka > Ztroskotání Titaniku > Peklo v dole San José > Kdo potopil Kursk? > Fukušima: Jaderná tsunami > Zkáza supertankeru Amoco Cádiz > Hurikán IRMA. 3. série:// Top určitě Malpasset. Dále  Protržení přehrady Malpasset > Pompeje > Thajsko: Pekelná jeskyně > Notre-Dame: Požár století >Indonésie: Vražedná tsunami > Millas: Srážka vlaku s autobusem > Pád Morandiho mostu > Potopení tankeru Erika > 1999: Bouře století >Výbuch francouzské chemičky >Bouře Xynthia >Vykolejení vlaku v Brétigny-sur-Orge ()

Reklama

Phietros 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí 1.epizody druhé řady - ztroskotání Titaniku se jedná opravdu o kvalitní seriál zabývající se fakty a vysvětlením nehody z technického hlediska! Po odvysílání prvního dílu Černobyl z první řady, který jsem bohužel viděl až poté, musím jen opět podotknout kvalitu podání, kde se prolínají záběry z dané doby a vizualizace s vysvětlením. 80% ()

janesX 

všechny recenze uživatele

"Mnoho přeživších popisuje tento obraz jako strašlivý, ale podivne krásný" (o potopení Titanicu). Videl som zatial tento jeden diel a hneď som vedel, že toto bol zatial najlepší dokument o tejto katastrofe z tých všetkých, čo som kedy videl. Asi desiatka expertov tu stihne vyrozprávať za päťdesiat minút mimoriadne veľa prvotriednych informácií. Celej sérii dávam zatial "rezervných" štyri a rád sa nechám ďalšími dielmi presvedčiť, že Francúzi dnes naozaj vládnu dokumentárnemu filmu. (Titanic *****, Pekelná jaskyňa v Thajsku ****, Vykolajenie vlaku v Bretigny ***, Pretrhnutie priehrady ***, Hon na Bismarck ****, Požiar v tunely Mont Blanc ***, Búrka storočia ***, Pompeje ****) ()

Galerie (84)

Zajímavosti (11)

  • Epizóda sa okrajovo zmieni aj o niekoľkých ďalších leteckých nešťastiach. Hovorí o lete USAir 5050, ktorý prešiel vzletovú dráhu a havaroval na jej konci. Ďalej je to let Overseas National Airways 032, ktorému sa stala osudná zrážka s vtákmi. Lietadlo zhorelo. A poslednou udalosťou bolo núdzové pristátie na morskej hladine, ktoré sa skončilo katastrofou. Jednalo sa o let Ethiopian Airlines 961. (ČSFD)
  • V části o potopení Bismarcku autoři „žonglují“ s odbornými názvy. Bismarck byl zcela jednoznačně bitevní loď, nikoliv křižník. Tento omyl je v epizodě o Bismarcku slyšet nepočítaněkrát a jen jednou je Bismack nazván správně bitevní lodí. Bitevní loď je největší a nejlépe vyzbrojená válečná lod. Křižník je o poznání menší a hůře vyzbrojený. Kategorie lodí byly z velké části definovány dělovou výzbrojí a pancéřováním. Obojí bylo určeno Washingtonskou námořní dohodou z roku 1922. Tvrdit o Bismarcku, že byl křižník, je stejný nesmysl, jako tvrdit o Trabantu, že je to Wartburg – vždyt přeci oba mají 4 kola, dvoutaktní motory a oba jsou z Německa. A křižník má stejně jako bitevní lod pancéřování a děla. Přesto Trabant není Wartburg a křižník není bitevní loď. (pjotri)

Reklama

Reklama