Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Hans ZimmerHrají:
Fionn Whitehead, Tom Hardy, Cillian Murphy, Kenneth Branagh, Mark Rylance, Harry Styles, Aneurin Barnard, Jack Lowden, Will Attenborough, James D'Arcy (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Očekávané válečné drama vizionáře Christophera Nolana vychází z událostí evakuace obklíčených francouzských, britských a belgických vojáků z pláží severofrancouzského Dunkerku na jaře 1940. (Vertical Entertainment)
Diskuze
Podívej se na více záběrů a fotek než jen na ty, které Nolan okopíroval (navíc ani tam se řada věcí neshoduje). A pak třeba zjistíš jak to v takovém kotli asi vypadá. S tím pak jde v ruku v ruce chování vojáků atd.
https://www.youtube.com/watch?v=gw9KcqQSRRI Jo otřesná válka to byla.
na příspěvěk reagoval Yoshitsune
nicméně první světovou válku, považuji za horší a děsivější, než ty co pak následovali. Lidstvo poznalo, čeho všeho je člověk schopen, udělat pro to aby toho druhého zabil, plyn, oheň, kulky, ruce a železná monstra v té době člověk spatřil, spatřil bestiálnost a zrůdnost sama sebe. Druhá světová, je děsivá, ale děsivá hlavně v tom, co nacisté prováděli židů, romům a všem ostatním, kteří se jim nehodili, takže druhá světová je děsivá díky koncentračním táborům, vyhlazovacím táborům atd. Ale první světová válka, je něco tak děsivého a nepředstavitelného, že to dokáže z člověka udělat někoho jako byl Hitler, doslova ho přeměnilo. https://www.youtube.com/watch?v=oSgkdOov3-c
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
A Bridge Too Far, The Longest Day, Rayen + Band of Brothers, Tenká červená linie..
.."a *ne* že někdo nechápe náboženský nebo jiný přesah"
To je zajímavý, že jsou (i hollywoodské) filmy kde jde o přesné zobrazení něčeho a také to tam je. Pokud se bavíme o životopisném válečném filmu pak nechápu co jiného by tam mělo být. Ono nejde o super detaily typu jestli mají správný uniformy se správnýma nášivkama (což třeba řeší lidé na military fórech), ale o to že by to mělo dávat celé nějaký smysl. Film může být poetický, historický nebo akční to je úplně jedno.
Bojový scény tam jsou prostě špatný (a teda nejen ty), protože to točili diletanti a je tady hromada filmů, ve kterých to je zpracovaný dobře, takže to udělat jde. A ta přehnaná brutalita tam je jen pro diváka, její efekt je poměrně malý a spíše to působí divně. Pokud chceš nějaké emoce tak si musíš hrát s právě tou myslí a atmosférou, ne s tím, že tam vyleješ kýbl krve a vyhřezneš dvě střeva. Resp. jde o správnou kombinaci.
Jestli to celé stojí na tom, že se v nějakém okamžiku z hlavní postavy stane hrdina tak to bude uvěřitelné jen za určitých podmínek (přičemž mu klidně může kolem hlavy lítat svatozář, to už je pak jedno). A to platí pro všechny filmy a všechny události, které se v nich odehrávají. Klasický zabiják jsou logické chyby, špatní herci, špatný scénář, dialogy, trapné přehánění, patos.. když se to všechno sečte tak to v nějakém okamžiku ten film potopí.
Póza je podle mě cpát irelevantní citáty k tomu, že ten film je techniky a scénáristicky v háji, to je kámen úrazu a že někdo nechápe náboženský nebo jiný přesah.
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
Já jsem argumenty už napsal, v hollywoodském filmu nejde o přesné zobrazení strategie a taktiky na bojišti, ale o odvyprávění příběhu. Pro strategie a taktiky si přečti nějakou historickou knihu.
A hlavně když zrovna u Hacksaw Ridge měla mít ta šílená brutalita (jo, válka je peklo v lidské mysli, ale taky v reálu, když tam lítají ty končetiny nebo když plynují a masově střílejí desetitisíce lidí najednou nebo když jsou znásilňovány celé města jako Nanjing nebo když se umírá v mrazu na extrémní hlad v obléhaných městech.. znovu po desítkách tisíc - nekecej takové kraviny že válka je peklo jenom v lidské mysli) funkci kontrastu k hrdinství a pacifismu Dosse, o kterého šlo hlavně. To co dokázal, už tehdy seriozně zraněný a nemocný (to ve filmu neukázali, ve skutečnosti už za sebou měl předchozí akce někde na Filipínách a tam onemocněl na tuberkulózu, kvůli které později přišel o plíci a ničilo ho to do konce života), nemá daleko k skutečnému zázraku.
Líbí se mi první věta Isherwoodova komentáře: "Smát se v ateistickém Česku katolíku Gibsonovi, že jde nadoraz v příběhu vojína, který odmítá zbraň z náboženských důvodů, mi přijde jako laciná póza." Asi tak.
na příspěvěk reagoval PaulCZE
"Veteráni se vyjádřili" to je jen marketing pro naivní slečny jako jsi ty :) Většina diváků, většina kritiků.. blabla.. kecy.
Válka je peklo hlavně v lidské mysli, ne v tom kolik tam lítá končetin. Chybí tam napětí, nějaká dynamická smyčka atd.
Bojové scény jsou srandovní, protože takhle bojové operace nevypadají. Tady chybí jakákoliv posloupnost, jsou to jen sbírky záběrů, který netvoří kompaktní celek. V podstatě něco jako - voják vystřelí, nepřítel umře, střih, voják vystřelí, nepřítel umře, střih, větší záběr scény, střih a pak zase voják vystřelí, nepřítel umře.. přičemž 90% záběrů snímá lidi z tří metrů. Vůbec není vidět kde je nepřítel, kde jsou Američani a co se tam sakra děje. Samotné bojová části, "útočíme na bunkry", "protiútok Japonců" se rozsypou po pár záběrech do úplný srajdy. Debilní kamera, debilní scénář, debilní provedení. Samo HR není jediný film, který s tím má problémy. A navíc je tam spousta kravin, když člověk pomine wtf momenty, tak např. plamenomet neexploduje, když nádrž zasáhne kulka. To mu taky radili veteráni? Z toho je patrné jak k tomu přistupoval.
Takhle nějak má vypadat bitevní scéna: https://www.youtube.com/watch?v=97dBfdNrf9A
Aniž bych četl jeden jediný článek o bitvě u Waterloo tak vím co se tam stalo, 50 let starej film..
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
nemozem si pomoct ale zrovna tie 2 filmy su fakt sajrajt ale scifi som este nikdy nedal odpad takze toho sa nebojim
to je skoda uvidim este som nevidel blade runner som zvedavy aky tam bude
na příspěvěk reagoval TheDarKnig
mně se nejvíc libí právě ten z BR
Výborné soundtracky od Zimmera z posledních deseti let, kde je vždy alespoň několik výborných motivů nebo soundtrack funguje i samostatně - Temný rytíř, Sherlock Holmes, Andělé a démoni, Počátek, Rango, Temný rytíř povstal, Rivalové, Muž z oceli, Interstellar, Blade Runner 2049.
U Dunkirku je přijetí trochu rozpolcenější, ale mnozí ho stále považují za výborné ost, nakonec ost se hodnotí nejen podle toho, zda funguje při samostatném poslechu, ale zda funguje v rámci filmu.. to je vlastně ještě důležitější.
No, herecké výkony podprůměrné podle mě nebyly a ta část v kampu byla sice dost zjednodušená (oproti tomu, co se dělo v reálu... nakonec, dost zjednodušená byla i ta část válečná, kdybychom viděli vše, co si Doss prožil, tak by to působilo ještě víc neuvěřitelně - to je na tom to úžasné, že film pro některé působí strašně nereálně a realita přitom byla ještě neuvěřitelnější :), a samozřejmě navazující na tradici starších válečných filmů (šikana, agresivní, neustále řvoucí velitel atd.), ale právě Doss tomu dával jakýsi nový rozměr a originalitu. A na mě to určitě fungovalo.
No a co se týče obecně kvalit a syrovosti válečných scén - no veteráni se vyjádřili, že to nějak takhle (mimo některé ty filmařské zkratky) vypadalo, že Mel opravdu vystihl jaké peklo to bylo. A samozřejmě většina recenzentů a kritiků a také dost velká část diváctva to považuje za výborný film, takže možná bude chyba někde jinde.
na příspěvěk reagoval PaulCZE