Reklama

Reklama

Společnost je v rozkladu, meziměstské silnice se staly dějištěm podivných smrtících her mezi kočovnými motocyklovými gangy a hrstkou policajtů v silných, rychlých vozech. Max je mladý policista odpovědný za smrt gangstera známého jako Noční jezdec. Bohužel on ani jeho nadřízení netušili, jak daleko bude ochotný zajít vůdce motocyklového gangu, ke kterému Noční jezdec patřil, ve své touze po odplatě. Max se má proto pro svou vlastní bezpečnost i s rodinou uklidit někam do ústraní, ale před nevypočitatelným gangem, vedeným nebezpečným Toecutterem, se není kam schovat. Na to doplatí Maxova rodina. V okamžiku, kdy jeho žena a syn umírají pod koly rozjetých motocyklů, zemře i Max Rockatansky. A zrodí se Šílený Max, který má jen jediný cíl. Pomstít svou rodinu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (582)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $350,000Tržby USA $8,750,000Tržby Celosvetovo $100,000,000Tržby za predaj Blu-ray v USA $820,898 //počet predaných kusov 27,524║ po kino projekcii prehodnocujem svoj prvý dojem z pozretia v TV, v kine to bola úplne iná atmosféra a zážitok /videl v kine: 80%/(filmový festival Cinematik 2014) ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Šílený Max připomíná Lego různých sad v rukou nepříliš nadaného dítětě, kostičky jsou mnohdy prvotřídním výrobkem, ale celek z nich složený zví kočkopsa. Tvrdé bouračky jsou výborné. Vstup Maxe na scénu pojal George Miller nádherně machisticky bezcitně - stříhá mezi slunečními brýlemi, řvoucím motorem, exhalujícím výfukem, ječícími pneumatikami, černými rukavicemi a periodou majáku. Tůrovaný motor střídaný rozpálenými asfaltkami, ubíhající pruhy na silnici přeskakující na zpocenou, dílem unavenou i bezvýraznou Maxovu tvář - to vše sálá žízní, která šahá po divákově hrdle. Prstořez si půjčuje alespoň kousíček kouzla Alexa DeLarge. Technika, silnice, klima (ne tak zcela prostředí) a bezcitnost či bezcitovost - v nich vidím silné stránky Millerova rukopisu. +++++ Když však dojde na obsah hlav a srdcí postav, objeví se tuctovými důvody motivované násilí, nelogické jednání, tuctová idylická láska, tuctové extatické šílenství - tuctovostí se to ve filmu hemží víc než v mém komentáři. Film sice umí předvést řemeslně ucházející hororovou scénu v lese, ale ta působí nejlépe jako slušná kopie, podobně je se mstitelským koncem, u romantické části už ani nelze mluvit o slušnosti a vysloveně nedůvěryhodně působí napětí mezi motivy policejního státu, od občanských institucí odtrženého gangu a "právníkokracie". Neprůměrný průměr. Slabé ***. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Když jsem Maxe viděl poprvé, ještě jsem nebyl úplně připraven. Líbil se mi což o to, ale stejně jsem nedokázal docenit tu sedmdesátkovou syrovost (dělalo se mi z toho tak nějak blbě). Ty stylové honičky a nemalou dávku drsného násilí. Prstořez a jeho gang jsou strašlivě znepokojující, člověka z nich opravdu mrazí. To vše zabalené v "blízké budoucnosti" která působí spíše westernovým dojmem, ale s nabouchanejma autama. Že to občas ztrácí spád, a k dokonalosti je dotažená až dvojka tvrdím stále. Jenže teď dokážu ocenit i tu upřímnou neučesanost jedničky. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Devadesátiminutový revenge movie s více než hodinovým prologem je bohužel výsledkem režijní nevyrovnanosti snímku, která se o prostinký scénář nemůže opřít ani omylem, ale spíše se soustředí na aranžmá honiček mezi gangem motorkářů a policií. Těch je ve filmu požehnaně, ale jejich kvalita je značně rozporuplná. Některé záběry s jasně odhadnutelným kameramanským postupem dnes přece jenom působí trochu kostrbatě. Přesto klobouk dolů před profesionálními řidiči a kaskadéry, kteří odvedli výborný kus práce. Lacinost je zde přiznaná a tak se na snímek nelze hněvat, ale spíše vzhledem k rozpočtu uznale pokývat hlavou. Ale ten soundtrack je otravný jako nikdy. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Je mi líto, ale pozice Šíleného Maxe v historii australské kinematografie mě ani o jediný stupeň neuhnula z kurzu nastoleného prvním záběrem na hlavního záporáka a jeho bandu, která má představovat ultimativní zlo ekvivalentní čtyřem vyšinutým smažkám v čele s tím blonďákem v Carpenterově Okrsku 13 (1976). Psychopatičtí motorkáři totiž víc než co jiného vypadají a chovají se jako teplí šerifovi pomocníci ve Vůni Cibule (1975). Nemá smysl tu řešit nějaké herectví, ve filmu jde hlavně o honičky a bouračky, a až v poslední čtvrthodině dojde na Maxovu pomstu. Té předchází záběr na Gibsona opřeného o futra nemocničního pokoje, s vyvrácenou hlavou a nepřítomným pohledem - toť vše k přerodu policajta s obavami, aby se nestal takovým "jako oni". Uznávám, že první scéna se zapalovačem, stejně jako první scéna v nemocnici, jsou působivé a nepříjemné, ale do očí bijící celková lacinost snímku, ve spojení s extrémně chabým scénářem respektive jeho režijní realizací, které nesahají legendárním revenge movies jako Přání Smrti (1974) ani po kolena, zabíjejí celého Mad Maxe tak dokonale jako Pokémon, Beyblade, DigiMon a spol. dětské mozkové buňky. Nedočkáte se tu ani vysvětlení, v jakém světě se vše odehrává - všechno vypadá celkem normálně, třeba nemocnice dokonale současně, jen je všude podezřele málo lidí, po silnicích jezdí krom policajtů a magorů asi dvě auta "civilů" a jedna cisterna, a toť vše. Čili varování pro ty, kdo se těší na postapo, které se stalo vzorem třeba i pro design zbrojí ve Falloutu a stovkách dalších děl - BORCE S BROKOVNICEMI A OŠTĚPY NAVLEČENÉ V KOŽENÝCH BUNDÁCH A KYRYSECH S OSTNATÝMI NÁRAMENÍKY UVIDÍTE AŽ VE DVOJCE:) Z toho vyplývá, že první příběh "Mad" Maxe Rockatanskyho je dobrý jen jako ukázka, co že se to vlastně hlavnímu hrdinovi přihodilo, než se z něj stal Road Warrior, který se pustil do křížku s pozdějším Bennettem z Komanda;) Odmítám se kdykoliv podívat ještě byť jen na kousek z tohohle těžce nepodařeného filmu, a odmítám i jeho kultovní status. Z dnešního pohledu jen upřímně doufám, že se George Miller od svých nezralých 34 let za těch v mezidobí uplynulých dalších 35 něčemu naučil, a nepromrhá účast Toma Hardyho na novém Šíleném Maxovi. Jelikož ale filmografii pana Millera "zdobí" po prvních dvou Maxech kromě výborných Čarodějek Z Eastwicku a zřejmě slušného dramatu Lék Pro Lorenza (neviděl jsem) jenom Happy Feet a Prasátko Babe, docela se výsledku obávám. Snad bude mít schopného aspoň druhého režiséra, a bude se krom Charlize Theronové s holou hlavou na co dívat:) Pro prvního Mad Maxe mám ale schovaných slabých 50%. ()

Galerie (142)

Zajímavosti (42)

  • Ve filmu bylo celkem zničeno při automobilových honičkách 14 vozů. Všechny bouračky byly točeny na první záběr. (_ksilt)
  • Rozpočet filmu byl tak napjatý, že na jednu scénu s bouračkou aut, režisér zapůjčil svoje vlastní auto. (Witta)
  • Některá policejní auta byla neustále opravovaná a používaná v dalších scénách, kde zastupovali jiná auta. Často se s nimi jezdilo, když měli ještě mokrý nátěr. (HellFire)

Reklama

Reklama