Režie:
Cate ShortlandScénář:
Eric PearsonKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Lorne BalfeHrají:
Scarlett Johansson, Florence Pugh, David Harbour, Rachel Weisz, Ray Winstone, Ever Anderson, Violet McGraw, O.T. Fagbenle, William Hurt, Olga Kurylenko (více)Obsahy(2)
Scarlett Johansson alias Black Widow se po dekádě v Marvel Cinematic Universe konečně dočkala svého prvního sólového dobrodružství, které však bude úplně jiné, než jaké doposud poznala. Skupina velmi nebezpečných lidí odhalila její už téměř zapomenutou minulost, a proto se musí vydat na cestu napříč celým světem, zatímco je pronásledována Taskmasterem – neúprosným zabijákem, jehož jediný úkol je zničit Black Widow. (Falcon)
(více)Videa (10)
Recenze (755)
Chvíľami skvelý stand up, kde sa snaží pobaviť najmä Harbour a prihrávačom mu je Pugh, chvíľami generický Marvel a výsledok nemôže byť iný, než síce sympatický, ale rozpačitý. Akoby Black Widow nakrúcali minimálne dvaja režiséri a proste len ďalší dôkaz, že ako DC, tak ani Marvel nedokážu nakrútiť poriadny origin svojich ženských hrdiniek. Oceňujem snahu vyjadriť sa aj k feminizmu, pretože táto téma je podaná celkom "metaforicky" zaujímavo, určite nejde o takú prvoplánovú žlč voči mužom ako napríklad v Charlieho anjeloch. Finále bude asi lepšie si vychutnať v 3D a premýšľam, že kvôli tomu navštívim kino ešte raz. Možno ale prídem len na tú záverečnú polhodinku. Btw prečo sa film nevolá Red Room? ()
Marvel ako sterilné direct-to-dvd akčné béčko z roku 2004. Hej, to tu ešte nebolo. Počas prvej polhodiny som v kine reálne zaspával. V podstate tu nie je nič hodné zmienky, azda okrem záverečnej asi trojminútovej akcie vo vzduchu, dobrého prízvuku v ruštine oboch ústredných sestier a skvelej Florence Pugh (ktorá tu ako jediná niečo hrá, lebo Scarlett Johansson scenáristi napísali len nudnú melancholickú pózu, David Harbour hrá Slavoja Žižeka a Rachel Weisz má tu viac menej nudné cameo). Tvári sa to strašne vážne, ten občasný humor totálne nefunguje, slovné výmeny sú kŕčovité a príbeh je strašne priehľadný. Pritom námet o spojení fiktívnej rodiny, z ktorej sa stáva reálna rodina, je parádny. Lenže ujal sa toho Marvel autopilot. ()
Black Widow je nakonec překvapivě výborná. Jedná se o fakt stylovou akčňárnu s velkým důrazem na interakci mezi postavami, často v rodinném stylu. Úplný začátek je dojemný a poměrně agresivně útočí na city. Pak trochu zpomalí a tady jsem se začal bát, protože jsem si nebyl jistý, co s těmi docela divnými postavami mají v plánu... Brzy se ale začnou spojovat a tvořit tu svou dysfunkční rodinku, a v tu chvíli začne být film plný jejich vtipné interakce. Black Widow je takový mix cool akce, dobrých bizarních postav a sem tam něčeho poměrně drsného. Taskmaster je poměrně na nic (škoda, komiksovou verzi, která je úplně jiná, mám rád), ale finální konfrontace s hlavním padouchem v pozadí je vynikající. Dobrá práce. (8/10) ()
V podstatě někdy v době, kdy nejzvrhlejší kurvil dětského vkusu všech dob, Dyznyho kokotporát, zamával čtyřmi miliardami před nejzvrhlejším strůjcem nočních polucí přitroublých dyslektiků všech dob, Mrvelem, a uzavřeli sňatek z hrabivosti a dogmatismu, přestaly být homixové adaptace slaboduchou, avšak, s vypnutým indikátorem přiblblých kokotin a žužlaným palcem v hubě, jakž takž snesitelnou zábavou. Dyzny pomalu ale jistě přetransformoval svou nejnovější akvizici na Marxvel, a téměř všechny vzniklé produkty posledních pár let se pod heslem „Jebat scénář, jebat děj, hlavně za každou cenu šířit neobolševickou propagandu jakože děsivě diskriminovaných vybraných privilegovaných menšin (dříve „lidová fronta“) a vyplachovat nastupující degeneraci Z („Závisláků“) ke kolektivní debilitě tolik kýženého unifikovaného (a jednoduše ovladatelného i pasitelného) spotřebitele zítřka ve Sdružených černoduhových a papohlavních barvách Benettonu násilně nucené kulturní identity. Docela by mě zajímalo, jak moc se teď obrací známý rasista a vyhlášený bezdůkazní honák komunistů Walt v těch šesti stopách pod zemí. Zřejmě ale leží klidně, značka přežila, metody zůstaly, jen se kapku přepólovalo ideologické spektrum. Ale zlo, jako za Studené války, přichází stále z Ruska i během Teplé války. Docela samice Ironmana! A tak tu máme další bestiálně nudný, trapný a zcela nezáživný, ovšem řádně patomentorský zvratek #Scarletttoo o bezskrupulózním psychickém týrání a ovládání slaboduchých vagín, co se nepovoleně vzdálily od plotny, Rejem Einschweinem a Davčou Epschweinem. Zvratek, jehož děj se dá naprosto přesně shrnout takto: trapná bitka se zamindrákovaným zdivočelým toustovačem Olinou – 15 minut, povrchní retardované lkaní nad smutně dysfunkční rodinou sester Pičichvostových – 1 hodina, povrchní skučení nemrdaných feministek nad odpornými šovinisty, týrači a seksuálními predátory – 1 hodina, trapná bitka se zamindrákovaným toustovačem Olinou, vyhlazení odporných šovinistů, týračů a seksuálních predátorů, velké BUM jejich prohnilého doupěte, katarze, světu mír a lepší zítřky pro všechny lidi a ženy světa – 15 minut. A takový to mohl být strhující a drsný špionážní napínač! To by jej ale nesměl zaštítit (slovní základ „zachcat“) bolševický manipulátor, napsat submisivní aportovač tenisáků a režírovat militantní lesba s jezdeckým bitchíkem v ruce. S tímhle už opravdu běžte do piče, soudruzi! ()
5/10. Příslib tvůrců o dalším Winter Soldierovi nenaplněn. Jakoukoliv snahu o přízemnější a kontaktnější souboje sráží naprosto příšerný střih (tempo je díky epileptickému editu celkově v první polovině dost mimo) a paleta přepálené akce se dostává i do naprosto obyčejných potyček... kde tyhle úlety nemají co pohledávat. Vážně je takový problém natočit honičku na motorkách či v autě bez digi výbuchů, umělých nárazů a desítky kotrmelců? Působí to komicky. Z postav z masa a kostí se stávají nesmrtelní terminátoři, kteří se nezapotí, neunaví a snesou cokoliv. Naštěstí tu máme alespoň parádní pasáž v Rusku a především komornější úvod, který předvádí to nejlepší ze zemitějšího Marvelu - velká škoda, že se to neudrželo po delší dobu stopáže. Hodně to táhnou postavy a prvek "rodiny"... což bych vůbec nečekal a casting se v tomhle bodě povedl na jedničku (David Harbour vládne! Florence pak s přehledem prodává svou dívčí neotesanost a nevykalkulovaný půvab) - opět tu však nastává klasický Marvel problém se záporákem, který je ZASE naprosto zaměnitelný a nepochopitelně nevyužitý. A přitom je Taskmaster v komiksech tak parádní materiál. Velká škoda. Dohromady nejde o žádný průšvih. Snaha ale mohla být opravdu o něco větší. Fajn rozlučka... ale kdyby nebyla... asi by to příliš nevadilo. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (68)
- Počas prenasledovacej scény v Budapešti, keď sa Natasha (Scarlett Johansson) pokúša ukradnúť minivan, ďalšia vdova vyskočí von z čelného skla. O pár záberov neskôr je čelné sklo úplne neporušené. (Pat.Ko)
- Ve filmu vidíme Alexeje Šostakova (David Harbour), který vystupoval pod jménem Red Guardian, sovětský ekvivalent Kapitána Ameriky. Ten debutoval roku 1967 v komiksu „The Avengers #43“ od Roy Thomas a John Buscema. Těchto Rudých strážců byla v komiksové historii celá řada a až na vyjímky (Tania Belinsky byla mutant) se jednalo o lidi bez super-schopností, ale výborně vycvičené od KGB. Vždy se jednalo o skvělé atlety na olympijské úrovni, piloty a znali bojová umění. Podobně jako u Kapitána Ameriky všichni používali štít, ale měli i zbraně. Alexej a Tania používali hurlingovou zbraň, disk s přezkou na opasek, který se při vržení vracel zpět kvůli magnetismu. Čtvrtý Red Guardian, Josef Petkus, používal meč a šestý v pořadí, Anton, zase využíval kybernetickou technologii, která zvyšovala fyzickou sílu. Nejnovější Red Guardian (sedmý), Nikolaj Krylenko, měl technologii, která ho chránila před elektromagnetickou a kinetickou energii a zároveň tyto síly mohl vést přes svůj štít z vibrania. Mezi další strážce patří Aleksey Lebedev, který byl představen až v roce 1991 v „Namor, The Sub-Mariner Annual #1“, ale v Marvel Universe byl úplně první (původní) Red Guardian. Pátým byl Krassno Granitsky, jehož jméno si Ed Brubaker výpůjčil z Bondovky „From Russia, with Love“ od Ian Fleming. (3T)
- Úvodné titulky zostrihujú Natašino (Scarlett Johansson) detstvo v Červenej izbe. (Pat.Ko)
Reklama