poster

Řezná hlava (festivalový název)

  • Dánsko

    Cutterhead

  • angličtina

    Cutterhead

  • Dánsko

    Earth Pressure Balance

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Frézovacia hlava

    (festivalový název)

Thriller / Katastrofický

Dánsko, 2018, 84 min

Kamera:

Martin Munch

Producenti:

Amalie Lyngbo Quist

Scénografie:

Kristine Køster
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rathalos
    *****

    Uz dlhsiu dobu som nevidel nejaky katastroficky film,takze tento dansky thriller ma potesil,neodporucam to sledovat ludom s klaustrofobiou,lebo je dost neprijemne vidiet skupinku ludi v tak malych priestoroch,k comu dopomaha vyborna kamera,cele je to kvalitne a autenticky natocene a aj po hereckej stranke je to bez problemov,aj ked uz hrozne dlho som nevidel tak nesympaticku zenu,akou je Christine Sonderris,ale zase zahrala to velmi dobre,cize tuto intenzivnu psycho zalezitost hodnotim slabsimi piatimi hviezdickami...:-)(9.12.2019)

  • Marceloo
    ***

    Pri výstavbe metra v Kodani prichádza mladá mamička Rie vykonať rozhovory s miestnymi pracovníkmi. S ich pomocou sa dostane aj k strojom, ku ktorým sa nepovolaná osoba za normálnych okolností dostať nedokáže. To sa jej stáva osudným, keď po nehode spolu s dvoma pracovníkmi uviazne v uzatvorenej miestnosti a v okolí sa nenachádza nikto, kto by im dokázal pomôcť. Rie sa musí spojiť s osobami, ktoré spoznala len pár minút pred touto katastrofickou udalosťou, aby dokázali spod zeme vyviaznuť nažive. - Keď niekto natáča horor v klaustrofobickom prostredí, nemusí mi zhliadnutie ponúkať dvakrát. Zo začiatku sa mi ani nezdalo, že by sa to postupne mohlo do nejakej hororovej roviny dostať, ale v druhej polovici sa dej tak vystupňuje, že tá stiesnenosť postáv na obrazovke začne prechádzať aj na diváka. A je to fakt nepríjemné. Za najväčšiu výhodu celého filmu považujem herečku v hlavnej úlohe, pretože pôsobí úplne prirodzene, hrá nadpriemerne a v neposlednom rade je práve ona tou osobou, ktorá pri najväčšom nebezpečenstve prevezme iniciatívu, čo u ženských hororových hrdiniek milujem už od Storm Warning a je to stokrát lepšie ako úbohá Hollywoodska viktimizácia žien vo filmovom priemysle. Objaví sa tu tiež viacero zaujímavo spracovaných zvratov, ktoré oceňujem, pretože v prípade týchto filmov odohrávajúcich sa na jednom mieste vždy treba pridať okrem napätia medzi jednotlivými postavami aj psychologické prvky. Ako režijný debut je to zvládnuté s prehladom, režisér očividne vie čo robí a čo tým chce dosiahnuť a dokonca sa film objavil aj na festivale v Bratislave, za čo som rád, pretože štúdio, ktoré film vlastní, momentálne chystá viacero ďalších nádejne vyzerajúcich hororových projektov od európskych tvorcov a bol by som rád, keby sa tu objavili tiež.(22.2.2019)

  • JASON_X
    ****

    Klobouk dolů, ta dánská holka zahrála tu svou kancelářskou nánu tak dobře a věrohodně, že jsem ji celou dobu upřímně nesnášel. Umím si to úplně živě představit, jak podobná blbka přijde v kozačkách za náma do lesa, protože jí tam pošle nějakej pitomec z vedení co se chce zalíbit tisku, čumí na nás a fotí si nás jako zvířata v zoologický, dává nám naprosto pitomý otázky, všude se motá, překáží, zdržuje, pořád vám do něčeho kecá a pak jí třeba jebne nějaká větev na šišku, zvrtne si nohu nebo něco podobnýho a vtom začne hysterčit a vynucovat si pozornost a bude mít za to, že jsme všichni povinný tancovat kolem ní, protože je střed vesmíru. Tahle filmová verze je ovšem ještě horší. Emancipovaná sebestředná hysterka, tedy kus na odstřel. Neustále v komoře ječí a snaží se hejbat všelijakejma kohoutama... Nechtěl bych někdy skončit s někým podobným v podobný situaci. Představa, že vám taková neužitečná kreatura leze na nervy a vydejchává kyslík a vy jí ze společenskejch důvodů ani nemůžete zakroutit krkem, je děsivější než klaustrofobie, vzrůstající teplota a nedostatek vzduchu... Skvěle napsáno, skvěle zahráno, vcelku realisticky natočeno, při sledování jsem chvílemi mimovolně šetřil s dechem. Doufám, že do podobný hnusný situace se nikdy nedostanu, takovouhle práci dělat leda s pohotovostní kapslí kyanidu.(11.12.2019)

  • bourec
    odpad!

    Filmy podobnýho ražení nemám v oblibě. Koukat na jednu scénu bez pohybu dvě minuty, pak se obrázek mírně změní, a znovu dvě minuty bez pohybu,je šíleně ubíjející.Jediný řešení týhle útrpný nudy by bylo, aby na začátku u vchodu do tunelu někdo tý lesbě vysvětlil,že tam nic zajímavýho neuvidí,a bylo po filmu.0%.(2.2.2020)

  • Garson
    ****

    Novinářka Rie co ráda fotí a zpovídá zahraniční dělníky při práci se rozhodne vyzpovídat zaměstnance firmy razící tunely v podzemí a to se jí málem stane osudné.Novinářka sice vypadá jako Agnetha zpěvačka ze skupiny ABBA,ale místo zpívání pokládá dělníkům stupidní otázky jako třeba:,,Jak se vám žije daleko od rodiny" a podobné otázky na které se člověku odloučeném daleko od domova těžko odpovídá.V přetlakové komoře se zakecá s mechanikem Ivem a s černošským dělníkem Bharanem.Najednou se spustí poplach,okolo kouř a nějaký údržbář Rii zavře do přetlakové komory k Ivovi a k Bharanovi.Od 25.minuty začíná hodně klaustrofobický film.Vedro,nedostatek kyslíku,atmosféra jako v mini ponorce a nezbývá než čekat na zázrak.Ten skoro nastane když se u okénka objeví záchranný tým,který je ale po pár vteřinách rozmetán nenadálým výbuchem a šance na přežití se tím značně zmenší.Vyhrocená situace na pár metrech čtverečních si vynutí i emoční komplikace které začnou ukazovat pravou tvář přeživších.Zase stejně jako v životě tak i zde musí žena převzít iniciativu,aby se vůbec něco pohnulo.Rozhodnou se dál nečekat na záchranu a slézt z komory dolů skrz řezací hlavu,ale mechanik Ivo spadne dolů a zemře.Zbyde jen novinářka Rie a černoch Bharan.Tento zdánlivě nesourodý tandem dál pokračuje v objevování cesty ven a to plazením,hrabáním a také za pomoci rozsvíceného mobilu.Novinářka neztrácí naději hlavně díky mobilu ve kterém si pouští video kde si hraje se svou malou dcerou.Na pokraji vyčerpání jsou zachráněni a v dekompresní komoře načerpávají sílu k životu.Po čase zase jiný druh filmu takže se na to dalo koukat.(13.12.2019)