Reklama

Reklama

Vykoupení - Zrození Kingdom Come: Deliverance

  • angličtina Deliverance: The Making of Kingdom Come
Trailer
Dokumentární
Česko, 2018, 98 min

Obsahy(1)

Kingdom Come je unikátní české RPG zasazené do realistického světa středověké Evropy. Cesta k jeho zrodu byla extrémně komplikovaná, hra byla odmítnuta vydavateli jako příliš riskantní a vznikla jen díky podpoře fanoušků na Kickstarteru. I poté čekalo tvůrce, kvůli celé řadě netradičních idejí a mechanismů, při vývoji mnoho úskalí. Dokument představuje více než šest let dlouhou trnitou cestu od založení Warhorse po vydání hry. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (10)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Viz můj komentář k neplacenému dokumentu zde. To tento placený i po dvouletém odstupu na mě nijak zásadně lepší dojem neudělalo, dokonce jsem si registroval totožné sekvence v obou a co si tak z toho Epilogu pamatuji, přišel mi údernější, lepší, možná méně profesionálně zpracovaný a rozhodně jej vidělo mnohonásobně více lidí. Ale za těch pár korun na Steamu to stojí, i když nepřináší nic extra nového, pokud máte hodně načteno...7/10 ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Z dokumentu je patrné, že tvůrci mířili možná trochu výš, zdaleka ne všechno dopadlo podle představ, ale zaplaťpánbůh za to, protože zlaté české ručičky a my těm AAA přece ukážeme. A keď nemám jinou možnost, napíšu sem ještě něco: hra Kingdom Come Deliverance mě svou filmovostí zaujala víc, než většina českých filmů za posledních dvacet let. Ve spojení s hudbou je to perfektní žánrový kousek. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Díky Bohu za Daniely Vávry a jim podobné, že svým přínosem zachraňují skomírající herní svět. Se hrou samotnou jsem strávil hrubě přes 100 hodin a byl jsem nadšený. Nikdy nepochopím ty rádoby kritiky (čti zakomplexované čuráky), kteří hru odsuzují za slabší technickou stránku, glitche a bugy. To jsou tak neuvěřitelně nepodstatné prkotiny, které jsou způsobeny v podstatě pouze nedostatkem času a prostředků (finančních i lidských) při vývoji. Obrovskou poklonu skládám za celou filozofii hry. To je něco, co žádný patch neopraví. Ta když je na hovno, tak je v prdeli celá hra. KCD bych neoznačil ani tak za RPG, jako spíš za velice důkladný simulátor života ve středověkém Česku. O simulátor nejvěrnější, jaký dosud spatřil světlo světa. Celé pojetí hry, příběh, historické zasazení, historické postavy, inovativní a velice propracovaný bojový systém, naprosto pohlcující atmosféra, kdy máte pocit, že se skutečně procházíte středověkou českou krajinou... Mohl bych tu jmenovat do rána. Zkrátka je to produkt s obrovským srdcem a duší, který si zaslouží maximální uznání a byl bych moc rád, kdyby se hry více ubíraly právě tímto směrem. Moc bych si přál, aby tato hra vytyčila jakýsi nový herní směr, jehož obdivovatelem se chci stát. Jo a dokument byl zpracovaný moc hezky. 98 minut napumpovaných zajímavostmi. Dana Vávru a spol, bych dokázal poslouchat celé hodiny. Opravdu mimořádně zajímavé pozadí vzniku celé hry. Nezbývá než doufat, že THQ Nordic bude Warhorse nechávat v jejich konání volné ruce. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Dokument o tom jak se rodila nejen jedna z nejvýraznějších her, které čeští vývojáři dali světu, ale i o vzniku samotného studia Warhorse. S odkazy do minulosti, zejména k Mafia: City of Lost Heaven;) Takže tu vedle mluvících hlav máme i dobové materiály, ze kterých si především moje generace může dobře uvědomit, jak je stará:) Je to informačně nabité, s řadou záběrů ze zákulisí vývoje, samozřejmě i něco (více čiméně uvěřitelných) historek páně Vávrových, to vše kvalitně natočeno a nastříháno i ozvučeno. A je tu také přidaná hodnota - a tou je příběh o tom, co to všechno stojí, dát dohromady svoji vizi... a pak se srovnat s tím, že se Vám jí z objektivních důvodů úplně nepodařilo dosáhnout, protože nežijeme v ideálním světě, ale máme své závazky, a byznys (i fanoušci, kteří jsou pořád zákazníci, ne že ne) je neúprosný. Dobře strávená hodina čtyřicet, a to bych měl asi dodat - i když jsem vývoj KCD sledoval a věnoval svůj čas i různým gamesplayům, nehrál jsem ze hry ani minutu, neb není mým pohárem vína;) Pro snímek o její tvorbě mám ale schováno 80% ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Dokument o vzniku české hry Kingdom Come: Deliverence budu hodnotit spíše z obsahové stránky, než z té formální, i když i ta je dobrá a zasloužila by si také chválu. Hned na začátku musím vyseknout hlubokou poklonu tvůrcům samotné hry, že do toho šli a přes chladný postoj producentů svůj projekt prosadili. Muselo to být neskutečné odříkání, jak ostatně v samotném dokumentu mnohokrát zaznívá. Viděl jsem i několik rozhovorů s Danielem Vávrou a dokument o hudební složce, která je mimochodem rovněž vynikající. Jsem překvapený a hrdý, že něco podobného vzniklo v České republice. Navíc hra samotná představuje světu barvitou českou historii tím nejlepším způsobem (viděno v herním měřítku). Neváhal jsem, hru si pořídil (byla to pro mě nová počítačová hra po opravdu dlouhé době), dohrál ji a byl plně spokojený. Také proto dávám zcela subjektivních pět hvězd. Ale není to (jen) hodnocení hry. Těch pět hvězd je za skvělou prezentaci České republiky, její historie a za odvahu dotáhnout svůj projekt, kterému nevěří nikdo jiný než samotní tvůrci - gratuluji a děkuji. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama