Obsahy(1)
Kingdom Come je unikátní české RPG zasazené do realistického světa středověké Evropy. Cesta k jeho zrodu byla extrémně komplikovaná, hra byla odmítnuta vydavateli jako příliš riskantní a vznikla jen díky podpoře fanoušků na Kickstarteru. I poté čekalo tvůrce, kvůli celé řadě netradičních idejí a mechanismů, při vývoji mnoho úskalí. Dokument představuje více než šest let dlouhou trnitou cestu od založení Warhorse po vydání hry. (ČSFD)
(více)Videa (1)
Recenze (10)
Díky Bohu za Daniely Vávry a jim podobné, že svým přínosem zachraňují skomírající herní svět. Se hrou samotnou jsem strávil hrubě přes 100 hodin a byl jsem nadšený. Nikdy nepochopím ty rádoby kritiky (čti zakomplexované čuráky), kteří hru odsuzují za slabší technickou stránku, glitche a bugy. To jsou tak neuvěřitelně nepodstatné prkotiny, které jsou způsobeny v podstatě pouze nedostatkem času a prostředků (finančních i lidských) při vývoji. Obrovskou poklonu skládám za celou filozofii hry. To je něco, co žádný patch neopraví. Ta když je na hovno, tak je v prdeli celá hra. KCD bych neoznačil ani tak za RPG, jako spíš za velice důkladný simulátor života ve středověkém Česku. O simulátor nejvěrnější, jaký dosud spatřil světlo světa. Celé pojetí hry, příběh, historické zasazení, historické postavy, inovativní a velice propracovaný bojový systém, naprosto pohlcující atmosféra, kdy máte pocit, že se skutečně procházíte středověkou českou krajinou... Mohl bych tu jmenovat do rána. Zkrátka je to produkt s obrovským srdcem a duší, který si zaslouží maximální uznání a byl bych moc rád, kdyby se hry více ubíraly právě tímto směrem. Moc bych si přál, aby tato hra vytyčila jakýsi nový herní směr, jehož obdivovatelem se chci stát. Jo a dokument byl zpracovaný moc hezky. 98 minut napumpovaných zajímavostmi. Dana Vávru a spol, bych dokázal poslouchat celé hodiny. Opravdu mimořádně zajímavé pozadí vzniku celé hry. Nezbývá než doufat, že THQ Nordic bude Warhorse nechávat v jejich konání volné ruce. ()
Dokument o tom jak se rodila nejen jedna z nejvýraznějších her, které čeští vývojáři dali světu, ale i o vzniku samotného studia Warhorse. S odkazy do minulosti, zejména k Mafia: City of Lost Heaven;) Takže tu vedle mluvících hlav máme i dobové materiály, ze kterých si především moje generace může dobře uvědomit, jak je stará:) Je to informačně nabité, s řadou záběrů ze zákulisí vývoje, samozřejmě i něco (více čiméně uvěřitelných) historek páně Vávrových, to vše kvalitně natočeno a nastříháno i ozvučeno. A je tu také přidaná hodnota - a tou je příběh o tom, co to všechno stojí, dát dohromady svoji vizi... a pak se srovnat s tím, že se Vám jí z objektivních důvodů úplně nepodařilo dosáhnout, protože nežijeme v ideálním světě, ale máme své závazky, a byznys (i fanoušci, kteří jsou pořád zákazníci, ne že ne) je neúprosný. Dobře strávená hodina čtyřicet, a to bych měl asi dodat - i když jsem vývoj KCD sledoval a věnoval svůj čas i různým gamesplayům, nehrál jsem ze hry ani minutu, neb není mým pohárem vína;) Pro snímek o její tvorbě mám ale schováno 80% ()
Nechápu, že se v závěru dokumentu tolik věnují negativním kritikům. Rozumím tomu, že některé komentáře bolí, ale vzhledem k úspěchu hry jim musí snad být jasné, že názor většiny je pozitivní. Jsou lidé, kterým prostě nemá smysl nic vysvětlovat. Sám jsem hru dohrál a přes nějaké "mušky" jsem byl nadšený! Tolik z historie jsem se nenaučil za celou základku :) ()
Viz můj komentář k neplacenému dokumentu zde. To tento placený i po dvouletém odstupu na mě nijak zásadně lepší dojem neudělalo, dokonce jsem si registroval totožné sekvence v obou a co si tak z toho Epilogu pamatuji, přišel mi údernější, lepší, možná méně profesionálně zpracovaný a rozhodně jej vidělo mnohonásobně více lidí. Ale za těch pár korun na Steamu to stojí, i když nepřináší nic extra nového, pokud máte hodně načteno...7/10 ()
Dokument úžasně mapující vývoj dle mého názoru nejlepší české hry vůbec. Kluci z Vortexu si na kvalitě dali velmi záležet. V dokumentu mluví hodně lidí, každý mluví z trochu jiného úhlu o něčem jiném, dozvídáme se spoustu radostí i strastí, které vývojáři zažili, až to celé vypukne v uvědomění, že se čecháčkům podařilo i přes všechny skutečnosti vytvořit jednu z nejkomplexnějších her za poslední dobu. ()
Reklama