• kinderman
    ****

    Minnelliho adaptace Flaubertovy literární klasiky se soustřeďuje na (melo)dramatickou linku a postrádá v předloze přítomný ironický podtón. Ovšem J.Jonesová v titulní roli ženy, která nevěděla, co chce, ale udělala vše pro to, aby to získala, je nádherná. A Van Heflinův venkovský "balík" Bovary divákovi zlomí srdce.(23.10.2018)

  • Martin741
    ****

    Jo, jo spolocenske konzervacky, na to bol reziser Minnelli expert. Navyse v dobrych kulisach a ta zenska mala fakt smolu .... taky je ale zivot, drsny a tvrdy. jedna z tych krajsich spolocenskych konzervaciek, ale Minnelli ma svoj najlepsi film Meet me in St. Louis 1944 : 82 %(24.3.2018)

  • Houdini

    Oscar 1 nominace: Výprava ČB(10.3.2004)

  • Vančura
    *****

    Vynikající adaptace, která mě doslova ohromila svými filmařskými kvalitami a tím, jak suverénně zachází s Flaubertovou předlohou - na jednu stranu ji velmi respektuje a věrně se jí drží až do takových detailů, jako jsou kostýmy herců, které často odpovídají detailním Flaubertovým popisům (zmačkané manšestrové sako Charlese - v českém překladu Karla - apod.; btw. všechny Emminy šaty jsou zcela fantastické - kostýmy u tohoto filmu jsou skutečně skvostné), nemluvě o typově dokonale obsazených postavách - úchvatná Jennifer Jones prostě JE na 100 % Emmou Bovaryovou, jejím dokonalým ztělesněním, oslnivě krásnou ženou s tragickým osudem, která se žene do záhuby, a film dokonale vykresluje důvody tohoto; stejně tak zbytek castu je absolutně bezchybný - na druhou stranu scénář mistrně z předlohy vypouští spoustu látky, kterou vyhodnotil jako redundantní, a skutečně to celkovému vyznění filmu nijak neškodí - ve filmu kupříkladu zcela absentuje Charlesova první manželka (paní Dubucová) nebo rodiče obou manželů Bovaryových (tudíž zde nejsou ani žádné spory staré paní Bovaryové s její snachou Emmou), význam postavy lékárníka Homaise byl oproti předloze dramaticky umenšen, a ve filmu kupříkladu i zcela chybí období, během něhož Emma propadla náboženské horlivosti. A pokud se scénář odhodlal k některým posunům, osobně mi přišly velice vkusné - v románu se kupříkladu Charles rozhodne nebožáka s koňskou nohou operovat - a fatálně selže a pacientovi musí nakonec nohu amputovat - ve filmu si ale operaci v poslední chvíli rozmyslí (jeho dobré renomé je ale stejně nenávratně ztraceno). A zatímco v předloze samotný Charles v závěru umírá krátce po své ženě a jeho dcera jde do jiné rodiny, poslední záběr ve filmu ho zobrazuje na koni se svou dcerou ujíždět pryč. Velmi se mi líbilo i zarámování děje soudním procesem se samotným Flaubertem, který je vlastně vypravěčem filmu a současně vlastním obhájcem - film mě mj. i v tomto přesvědčil, že tvůrci duch Flaubertova textu pochopili zcela správně, a dali vzniknout mistrovské adaptaci, kterou je velkolepou poctou jednomu z nejlepších románových textů literární historie. Toto je starý dobrý Hollywood v tom nejlepším slova smyslu.(16.8.2019)

  • VanTom
    ***

    Že se klasická hollywoodská adaptace z výrazné části vzdá "nihilistického realismu" předlohy, to bylo předem dané. Melodramatický rozbor venkovské ženy, patologicky se upínající na své mladické, "románkové" představy o lásce a společenském postavení, tímto přišel o jeden mimořádný rozměr (hvězdičku), jelikož čistě z dějového hlediska jí vnitřní nenaplněnost / nešťastnost z ubíjející přízemnosti nepřiřknuly dodatečnou hloubku potřebnou pro dostatečné porozumění. „Nové sny za ty staré.“(14.2.2019)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Gustava Flauberta. (Terva)