poster

Příliš osobní známost

  • Slovensko

    Príliš osobná známosť

Komedie / Drama

Česko / Slovensko, 2020, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (46)

  • Streeper
    ****

    Přemýšlela jsem, zda tomu dát 3 nebo 4 hvězdičky. Film jsem viděla v rámci Dámské jízdy, takže jsem čekala oddychovou komedii, nad kterou pak mávnu rukou, ohodnotím to jako průměr a bude konec. Ale tohle ne. Tohle se mi drží v hlavě už zatraceně dlouho a pořád nad tím přemýšlím, co jsme to sakra viděla? Začátek je trochu pomalejší na rozjezd, ale díky Vilhelmové se občas zasmějeme a v některých situacích se i najdeme. Pak na plátno přichází dokonalá Eliška Balzerová a světlo reflektoru se obrací k ní a k malé dětské herečce v roli Terezky (opravdu úžasně a přirozeně zahrané!). Do první půlky je to oddychová komedie, ale pak přijde na řadu komplikace v životě a komedie se změní v drama tak nečekaně, že mě to až zaskočilo. A věřím, že na všecny diváky v sálu to fungovalo skvěle, ten šokující převrat musel zaskočit snad každého. Jedná se o silné emotivná drama, které hodně překvapí.(17.1.2020)

  • Matty
    *

    Existuje mnoho způsobů, jak natočit špatný film. Příliš osobní známost předvádí takové, jaké jsem dosud neznal. Ve zkratce jde o mix přepálené lifestyleové komedie a dusivého psychodramatu, který tvrdí, že ženy by měly odpouštět svým mužům. I když to jsou promiskuitní agresivní alkoholici s padesátimilionovým dluhem, kteří se je pokusili znásilnit. Stačí, že jsou sexy (a špatně nadabovaní do češtiny).___ Takhle by se mohlo zdát, že je to film plný emocí a zvratů, ale ve skutečnosti je dějově tak prázdný, že nezanedbatelnou část stopáže vyplňuje podzápletka točící se okolo „opotřebované vaginy“ jedné z hrdinek, jejíž partner je sexuálně příliš náruživý (a během penetrace říká věci jako „Můj penis je můj štětec a ty jsi moje plátno“).___Zatímco během prvních cca dvacet minut jsem ještě víceméně chápal, proč a pro koho film vznikl, o čtyři a půl hodiny psychického času a jednu ztrátu tvůrčí soudnosti později jsem už nerozuměl vůbec ničemu a jen rezignovaně sledovat závěrečné titulky.___V jistém ohledu je fascinující, s jakou sociopatickou samozřejmostí postavy předcházejí od lásky k nenávisti a film od poševního humoru a legrační předčasné ejakulace k dětskému pláči a nadávání na „zasranej život“. Při menší formální uhlazenosti a po dotažení neštěstí postav do důsledků by mohlo jít o subverzivní feministický artfilm, ukazující chlapy jako hovada, které ženám ničí jejich životy i sny.___Žel je to jen rozpolcený komerční produkt, který chce uspokojit příliš mnoho citových potřeb naráz, a tak nakonec uspokojí leda toho, kdo z nějakého důvodu touží vidět, jak Miki Manojlovič, skvělý srbský herec z Kusturicových filmů (zde rovněž špatně nadabovaný) chytá za zadek Elišku Balzerovou. 20%(23.1.2020)

  • Enšpígl
    **

    Mě to přišlo nesmírně tuctový, ať už chování postav, dějové zápletky, prostě něco co už jsem měl milionkrát a kdybych chtěl stačí zmáčknout ovladač na TV a mám to milionté první, to bohužel. Ovšem zase avé cesar, protože s Martou Ferencovou jsme se posunuli o hvězdičku výš než v minulé její tvorbě, takže ještě pět , šestr let a Marta ode mě dostane plnou palbu. Co uznávám jsou herecké výkony - u Tatiany jsem se nedávno v Ungeltu přesvědčil že je skvělá herečka, Eliška Balzerová tam už se to ví, no s Petrou mám problém v tom že hraje neustále podobný role, chtělo by to fakt něco dramatickýho, těžší roli, samozřejmě fandím. No ale pozor jsem nadšený z výkonu Valentýny Bečkový, ta mála holčina byla fakt skvělá, oběd od opilého táty je vrcholná scéna film a je vrcholná především díky ní. Jsem zvědav kam Valentýnka našlápne svou životní cestu, ale pokud by to bylo na hereckou kariéru nemuselo by to být úplně marný, ovšem uvidíme. Nakonec na začátku komentu jsem chtěl dát dvě, ale já dám s odřenýma ušima i tu třetí, no ať nežeru. Ne tak nakonec jsem tu hvězdu ubral, především za tradiční ženské vykreslení chlapů- opět většinu doby jen jako pouhý kreteni.(22.1.2020)

  • larelay
    *

    isla som z povinnosti, lebo sem tam treba potesit aj ludi, ktori chcu vidiet isty typ filmov, ale... dabing je smrt. vzdy bol a vzdy bude. a nadabovat ceskych hercov slovenskym divakom je absolutne zlo. dost, ze je samotny film katastrofa, este ho treba vysperkovat takymto barbarskym sposobom. trhala som si vlasy.(10.2.2020)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Když jde do kin Tuzemský film se známějšími tvářemi, tak je to pomalu svátek, jelikož se do kina vydává téměř každý 40 let + a já takhle narvané kino viděl naposled snad u Avengers. Přes velké obavy je to nakonec strávitelná jednohubka, kde humor sází na sexuální scény a ty byly podány opravdu vtipně. Překvapením je druhá půlka, kde se romantická komedie strhne v poměrně hutné emocionální drama a při večeři u stolu by v kině šel slyšet i spadnutý hřebík. Malá holčička v podání Valentýny Bečkové je největším trumfem celého filmu, to dítě to ještě dotáhne daleko. Překvapivě fajn. 6/10.(29.1.2020)

  • Arx
    **

    Asi to nejhorší, co jsem za poslední rok v kině viděl. Demence postav je nekonečná a já si říkal,jako vážně ? A ten konec? Škoda slov! 30%(30.1.2020)

  • mchnk
    **

    Takový menší podvod, jako komedie film nefunguje vůbec, pokud tedy divák neholduje toaletnímu a vše degradujícímu humoru ala Troška, kterého se dočkáme v první půlhodině, a jako drama až ke konci, i když tento žánr od filmu čeká asi málokdo. Tím spíš mi nejde na rozum celá zoufale neftipná linie s Tatianou, (již zřejmě vezme cokoliv, škoda ji) jež se do zbytku filmu naprosto nehodí a doslova zabíjí veškerou vážnost, ale hlavně hereckou důstojnost, kterou přináší opět skvělá Eliška Balzerová, i přesto, že je zde také obětí toho žánrového mišmaše. Přitom posledních patnáct minut je docela slušná filmařina, jež dokáže i silně dojmout, scéna loučení Natálie s Terezkou dokonce velmi dobrá (plus minus šestiletá holčička vlastně v několika scénách přehrála dospělé herce), být na této vlně celý film...tak by nemohl být český, a díval bych se na něj ve filmovém klubu, protože více jak devadesát procent našich dnešních tvůrců sází na stupidní a sexistický humor v trapně předpověditelném a nesmyslně se vyvíjejícím scénáři a to i v případě, že chtějí sdělit něco silnějšího a závažnějšího, jak je vidět v tomto pokusu, ve kterém jako poslední hřebíček do rakve slouží trojice odfláknutě předabovaných milovníků z Balkánu, zřejmě provize za scény u moře, vlastně jsem chtěl jen naspat, au, zase ne. [Kino Citadela - Litvínov](27.1.2020)

  • Chrustyn
    **

    Další ze silně podprůměrné české tvorby, tentokrát překvapivě kombinující žánr rozjuchané komedie o ženách po čtyřicítce (i dále) a temného rodinného dramatu. Zcela dle očekávání, ani jedna část filmu nefunguje, díky nepřesvědčivým až trapným výkonům (víceméně jakákoliv pánská postava je absolutně jednorozměrná a když už je pokus o nějaké rozšíření, je to k smíchu) a rozbitému scénáři, který ještě pohřbívá špatná režie, která plácá scény, dle potřeby a těm potřebám přizpůsobuje i dané herecké výkony. Na druhou stranu jsem film přežil bez větší újmy a nepřipadal si při sledování úplně trapně. A to je pro český film obrovské plus.(3.2.2020)

  • Anderton
    odpad!

    Teraz už len zostáva otázka, či januárovú odpadovú trilógiu, Cats, Príliš osobná známosť a Doolittle, skompletizovať posledne menovaným veľdielom.(23.1.2020)

  • Filmmaniak
    *

    Na první pohled film vypadá jako komediální romantické drama ze života se spoustou emocí a humoru, leč to by za ním nesměli stát tvůrci, v jejichž podání působí věci jako „emoce“, „humor“ nebo „ze života“ jako cosi obskurního z jiného vesmíru. Špatně natočený a bídně napsaný nesourodý žánrový mix začíná na lehké vztahové lifestylové komediální notě (vtipný ale není prakticky vůbec), načež postupně zmutuje do syrového psychodramatu, v němž již po snaze o komedii nejsou ani stopy. Realistickou cestou se však snímek též neubírá - naopak jde jen o povrchní a rozpadlé torzo vystavěné na pochybném psychologickém základu. Cílem zřejmě bylo uspokojit příznivce tíživých dramat a současně i fanoušky vztahových komedií, což ale byla předem prohraná bitva. Výsledek je strašlivý, obsahově prázdný, náhodně střídající vzájemně nekompatibilní nálady a jedoucí podle líné šablony, v níž se muži chovají jako sociopati a ženy jsou předurčeny je milovat, neustále jim odpouštět a nechat si od nich všechno líbit. Což ve filmu o ženách, napsaném a režírovaném ženami, působí obzvlášť nepatřičně. To, že hlavní ženské role hrají Češky, zatímco hlavní mužské role hrají do češtiny velmi špatně nadabovaní Jugoslávci, je už jen třešnička na dortu. Že to bude masakr, se dalo ostatně tušit už od bizarních úvodních titulků, v nichž ve vesmíru propluje kolem digitální Země nejprve knižní předloha filmu a hned po ní se zbytkem snímku nijak nesouvisející kreslené rádio táhnoucí astronauta v červeném kabrioletu.(23.1.2020)

  • Hennes
    ***

    Dobrá komedie se časem mění v celkem husté drama. Ono když se jedná o dítě, je to vždy více emociální. Valentýna Bečková byla vynikající a v rámci hereckého obsazení se neztratila, právě naopak, byla jedničkou filmu. Film se mi líbil už jen tím, že není žánrově vymezen jedním směrem.(5.2.2020)

  • TominoLa
    *

    Komentář obsahuje SPOILERY!!! Můj život je daleko, daleko lepší než Marty Ferencové pokud se vzhlédla v takové knize a takhle nám ji prezentuje na plátně. Nebylo mi u toho filmu moc dobře. Dívat se na postavu "Dyková", která se seznámí s nějakým primitivem, který si při souloži kouří cigárko a klepe ji popel na hlavu, tomu se smát opravdu nemůžu. Pokud to nějaký ženě nevadí, je mi ji líto, že si sebe více neváží. Co, ale po takové postavě chtít, když si neuloží ani telefon na svého syna a primitiv ji podezírá z nevěry. Pak tu máme postavu Petry Hřebíčkové, která si najde chlapa, kterému umřela před 2 lety manželka. Vypadá jako ideál. Pak stačí přijít kolegyně z práce, že má exekuci na 50 milionů a on začne pít. Smrt manželky zvládl bez alkoholu, tohle už bylo nad jeho síly. Pochopil bych to, kdyby o vše přišel. On, ale z posledních peněz zaplatí lidem, něco vyřídí v bance a v klidu chlastá a vozí malou dceru nalitej. Ještě, že náš stát je asi tak dobrej, že si žije ve velkém domě a tam exekuce nemá šance. Vlastně víme jen, že má exekuci, ale krom toho chlastu není vidět, že by se mu hroutil svět. Nakonec od něj postava Petry odejde a hlavní hrdina se asi z toho alkoholu poměrně rychle dostal. Děkuji za tenhle bolestivý a už třetí filmový zážitek, ale končím s Vámi Marto. Jedna hvězda je za tu holčičku. Jediná postava, který jsem to věřil a v takovém obsazení to je fakt smutné. 2/10(26.1.2020)

  • sofiapetra
    ****

    V kontextu jiných českých filmů to tedy tak hrozné nebylo - a proto to ráda nadhodnotím. Je to podle předlohy Evy Urbaníkové, která se evidentně vdala, takže už se jmenuje Twardziková, ale je to stále ona: zručná červená knihovna plná moderních emocí. A to už se ani nedivím, že hlavní roli hraje zase Petra Hřebíčková, na ostatní herečky režiséři zřejmě ztratili kontakt (stejně jako na české herce - ti už zřejmě došli frontálně, protože taková injekce od bratrů Jugoslávců se hned tak nevidí). A připojuji se k odoraci té holčičky, byla vážně miloučká, tu se neopouštělo lehce.(12.2.2020)

  • LuccinyFilmy
    ***

    Za vtip "to nemáš pusu" přidávám dvě hvězdičky, protože bohužel v kontextu dalších českých filmů o ženách a mužích a jejich dramatických vztazích to zase takový propadák není, ale jinak se jedná o dosti nataženou zprávu pro všechny ženy, že se sebou mají nechat vy**dávat ve všech smyslech a jakkoliv dlouho, protože takový je už jejich úděl.(26.1.2020)

  • pushover
    **

    Takovej průměrnej příběh ze života. Tatiana Dyková opět dokázala, že hraje výborně a Petra Hřebíčková, že hrát moc neumí. Eliška Balzerová jako vždy skvělá. Nad šedým průměrem to drží především povedený zvuk.(19.1.2020)

  • Primavera
    *

    Zaslúžilo by si to možno viac ako jednu hviezdu kvôli splnenému očakávaniu hereckej kvality: Balzerová, Dyková. Ale sorry, scénar a predloha sú tak plné naivného klišé, setimentu kvapkaného ako jed - nezabíja hneď, ale postupne, takže na konci filmu som bola pod sedadlom kina a rozmýšľala, prečo keď autorky scénaru túžia po chlapovi, ktorý je totálny bezcitný čurák, ale ošuká ich tak, že sedia celé hodiny v lavóre, radšej svoje sny neuskutočnia, ale prečo to servírujú podprahovo ako splnený ženský sen... Ak to bola akože sranda, zámer nevyšiel. Druhá línia o vdovcovi, ktorý sa stane nezodpovedným alkoholikom po finančnom podraze od kamoša v spoločnej firme, pričom smrť manželky zvládol aj s malým deckom na krku ok, k tej sa mi nechce ani vyjadrovať.(27.1.2020)

  • Slopter
    ****

    Dabing nečeských herců docela tragédie, ale jinak jsem se bavil a film mě pobavil.(2.2.2020)

  • Marty7CZ
    odpad!

    Pořád dokola a dokola, Česká filmová scéna je levnej odporně nudnej brak, kterej žije z absolutní český "náročnosti" chodit na tyhle paskvily příběhů z dnešních dnů (pac je to fakt nejlevnější téma) do kina a dávat za to ty šílený peníze.... Sláva a cest panu Marhoulovi a třeba Jaklovi🤷‍♂️ P.S. ta Vilhemová/Dyková je tak hrozně vošklivá a nehercká divnota, že naprosto nechápu, že ji ještě vůbec někdo nacpe kamkoli, kde je vidět...........(28.1.2020)

  • Pharlap
    ***

    Po delší době jsem se odhodlal k napsání komentáře na český film, kterým se v rámci ztemnělých kinosálů po špatných zkušenostech vyhýbám. Ale zpět k filmu. Začátek a první polovina filmu, podobně jako jiné české snímky z poslední doby, je taková nijaká, trapná, kostnatá, nicneříkající, připadalo mi to jako další stupidní epizoda ze seriálu Ulice. Vtipy nejsou vtipné, herecké výkony unylé. V tu chvíli jsem si říkal že to bude jedna hvězda až odpad.. Další věc která mi není jasná je právě onen výběr herců - proč proboha do českého filmu musíme angažovat chorvatské herce, kteří jsou následně v postprodukci, bohužel špatně, předabováni, a jejich "mluva" a diskrepance pohybem rtů a slyšeným slovem je velmi rušivá. Není to poprvé, co se s podobným fenoménem setkávám. Máme málo nadaných českých herců, kteří by se do oněch rolí hodili? Nechápu.. Nicméně pak přišla druhá půlka,a konečně se začlo něco dít.Konečně to začlo mít "koule" a mé momentální hodnocení se zvedlo skorem až na pět hvězd.Hutná atmosféra. Opravdu pravdivě a dramaticky podaný životní příběh. Myslím,že scénáristicky a příběhem šlo klidně přitlačit a ještě osudy rozvinout. Takhle mi to k závěru přišlo až moc useklé, protože jsem si přál, aby tohle depresivní ladění ještě trvalo. Happy end na závěr mi překvapivě sednul. Jsem rád, že to režisér neměl tendenci rozmazávat a že to zůstalo tak trochu otevřené. Celkově jsem váhal mezi 3-4-mi hvězdičkami, ale nakonec smířlivé tři budou stačit.(30.1.2020)

  • lobo87
    ***

    65%(20.1.2020)

  • subic
    ***

    Takové mezinárodní obsazení, 3 Češky, Chorvat, 2 Srbové a 2 Slováci. Eliška ani nemusí moc hrát, aby tu excelovala. Ale co dál? Ti Jugoši jsou docela dost kostrbatě nadabovaní. Tohle fakt není moc film pro chlapy, třeba ta vyzáblá Tatiana mě dost vyděsila, to nechceš. Ale to, co mě překvapilo, bylo, že i po týdnu po premiéře tohle v sobotu večer naplní 1 sál multikina. 55%(2.2.2020)

<< předchozí 1 2 3