Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byl to pád z hereckého Olympu. Alkoholová závislost vyústila v rozvodu s manželkou Carlottou (Cyd Charisse), následná vážná autonehoda a nervový kolaps jej dovedly až do sanatoria. Nyní, po třech letech léčení, doktoři konečně souhlasí s jeho propuštěním. Jack Andrus (Kirk Douglas) se ihned vydává do Říma, kde jeho starý známý Maurice Kruger (Edward G. Robinson) natáčí ve studiích Cinecittà svůj možná poslední film. Maurice byl před lety jako režisér u toho, když Jack sklízel v Hollywoodu největší úspěchy, teď ale jeho kariéra obdobně uvadá. Výroba filmu s italskými herci v hlavních rolích se komplikuje, a producent nechce slyšet ani o jediné liře či minutě natáčení navíc. Jack, který přicestoval s vidinou velkého comebacku, je zdrcen zjištěním, že Maurice se ho uvolil zaměstnat jen z pouhé lítosti a má pro něj jen práci v dabingu. Zatímco se z toho vzpamatovává flirtováním s mladičkou Veronicou (Daliah Lavi), cholerika Maurice Krugera stihne infarkt. Jack se navzdory všem úskalím rozhodne film dokončit... (dopitak)

(více)

Recenze (6)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Kirk Douglas jezdí dva týdny po Římě v “sequelu” Města iluzí a snaží se přitom vyřešit sám sebe a vrátit se do byznysu. Nikam to nevede, nemá to tempo a to kopání Hollywoodu do míst, kde to má nejvíc bolet, se zas tak nedaří. Nakonec to bohužel není ani klasicky “douglasovsky” sžíravé, ale spíš příšerně sebedojímací. Právem box office disaster, na který všichni zapomněli. Jediný komu bych tenhle film s klidným srdcem doporučil je Rick Dalton. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Koukat se dvě hodiny na Kirka Douglase je vždycky lepší než koukat se dvě hodiny na jeho syna Michaela. Kirk tady navíc má opravdu pěkné partnerky, ať už je to herecký objev Daliah Lavi, či bývalka Cyd Charisse nebo impulsivní představitelka hlavní role filmu ve filmu, Rosanna Schiaffino. Tohle dramaticko-komediální dobrodružství odehrávající se skoro kompletně v Římě (včetně exteriérů, např. hned na začátku Jack vjíždí hlavní branou do italského Hollywoodu - studií Cinecitta) z dílny Vincente Minnelliho neurazí ani nenadchne, přesto si jej především s ohledem na zúčastněnou plejádu velkých herců (nezapomeňme na vždy výborného Edwarda G. Robinsona) dovedu představit jako tip pro filmový klub ČT. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Po desiatich rokoch od Mesta ilúzií sa dvojica Minnelli-Douglas opäť stretli v nekompromisnom pohľade na hollywoodsku mašinériu. Tentokrát vyzdvihli komornú stránku herca pokúšajúceho sa o návrat. Nejde o filmový klenot, ale ako sonda do atraktívneho prostredia funguje dobre. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Problémem filmu je, že se nesoustředí na jedno téma. Máme tu psychologickou rovinu, kde muž řeší závislý vztah k panovačné ženě a snaží se znovu najít sám sebe, Také se to pokouší být filmem ve filmu, jenže z natáčení samotného vidíme maximálně tak dvě tři scény. Řeší se tu poněkud povrchně problémy slávy i úpadku slavných herců a režisérů. Párkrát se dokonce projdeme i po tom Římě, ale nijak moc, lepším obrazovým průvodcem je Audrey Hepburn v Prázdninách v Římě. Celé to pak působí nejen nevyrovnaně, ale obsahuje i pár hluchých míst, kde jako by tvůrci nevěděli, co a jak dál. Netuším, jaká je Shawova předloha, ale jestli je podobně rozháraná, měla se zvolit jedna stěžejní linie a jedno téma. Takhle sice zazní pár dobrých komentářů k hollywoodskému i manželskému životu, pár scén pobavilo (kopanec do zadku), ale jinak to plave po povrchu. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Ako to tí filmári robia, že z každého jedného filmu z filmového či divadelného zákulisia sa nakoniec vykľuje skvostná.....nuda? Tento film nie je výnimkou. Všetky dramatické prvky pôsobia umelo, nafúknuto a jednoducho nemajú takmer čím zaujať. To, čo film drží nad vodou, sú iba dvaja hereckí géniovia - Douglas a Robinson, ktorí dokážu obsiahnuť každý jeden štvorcový centimeter na filmovej scéne, v ktorej sa objavia. Pre filmový úspech je to však málo a film pred nudou nestíha donekonečna unikať. ()

Reklama

Reklama