Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Katharine Hepburn ztvárňuje v tomto napínavém dramatu Ann Hamilton, dceru vědce (Edmund Gwenn), která si po nevydařeném románku bere pohledného, ale poněkud záhadného a vynalézavého podnikatele Alana Garrowaye (Robert Taylor). Ale manželské blaho je pouze krátkodobé, protože Alan se odmítá bavit o svém nezvěstném bratru Michaelovi. Pohřešovaný Michael se stává Anninou posedlostí, její zvědavost jí provokuje ještě více po náhodném setkání se Sylviou Burton (Jayne Meadows), mladou ženou, která figuruje v životech obou bratrů a navíc se velmi podobá Ann. Nehledě na Alanovy zoufalé obavy je Ann donucena vyřešit záhadu Michaela, až do okamžiku, kdy odhalí, že Alan mohl docela dobře svého vlastního bratra sám zabít…Undercurrent je významný tím, že v něm debutovala Jayne Meadows a je také význačným průlomem v kariéře Roberta Mitchuma. (J_Fiu)

(více)

Recenze (12)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Noirové drama s tajemstvím, které způsobí rozvrat ve zdánlivě jasných vztazích. Motiv novomanželky, která je stále více posedlá svým švagrem, kterého nikdy neviděla, vytváří dojem až jakési psychologické detektivky. Její pátrání po minulosti a postupné odkrývání charakterů dvou bratrů, z nichž jednoho zná jenom zprostředkovaně a musí se tedy spoléhat na svědectví jiných lidí, ji zatahuje do stále větších problémů, zmatků a nezřetelného ohrožení. Atmosféra je skvělá, příběh výborný, bohužel, závěrečné vysvětlení je nelogické. I přesto ve mně snímek, kde má Mitchum snad jen tři scény, ještě dlouho dozníval. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý, ale pomerne veľmi rozťahaný film s božskou Hepburn, ktorá sa dostáva do nebezpečnej HRY. Táto hra sa týka dvoch bratov, keď za jedného z nich, sa vydala, a ten druhý, je nezvestný, pritom ten dobrý, povedal niekoľko nepriaznivých vecí, na toho zlého. A ona sa stáva POSADNUTOU, tým človekom, ktorého zatiaľ ešte nestretla. To si, ale myslí Ona. Bola s ním na kus reči, pričom nemala tušenia, s kým sa zhovára. Títo bratia sa z celej svojej duše nenávidia, nevedia si prísť na meno, a celé je to akosi obalené rúškom tajomstva. Po určitom čase, sa karta obráti, a práve to vysvetlí, ako sa vlastne veci v skutočnosti majú. Katharine, je ako Femme Fatale, osudová žena Ann Hamilton, ktorá je kvalitnou vedkyňou, so starým štýlom obliekania sa. Stará škola. Zoznámi sa s významným podnikateľom Alanom Garrowayom, za ktorého sa vydá. Chodí do smotánkovej spoločnosti, v ktorej si zrovna dva krát nedôveruje. Necíti sa v nej, ako ryba vo vode, ako Alan sám, ktorý potrebuje k životu OBDIV a PUBLICITU. Na svetlo sveta začne presvitať život Alanovho brata, Michaela, o ktorom sa doteraz ani raz nezmienil. Ann sa Mikeom stáva naprosto fascinovaná, rada by zistila, o tejto bratskej kauze viac, a viac, čo najviac, pretože ju to extrémne trápi, až nemôže ani koľkokrát spať. Ako to tak v živote chodí, vŕta sa v záležitostiach, ktoré by sa jej mohli stať osudnými. Vždy si veľmi rád pozriem, čosi zo starého Hollywoodu, ktorý zaváňa okázalou kvalitou, akú vyhľadávam, aká už, dnes, nie je a ani nebude. Vincente Minnelli je skôr muzikálový expert, ako odborník na Film - Noir, ale má aj pár zárezov, ktoré stoja za moje povšimnutie. Dvaja Róbertovia, Taylor a Mitchum, sú perfektní, len škoda, je to, že druhý, nebol na plátne o čosi viac času, lebo na ten krátky čas, ktorý tu strávi, tak na plnej čiare zatieni samotného Taylora ! Pozor si dajte dámy na svojich ctených švagrov, na ktorých sa môžte pekne opáliť, alebo skôr na svoje polovičky, s ktorými bývate, niečo z toho sa môže zrútiť, ako domček z kariet. Byť medzi dvomi bratmi, môže byť pre naivnú ženu, nebezpečná HRA. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Katharine Hepburn za svoj život hrala v jedinej jednej noirovku, čo je strašná škoda. Bola by skvelá double crossing dame, bohužiaľ túto polohu si v Undercurrent neskúsila. Napriek tomu je to výborne vystavaný mysteriózny film v štýle Rebecca len s otvorenejšími noirovskými prvkami. I keď bolo rozuzlenie trochu odbité, príbeh skvelo rozvíjal tajomstvo a napätie z neho vyplývajúce a nenudilo ma ani úvodné budovanie motívov (čo ma teda riadne nudilo v Rebecce). Pravdaže to najlepšie na filme sú herci a to hlavne ústredné duo Hepburn/Taylor, ale aj Robert Mitchum, hoc v malej role, ich svojou charizmou skvelo dopĺňa. Záver na koňoch je úplne parádny! ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Příběh o ženě, která se provdá za bohatého podnikatele. Zezačátku to vypadá, že jejich štěstí nebrání nic kromě obav o to, aby mu byla reprezentativní manželkou ve společnosti a podobně. Postupem času se, ale do jejich vztahu vkrade někdo třetí - Allanův bratr Michael. Allan ani nikdo ze služebníků o něm nechtějí mluvit, a tak se Ann rozhodne zjistit pravdu o záhadném Michaelovi sama. Jediným problémem tohoto dramatu je to, že se strašně dlouho rozbíhá a má zbytečné dvě hodiny. Atmosféra ve druhé půlce byla úžasná a napínavá. Bohužel ta první půlka působí trochu jako nudné vyprávění o téměř idylickém manželství, které je narušeno záhadou. Určitě tam ta idylka a určitá bezstarostnost patřila, aby mohl patřičně vyniknout závěr, ale jenom si myslím, že to bylo zbytečně natahované a zdlouhavé. Herci samozřejmě výborní. Škoda, že Mitchum neměl moc prostoru. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Potkáš-li čistě náhodou nějakýho krásnýho, bohatýho a úspěšnýho chlapa a bude-li tě chtít, bude za tím určitě nějaká obrovská kulišárna... I tak by se dal jednou větou charakterizovat tento film. Beztak o tom bude nějaký Murphyho zákon a když ne Murphyho, určitě paní Murphyové. :-) Robert Taylor byl opravdu super (jak jinak), dokonce jsem se i nějakou chvilku bála (sic), i když lidem zvyklým na dnešní thrillery by se to mohlo zdát směšné (ale mi zas vyhovuje, že tohle ve mně nevyvolává až tak děsivý pocity jako třeba Jezero smrti). Katherine Hepburn se mi sice ani nijak zvlášť nelíbila ani ve mně její herectví nezanechalo nějaký hluboký zážitek (třeba přijde v Lev v zimě) a Mitchuma jsme tam viděli dohromady asi tak 10 minut a to ještě od druhé půle filmu, ale protože Roberta jsem si tam užila dost a dost, tak mi to vůbec nevadilo. V téhle době se mu konečně podařilo „vydupat“ si ty role, o něž po celou dobu své herecké kariéry tolik stál (jak píše už Karkulka), kromě této, Johnny Eager (1942) a Conspirator (1949 s Liz Taylor) také High Wall (1947) a zřejmě ty konečně herecky komplikovanější role vyvrcholily obsazením do role Marca Vinitia v Quo vadis (1951) (kde ho sice herecky zastínil Ustinov), všechny zahrál výborně, ač ty předchozí role z konce XXX. let byly (až na výjimky) takové to veni, vidi, egi, když už jsme u toho starého Říma – přišel jsem, viděl jsem, zahrál jsem... Ale zpět k tomuto filmu. Pěkné scény se zvířátky - koně, pes. Ta scéna na tom srázu byla taky povedená. Snad jediná věc, která mi připadala jako naprostá pitomost byla, že měla Jayne Meadows (co hrála Sylvii Burton) být nějak podobná Katherine Hepburn (ať už obličejem nebo postavou), ale to je malá věc a nezkazí to celkový dobrý dojem z filmu. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Jedná se o první film herce Roberta Taylora po jeho návratu z vojenské služby během druhé světové války. (Conspi)

Reklama

Reklama