Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhá světová válka, 7. duben 1944. Pro tisíce vězňů z celé Evropy ve špinavých barácích a s jídlem na příděl den jako kterýkoliv jiný. Zatímco ostatní chtějí jen přežít, skupinka vězňů připravuje útěk. Když se spoluvězni shromažďují na večerní přepočítávaní, jsou už šestadvacetiletý Fredy a o šest let mladší Valér ukryti v jámě pod hromadou trámů. Nevyzrazení potřebují vydržet tři dny. Tak dlouho Němci hledají ty, kteří se pokusí o útěk z koncentračního tábora v Osvětimi. Když zvuk sirén ohlásí konec hledání, dva vyhladovělé a zmrzlé mladíky čeká sto kilometrů přes hory a nepřátelské hlídky na cestě do rodné země, na území Československa. Pokud to zvládnou, sepíšou zprávu o osvětimském pekle. Ten nejtěžší okamžik je však teprve čeká – přesvědčit svět, aby uvěřil. Film zachycuje skutečný hrdinský čin a jeden z nejvýraznějších zápisů československých občanů do světové historie vedoucí k záchraně desetitisíců lidských životů. (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (154)

Marze 

všechny recenze uživatele

V tomto subzanru filmu z koncentracnich taboru jde o neobvykly pohled na zapadni byrokracii, ktera ma problem s prijetim pravdy. Během několikadenního útěku vězňů se způsob snímání mění. Původní reportážně realistické, roztřesené a kontaktní záběry se postupně deformují. Nakloněné úhly kamery s pískající zvukovou stopou nejsou však samoúčelné „artové“ hrátky. Vizuálně zprostředkovávají zborcený stav mysli a surreálně zkreslené vnímání lidí na pokraji sil. Film ma celkem silny vzkaz "nikdy nepodcenujte historicka zla, protoze mohou prijit znovu". ()

DJ Rocco iNc odpad!

všechny recenze uživatele

Z tohto rozsiahlo promovaného filmu som veľmi sklamaný. Veľmi preceňovaný, ako aj samotný režisér, ktorý týmto počinom neurobil vôbec žiadnu dieru do sveta. Vo výsledku je toto spracovanie na úrovni videí s kradnutím triednej knihy. Neuveriteľné nudné scény, nezáživné, žiadne napätie, dej, scenár. Otravný nemecký dôstojník, ktorý takmer celý film prekričal mal viac priestoru, než samotní hrdinovia. Postavám som nevenoval ani jedinú myšlienku súcitu, nič to vo mne nevyvolalo, žiadnu emóciu. Nevidím v tom žiaden potenciál, nič veľkolepé, iba obyčajná tv produkcia typu Rodinné prípady. Tento počin sa ani zďaleka nevyrovná oscarovému Pianistovi, ktorý bol natočený pred 20mi rokmi. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Kdo se nedokáže poučit z historie, je odsouzen k tomu ji opakovat." – tímto významným citátem od George Santayana otvírá režisér Peter Bebjak rekonstrukci (ne)slavného útěku Rudolfa Vrby a Alfréda Wetzlera z Osvětimi, a následném vzniku zprávy, jež se stala zcela prvním zveřejněným svědectvím o existenci koncentračních táborů. Přestože jde o příběh, který zásadně ovlivnil tehdejší válečné dění, jde o jeden z několika tisíců historických střípků, jež jsou zcela neprávem zapomenuty...... 'Správa' je sice adaptací velmi věrohodnou a autentickou, ale zbytečně oddramatizovanou, prakticky bez gradace, či napětí – což je však z odlišného úhlu pohledu tvůrčí záměr, kterým se Bebjak pokoušel umocnit ztělesnění utrpení, a v divácích navodit pocit beznaděje a subjektivní emoce protagonistů. Z hlediska řemesla a formálního zpracování jde však o nadstandardní a nesmírně zručnou práci, byť celkový potenciál se dal využít víc lukrativněji. A ač jde o dílo se slovenskými kořeny, je 'Správa' ve všech měřítkách skutečně plnohodnotný mezinárodní film se vším všudy. Na závěr nelze opomenout ani finální titulky, které podkresluje audiokoláž sestavená z projevů popíračů holokaustu anebo výroků populistických, nacionalistických či extremistických politiků (Trump, Le Pen, Kotleba, Salvini, apod.), kteří vědomě útočí na současné terče moderní společnosti, jimiž v tehdejších dobách byli právě židé: na uprchlíky, migranty, homosexuály, romy, a celkově menšiny – čímž snímek akcentuje velmi jasné poselství: "Strach vede k hněvu. Hněv vede k nenávisti. Nenávist vede k utrpení." .... uživatelský hodnocení je totálně mimo mísu. A pak že na ČSFD nejsou náckové. ()

Honzeek95 

všechny recenze uživatele

Prvoplánově natočený snímek, který má za hlavní úkol zejména udržet, a ideálně ještě více posílit, nenávist lidí vůči nacismu. K takovémuto cíli by ovšem lépe přispěl spíše dokumentární žánr, ne žánr drama, který má být primárně zaměřen na zajímavý příběh, na vybudování postav, aby si k nim divák vytvořil nějaký vztah. Tento film je ovšem zaměřen zejména na ukázku různých forem vraždění. Je to vlastně takový filmový katalog masového vraždění bez nějaké větší přidané hodnoty. Návaznost scén je někdy prakticky neexistující. Hodnotit herecké výkony tu ani nemá smysl, protože třást se jako osika dokáže kdekdo i bez hereckého nadání. Tato ždímačka na emoce se zadrhávala často také kvůli tomu, že tématika koncentračních táborů je vyčpělá a nadužívaná. Takových filmů již bylo natočeno nespočet, takže o žádném originálním konceptu nemůže jít řeč. ()

RelaxMan 

všechny recenze uživatele

Film Zpráva je pro mne velkým zklamáním. Podle traileru jsem čekal o dost víc, něco jako film Colette, z kterého jsem byl nadšen. Film Zpráva nemá skoro žádné napětí. Nikdo z herců nezískal mé sympatie. Herecké výkony jsou spíš podprůměrné. I jak to celé dopadne mi bylo vlastně jedno. Místy i špatná kamera, která se pro tento žánr vůbec nehodila. Závěrečné titulky jsou docela trapné. Režisér Bebjak opět nezvládl dobré téma, stejně jako u filmu Trhlina. Škoda. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (13)

  • Jan Nedbal pro roli Pavla drasticky zhubl. Po vzoru Christiana Balea přestal jíst a začal pít whisky. Měl nanejvýš polévku, pil kávu a kouřil. Tímto stylem zhubl za měsíc a půl 7kg – během natáčení vážil 55kg. (marokankaa)
  • Film měl mít v kinech premiéru 27. ledna 2021 na Mezinárodní den památky obětí holocaustu, ale kvůli pandemii covid-19 se premiéra přesunula až na 11. listopadu 2021. (montongery)
  • Noel Czuczor v rámci prípravy na rolu Alfréda Wetzlera schudol 18 kilogramov. Docielil to prísnou diétou a cvičením. O samotnej príprave na film v rozhovore s The L.A. TIMES sa vyjadril takto: "Fyzická príprava nebola jednoduchá, ani príjemná, ale kombináciou disciplíny a odhodlanosti bola dosiahnuteľná. Omnoho ťažšie bolo nájsť pravdu v tom, čo som nikdy nezažil a uveriteľne stvárniť pohnútky človeka, ktorému, ako jednému z miliónov ďalších, vzali všetko čo mal a poznal, a ktorý sa napriek tomu rozhodol nevzdať a bojovať. To bola tá najväčšia výzva." (darkphoenix)

Související novinky

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

09.01.2021

Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro… (více)

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (více)

Reklama

Reklama