Reklama

Reklama

VOD (1)

Recenze (13)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Úvodní epizoda mě tedy dvakrát nepřesvědčila, první kolo mi ještě přišlo zajímavé, pak už se vlastně nestalo nic, co by mě mohlo zaujmout a obě hvězdičky tak jdou za Nataschou Lyonne, protože slyšet její hlas, to je pro mě čirá radost. Navíc si vždycky, když ji vidím vzpomenu na vlka z "Jen počkej!", podobně jako on si umí cigaretu volně zavěsit do koutku, a to mě neomrzí. ()

geklon 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak styl to má. Hlavní hrdinka je absolutní nůjorská dylinka a zástupy hnusnejch a divnejch postav, který se tím vírdem chlubí je nekonečně svěží, kort v netflix produkci. Doufám, že nezabřednem do nějaký sci-fi okulťárny. Tenhle "Na hromnice o den více" žánr si už roky zaslouží pořádně oprcat a tohle by mohlo tenhle parametr splňovat. ()

SpaceOdyseus 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mozna je to tim, ze jsem pred par dny odzival Happy Death Day, ale tohle me fakt chytlo. Mam rad tuhle premisu a musim rict ze: zrzava ruska hipsterka s krizi stredniho veku > americka debilni teenagerka. ()

kadlik05 

všechny recenze uživatele

Zatím to vypadá, že místo sofistikované časové smyčky, dostaneme spíše chuličskou zápletku. Další vývoj příběhu je zatím otevřený a může nabrat zajímavější směr. ()

Ibis 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Časová smyčka nebo přesněji řečeno spirálové vyprávění se často používá jako nástroj inovace, její použití má ozvláštnit žánr nebo zavedený typ příběhu. V případě Ruské panenky je tímto ozvláštněným žánrem něco na způsob nezávislé post-mumblecore tragikomedie. Nadia, hlavní hrdinka, žije v prostředí bohémské, volnomyšlenkářské alternativní scény newyorských mileniálů, kde rekreační konzumace drog, nezávazný sex a cynický postoj ke světu představuje společenskou normu. Sama Nadia je ztělesním spousty těchto stereotypických rysů; kouří jednu cigaretu za druhou, pije jak duha, je náladová, impulzivní, prchlivá, promiskuitní, single a na její šestatřicáté narozeniny ji nejvíce zajímá, kam zmizela její kočka. Výstavba vyprávění je podobně uvolněná a lehkovážná jako svět a jeho postavy, nemá žádnou pevnou strukturu a odvíjí se hlavně od Nadiných interakcí s ostatními lidmi na jejím narozeninovém večírku a mimo něj. Když jí srazí auto a uzavře se první časová spirály, ani si z toho dlouho nedělá hlavu, domnělé deja vu přisoudí svému rozkolísanému duševnímu stavu a špatnému jointu. Druhá otočka spirály pak má naprosto odlišný průběh než první, Nadia dělá jiná rozhodnutí, hovoří s jinými lidmi, jde na jiná místa. Nečiní tak s cílem změnit svůj dřívější osud, ale kvůli duševnímu otřesu, který jí předchozí otočka způsobila, což ale Nadia považuje jen za projev svojí duševní nestability. Pilotní epizoda tak naťuká několik zajímavých témat a konceptů - časová smyčka jako metaforický odraz repetetivnosti a vyprázděnosti Nadiina života, neschopnost ostatních postav s Nadiou pořádně komunikovat, protože její doslovné popisování její situace považují za nadnesené projevy jejích traumat a duševní nerovnováhy - nečiní tak ale bůhvíjak přesvědčivě. Výše popsaná rozvolněnost vyprávění sice navozuje tón seriálu, ale už nijak chytlavě neartikuluje jeho ústřední motivy. Navíc jak sama Nadia, tak i její přátelé a prostředí obecně v důsledku toho působí často až karikaturně či parodicky, což ale zároveň nevypadá jako zamýšlený účinek. Jsem ale zvědavý, jakým směrem další díly budou rozvíjet nadhozená témata a taky jakou formou. ()

wanry02 

všechny recenze uživatele

Tak první díl bohužel rozhodně neuspokojil má očekávání. Nezajímavý příběh, naprosto nesympatické postavy a špatné vysvětlování toho co se na obrazovce děje. Myslím, že další díly vynechám a dám šanci doufejme o dost kvalitnějším titulům. 30% ()

Reklama

Reklama