poster

Black Mirror: Bandersnatch

Drama / Mysteriózní / Sci-Fi

USA, 2018, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • FAITH.BABE
    *****

    Když si vzpomenu na interaktivní dývko s Final Destination 3, je to slabej odvar proti tomu co vytvořil Netflix. Celou dobu skáču do stropu a pištim jak kok nadšenim. Panebožeeee, asi napíšu na správu webu, ať mi tam k tomuhle filmu otevřou šestou hvězdičku. Jdu se z toho pojebat a zejtra pouštim znovu. Mám vítr z toho, aby mi něco neuteklo.(11.1.2019)

  • Tft
    ***

    Jsem rád, že se Netflix snaží experimentovat a nabízí pořád něco nového, alespoň tím vyvažují hříchy s bídnou kinodistribucí svých filmů, které by si jí vyloženě zasloužili *ehm* ehm* Roma. Bandersnatch je jejich prvním pokusem o interaktivní film, který je takovým hybridem mezi herní adventurou a klasickým filmem, inspirovaný knižní sérií Choose Your Own Adventure. Navíc je zasazený do mozaiky Black Mirror, do které plně zapadá a dává to naprostý smysl, jelikož inovativnost tvůrcům této série nikdy nechyběla. Nebudu lhát zábava to opravdu je, díky interaktivnosti Bandersnatch diváka lehko vtáhne do dění a při hraní/koukání jsem se snažil jen o rozlousknutí pointy filmu, což se mísilo se snahou udělat to nejlepší rozhodnutí při každé volbě od výběru cereálií ke snídani až po ty zásadnější volby v pozdějších fázích filmu, přitom jsem se vůbec nestaral o to, jestli příběh dává jako celek smysl. Film se kvůli své rozvětvenosti dá dokoukat na několik způsobů a můžete se spokojit s jedním koncem nebo můžete díky vracení v čase dosáhnout úplně všech. Skutečná volba divákova dobrodružství se tedy filmu upřít rozhodně nedá. Mám ale s Bandersnatch dva zásadnější problémy, jeden souvisí právě s možností vracení se v čase a druhý s tím, nakolik je tohle ještě film. Ten první je ten zásadnější, byl bych radši kdybych mohl dosáhnout jednoho konce a při dalším průchodu mohl zkoušet cestu jinou. Při neustálém vracení v čase jsem se do toho několikrát zamotal a pak narazil na stejnou slepou uličku dvakrát za sebou. Navíc je tady spousta nápadů, které by stály za hlubší prozkoumání a některé volby vedou až k příliš rychlému konci. Druhý problém je spíš o filozofování a nemá ho tady moc cenu rozebírat. Bandersnatch je dost možná prvním z řady interaktivních filmů, které nás v budoucnu čekají a jako startovací bod je naprosto v pohodě, ale jsem zvědav kam tenhle subžánr posunou jiní tvůrci.(10.1.2019)

  • Botič
    ****

    Na Black Mirror celkem obyčejný příběh, který dělá zvláštním fakt, že si jeho hlavní postava uvědomuje, že je ovládáná někým jiným - divákem. Divákem, který je ale také manipulován a tlačen jít po vyšlapaných cestičkách ke konci, který nejde tak úplně změnit. Hodně frustrující podívaná, která mě místy doháněla k šílenství. Slovo Bandersnatch teď nějakou chvilku nechci slyšet.(28.12.2018)

  • Tereszka33
    ****

    Počkala jsem si na interaktivní verzi od Netflixu, ale jsem docela na vážkách. Prvně jsem z toho byla uchvácená, ale později se příběh začíná opakovat, pokud nevyberete 'správnou' cestu a vidět po 4 ten samý záběr, už mě tolik nebavilo. Pro mě je tenhle typ projekce první, kdy se tvůrci snaží doslova vtáhnout diváka do děje a proto musím hodnotit více než kladně. Jen bych to chtělo více vypilovat, aby příběh gradoval a né naopak upadal.(27.3.2019)

  • sweeta666
    ****

    Ale jo, nakonec dávám čtyři hvězdy. Nápad na interaktivní film už tu byl dávno, ale pro mě byl znovu připomenut až tímto filmem. Vzpomněla jsem si akorát na "Kinoautomat" nebo "Rozpaky kuchaře Svatopluka", kde se jednalo ale o kolektivní rozhodování a ještě "offline" (logicky, co umožňovaly v té době technologie). Fajn ale, že mi to navedlo na další filmy podobného nápadu, které jsem neviděla... Ze začátku jsem se akorát nemohla do toho nápadu vžít, protože mi byl nesympatický ten Colin a vadilo mi, jak jsem se vracela a měla tak dojem, že stejně musím dát tu možnost, kterou jsem nechtěla (přitom jsem zvyklá z her z typu "story rich" jako např. Life is strange, že se to opakuje, aby nabral pak děj poučení z těch předchozích konců...). Od chvíle, kdy to začalo být psycho, mi to začlo konečně bavit. Návrat do minulosti a pokoušet se ovlivnit budoucnost... No a pak mě o to víc to vracení bavilo, protože to přinášelo doopravdy nezvyklé scénáře, k čemuž jsem ze začátku byla skeptická, jak to mělo pomalejší náběh. Scénáristé chtěli i ukázat, jak pro diváka je zábavné mít v rukou osudy herců. V reálu ale scénáristé mají diváka, protože některé výběry nebyly moc protuchůdné a měly podobný efekt. Druhou stranou "donutili" diváka ke konkrétnímu konci. Prostě buď málo nebo o něco víc, ale pravý opak prostě neuděláte::-) Hlavně je děsivé, co člověk takhle od počítače si dovede odkliknout, protože je to "jen film" a protože kolikrát fakt na výběr není... Musím říct, že hlavní postava Stefana hrála dobře. Dále oceňuji, že scény vypadají plynule ve všech rozhodnutích. Totiž na rozdíl od her s podobnou tématikou, kde je možné počítačovou animací docílit plynulých alternativních pokračování, v reálné scéně to muselo být o něco těžší udržet plynulost scény v různých scénářích.(20.1.2019)

  • - V herní společnosti je na zdi pověšen plakát s robotickým psem, který lovil přeživší ženu během nevysvětlené apokalypsy v epizodě Metalhead (2017). Plakát upozorňuje na počítačovou hru s názvem „METL HEDD“ evokujícím epizodu. (hansel97)

  • - Colin (Will Poulter) pracuje na hře nazvané „Nohzdyve“. Ta názvem evokuje epizodu Nosedive (2016), ve které se pomocí aplikace hodnotí všechny mezilidské interakce. Ta však s počítačovou hrou zřejmě nemá nic dalšího společného. (hansel97)

  • - Celý film je interaktivní, natočený formou choose-your-own-adventure, kdy divákovi jsou nabízeny volby mezi dvěma možnosti ovlivňující kompletně děj filmu. Kvůli tomuto faktu bylo celkem natočeno přes 5 hodin použitého materiálu, přestože následná stopáž sledovaného filmu má 90 minut. (hansel97)