Reklama

Reklama

Miluji tě modře

  • Slovensko Miluji tě modře (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Sympatický malíř a kunsthistorik, doktor David Bárta, se blíží Kristovým létům. Jeho život by už měl mít „ustálenou" podobu a pevné obrysy. Opak je pravdou. Právě teď prožívá Bárta docela smolné období. Dostane výpověď z Národní galerie, žije stále pod jednou střechou s matkou, posedlou jógou, nemá žádnou přítelkyni a nedaří se mu ani skvělý výtvarný projekt, který realizuje se svým bonvivánským otcem. A najednou je tu zlom! Ve výloze luxusního pražského klenotnictví objeví Bárta dívku Terezu, krásnou aranžérku - tajemnou, cudnou i vášnivou, prostě nevyzpytatelnou. Přitahuje ho nebývalou silou a jeho staromládenecký život je naráz vzhůru nohama. Tereza je dívka jeho snů – ale je tu ještě „ten" třetí – přítel Terezy, artista Igor, rapl a žárlivec, který nedokáže pochopit, že lásku si nelze udržet ostřím nože. Vztah Terezy a Igora pomalu končí, i když se to neobejde bez bouřlivých a citově vypjatých scén. Na Davidovi je, zda dokáže ustát všechny karamboly rozchodu Terezy s Igorem a zda si dokáže získat Terezinu přízeň... Není to lehké, protože Tereza jednoho dne záhadně zmizí... (Bioscop)

(více)

Recenze (130)

Tosim 

všechny recenze uživatele

I většina uživatelů CSFD miluje tenhle film modře...ehm. Zajímalo mě, jak takový film podle námětu Jaroslava Papouška vypadá, než mi došlo, že to těžko zjistíme, když ho přepracovalo mnoho dalších lidí (kromě jiných i správně ulítlý český spisovatel Pavel Brycz). Snímek tedy nabízí standardní romantickou komedii české provenience s bláznivým Jílkem, sympaťákem Kratinou, mnoha svlečenými herečkami a jednou zajímavou scénou o moderním umění. 50%. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Umělci z Prahy museli být nadšení. Šmídmajer si zase nasadil klapky na oči a s naivitou sobě vlastní se podepsal pod film, který přihřívá polívčičku jejich nejotravnějším stereotypům. Vykreslil je totiž jako stádo dementních alkoholiků obklopených výhradně svlečenými ženami. Obstála pouze Irglová, bohužel se tam vůbec nehodí. ()

Eliott odpad!

všechny recenze uživatele

Něco doopravdy odpudivého. Začínám pochybovat, že češi ještě dokáží vytvořit dobré filmy. Naposledy jsem snad viděl účastníky zájezdu, kteří stáli za to a od té doby doopravdy nic. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Romantická komedie z pozůstalosti Jaroslava Papouška? Domácí kinematografické končiny zažily už leccos, ale toto je snad poprvé. Nicméně není to vysloveně prohra, romkom z prostředí Národní galerie jsme tu ještě neměli. #finaleplzen ()

castor 

všechny recenze uživatele

Probudím se včera bylo na tuzemské poměry velmi slušné. Následující Celebrity s.r.o. už pak krapet děsily. Miluji tě modře mělo docela sympaticky našlápnuto, ale nakonec to stejně úplně nevyšlo. On je kunsthistorik, ona je aranžérka a má odletět s artistickou skupinou za velkou louži. Nejprve spolu cudně laškují, aby ona jemu nakonec podlehla. To, co se děje okolo, buď nedává smysl, nebo není třeba nějak pitvat. Stačí se podívat třeba na rodiče hlavního hrdiny, kteří mají pro vývoj děje nulovou funkci, nebo na umělecké prostředí, které je prakticky jen plné karikatur. Romantika je taková nijaká a jen potvrzuje, že spojení romantická komedie je pro české tvůrce těžkou zkouškou. Potěšila nicméně hudba Markéty Irglové (holt tklivý klavír můžu) a několik olomouckých univerzitních míst. A tak trochu i počet odhalených dívčin. Ač nahota je tady pochopitelně ryze prvoplánová. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem měla velkou chuť film vypnout už v prvních minutách, kdy se objevili snové kýčovité scény. Ale protože jsem holka statečná, která chce mít přehled i přes současnou českou tvorbu, řekla jsem si, že vydržím. Dalším rušivým prvkem je filmová hudba, repektive její využití. Problém je, že je použitý stále stejný do kolečka se opakující hudební motiv. Šablonovité podkreslování scén, které zřejmě režisér považuje na romantické je příliš podbízivé, jakoby divákům měly říct - pozor holky, tady je to důležité, nachystejte si kapesníčky! Příjemným osvěžením je obsazení Denisy Nesvačilové, která je snad jako jediná přirozená. O to víc bije do očí obsazení Václava Jílka, který svou roli zjevně nezvládá, je nepřirozený a deklamuje. To se dá pominout snad u začínající mladší generace, ale překvapuje mě že je to na pořadu dne u ostřílených bardů! Přičítám to špatně napsaným diakogům a slabému režijnímu vedení. Možná měl Miloslav Šmídmajer zůstat u toho, co mu opravdu jde a to je producentská práce, režii by měl přenechat talentovanějším. Protože dobrý režisér by měl odhadnout špatný scénář a rovnou ho odmítnout. Je to smutné, že zrovna pod tímto scénářem je uvedený Jaroslav Papoušek. Doufám a pevně věřím, že touto cestou se současná česká tvorba ubírat nebude. Je jistý přínost pro naši kinematografii film bez pochyby má - může být uváděný jako učebnicový příklad, jak to vypadat nemá. Jedna hvězda za půvaby a přirozenost Denisy Nesvačilové. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Uh... po filmu z první světové a to hodně drsném filmu... se tahle romantická komédie rovanala útoku yperitem... Já prostě pořád chci dát českým romantickým komediím šanci... A vždy pak toho lituji. Po tomhle filmu budete mít modré mžitky před očima, protože hrdinka v něm nosí stále jedny šaty - modré. Tedy ehm..pokud zrovna není nahá a neukazuje svá prsa. Nejsem citlivka, proti mladým ňadrům nic ani tomu dalšímu kde se ženám sbéhají nohy, ale tady se to na diváka valí jak Bohemia chipsy ze sáčku. Mimochodem těch tam coby PP také bylo přehršel. Komediálního na filmu nebylo prakticky nic, ovšem pokud vám nepřipadá vtipné např. když Kratina tvrdí synovi, že ženských nesmí bát a pak před jednou vylézá po čtyřech z restaurace vysílače na Žižkově. No, snad to bude mým nachlazením i už otravnou zimou (bílo mělo být na vánoce ne teď), protože jsem si celkem užíval všechny ty hezké záběry na letní Prahu a snad proto dávám za dvě origami. Byla to ale tragédie a ten sajrajt si na hlavu raději nedávejte ! * * ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film jsem chtěl vidět, protože mě zaujal jeho plakát a protože se mi líbil Šmídmajerův předchozí film Probudím se včera; jsem z něj ale nakonec velmi zklamaný (byť oba filmy spojuje nadprůměrný výskyt hezkých holek, v tomto filmu dokonce i často zcela nahých). První nelibost - obsazení. Václav Jílek s Denisou Nesvačilovou jsou oba stejným dílem nehezcí a nezajímaví a jejich herectví mě nebavilo (DS v některých záběrech vypadá jako pes). Role Davidovy matky v podání Taťjany Medvecké je vyloženě trapná a nepochopil jsem, proč o ní Davidův otec (herecky naprosto tragický Vladimír Kratina) mluví jako o ženě v přechodu, když jí v době natáčení bylo 63 let (tedy ve věku, kdy už měla klimakterium zaručeně dávno za sebou). V tom filmu se dál vyskytuje celá řada herců, které nemůžu ani vystát: Marek Vašut - děsivě špatný jako vždy, Rostislav Novák - jeden z nejošklivějších lidí co znám, Miroslav Táborský - na stará kolena hrající v čím dál větších kravinách, Josef Alois Náhlovský - zrůdně špatný neherec, a další. Herecky mě tam bavili jen mí oblíbenci Hana Vagnerová a Zdeněk Žák, prostor jejich postav ve filmu je ale bohužel jen malý. Druhá - snad ještě větší nelibost - product placement vyvedený do obludných rozměrů. Miloslav Šmídmajer se podle mě stává nekorunovaným králem českého product placementu, respektive toho, jak skrze něj dokonale film zprasit. Kdysi jsem s ním četl rozhovor, kde uvedl, že bez PP už dnes není možné natočit celovečerní film. Fajn, tak radši nic netoč, já na to - než přivádět na svět takovéto sračky, které jsou PP prolezlé skrz na skrz a vyloženě to křičí z každého záběru (vrcholně dementním příkladem za všechny je asi scéna, kdy David vstoupí do prodejny, kde se cizí žena ptá prodavačky: "Opravdu mi Donna Hair zlepší kvalitu vlasů?"). No a konečně mě ten film iritoval i tím svým pseudoartovým laděním, které se projevovalo například tím, že většina postav ve filmu nosí oblečení modré barvy (do modra jsou vymalované i stěny bytu Davidovy matky - po chvíli už vám ta všudypřítomná modrá začne lézt krkem), nebo že David o Tereze pronese, že "když běží, vypadá jako od Chagalla" - omg, ten, kdo mohl tak stupidní repliku napsat, nikdy žádný Chagallův obraz vidět nemohl. Celkově jsem z toho filmu byl skutečně hodně rozmrzelý a myslím, že je dobře, že chudák Jaroslav Papoušek už není mezi živými, jinak by se asi dost podivil. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Je to trochu romantický, trochu erotický a je to ze současnosti. Taková by byla ve zkratce moje doporučení pro Otu Rákosníka, kdybych ho na to posílal do kina. A šest lidí bych na tenhle film ani nesehnal. Miroslav Šmídmajer dělá odlehčené filmy, jeho tvůrčí schopnosti nejsou vůbec špatné. Pokusil se o inovaci v pohádce (Peklo s princeznou/2009), pokusil se vzkřísit tradici české scifi komedie (Probudím se včera/2012), pak ale přišlo citelné zhoršení v podobě Celebrit a Dvojníků, a tohle je završení jeho tvůrčí nesourodosti i určité bezradnosti, do jakých diváckých vod film směřovat. Kdyby to byl příběh stárnoucího bonvivána, kterého ztvárnil Drtikol Kratina, divák nemrava by si přišel na své. Když byl na place, nahotinek bylo dost. Jenže ten film je o lásce staromládeneckého kunsthistorika Davida (Václav Jílek) k lepé aranžérce Tereze. Do role téhle "múzy" obsadil herečku, která hraje spíše tělem, její herecké schopnosti jsou diskutabilní. A i když Denisa Nesvačilová byla odhodlána odhodit stud, kamera se styděla za ni, takže z její nahé kůže toho divák moc neuzří. I Hana Vagnerová to dala jen do spodního prádla. "Porno komparzistky" už běhaly po place komplet nahé. Na Taťjanu Medveckou vybyla role matky a milovnice indické jógy, která prostřednictvím této záliby ventilovala jakési vyšší poslání. David s ní stále bydlí. Pár, který má spočinout spolu v posteli, je v sexuálních hrátkách "brzděn" faktem, že hlavní hrdinka je zadaná, což je největší komplikace v ději. Dotyčným je artista Igor (Rostislav Novák), který žárlí, vyšiluje a protrhne vzácný obraz. Zesnulý Jaroslav Papoušek napsal tenhle svůj poslední scénář těsně před smrtí, je k neuvěření, že je jeho autorem, film v ničem nepřipomíná jeho stěžejní díla "Hoří má panenko a trilogii o rodině Homolků. Ve filmu je totiž jen minimum vtipu. Něco v humorném duchu proběhne, když nad zničeným obrazem běduje Miroslav Táborský jako ředitel galerie za přítomnosti dvou restaurátorů (Matouš Ruml, Josef Náhlovský), jinak po humoru ani stopa. Postupně začal převažovat romanticko/erotický ráz. Dokonce film začal hrát na artovou notu, kdy do děje významně promlouvala modrá barva, to filmu moc nevycházelo, nota zněla falešně, pseudoartově. Film nedisponuje zrovna excelentními hereckými výkony, až na pár výjimek, je to zahrané stylem "poleno". Ústřední pár nemá charisma, chemii, zajímavost, nic. Film kazí i okatý Product Placement na alkohol i vlasový preparát, občas to vypadá, že jde o reklamu na krásný a bohatý účes. Je zde ovšem i příjemná vizuální stránka, občasný režijní nápad. A film plynul celkem rychle. A taková (pomyslná) trojka s Nesvačilovou a Vagnerovou není vůbec k zahození. 5/10 ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Neviem či to bude tým, že som tento mesiac videl pár skutočne nudných filmov, ktoré ostanú v zabudnutí, alebo či mi to iba jednoducho sadlo, no za seba môžem povedať, že "Miluji Tě Modře" som si skutočne užil. Nemôžem povedať, že by išlo o super silný film a rozhodne sú tu aj nejaké problémy, no hlavná dejová línia a Jílek s Nesvačilovou mi doslova do filmu pasovali. Vôbec ma neotravovali, mali dobrú chémiu, ich scénky pôsobili príjemne a film si plynul svojim tempom.Ani pomaly, ani rýchlo. Proste akurát. Veľmi dobrý spád. Dialógy sú miestami trošku zvláštne, ale zase ich dokážem akceptovať. Najmä v kombinácii s tým, že náš hlavný hrdina je veľkým fotografom, maliarom a vníma veci z trošku iného uhla pohľadu. Veľmi umelecky. Funguje to. Vizuálne film má čo ponúknuť, erotické scénky sú príjemné a nenásilné a hudba do filmu príjemne zapadá. Jediné čo ma ozaj iritovalo boli rodičia nášho protagonistu. Najmä jeho mama. Jej budhistické seansy a viera mi skutočne pílili nervy. Bola fakt otravná. Jeho otec je na tom o niečo lepšie. Ale tiež tu má pár scénok, kde človek prevracia očami. Ale zase si myslím, že mal aj pár skutočne dobrých momentiek, takže je to viac vyvážené. Romantické momentky fungujú, komédia je trošku mix. Nezasmial som sa nejako moc, ale ani som nebol otrávený zo scenáristickej debility. Možno som mäkký, ale osobne som si film užil. Neviem či tým, že bol ozaj dobrý, či som skutočne videl poslednej dobe filmy, ktoré ma vôbec nebavili, alebo ma výrazne sklamali, no tento film ma úprimne prekvapil. V dobrom. Hodnotenie: B ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Šmídmajer u mě boduje celkem pravidelně, a až na trapas se Čtyřlístkem bych ho nikdy neposlal ke dnu. Jako režisér je ještě úspěšnější. Ani tentokrát hodnocení neodpovídá kvalitě. Je to trochu ploché, bezzubé, ale ten chlap od začátku svlíká všechny kočky pod třicet, a za to má ode mě plné sympatie. Asi jako Kratina, jehož erotický bohém ošahává život plnými doušky. Denisa není prototypem sexbomby, ale hrála v Básnících, a to je samo o sobě silný argument. A mimochodem, i ona se poodhalí. Překvapilo mě, jak pěknou postavu má Hana Vagnerová. J.A.N. a jeho trafička. Fajn hudba u titulků na konci. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Pseudoromantická komédia, kde je najromantickejšia časťou ustavičné ukazovanie nahých žien, vraj v umeleckom štýle. Prakticky sa tú stráca pre diváka pointa, keďže sa musí neustále pozerať na mladé celkom obnažené „prej herečky“. Nie, že by to normálnemu heterákovi vadilo, ale na takýto štýl predsa existuje iný filmový žáner. Minimálnu kvalitatívnu úroveň si zachovala aspoň hudba Markéty Irglovej. ()

Marze odpad!

všechny recenze uživatele

Scénář napsal Jaroslav Papoušek před svou smrtí v roce 1995 a jeho záměrem bylo, aby film jako něžnou romanci z jiných časů a oslavu žen natočil jeho kamarád Miroslav Ondříček, který to také nestihl. Nevzpomínám si na nějakou dobrou českou poetickou komedii, ale tato obsahově prázdná ještě předčí 50 odstínů....A dorazily to sponzorské výrobky. Veškerý děj spočívá v tom, že dva muži nadbíhají nesympatické slečně a kolem jsou karikované postavy z uměleckého prostředí a celkem zbytečné postavy rodičů. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Už delší čas volám po tom, aby český film zanikl. Bez legrace. Teprve až klesne na dno, všechny české filmové instituce přestanou existovat, neumětelové, co jim filmařina nejde, ale seženou peníze, přestanou točit - a pak bude čas na obrodu. Do té doby to je a bude tragédie. Třeba jako Miluji tě modře. O tom, jak dopadají podobné lovestory o milosrtných trojúhelnících, není třeba příliš pochybovat. Mnohem víc jde o to, jak hrdina získá dívku srdce, jaká je atmosféra, nálada, prostě milostná poetika, aby na snímek mělo smysl jít třeba jako rande s holkou. Feel-good pocit snímek navazuje spolehlivě, to jo. Ale tím taky končí. Má to být komedie, ale vtipná prostě není. Z rozvržení postav je jasné, od koho se příval gagů očekává: Medvecké potrhlá matka s bindi na čele, vzývající svého guru, měla salvy smíchu vyloženě přivolávat; bonvivánský otec s radami do života a pak po kolenou prchající před některou ze svých múz také. A ono ne. Průšvih je taky, co se týká postav: Denisa Nesvačilová je sice kráska k pohledání, ale moc neumí hrát; Václavu Jílkovi pro změnu hraní jde dobře, jenže působí jako nekňuba než hrdina do romance. Jasně, volit mezi ním a Rosťou Novákem, není co řešit, ale těžko věřit, že by tak půvabné děvče jako Tereza neměla kolem sebe i někoho normálního. Nejlépe se tak kouká na Vladimíra Kratinu, jenž si na svém milovníkovi života zgustnul a natáčení si evidentně užíval. Aby taky ne, když mu scénář přihrál milenku s vizáží okouzlující Hanky Vagnerové. A hlavně: současní třicátníci takhle fakt nevypadají. Opravdu ne. Dialogy jsou skoro všechny absolutně nevěrohodné, situace nereálné a sklouzávají k trapnosti. Za všechno uvedu jen skutečnost, že po celý film, po celé dlouhé období namlouvání a scházení se si David s Terezou vykají a mluví bez výjimky spisovně. Tak určitě. Miluji tě modře je vizuálně opravdu hezký film. Hodně hezký. Nejen kvůli pěkným herečkám, ale krásným záběrům na Prahu a Olomouc, všudypřítomné hře s barvami a letní atmosféře. Jenže víc nic. Ach jo. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jako nějaký nápad na pozadí není až tak špatný, ale při sledování filmu jsem měl problém věřit hercům i tvůrcům, že to myslí vážně. Nemluvím ani o product placementu, který postavám velí bydlet moderně, mít doma ve svých rozlehlých bytech nejmodernější nábytek a kuchyně, chodit do drahých restaurací s výhledem na panoramata Prahy a vůbec se pohybovat po turisticky atraktivních lokalitách. Jako nic proti, ale kunsthistorici fakt nejsou nijak dobře placení. Navíc Jílek se svým věčně rádoby rozesmátým obličejem nedokáže uhrát ani jednu dramatickou situaci, a Nesvačilová neumí hrát, navíc mi ani nepřijde žensky přitažlivá. Je tam spousta věcí, které člověk nechápe a jsou jen povrchní - postava Terezy je blbá, nebo proč zůstává s naprosto jasným debilem a kazisvětem? A oč jí vlastně jde, z filmu to prostě není možné pochopit, jaké má ona sama cíle. A kde má rodiče, sourozence? Pak zde máme hinduismu propadlou maminku - vážně musela být vykreslena jako náboženský pitomeček? Snad nejlíp tam nakonec zahrál Žák v jedné v podstatě němé scénce s vypnutou elektřinou, a Kratina hraje svůj nadprůměrný standard, kde si užívá nahých ženských těl (jež mi zde přijdou jako účelové). Celkově je příběh vyprávěn vláčně, divně, rozvlekle, bez větších zápletek, hraje se jen s luxusními prostorami a barvičkami a samozřejmě Irglové hudbou, jež se kolikrát k samotným scénám vůbec nehodí. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Kurňa asi se taky stanu uměleckým fotografem a budu fotit akty. Jo děvčata tu byla fajná, dobře stavěná, jen škoda, že ten příběh už nebyl tak skvělý. Místy neskutečná nuda a opruz, ale našlo by se tu i několik zajímavých momentů. Já osobně bych však zas až tolik dvojici Václav Jílek a Denisa Nesvačilová nehanil – hráli to, co jim dovolovaly jejich možnosti a zas tak katastrofální výkony nepodali. Nicméně se mi potvrdilo, že většina českých filmů (hlavně těch z poslední doby) je na podprůměrné úrovni. Zlaté československé kousky… ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Další z řady podprůměrných českých komedií, na něž divák zapomene dříve, než řekne "Denisa Nesvačilová". Je to film na nějaké pošmourné nedělní odpoledne, kdy není nic na práci anebo se člověku nechce dělat vůbec nic. Povedených vtipů se moc nedočkáme, to už více nahých žen, postava Taťány Medvecké mě vyloženě iritovala. Václav Jílek většinu filmu zmateně běhá po městě, ale aspoň je sympatické, že si dvě hlavní postavy vykají téměř celou stopáž. Aspoň, že se během natáčení narodilo pět dětí, to je pozitivní... ()

Reklama

Reklama