poster

You Should Have Left

Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 2020, 93 min

Režie:

David Koepp

Předloha:

Daniel Kehlmann (kniha)

Scénář:

David Koepp

Kamera:

Angus Hudson

Hudba:

Geoff Zanelli

Producenti:

Jason Blum

Scénografie:

Sophie Becher

Kostýmy:

Susie Coulthard
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • darkrobyk
    ***

    Příjemné mysteriózní drama o tom, že vlastní stín nás vždy nakonec dožene. Trojlístek Theo + Susanna + dcera Ella chce změnu, chvíli pro oddech, a tak si pronajmou v Anglii dům. I když má příběh pomalejší rozjezd, z drobných náznaků je jasné, že něco není v pořádku. Kdo z manželů dům na internetu skutečně našel? Mohou se Theovy noční můry stát skutečností, nebo zůstanou v říši fantazie? A proč vůbec Theo trpí úzkostnými stavy spojenými s nočními děsy? Tajemství, které si úzkostlivě střeží, začíná postupně prosakovat na světlo. A pak ten dům! Dům, co stojí na domu, který byl postaven na domu, co stál na domu, jehož základem byla kdysi věž, postupně ožívá a temnota se zdá být na dosah. Místy příjemná pochmurná atmosféra, solidní kamera, slušné herecké výkony, které táhne K. Bacon. Konec mě potěšil. Nic pro spěchající a milovníky třeskuté akce - 3,5*(8.7.2020)

  • SaNcHeZ_cz
    **

    Hororová rutina s Kevinem Baconem. You Should Have Left má sice místy hodně sympatickou kameru a charismatického představitele hlavní role, jinak je to ovšem soubor okoukaných žánrových prvků přesně podle klasických šablon. Je sice fajn, že se tvůrci rozhodli spíše než z každého rohu skákat na diváka budovat temnou a mrazviou atmosféru, jednotlivé prvky ale nemají dostatek prostoru na to aby měly nějaký dopad ve filmu tak není až na samotný závěr nic, co by stálo alespoň trochu za zmínku. Jasně, závěrečná rekapitulace je v rámci možností fajn, neospravedlňuje ovšem jinak trochu nelogický postup. Jako spotřební zboží pro fanoušky béčkových hororů asi fajn, jinak ale čistý průměr.(23.6.2020)

  • tron
    ***

    „Svojmu tieňu neutečieš.“ Nemám rád, keď vo filme hrá starý herec a za partnerku má o 30 rokov mladšiu herečku. Je to trápne. Môj miláčik Kevin Bacon na to síce nevyzerá (fakt neviem, ako to robí že od 80. rokov vyzerá rovnako), ale ide do dôchodcovského veku. A za partnerku tu má herečku mladšiu o niekoľko generácií. Pred pozeraním som si vzdychol. „Ach, Kevin, aj ty?“ Kevin ma našťastie nesklamal a ako jeden z minima preukázal sebareflexiu a vo filme ohľadom vekového rozdielu nielenže zaznie viacero vtipov, ale je to svojím spôsobom aj dôležitá téma v scenári, kvôli ktorej sa od istého momentu príbeh začne uberať istým smerom. Na tento film som sa dosť tešil. Jednak kvôli Kevinovi a jednak kvôli jeho spojeniu s jedným z mojich najobľúbenejších hollywoodskych scenáristov, Davidom Koeppom. David je zároveň režisér a tam to už s ním až také slávne nie je. No minimálne musím spomenúť podľa mňa značne vydarené Tajomné okno podľa Kinga a Ozveny mŕtvych, taktiež s Baconom. Toto nie je až také dobré. Spočiatku je atmosféra hustá, ale strašidelných scén je málo a chýba im skoro všetko, čo by z nich robilo niečo nezabudnuteľné. Bacon (aj s tými svojimi neskutočnými vlasmi) to v titulnej úlohe zvláda, ale všetci ostatní sú ďaleko za ním. Obávam sa, že vrátane režiséra (a zároveň scenáristu v jednej osobe). Ku koncu už to celé bezradne šumí do prázdna a je vidieť, že nikto na 100% nevedel, čo robí. Potom to už nezachráni ani slušný koniec, ktorý sa (asi?) dal čakať. Fajn, neurážajúci priemer. Ale vlastne ani neviem, či horor. Skôr také mysteriózne čosi.(24.6.2020)

  • mzss1
    ***

    (60%) Ale jo, navzdory tomu, že byla první půle filmu celkem, co se týče tempa pomalá, tak mě to to nakonec bavilo. V druhé části filmu se to už rozjede a musím uznat, že to bylo chvílemi i napínavé. Žánrem je to trochu překombinované, ale v dobrém slova smyslu. Částečně to horor je, ale spíš bych to zařadil do nenápadného, temného thrilleru, ale to je fuk. Finální pointa je celkem předvídatelný, stejně tak jako větší část snímku, v podstatě jsem jej uhodl, což ale mi nijak ale zásadně nevadí …. Pravda, úplné rozuzlení mohlo být ve finále ještě víc vysvětlené, ale svojí logiku to má. Hlavně mě bavil Kevin Bacon – zahrál to solidně. Amanda Seyfried mě tolik nebrala, vyjma toho, že jsem se mohl kochat na tu její hezkou tvářičku, to joo! ;) V té první půli filmu se toho mohlo dít víc, kdyby to bylo jako celek svižnější a mělo to nějaký nápad navíc, hned bych byl spokojenější. Takto je to taková přijatelná jednohubka. PS: Nevím proč, ale námětem mi to lehce připomnělo film DREAM HOUSE s Danielem Craigem! ;)Ten byl teda o dost lepší, ale to je jen nepatrné přirovnání.(22.6.2020)

  • kingik
    ***

    Kevin Bacon propadá v pronajatém nehostinném domě ve Walesu svým nočním můrám a symbolicky slaví návrat po více jak dvaceti letech, které uplynuly od jeho účasti na filmu "Ozvěny mrtvých", co je do jisté míry vzdálenou ozvěnou tohoto počinu, ke spolupráci se zkušeným tvůrcem Davidem Koeppem. Oběma asi bylo předem jasné, že tento skromně pojatý projekt nezastíní chystaný výstřik ze scenáristického péra Koeppa, jakým má být chystaný "Indiana Jones 5", tudíž kromě obstojně hrajícího Kevina Bacona a atraktivní herecké partnerky Amandy Seyfried už toho mnoho zajímavého v tomto filmu k vidění není. A je až s podivem, že se dvě hvězdy takového formátu do tohoto nevýrazného filmu nechaly uvrtat. Čekal bych spíše herecké osazenstvo nižší svítivosti. Děj filmu je opravdu hluboce o ničem, tedy hned ne, ovšem než se ve filmu něco podstatného stane, hrozí, že kolíbavé tempo diváka uspí. Až pak po drahné době dojde na rádoby hrůzostrašné úkazy, vzkazy a jiné výjevy, tak to zrovna moc imponující či impozantní není. A pointa i jakékoliv odhalení je naprosto průhledné, takže ani v tomto ohledu to neoslní nápaditostí. Přitažlivá Seyfried je naprosto sexuálně nevyužitá, sice kopuluje v autě se svým manželem, ale jak dál divák zjistí, tak jí to nestačí. Kupodivu mě tahle linie naznačené nevěry poměrně bavila více, než jalové a skromně pojaté hororové hody, co by víceméně stylem zapadly do devadesátek. Film je celkově unylý, nestrašidelný, psychologicky nevěrohodný, dobrých režijních nápadů má pomálu, režijně je průměrný, ovšem Bacon je solidní tahoun a odkroutil si svůj herecký úkol zdatně. Film to celkově dotáhl na průměrné známky. 5/10(26.6.2020)

  • - Film je natočen na základě stejnojmenné knihy „You Should Have Left“ od Daniela Kehlmanna, která vyšla v roce 2017. (SONY_)