poster

You Should Have Left

Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 2020, 93 min

Režie:

David Koepp

Předloha:

Daniel Kehlmann (kniha)

Scénář:

David Koepp

Kamera:

Angus Hudson

Hudba:

Geoff Zanelli

Producenti:

Jason Blum

Scénografie:

Sophie Becher

Kostýmy:

Susie Coulthard
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Kevin Bacon propadá v pronajatém nehostinném domě ve Walesu svým nočním můrám a symbolicky slaví návrat po více jak dvaceti letech, které uplynuly od jeho účasti na filmu "Ozvěny mrtvých", co je do jisté míry vzdálenou ozvěnou tohoto počinu, ke spolupráci se zkušeným tvůrcem Davidem Koeppem. Oběma asi bylo předem jasné, že tento skromně pojatý projekt nezastíní chystaný výstřik ze scenáristického péra Koeppa, jakým má být chystaný "Indiana Jones 5", tudíž kromě obstojně hrajícího Kevina Bacona a atraktivní herecké partnerky Amandy Seyfried už toho mnoho zajímavého v tomto filmu k vidění není. A je až s podivem, že se dvě hvězdy takového formátu do tohoto nevýrazného filmu nechaly uvrtat. Čekal bych spíše herecké osazenstvo nižší svítivosti. Děj filmu je opravdu hluboce o ničem, tedy hned ne, ovšem než se ve filmu něco podstatného stane, hrozí, že kolíbavé tempo diváka uspí. Až pak po drahné době dojde na rádoby hrůzostrašné úkazy, vzkazy a jiné výjevy, tak to zrovna moc imponující či impozantní není. A pointa i jakékoliv odhalení je naprosto průhledné, takže ani v tomto ohledu to neoslní nápaditostí. Přitažlivá Seyfried je naprosto sexuálně nevyužitá, sice kopuluje v autě se svým manželem, ale jak dál divák zjistí, tak jí to nestačí. Kupodivu mě tahle linie naznačené nevěry poměrně bavila více, než jalové a skromně pojaté hororové hody, co by víceméně stylem zapadly do devadesátek. Film je celkově unylý, nestrašidelný, psychologicky nevěrohodný, dobrých režijních nápadů má pomálu, režijně je průměrný, ovšem Bacon je solidní tahoun a odkroutil si svůj herecký úkol zdatně. Film to celkově dotáhl na průměrné známky. 5/10(26.6.2020)

  • misterz
    ***

    Úvod bol zaujímavý, pričom i mysteriózne základy boli položené vcelku fajn. Tiež sa nemôžem ubrániť pocitu, že to malo myšlienku, takže nejde iba o duchovne prázdny horor. Na druhú stranu som čakal trochu lepšie hororové prvky. Tiež tu nefunguje chémia medzi postavami, aj keď Kevin Bacon hral celkom zaujímavo. Vcelku spokojnosť, lepší priemer. 65/100(6.7.2020)

  • tron
    ***

    „Svojmu tieňu neutečieš.“ Nemám rád, keď vo filme hrá starý herec a za partnerku má o 30 rokov mladšiu herečku. Je to trápne. Môj miláčik Kevin Bacon na to síce nevyzerá (fakt neviem, ako to robí že od 80. rokov vyzerá rovnako), ale ide do dôchodcovského veku. A za partnerku tu má herečku mladšiu o niekoľko generácií. Pred pozeraním som si vzdychol. „Ach, Kevin, aj ty?“ Kevin ma našťastie nesklamal a ako jeden z minima preukázal sebareflexiu a vo filme ohľadom vekového rozdielu nielenže zaznie viacero vtipov, ale je to svojím spôsobom aj dôležitá téma v scenári, kvôli ktorej sa od istého momentu príbeh začne uberať istým smerom. Na tento film som sa dosť tešil. Jednak kvôli Kevinovi a jednak kvôli jeho spojeniu s jedným z mojich najobľúbenejších hollywoodskych scenáristov, Davidom Koeppom. David je zároveň režisér a tam to už s ním až také slávne nie je. No minimálne musím spomenúť podľa mňa značne vydarené Tajomné okno podľa Kinga a Ozveny mŕtvych, taktiež s Baconom. Toto nie je až také dobré. Spočiatku je atmosféra hustá, ale strašidelných scén je málo a chýba im skoro všetko, čo by z nich robilo niečo nezabudnuteľné. Bacon (aj s tými svojimi neskutočnými vlasmi) to v titulnej úlohe zvláda, ale všetci ostatní sú ďaleko za ním. Obávam sa, že vrátane režiséra (a zároveň scenáristu v jednej osobe). Ku koncu už to celé bezradne šumí do prázdna a je vidieť, že nikto na 100% nevedel, čo robí. Potom to už nezachráni ani slušný koniec, ktorý sa (asi?) dal čakať. Fajn, neurážajúci priemer. Ale vlastne ani neviem, či horor. Skôr také mysteriózne čosi.(24.6.2020)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Decentní psychologický Thriller s tradičně dobrým Kevinem Baconem a nádhernou Amandou Seyfried. Film plyne hodně pomalým tempem a krom závěrečné třetiny se nic moc zajímavého nestane, což já samozřejmě nemusím. Mělo/mohlo to být strašidelnější i atmosféričtější a ono se film o Horor spíše jen opírá. Alespoň řemeslo je zvládnuto s přehledem, snové sekvence jsou slušné a rozuzlení je poměrně zajímavé. Lehce zapomenutelný film, na který si nejspíš za týden už nevzpomenu. Příběh***, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí>Ne, Zábavnost***, Hudba***, Vizuál***, Atmosféra***, Napětí***. 5.5.(19.6.2020)

  • Morholt
    ***

    Máma, táta a dcera přijíždí na samotu kdesi ve Walesu a v domě se krátce po nastěhování začnou dít divné věci. Necelou polovinu filmu Koepp bruslí okolo minulosti hlavního hrdiny, aniž by se nějak doslovněji vyjádřil. Sice chápu, že pokud by odkryl karty dřív, vše by bylo jasné i méně bystrému divákovi, ale na druhou stranu v důsledku toho se prvních 45 minut nic moc nedělo. Nicméně jakmile se příběh stal předvídatelným, bylo se na co dívat a hrátky s podivným domem či snové pasáže mě hodně bavily. Jen jsem měl problém s postavou dcerky. Avery Essex jí sice zahrála skvěle a roztomile, ale jsem si zcela jist, že pokud by se svými démony otec musel prát sám, byl by film mnohem intenzivnější a neustrnul by v jakési light verzi. Herecky vše oukej a ačkoliv mi Bacon s Amandou Seyfried nepřišli jako konzistentní pár, bavilo mě se na ně dívat. 60%(27.6.2020)

  • - Film je natočen na základě stejnojmenné knihy „You Should Have Left“ od Daniela Kehlmanna, která vyšla v roce 2017. (SONY_)