Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.i.k.e
    *****

    nevím do jaké míry je to podmíněno tím,že jsem neviděl Mladého Papeže,který mi kdysi před lety prvním dílem nezaujal,ale New Pope je suverénně to nejlepší co jsem od Sorrentina viděl.Skvělý soundtrack,skvělí herci a vizuál,který v některých scénách a kompozicích bere dech.Skvělá věc,která donutí diváka navíc přemýšlet,smát se a dojímat se.A to všechno velmi často nejednou...90%(15.2.2020)

  • johnn333
    ***

    Docela zklamání, vůbec to není tak božské zjevení jako první série. Přitroublý františkán v prvních epizodách ještě pobaví, protože si skrze něj Sorrentino on point očividně střílí z ostentativní, paradoxně zlomyslné dobroty, postupně se ale začne ukazovat, že tomu prostě chybí ten extrémní, nevypočitatelný lídr z první série, který od svých oveček vyžadoval absolutní poslušnost. Malkovich jako Brannox to totiž i přes přesný casting prostě neutáhne a je vidět, že bezradný Sorrentino mu nadhazuje cokoliv od vtipů na Meghan Markle až po hvězdná camea. Vůbec celkově nadhazuje osamocené motivy od korupce ve Vatikánu, modlářství nebo revoltujících jeptišek bez toho, aby s nimi nějak koncepčně pracoval... Snad jen ten terorismus dostane ve finále trochu smysl, na žádnou napínavou konfrontaci dvou hlav katolické církve se ale čekat nevyplatí. Release the Voiello!(11.2.2020)

  • Mara97
    *****

    (NEO)NOVÝ PAPEŽ. První díl vynikající, druhý trochu průměrný, třetí a čtvrtý už byly hrozné, nicméně další díly byly svojí dokonalostí na úrovni Mladého papeže. První série byla sice v součtu celkově lepší, ale i Nový papež dokázal obstojně navázat a jeho zhlédnutí bylo velkým zážitkem, na pět hvězd to bezpochybně stačí. Tentokrát ale Sorrentino hodně přitvrdil, vzal si na paškál ty největší současné problémy církve, podle mého názoru je dost zveličil a začal se jim věnovat. A do toho vnáší svůj nový druh humoru, kdy chvílemi snad i trollí diváka. Některé vtipy jsou skvělé, některé až hodně přízemní (připomínáte mi mého oblíbeného herce Johna Malkoviche). Nebo úplný konec s dítětem, kdy je zase odkazováno na Osvícení, což jsem ocenil. Ale zpátky k tomu přitvrzení - v některých momentech jsem si už říkal, že to je za hranou. Zatímco Mladý papež se těch témat dotýkal jen jemně, tady to vypadá, jako by Sorrentino v posledních 4 letech četl jen Sigmunda Freuda. Sexualita a vztahy všude, až to bylo na obtíž, nehodilo se to tam. Ester se svým chováním vyloženě změnila v záporáka. Jelikož v celkovém vyznění to dávalo smysl, oddychl jsem si, ale v některých momentech jsem byl znepokojen, jestli to Sorrentino už náhodou nepřehnal. Škoda jen, že se Lenny z komatu probral relativně pozdě, Sorrentino to dlouho protahoval, protože potom získal seriál skvělých obrysů první série - kdy se vrátil i starý soundtrack jako takový symbol. Pius XIII. v novém papeži už působí jako světec se vším všudy, snad kromě fórků s cigaretami. Jak vystupuje, jak mluví, jak působí neuvěřitelně vyrovnaně a jaké koná samozřejmě zázraky dokazuje, jaký pokrok od prvního dílu udělal a jaký se z něho stal Světec s velkým S (pořád se musím smát při pomyšlení na ty idioty, kteří u první série do komentářů psali, že Pius nevěří v Boha). Nový papež je plný poselství. Ať už na rovině komické (dokonalé zesměšnění prosté a přitom hloupé politiky současné hlavy církve pomocí Františka II.), tak rovině příběhové (odsouzení radikalismu na úkor umírněnosti, aristotelovské upřednostnění střední cesty). A po těch pár letech je vidět další Sorrentinův pokrok v technické oblasti. Dokonalé záběry do posledního detailu, pokaždé jiné intro, neonový kříž či konečně využitý prostor u závěrečných titulků, kdy Sorrentino ukazuje, jak moc rád by točil i hudební videoklipy s tanečnicemi. Po filmařské stránce je tedy pokrok znát, těším se na další Sorrentinovy filmy, protože tady se vyvíjí neuvěřitelným tempem. Pět hvězd dávám, ale Mladý papež byl ještě někde trochu jinde.(11.2.2020)

  • bart_
    ****

    Oproti minulé papežské sondě se tentokrát degradovalo na obscénní softporno, v němž absentuje patrná tvůrčí vize, zato neúprosně dominuje uhrančivý formální aspekt. John Malkovich (byť nesporně herecky nadaný) je prostě nevýrazný, přičemž fantastický Jude Law je striktně upozaděn a trestuhodně nevyužit - přičemž vzájemná chemie mezi nimi neexistuje, poněvadž oba se setkají až v závěru, který je navíc abreálně fantasmagorický - což je pro mě dosud nepochopený tvůrčí gesto.... Určitě dávám palec hore za komický highlight s Marilynem Mansonem (který je zároveň skvělým pomrknutím na jeho song Coma White), jinak se jedná o poměrně dramaturgicky prázdnou notorickou nudu hadr bez determinovaného konceptu, kterou jsem klasicky častokrát přeskakoval - což je taky jediný akceptovatelný řešení. Kéž by se celá série nesla v duchu pikantního a takřka bezchybnýho úvodního intra sedmé a osmé epizody - leč polonahý Jude Law, atraktivní italské petelice v bikinách a Jimi Hendrix v pozadí neukojí mou diváckou presumpci.... Nový Papež jednoduše promarnil svůj hojný potenciál, a vůči svému předchůdci, tedy Mladému Papežovi, působí jako nevyzpytatelný krok zpátky. Jedinými klady jsou tak tematická diverzifikace, charakteristická distinkce a značná nekonvenční diferenciace - laicky řečeno pozoruhodná jinakost a nadstandardní řemeslná vyzrálost - vzhledem k ostatním žánrovým titulům. Tribute kultovnímu Osvícení Stanleyho Kubricka ve finální pasáži potěší nejednoho cinephila.... Verdikt: 7,1 římskokatolických řeholnic z 10(13.5.2020)

  • LuciusWlk
    *****

    Nový papež začíná tam, kde skončil Mladý papež. Proč to zmiňují hned na úvod? Protože jeden bez druhého, je jen polovina celku. Celku, který je dokonalý! Druhá série je mnohem více provokativní, mnohem více lidská a smyslná. Zatímco po první serii ve mě zůstávala skepse, druhá ji přetavila v pochopení. Ani jedna bez druhé nefunguje, tak jak má. Sorrentíni možná vystihl podstatu dnešního měnícího se světa v kontrastu s líným a stagnujícím molochem zvaným církev. A ano, možná by to opravdu chtělo aktualizaci bible. Celá tahle story je mnohem více uvěřitelnější a lidštější, než o co se na venek Vatikán snaží. Církev, na kterou by i ateista jako já byl ochotný pohlížet s pochopením. Je to geniální. Apropo, nikdy jsem se netěšil a neužíval si intro, jako tady. Pro mne se tyto dva počiny v celku, staly dechberoucí záležitosti. Což považuji při mém vztahu s církví, trochu jako zázrak.(3.4.2020)

  • - Úvodná znelka pobúrila najmä kňaza Gianmattea Caputa, ktorý je zodpovedný za kultúrne dedičstvo patriarchátu v Benátkach. Vyjadril sa, že bolo chybou poskytnúť tieto priestory na nakrúcanie. Vatikán bol obozretnejší a filmárov do svojich priestorov nepustil. Vyrobili ich v podobe kulís v rímskych filmových štúdiách Cinecittà a digitálnych efektov. (krasomama)

  • - Paradox: Američan Malkovich hrá britského pápeža a Angličan Law amerického. (krasomama)

  • - Ve epizodě říká Sofia Dubois (Cécile de France) Johnu Brannoxovi (John Malkovich), že jí připomíná jejího oblíbeného herce, Johna Malkoviche, což je právě představitel postavy, se kterou Sofia mluví. (MickeyH.)