Reklama

Reklama

Devatenáctiletá Arianna se stane posedlá tím, že ještě nikdy nemenstruovala. Když se po šestnácti letech vrátí do domu u jezera, kde strávila první roky svého dětství, začne rozpoznávat svou vlastní identitu i sexualitu. Arianna je dospívající dívka sžíraná pocitem fyzické i duševní nejistoty. Během prázdninového výletu do jejich rodinného rekreačního domu na břehu jezera Bolsano se za zády rodičů snaží odhalit svou sexuální identitu. Rozehrává se drama o dospívání, v němž se Arianna pokouší vyrovnat nejen se všemi typickými změnami, kterým musí mladé dívky čelit, ale také se zjištěním, že jí rodiče celou dobu lhali a že nic v jejím životě není takové, jaké se na první pohled zdá. Celovečerní debut režiséra a scenáristy Carla Lavagny není chlípný ani senzacechtivý. Autor vychází ze svého dokumentárního filmu o případu, který se v Itálii skutečně stal, a zasazuje ho do každodenního života zdánlivě nenápadné italské rodiny. Tak vznikl poutavý, dojemný a inspirativní příběh, který je navíc výborně zahraný, především díky úžasné vycházející hvězdě Ondině Quadriové v titulní roli. (Cinemax)

(více)

Recenze (7)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ze začátku jsem si říkal, tak já celý den řeším důležité pracovní věci a pak se ženu do kina, abych řešil jestli nějaká mladá pipina už dostala krámy a zda má tvrdší bradavky než kamarádka a myslel si něco o paradoxech, ale tenhle film se pomalu a hodně nenápadně začíná převracet a že to, co ta holka řeší, není zdaleka klasickej pipinskej problem, ale velmi zásadní záležitost Arianninýho života a tak jak se měnil ton vyprávění příběhu, se měnili i mé emoce a konec bych označil za velmi silnou emotivní smršt, která je ale podána velmi nenápadnou formou, není to o slovech, ale o pochopením toho, že Ariannka je bytost jako každý z nás a že taky má své city, který dostaly přímý zásah. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Citlivé italské drama, které není zbytečně přehnané, ví co chce ukázat a hlavně ví, kdy má tento zajímavý příběh správně ukončit. Během sledování jsem se snažil hlavní postavě porozumět a popravdě jsem se v jejich myšlenkách dost ztrácel. Závěrečná scéna je ale lidsky hodně silná a tak zvedla i výsledné hodnocení.   ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Film ma bavil už len kvoli samotnému prostrediu. Síce som hlavnú pointu 'vymákol' pri zakáľačke u ohňa, ked' chlapík spomenul brata, ale i napriek tomu to bolo stále pre mňa za štyri hviezdičky. Avšak záverečná scénka v kruhu tých, čo hľadali svoju sexuálnu identitu, bola mimoriadne silná a tak sa domnievam, že film si zaslúži moju plnú paľbu. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Nechcem tu nikomu kaziť radosť, ale sama hrdinka hneď v prvej vete filmu povie, o čom to bude. Takže šok sa nedostaví. Bolo to zdĺhavé a rozhodne to nie je film na príjemný večer. Boh vie ako by to natočili Amíci, ale určite zaujímavejšie než Taliani. ()

Aleister 

všechny recenze uživatele

Carlo Lavagna ve své první celovečerní režii zajímavě a z neobvyklé perspektivy prozkoumává téma sexuality a fyzického dospívání, aniž by se uchýlil k exploataci jinak otřepaného námětu. Procesy fyzického dospívání se zabývá až nepříjemně detailně a divákovi vlastně nedochází celou dobu proč, když chybí jakákoli stěžejní dějová linka. To je podle mě hlavní problém kultivovaného snímku na zajímavé téma, který vyprávění posune až v závěru, kdy do sebe vše dobře zapadne, ale to už je vlastně téměř pozdě. ()

alliade 

všechny recenze uživatele

Jedna věc, kterou na tomto filmu musím ocenit ze všeho nejvíce je ta, že Arianna se nezbavuje na konci filmu své identity. Zjištění "pravdy" pro ni není - aktem vysvobození - ve smyslu toho, že by celou dobu žila ve špatné roli a teď jí došlo, že když se z této role vysvlékne (jako had ze své kůže) vše se v dobré obrátí. Je to pro ni aktem vysvobození v tom smyslu, že jí to dává svobodu v tom porozumět sama sobě. Moc si tohoto vážím, protože moc filmů, kde by po takovémto zjištění hrdinka/hrdina zůstali v roli ve které jsou vychováváni a žijí v ní - mě nenapadá. ()

Rajca 

všechny recenze uživatele

Arianna cez skúmanie vlastného dospievania a sexuality poznáva svoje pravé ja a utajovanú minulosť. Film sa postupne v druhej polovici začína preklápať z nevinnej a odľahčenej prázdninovej atmosféry až do takmer detektívnej roviny a s prekvapivým záverom, vďaka ktorému na svoje miesto razom zapadnú všetky kúsky skladačky. Lavagna nenápadne a ako keby keby len tak mimochodom otvára na konci príbehu pomyselnú pandorinu skrinku a nastoľuje hneď niekoľko otáznikov a kontroverzných tém, ktoré vám v hlave začnú víriť, akonáhle sa na obrazovke objavia prvé záverečné titulky a naraz vám naskočí hneď niekoľko scenárov, čo by sa asi stalo keby. Tento silný záver ešte umocňujú titulky bez hudby, ktoré dávajú maximálny nerušený priestor pre vlastnú predstavivosť ... Výborné! ()

Reklama

Reklama