poster

Prací automat

  • USA

    The Laundromat

  • USA

    Secrecy World

    (pracovní název)
  • Austrálie

    The Laundromat

  • Kanada

    The Laundromat

Komedie / Krimi / Drama / Historický

USA, 2019, 96 min

Komentáře uživatelů k filmu (32)

  • Brooks
    ***

    Spätne človek ocení McKayov The Big Short, ktorý bol vtipnejší, invenčnejšie nakrútený a podobnú tému rozpytvával viac do hĺbky. The Laundromat to poňal tiež odlahčene, snaží sa komunikovať s divákom, búrať štvrtú stenu, ale je neprehľadný a bezemočný, vizuálne chudobnejší, v práci s ústredným duom kravaťáckych grázlov dokonca až karikaturisticky prehrotený. Soderberghovi tentokrát trochu ušiel vlak. P.S: Najväčším sklamaním je tu aj tak casting. Toľko slávnych mien a veľkých hercov a jediné zapamätaniahodné úlohy tu majú Streep-Oldman-Banderas. Zvyšok do počtu, väčsina si svoje odohrá dokonca len behom jednej či dvoch scén.(25.10.2019)

  • DaViD´82
    **

    Chtělo by to být takovým "jakože pokračováním" Sázky na nejistotu; tentokráte o offshorech a skořápkách. Chtělo by to tuze moc být stejně tak "osvěta s nadsázkou o vážných pro finanční laiky těžko uchopitelných praktikách na pozadí, do kterých málokdo vidí, ale dopad mají na každého z nás". Jenže to nemá ani takovou jiskru a elán, ani to tak dobře nezachycuje vychcanou sofistikovanost a provázanost systému, ani dopady na konkrétní osudy. Má to své momenty, jsou zde linie, kdy to takřka funguje jak má. Jenže tam, kde předobraz uměl strhnout i neznalého diváka, tam Sodenbergh tápe a zamotává se do toho. Což je s podivem, jelikož má nesporně přístupnější a uchopitelnější téma. Co hůře, vyloženě karikaturní a pitvořící se duo Oldman/Banderas (bez jakékoli nadsázky jedou v echt otravném módu čertíka a hastrmana z Princezny ze mlejna) to v roli vypravěčů posouvá do zcela jiné roviny a tónu než v jakém jede zbytek ansámblu.(20.10.2019)

  • johnn333
    ***

    Vlastně se mi líbil ten závěrečný apel, protože bez něj by to bylo jen děsně rozhárané a bezzubé figurkaření, jehož slovní ekvilibristice chyběla hloubka třeba takové Sázky na nejistotu. Škoda, že tam za Banderasem nepřijede prát prachy španělský režisér v šále a v brýlích, to by mělo teprv grády.(19.10.2019)

  • Kaka
    ****

    Vtipný, trefný a sarkastický Soderbergh opírající se jako obvykle o výbornou látku. Asi ne úplně jeho TOP film v nejlepší fazóně, ale jako barevnější a usměvavější variace The Big Short proč ne. Koneckonců právnická firma nezpůsobila světovou krizi, jen ulila pár významným bohatýrům peníze do daňových ráju, takže není důvod to vzít lehce s nadhledem a humorem. Je jasné, že pro řadového čecháčka to bude mimo realitu. Pro amíky denní chléb.(3.11.2019)

  • Spiker01
    ***

    Bohužel budu muset začít být u Soderbergovy tvorby mnohem opatrnější. Má několik hodně povedených filmů, ovšem Prací automat je už několikátým filmem za sebou, co mě příliš neuspokojil, ač jsem na něj byl celkem zvědavý i po předchozích kouscích natáčených bůh víc proč na mobil (Unsane). Tématicky je to rozhodně zajímavý kousek, ale taková Sázka na nejistotu nastavila laťku proklatě vysoko a dokázala, že i vážná témata lze mainstreamu představit mnohem koukatelnější formou. Slavný režisér má samozřejmě i tentokrát k ruce početné známé obsazení, nikdo ovšem nijak nevyniká a kvůli Oldmanovi nebo Banderasovi rozhodně film doporučit nemohu. Průměrných 5,5/10.(18.10.2019)

  • D.Moore
    *****

    Stoprocentně užitečný a nenásilně vzdělávací i varovný film - hraný dokument. Velmi zábavně režírovaný a skvěle zahraný (Oldman, Banderas, Streep jsou milionoví). Asi to nebude bavit každého, ale já jsem opravdu spokojený a při posledních pěti minutách jsem se přímo tetelil diváckým blahem.(19.10.2019)

  • Dzeyna
    ****

    Mně to přišlo spíš jako dokument, ale dokument pro ty, kteří nemají rádi dokumenty. Forma víceméně zábavného filmu, ve kterém se alespoň něco dozvíte.(19.10.2019)

  • Gary
    ****

    Chytré, skvostně obsazené, závažné. Film, kterému televize sluší a pracuje nápaditě se zcizovacími prostředky.(18.10.2019)

  • Lacike
    *

    Čo to sakra bolo? Asi nejaký pokus o čiernohumornú satiru na tému financií a poistných podvodov rôznych spoločností, ktorých pôvodu sa nedopátrate. Lenže to vôbec nemá nejaký funkčný príbeh. Neustále tam len do kamery kecajú nejaké postavy a pointou je, že tí hore vyjebávajú s tými dole. Čiže nič čo by sme všetci nevedeli. Jeden bod dávam za hviezdne herecké obsadenie, ale väčšina buď nemá čo hrať alebo sa divne pitvorí ako Gary Oldman. Výsledkom je ďalší nepodarok z Netflixu. 1/10.(18.10.2019)

  • silentname
    ****

    "The Laundromat" ma ako diváka nakoniec celkom dostal. Nemôžem povedať, že ide o super silný film a možno má príliš dobré obsadenie na to aký je reálny výsledok,, no nevadí mi to. Myslím si, že sledovať sa to dá, je to celkom zrozumiteľné a vstupy s Oldmanom a Banderasom dávajú predstavu toho, čo sa asi reálne dialo a ako to celé vlastne fungovalo. A hoci som sa na filme moc nezasmial (aj keď je adresovaný ako komédia), tak sa drží témy. Na druhú stranu vie byť miestami trochu rozutekaný. Príklad by som dal, že spočiatku sa film sústredí na príbeh Meryl Streep a človek sa doňho dostáva. No potom sa presunieme k nevernému černošskému otcovi, ktorý podplatí svoju dcéru 20 miliónovou filmou a potom sa presunieme k inému človeku, na ktorom nám chcú Oldman s Banderasom povedať, že veci ako to čo sa práve stane nie je ich vina. Pretože nemôžu donútiť druhých, aby nerobili zlé rozhodnutia. Občas to má dobré vizuály, dokázal som tú kauzu z tohto filmu pochopiť, no v jadre tomu chýba nejaký náboj, ktorý by z toho urobil vynikajúci film. Je to podľa mňa dobrý film. Stojí za to vidieť? Ak chcete vedieť čo vlastne bolo za kauzou Panama Papers, tak určite áno. Ale nezaručujem sa, že budete z toho super nadšení. Hodnotenie: B(30.10.2019)

  • classic
    *****

    Expert na “MONEY” movies, Steven Soderbergh (režisér, ktorý vyfúkol Scottovi oscara za réžiu), si tentokrát ale riadne posvietil, či skôr lepšie povedané, scenárista Scott Z. Burns, sa poriadne obul do „čiernej ekonomiky” , a to nielen v USA, keď napríklad v tejto “krajine neobmedzených možností” - v roku 2018: ich šesťdesiat najväčších spoločností neplatilo žiadne dane zo svojich 79 miliardových príjmov, tým pádom tu máme, ako na tanieri-daňové úniky+všetko, čo sa k tomu pripája, t.j. daňové raje, Panama Papers, korupcia, podplácanie, podvody, fiktívne firmy, a v centre pozornosti je predovšetkým najmä právnická firma-Mossack Fonseca & Co (v súčastnosti už neexistujúca), so zakladateľmi-Jürgenom Mossackom a Ramónom Fonsecom Morom, ktorí si mimochodom, ukrojili príliš veľké sústo z koláča, skrátka každý sa nejako priživil. _Na poli čosi málo nad 90 minút rozohráva režisér, fascinujúcu, majstrovsky ukočírovanú (zrežírovanú), ekonomickú partičku, ktorú si inak aj sám kameramansky (používa pseudonym Peter Andrews) a strihovo (to isté ‘Mary Ann Bernard’) zastrešil, ako už má nejaký ten piatok vo zvyku, a k tomu obsadil strhujúcich hercov, akými Gary Oldman s Antoniom Banderasom bezpochyby sú, naprosto unikátnym spôsobom stelesnili vyššie citovaných „podvodníkov” , ale trebárs ešte na margo, taká herecká DIVA-MERYL STREEP má svoje eso v rukáve, ktoré ma na samom konci totálne položilo na lopatky ! Prakticky tu po celý čas išlo o „pranie špinavých peňazí” , ktoré sa v práčke nikdy neznehodnotia, lebo sa stále perú. Sklamalo ma nízke hodnotenie filmu, všade, kde naň natrafím, čo už ale nie je vôbec môj problém, že diváci (recenzenti) sú nevšímaví, ľahostajní k tomu, čo je aktuálne ! PS: Soderbergh miestami používa dokumentárny spôsob nakrúcania, kedy sa postavy pozerajú priamo (uprene) do objektívu kamery, čím len viac zvýrazňuje a podtrhuje celkovú atmosféru, čo perfektne dokladá najmä záverečná sekvencia s Ellen Martin...(21.10.2019)

  • nineweh
    ***

    Nenudí, díky hvězdnému obsazení i sebetitěrnějších rolí je pořád na co koukat, ale silnější dojem to nezanechá.(24.10.2019)

  • Streeper
    **

    Já jsme obrovsky zklamaná. Trailer lákal na něco úplně jiného než jsem nakonec dostala. Doufala jsem, že postava Meryl opravdu dravě půjde po pojistném podvodu dvou právníků Antonia a Garyho. Že to bude trošku napínavá vyšetřovačka se spoustou hledáním a překvapením. A abych pravdu řekla i mi trošku vadila ta interakce s divákem, kterou vedli Antonio a Gary po každém doporučení. Musím se na ten film podívat znovu hned jak bude nálada, ale prozatím zůstává toto nízké hodnocení.(23.10.2019)

  • M.i.k.e
    ****

    dietní Get Short,které nejde ani zdaleka tak do hloubky,ale na zábavnosti mu to neubírá.Plusem je,že narozdíl od již zmíněného Get Short tady divák moc netápe.Soderberghovi tahle "televizní" tvorba sluší...80%(21.10.2019)

  • Tft
    **

    Tak tady Soderbergh trochu přestřelil. Ač se stylovou zábavností sobě vlastní a znovu v zádech se skvělým hereckým obsazením, se tentokrát pouští do až moc komplikovaného tématu, které ovšem podává formou zjednodušování do maxima a tím pádem odstraňuje vše, co je na tomhle příběhu vlastně zajímavé. The Laundromat chce být takovými historkami z podsvětí o offshorových účtech movitých a o prasknutí jejich daňového tajemství, je spíš ale jen sbírkou příběhů, které směřují ke konci, který kvůli nekonzistentnosti celého filmu vyšumí do prázdna. Nezachraňuje to ani páteřní dějová linka s Meryl Streep v čele. Srovnání se Sázkou na Nejistotu je tady asi na místě, ovšem Soderbergh svým pojetím tenhle příběh odtrhává ještě víc od reality, což byl nejspíš záměr, ale snímek tím ztrácí na váze. Nesouhlasím s názorem, že by se Soderbergh snažil diváky poučovat, spíš poukazuje na to, jak je nám tahle kauza vlastně lhostejná a v našich myslích vyšuměla stejně jako vyšumí tenhle film. To nic ale nemění na tom, že The Laundromat patří k tomu horšímu co Soderbergh natočil a namísto grandiózního vyhlášení války bohatýrům světa, je tohle spíš takový výkřik do tmy. Jestli to byl záměr a vlastně taková léčka na diváka, se asi nikdy nedozvíme, ale ve finále je to jedno, důležité je, že by se Soderberghova filmografie bez tohohle filmu v klidu obešla.(7.11.2019)

  • vnimatkrasu
    *

    To, jak je Laundromat špatnej, vynikne o to víc, když se na piedestalu navoněný bídy otáčejí Meryl, Gary a další obvyklý synonyma pro luxus. Povídky jsou bez pointy, postavy bez emocí a poslání jak z titulní stránky Parlamentních listů. Kolik talentu, tolik mrzení.(18.10.2019)

  • Danken
    *

    3/10 Zvláštně pojaté, nejspíš jsem nebyl cílovka. Zkrátka jsem to protrpěl.(8.11.2019)

  • mkubalikova
    ****

    Forma mi moc nesedla, ale herci, hlavně Meryl to tahají nahoru a, jak píše Guido, deprese z toho táhne jak nudle. 70%(16.11.2019)

  • Mamlas
    odpad!

    Kravina ala Netflix, tentokrát řádně užvatlaná, blbá a pro 60+.(26.10.2019)

  • stanyslaw
    *

    toto prosím ne film. toto agitka.(9.11.2019)

  • barteca
    ***

    Kabaret o děsivých věcech. Překvapivá byla přítomnost Bernadett Maryann Rostenkowski .(20.10.2019)

<< předchozí 1 2