Nastala chyba při přehrávání videa.
  • BOURQUE
    ***

    Z jednej strany klasický príbeh – mladá slečna (Maggie), ktorá má (väčšiu) sebadôveru si berie pod krídla tú (Iris), ktorá je stratená vo svojom malom svete a ktorú ostatný neustále šikanujú. Viac-menej postupom času druhá slečna získa väčšiu sebadôveru a na konci tá naša hrdinka už nebude utekať pred problémami (alebo nič nerobiť). Z druhej strany sa k tomu pridáva tá neistota a neznáma minulosť, ktorú má Maggie. Od samého začiatku je cítiť, že s ním niečo nie je úplne v poriadku. Dôvod dozvieme až na konci filmu a tejto veci režisérka M. Stephens nevenuje takú pozornosť, akú by si zaslúžila (už len z hľadiska obdobia, v ktorom sa príbeh odohráva, by to bolo potrebné). V hlavných rolách slušné duo K. Hayward a L. Liberato, ale vo vedľajšej roli v podstate žiadny pozoruhodnejší moment. Režisérska M. Stephens sa snažila spojiť dve odlišné príbehy – nehovorím, že to nie je možné, ale rozhodne by som odporúčal nájsť balans medzi nimi. Nie je to zlý film, má svoje dobre zvládnuté momenty, ale tých rezerv je tam veľa. Z hereckej strany, mám na mysli hlavné postavy, sa však nemám na čo sťažovať. Osobné hodnotenie: 72% (***) (10.8.2020)

  • Blanche13
    ***

    Ale ano, nebylo to špatné, místy možná zbytečně nudné, ale v poslední třetině se to rozjelo, jako kdyby režisérka začala šňupat. A nacpala tam toho tolik, že by to stačilo na tři filmy. Skvělé překarikování typických středoškolaček, paniček v domácnosti a mužů, trestajících svobodomyslně chovající se ženu. Aneb ponižovaní a zavrhovaní všech typů handicapu spojte se ! Jsi sirotek, co se mu utopila máma, jsi počůrávající vsmívaná smraďoška, nebo mladá lesba, která se kvůli aférce i s celou rodinou přestěhuje jinam, nebo lazebnice, která vydává svého v Koreji zabitého bratra za manžela, aby měla pokoj od drbů, jsi prostě člověk, který má úplně jiný hodnotový žebříček, než ostatní, zde vykreslení jako absolutně povrchní a hloupí amíci, jak si je představujeme díky ostatním snímkům ze středoškolského prostředí amerických filmů....(1.12.2019)

  • rigby
    **

    Další film, který mě nalákal vysokým hodnocením a pozitivními komentáři. A další film, který byl navzdory tomu pro mě silným zklamáním. Neříkám, že je to špatně natočeno, své diváky si jistě najde. Ale přišlo mi, že je určen spíše pro ženy. Ačkoli téma vypadalo zajímavě, filmově bylo předloženo v nezajímavém zpracování, ba přímo nechutnajícím.(24.6.2020)

  • Nekrosef
    *****

    U tohoto snímku na KVIFFu jsem si říkal, že jej zkusím, i když už z popisku mi bylo víceméně jasné, o čem to tématicky bude a nespletl jsem se. Souboj individuality člověka vůči tradicím a nepochopení zaostalého venkovského okolí. Na druhou stranu mě ke konci film dost dojal a celkově byl pěkně zpracovaný. Dost hrál s emocemi a vývojem postav, což je moje oblíbené téma. Jelikož jsem se poté vyskytl i u debaty s tvůrkyněmi a hlavními herečkami, zaujalo mě, že snímek měly natočený za neuvěřitelných 20 dní! Prý prostě musely. A odpověď na mojí otázku ohledně zkušenosti natáčení snímku z jiné doby, představitelkou Maggie (Liany Liberato), že nejzajímavější bylo nosit dobové spodní prádlo a je dost pravděpodobné, že místo, kde se děj odehrál, žilo opožděně ve 40. letech. Závěr byl nevyhnutelný, ale společně s představitelkami doufám ve šťastný konec. Doporučuji alespoň k jednomu shlédnutí. Ať už kvůli černobílému formátu, přátelství, jinakosti, problémům přeneseným i do dnešní doby či hereckým výkonům.(11.7.2019)

  • Disk
    *****

    Nádherně uhrančivá kamera, skvělý soundtrack a boj za vlastní sebevědomí a identitu. Částečně to díky časovému zařazení připomíná Zkrocenou horu od Anga Leeho, ale tohle coming-age drama ze šedesátých let mnohem více upozorňuje na současnou situaci, kdy i dnes vybočit ze zajetých stereotypů diktovaných většinovou společností znamená společenskou sebevraždu.(11.11.2019)