poster

Srdcová královna

  • Dánsko

    Dronningen

  • Švédsko

    Hjärter dam

  • anglický

    Queen of Hearts

  • Slovensko

    Srdcová kráľovná

Drama

Dánsko / Švédsko, 2019, 127 min

Komentáře uživatelů k filmu (45)

  • bari68
    ****

    Nie náhodou tvorcovia filmu sú synovia a dcéry Švédska a ,,potomkovia ,, Ingmara Bergmana. Ten bol v tejto oblasti psychológie ľudskej duše majstrom svojho remesla. Pojatie, alebo i kamera Svena Nyquista mi jeho filmy pripomínala. ... Samozrejme bez tých explicitných scén, ktoré ale tu ale mali svoje opodstatnenie. Zámerom sa film nesnažil byť erotický, príťažlivý , ale skorej tou psychologickou drámou vyplnenou soft-pornom, ktorá ten kontrast ukazuje viditeľnejšie.(24.1.2020)

  • POMO
    ****

    “Decentně zrežírovaná předehra k Pornhub videu milf-stepmom-něco” - chce se napsat první půlhodinu. A že dojde i na to porno s překvapivými detaily a naturalismem. Z nezodpovědného rozmaru padesátnice, který se jeví být pouhou zábavou pro znuděné paničky, se ovšem vyklube rodinné drama nečekaných rozměrů s dopadem na všechny zůčastněné. Dánové opět psychologicky precizně otvírají téma temných odstínů lidské povahy, tentokrát těch nejnebezpečnějších ženských, manipulativních. Scéna protiútoku hlavní představitelky ve chvíli, kdy je obviněním zahnána manželem do kouta, je nejotevřeněji přiznávající nejtypičtější špatnou charakterovou črtu něžného pohlaví. Na dnešní dobu překvapivě otevřeně a přímě. Trine Dyrholm se až divím, že se jí do podobné role chtělo. [Helsinki IFF](29.9.2019)

  • Malarkey
    ****

    Solidní dánská divočina. Téma je jasný – vážnost především. Dánové se opět nebáli otevřít nějaké to vážné téma a tentokrát na paškál šla milfka, která to rozjela se synem jeho současného manžela. Jelikož jsme ale v Dánsku, tak tu Skandinávci nešetří s příběhovými výkruty a nevěřili byste, kam až postava Trine Dyrholm je schopná zajít. Po tom množství shlédnutých skandinávských dramat mě to vlastně ani nepřekvapuje. Jediné, co mě ale opravdu překvapilo byla jistá explicitnost v jedné scéně, která mi asi zase uvízne v paměti. Jak jinak.(21.2.2020)

  • Marigold
    ****

    Suverénně uchopené závažné téma zneužívání moci a nadvlády, které má funkčně nastavený režijní koncept - po distancovaném úvodu, v němž hrdinka prožívá pocity neuspokojení a nudy, se film překlopí do subjektivního snímání, když se v hrdince probudí vášeň... a dojde k neodvratně podchlazenému závěru, v němž Anna udělá několik složitých morálních voleb bez naděje na šťastné východisko. Srdcová královna je naléhavá v tom, jak znemožňuje jednoduché morální soudy. Anniny volby jsou možná zavrženíhodné, ale pochopitelné. A Trine Dyrholm si tuhle postavu dává luxusně, plátnu její herectví skutečně vládne. Škoda, že závěr se drolí, přešlapuje a závěrečná tragédie a uzavřený oblouk už nejsou tak působivé jako některé (ne tak fatální) následky před nimi. Velmi cením rozšíření perspektivy metoo debaty o téma zranitelné a naivní maskulinity.(16.1.2020)

  • castor
    ****

    Nejprve společná koupačka a potom jedna šu***ka. Závěr příjemně nejednoznačný a je patrné, že ten opar pochybností a partnerské (ne)důvěry tam zůstane (u každého z manželů v jiné rovině) již navždy. Další severský pozdrav, který solidně šlape na všech frontách. Oba mají velmi výdělečná zaměstnání, dvě poslušné dcerky, velký moderní dům na venkově, spoustu přátel a zdá se, že i v posteli nemají sebemenší problém. Dosavadní sounáležitost ohrozí příchod jeho sedmnáctiletého syna z předchozího vztahu. Z obsahů a trailerů je patrné, co se stane, ona překročí obecně platné hranice, kdy si nebude schopná přiznat své fatální selhání, a tak bude muset (navenek bez špetky svědomí) chránit své rodinné zázemí a postavení – za jakoukoliv cenu. Za scénářem stojí (tak trochu dle očekávání) dvě ženy, jedna z nich následně usedla na režijní stoličku, druhá z nich Maren Louise Käehne je (pár epizodami) podepsaná i třeba pod suverénním Mostem. Pomalé tempo vyprávění předkládá decentní scény těžící z velmi dobrých hereckých výkonů, aby jej záhy narušila scéna s překvapivými detaily. 70%(11.1.2020)

  • Arbiter
    *****

    Čtyři páry prázdných očí. Truchlí hanbou ze ztráty. Pro sílu sobectví a chtíče. Pro nedostatek odvahy. Pro ty oči, které zhasly.(11.1.2020)

  • Rocky62
    ****

    Precizně vystihnutá osudová dráma otevírající hříšné chtíče i temnější stránky lidské povahy. Kvůli explicitním erotickým scénám jsem si možná nemusel připadat jak v pornokině, ovšem i tak nutno uznat, že seveřanům jdou taková dramata od ruky. Palec nahoru pro Trine Dyrholm za velmi odvážnou roli a patrnou výpovědní hodnotu. Ponaučení na závěr? Nedělit se s otcem o frndu macechy.(20.1.2020)

  • Slarque
    ****

    Psychologické drama o právničce, která si začne sexuální románek se svým nevlastním synem, stojí na výborném hereckém výkonu Trine Dyrholmové. Rozhodnutí postavit do centra filmu tuhle jedinou postavu je sice legitimní, ale podle mne by byl film ještě lepší, kdyby více prostoru dostali manžel a nevlastní syn. Takhle více než plnohodnotné postavy působí jako figurky, o které se tu hraje. A pak na mne ten závěr prostě tolik nezapůsobil (70%).(16.2.2020)

  • eLeR
    ****

    Jeden by povedal, že tej Anne vlastne nič nechýbalo. Možno len nejaké to vzrušenie, vybočenie z bežnej životnej rutiny .. ale tie následky. Lenže Anna je šikovná vo svojej profesii a roky praxe náležite zúročila. A Gustav, ktorý v tom síce nebol až tak nevinne, tak tomu zostali len oči pre plač. Výborné spracovanie, zaujímavá hudba a skvelá Trine.(9.1.2020)

  • Dzeyna
    ****

    Skandinávie je snad skoro vždycky hodně kvalitní a nikdy mě nezklame. Nicméně Trine Dyrholm není žádná milfka a chvílemi mi to přišlo spíš odpuzující.(8.1.2020)

  • Chrustyn
    ***

    Odvážně natočený film, který má sice standardní porno premisu (sexuální vztah matky a nevlastního syna) ale díky skvělým hercům funguje jako citlivé drama, zakázané lásky.(29.1.2020)

  • Flego
    ****

    Severská dráma o nezodpovednosti a nude, ktorá zmení život celej rodine. Pomalá deštrukcia právničky a zároveň manželky a matky sa napokon utopí v klamstve a tento prístup tvorcov sa mi skutočne viacej páčil ako klasický morálny happy end. Film prekvapivo ponúka aj soft-porno scénu, ale od severanov sme si už na otvorenosť zvykli.(17.2.2020)

  • Jenda
    ****

    K Anne, jejímu manželovi a dvěma dcerám se po letech přistěhuje mužův syn z prvního manželství. Otec je štěstím bez sebe, ale Anně docvakne, že sexuálně není tak vytížená, jak by v manželství chtěla. Po postupném sbližování Anne a syna Gustava dochází k až nečekaně explicitní sexuální scéně, u které při představení odcházelo obecenstvo. Když se pak Gustav svému otci sveří, ze zamilované Anne se stává hysterická prolhaná mrcha, která se snaží zachránit svoje rodinné postavení za jakoukoli cenu. Trine Dyrholm je dobrá herečka, ale v této pozici je naprosto geniální. [Rakkautta&Anarkiaa 2019](30.9.2019)

  • Heisenberg_
    ****

    Velice provokativní dánské softporno pojednávající o pochybách submisivity a dominance...(26.1.2020)

  • Aljak
    ***

    Presvedčivejšiu postavu ako Anna som už veru dlho nezažil. Vlastnú vinu dokázať obrátiť vo svoj prospech, to je priam majstrovské umenie manipulácie. Mohli by sa od nej učiť aj tí najväčší manipulátori, lebo takto vykonštruovať krivdu z krivého obvinenia, to sa len tak nevidí. Trine Dyrholm bola v tejto úlohe výborná! Avšak, aby som len nechválil, prvé fázy filmu boli na môj vkus trochu mdlé a bez dynamiky. Potom sa to postupne rozbehlo a záver už bol maximálne vypätý a fascinujúci. Gradácia na severský spôsob určite nesklamala. Skôr ma mrzí ten nenápadný začiatok. A musím uznať, že tie necenzúrované intímne scény to poriadne okorenili.(29.1.2020)

  • 1frida2
    ***

    Takže...."dobrý den, smutku!"(7.2.2020)

  • Tosi
    ****

    Trine Dyrholm jako Anne je vynikající, pracuje jako nemilosrdná dětská právnička a tím pádem umí skvěle manipulovat. Holt, tihle lidé někdy usoudí, že jim díky penězům a vzdělání všechno projde a když je potřeba, klidně někoho vyšoupnou ze hry. Tohle provokující drama nadhazuje otázku, co udělá člověk, aby něco získal a pak když se to zesere, co udělá, aby si nezničil reputaci. Tenhle typ filmů dánům prostě sedí.(17.1.2020)

  • M.i.k.e
    ****

    už od traileru jsem se těšil na pořádné severské drama a to jsem ve finále dostal tak z poloviny.Trine Dyrholm je sice skvělá,ale vzhledem k tématu a tomu co se na plátně děje bych čekal mnohem intezivnější a emočně vyhrocenější podívanou.Ne snad,že by tady ty emoce chyběli úplně a dost možná je to dáno severskou náturou,ale na to,že snímek provází až skoro kontroverze (viz.explicitní scéna,která ale není až tak explicitní jak by se dalo z některých názorů čekat) je to ve výsledku takové až zvláštně studené.Suma sumárum,čekal jsem extrémní depku a dostal jsem "pouze" nadprůměrné drama,které ale už nebudu muset vidět znova...70%(11.1.2020)

  • SimpanzJi
    *****

    Nový pohled na tématiku lásky a vztahů se rozhodla na filmová plátna přenést režisérka May el-Toukhy, která přišla s příběhem právničky Anne, ve které doslova exceluje skvěle přirozená a bezcharakterní Trine Dyrholm (za roli získala nominaci na Evropských filmových cenách), která žije spořádaný život se svými dvěma dětmi a manželem Peterem. Teď byste možná čekali, že Anne například potká kolegu právníka, se kterým manžela podvede, ale takovému nudnému motivu se el-Toukhy úspěšně vyhýbá. Postavou, která, – jak už čekáte – Annin vztah s Peterem rozvrátí, je velice netradičně Peterův syn z předchozího manželství. Karty jsou rozdány na stole, může se začít hrát. Poprvé divák vidí, že se mezi Anne a nevlastním synem Gustavem začíná odvíjet ještě jiný druh vztahu, tématicky při rodinné hře na schovávanou, která je tak trochu nepřímým úkazem toho, jak se asi jejich tajný vztah bude odvíjet do budoucna. Manžel je za pikolou, Anne a Gustav jsou spolu schovaní za stromem. Gustav vyběhne první a tátu zapiká. Anne se schovává dál. Na první pohled tato absolutně nepodstatná scéna určí vývoj následujících několika desítek minut, které přesně kopírují vývoj nevinné schovávané. Takových scén obsahuje Srdcová královna mnohem více a hraje vlastně na schovávanou i s divákem, který může jednotlivé souvislosti hledat a spojovat je navzájem. Skvěle pracuje el-Toukhy i s vývoji a motivacemi charakterů. Zatímco Gustav je vyobrazený jako živelný a nespoutaný mladík, který ještě poznává život a ochutnává ho plnými doušky, Anne je spořádaná úspěšná právnička, mající své zásady. Annin manžel je úplně stejný jako ona, možná ale více snobský než ona. Když někdo tedy problematického Gustava bere čistě jako charakter postavy, nemusel by plně pochopit, proč se do něj Anne zamiluje. Pokud ale pochopí, že musí na celý příběh nahlížet více komplexně a postavy chápat v kontextu s ostatními, je mu úplně jasné, proč mezi nimi tak spontánně vznikne silné pouto. Sexuální vztah zároveň působí jako pomsta od obou postav. Gustav se mstí, že ho otec kdysi opustil a nechal s matkou. Anne se mstí, že ji s ním už život příliš nebaví. Vztah milenců je vyobrazen drsně, krutě a nespoutaně. Neklade si absolutně žádné hranice při zobrazování sexuality, nechává ze sebe postavy strhat všechno oblečení a zobrazuje i ztopořený penis sedmnáctiletého Gustava, možná snad proto, aby si divák uvědomil, jak závažná věc se mezi nimi děje, ač se to na první pohled nemusí zdát. To zároveň podporuje i nahlížení do Anniny práce, kde řeší podobné případy, jako například domácí týrání, a režisérka tak chytře asociuje její případy v práci s tím doma, kdy spojuje dvě dějové linky filmu a celý se tak zdá být více komplexním a tématicky sjednoceným. Nic neuniká, nic nepřebývá a všechno je na svém místě. Srdcová královna je možná sociální drama, možná thriller, ale škatulce romantického dramatu by se vyhýbal těžko, ač si pod tímto pojmem bohužel všichni představí otřepané milostné trojúhelníky či jakékoli televizní filmy podle Rosamunde Pilcher s názvy jako Mé srdce patří tobě (2014), Zeptej se srdce (2011), Na křídlech lásky (2010) nebo Křídla naděje (2007), stále kombinující v názvech slova srdce, láska a křídla. Několik autorů za poslední dobu ovšem potvrdilo, že téma lásky není otřepané vůbec, naopak je ale důležité autorské a novácké uchopení tématu. Například Gaspar Noé před pěti lety představil pobuřující snímek Love, který opravdu není o ničem jiném než o lásce, přesto dokázal vytvořit zajímavý a zároveň nepříliš dějový film, střídající časové roviny, a vytvořil tak opravdu autorský pohled na destrukci člověka láskou. Vytčeno mu ale bylo příliš sexuálních scén, nemyšleno například hranicí toho, co ukázat a co ne, ale spíše jeho počtem v průběhu celého filmu. S tím pracuje Srdcová královna o mnoho lépe, sexuálních scén obsahuje pouze pár a ač jsou stejně odhalené jako v Love, nezaměřují se jenom na záběry vzrušených citlivých míst. Režisérce May el-Toukhy se podařilo nejen napsat zajímavý nevídaný příběh, ale zároveň spoluprací s kameramanem Jasperem Spanningem docílit surového severského vizuálu a lásku z papíru předat divákovi obrazem. Tím, jak chytře pracuje s filmovým vyprávěním, napětím a dává divákovi indicie, je tak Srdcová královna filmem jak pro artového festivalového diváka, tak zároveň toho mainstreamového s menšími nároky. Ač snímek působí na první pohled velmi jednoduše a prostě, uvnitř je důkladně promyšlený až do těch posledních nejmenších detailů. Snímek buduje napjatý a tajený vztah mezi dvěma osobami, jejichž láska (ať už z důvodu věkového rozdílu či incestu) je stále velkým tabu, které snímek skvěle otevírá a vykládá karty na stůl. A právě karty jsou jedním z motivů, které pozadí Srdcové královny nabízí. Stejnojmenná karta totiž znamená ve výkladu karet matku, manželku, laskavou příbuznou nebo přítelkyni, a přestože může srdcová dáma může také představovat nevěstu nebo milenku, jedná se vždy o starší osobu. A když pak zapátráte na podivuhodně bizarních webech o ezoterice a výkladu tarotových, mariášových či jiných karet, zjistíte, že možná i další postavy zapadají do této prazvláštní mytologie. Například srdcový král ve spojení s jinými srdcovými kartami napovídá, že se jedná o silný cit mezi dvěma partnery. Jestli si režisérka vyložila karty na stůl a začala psát scénář, těžko říct, ale dozajista ukryla to největší tajemství filmu právě do názvu, kdy nevíme, jestli je hrdina pouze královnou srdcí dvou mužů, anebo máme hledat význam ve výkladu karet. S tím prvním se můžete smířit, u toho druhého můžete prostudovat třeba weby Asociace kartářek nebo Bílá magie, ale jen na vlastní nebezpečí.(10.1.2020)

  • Wade
    ****

    Přemýšlel jsem co napsat k tomuhle severskému dramatu,které obsahuje i scénu né zrovna pro tenhle žánr. Nakonec napíšu jen ,že celý film si pro sebe ukradla Trine Dyrholm ,protože její výkon je fenomenální. Takže pokud chcete vidět skvělé severské drama a perfektní herecký výkon Queen of Hearts je to co si chcete pustit. 84% --- 8/10 IMDb(24.1.2020)

  • Tejkina
    ****

    Teda, chudák kluk...Divím se, jestli potom Anna dokázala s něčím takovým žít, protože mi zlá nepřipadala a on si to fakt nezasloužil, už to, jak krásně se choval k těm holčičkám a jak ho měly rády. Anna byla dobrá právnička a tak přesně věděla, co dělat... Její motiv ale pochopit nedokážu. Někteří lidi mají všechno a přesto jim to nestačí. Na tak inteligentní ženu, jakou se prezentovala mi její chování přišlo opravdu hloupé a nesmírně sobecké. Kdyby přemýšlela, došlo by jí, že její jednání akorát všem zničí život, včetně sebe. A proč? Aby zažila trochu vzrušení? Film je ale bezesporu velmi kvalitní, konec mě zrovna tady trošku naštval, možná jsem přála Anně, aby to celé prasklo, ale myslím, že manžel už měl pochybnosti i tak (viz. závěrečná scéna). Trine byla herecky skvělá, ale na ženu, která svede puberťáka se mi vůbec nehodila.(13.1.2020)

<< předchozí 1 2 3