Reklama

Reklama

Srdcová královna

  • Dánsko Dronningen (více)
Trailer 1

Úspěšná právnička Anna žije v krásném moderním domě se dvěma dcerami a manželem, lékařem Petrem. Její perfektní život ohrozí až příchod Petrova problematického náctiletého syna z předchozího vtahu, s nímž Anna naváže intimní pouto. Co se zdálo být pouhým flirtem, se rychle promění ve znepokojivý příběh síly, zrady a zodpovědnosti s ničivými důsledky… (Film Europe)

(více)

Recenze (121)

angel74 

všechny recenze uživatele

Ze zdánlivě poklidného rodinného příběhu se postupem času vyvine tísnivé psychologické drama, z něhož mrazí. Seveřané by si podobné filmy měli nechat patentovat, jak bravurně se s temnými náměty dovedou vypořádat. Trine Dyrholm se zhostila eroticky odvážné titulní role s nebývalou přesvědčivostí, lépe už snad ani necitelnou Annu ztvárnit nemohla. Nutno podotknout, že Gustav Lindh a Magnus Krepper s ní po celou dobu drželi krok a rovněž podali výborné herecké výkony. (85%) ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Film v podstatě nemá chybu. Manželka se zaplete s nevlastním synem. Okoukaná záležitost, ovšem brilantně zfilmovaná a s výbornou pointou, která alespoň mne překvapila a tím i potěšila. Prostě to na Severu umí točit. 80% ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Být padesátiletou ženou, tak ho fakt ve filmu nevykouřím svému nevlastnímu synovi! Nicméně naše hlavní hrdinka (úspěšná advokátka a MCBP v jednom) se ničeho neštítí a klovne manželovi syna, aby ho následně vystrnadila ze svého hnízda a ponechala jeho ostatky hnít v nedalekém lese. Definitivně se nejedná o film pro každého, nicméně mé srdce z toho hnusu plesá. 78 % Celosvětový příjem k 4. 3. 2020: $415,969 ()

Motinski 

všechny recenze uživatele

Scenár kládol veľký dôraz na uveriteľnosť a nejednoznačnosť vzťahov medzi hlavnými postavami, vie to vyvolať v divákovi nepríjemne pocity ale nejak extra sa mi to pod kožu nedostalo. Erotické scény mi prišli trochu cez, hlavne preto že Trine Dyrholm vyzerala staršia ako v skutočnosti je a ajkeď chápem lepšie hodnotenia, príbehovo mi neprišlo že ide o niečo úžasné. Nečakal som úplne film pre mňa a tak sa aj stalo. ()

SimpanzJi 

všechny recenze uživatele

Nový pohled na tématiku lásky a vztahů se rozhodla na filmová plátna přenést režisérka May el-Toukhy, která přišla s příběhem právničky Anne, ve které doslova exceluje skvěle přirozená a bezcharakterní Trine Dyrholm (za roli získala nominaci na Evropských filmových cenách), která žije spořádaný život se svými dvěma dětmi a manželem Peterem. Teď byste možná čekali, že Anne například potká kolegu právníka, se kterým manžela podvede, ale takovému nudnému motivu se el-Toukhy úspěšně vyhýbá. Postavou, která, – jak už čekáte – Annin vztah s Peterem rozvrátí, je velice netradičně Peterův syn z předchozího manželství. Karty jsou rozdány na stole, může se začít hrát. Poprvé divák vidí, že se mezi Anne a nevlastním synem Gustavem začíná odvíjet ještě jiný druh vztahu, tématicky při rodinné hře na schovávanou, která je tak trochu nepřímým úkazem toho, jak se asi jejich tajný vztah bude odvíjet do budoucna. Manžel je za pikolou, Anne a Gustav jsou spolu schovaní za stromem. Gustav vyběhne první a tátu zapiká. Anne se schovává dál. Na první pohled tato absolutně nepodstatná scéna určí vývoj následujících několika desítek minut, které přesně kopírují vývoj nevinné schovávané. Takových scén obsahuje Srdcová královna mnohem více a hraje vlastně na schovávanou i s divákem, který může jednotlivé souvislosti hledat a spojovat je navzájem. Skvěle pracuje el-Toukhy i s vývoji a motivacemi charakterů. Zatímco Gustav je vyobrazený jako živelný a nespoutaný mladík, který ještě poznává život a ochutnává ho plnými doušky, Anne je spořádaná úspěšná právnička, mající své zásady. Annin manžel je úplně stejný jako ona, možná ale více snobský než ona. Když někdo tedy problematického Gustava bere čistě jako charakter postavy, nemusel by plně pochopit, proč se do něj Anne zamiluje. Pokud ale pochopí, že musí na celý příběh nahlížet více komplexně a postavy chápat v kontextu s ostatními, je mu úplně jasné, proč mezi nimi tak spontánně vznikne silné pouto. Sexuální vztah zároveň působí jako pomsta od obou postav. Gustav se mstí, že ho otec kdysi opustil a nechal s matkou. Anne se mstí, že ji s ním už život příliš nebaví. Vztah milenců je vyobrazen drsně, krutě a nespoutaně. Neklade si absolutně žádné hranice při zobrazování sexuality, nechává ze sebe postavy strhat všechno oblečení a zobrazuje i ztopořený penis sedmnáctiletého Gustava, možná snad proto, aby si divák uvědomil, jak závažná věc se mezi nimi děje, ač se to na první pohled nemusí zdát. To zároveň podporuje i nahlížení do Anniny práce, kde řeší podobné případy, jako například domácí týrání, a režisérka tak chytře asociuje její případy v práci s tím doma, kdy spojuje dvě dějové linky filmu a celý se tak zdá být více komplexním a tématicky sjednoceným. Nic neuniká, nic nepřebývá a všechno je na svém místě. Srdcová královna je možná sociální drama, možná thriller, ale škatulce romantického dramatu by se vyhýbal těžko, ač si pod tímto pojmem bohužel všichni představí otřepané milostné trojúhelníky či jakékoli televizní filmy podle Rosamunde Pilcher s názvy jako Mé srdce patří tobě (2014), Zeptej se srdce (2011), Na křídlech lásky (2010) nebo Křídla naděje (2007), stále kombinující v názvech slova srdce, láska a křídla. Několik autorů za poslední dobu ovšem potvrdilo, že téma lásky není otřepané vůbec, naopak je ale důležité autorské a novácké uchopení tématu. Například Gaspar Noé před pěti lety představil pobuřující snímek Love, který opravdu není o ničem jiném než o lásce, přesto dokázal vytvořit zajímavý a zároveň nepříliš dějový film, střídající časové roviny, a vytvořil tak opravdu autorský pohled na destrukci člověka láskou. Vytčeno mu ale bylo příliš sexuálních scén, nemyšleno například hranicí toho, co ukázat a co ne, ale spíše jeho počtem v průběhu celého filmu. S tím pracuje Srdcová královna o mnoho lépe, sexuálních scén obsahuje pouze pár a ač jsou stejně odhalené jako v Love, nezaměřují se jenom na záběry vzrušených citlivých míst. Režisérce May el-Toukhy se podařilo nejen napsat zajímavý nevídaný příběh, ale zároveň spoluprací s kameramanem Jasperem Spanningem docílit surového severského vizuálu a lásku z papíru předat divákovi obrazem. Tím, jak chytře pracuje s filmovým vyprávěním, napětím a dává divákovi indicie, je tak Srdcová královna filmem jak pro artového festivalového diváka, tak zároveň toho mainstreamového s menšími nároky. Ač snímek působí na první pohled velmi jednoduše a prostě, uvnitř je důkladně promyšlený až do těch posledních nejmenších detailů. Snímek buduje napjatý a tajený vztah mezi dvěma osobami, jejichž láska (ať už z důvodu věkového rozdílu či incestu) je stále velkým tabu, které snímek skvěle otevírá a vykládá karty na stůl. A právě karty jsou jedním z motivů, které pozadí Srdcové královny nabízí. Stejnojmenná karta totiž znamená ve výkladu karet matku, manželku, laskavou příbuznou nebo přítelkyni, a přestože může srdcová dáma může také představovat nevěstu nebo milenku, jedná se vždy o starší osobu. A když pak zapátráte na podivuhodně bizarních webech o ezoterice a výkladu tarotových, mariášových či jiných karet, zjistíte, že možná i další postavy zapadají do této prazvláštní mytologie. Například srdcový král ve spojení s jinými srdcovými kartami napovídá, že se jedná o silný cit mezi dvěma partnery. Jestli si režisérka vyložila karty na stůl a začala psát scénář, těžko říct, ale dozajista ukryla to největší tajemství filmu právě do názvu, kdy nevíme, jestli je hrdina pouze královnou srdcí dvou mužů, anebo máme hledat význam ve výkladu karet. S tím prvním se můžete smířit, u toho druhého můžete prostudovat třeba weby Asociace kartářek nebo Bílá magie, ale jen na vlastní nebezpečí. () (méně) (více)

Tosi 

všechny recenze uživatele

Trine Dyrholm jako Anne je vynikající, pracuje jako nemilosrdná dětská právnička a tím pádem umí skvěle manipulovat. Holt, tihle lidé někdy usoudí, že jim díky penězům a vzdělání všechno projde a když je potřeba, klidně někoho vyšoupnou ze hry. Tohle provokující drama nadhazuje otázku, co udělá člověk, aby něco získal a pak když se to zesere, co udělá, aby si nezničil reputaci. Tenhle typ filmů dánům prostě sedí. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

V tomhle nepříjemném trojúhelníku jsem nedokázal fandit absolutně nikomu. Srdcová královna představuje plytký, pro sever typicky chladný náhled do problematiky, která dneska bohužel hýbe i reálným světem. Nalijme si čistého vína - za tuhle zhýralost lze vděčit jedné ze statisticky nejvyhledávanějších pornokategorií. [viděno v Edisonline 4.2.2021] ()

Wade 

všechny recenze uživatele

Přemýšlel jsem co napsat k tomuhle severskému dramatu,které obsahuje i scénu né zrovna pro tenhle žánr. Nakonec napíšu jen ,že celý film si pro sebe ukradla Trine Dyrholm ,protože její výkon je fenomenální. Takže pokud chcete vidět skvělé severské drama a perfektní herecký výkon Queen of Hearts je to co si chcete pustit. 84% --- 8/10 IMDb ()

sskrblik 

všechny recenze uživatele

Dánský MILF manuál jak vyyeahbutt se švédským hochem, adolescentem chcete-li. Ale nejenom s ním, ale i s vlastní rodinou. Zahrané notně skvěle! Ale nečekejte pórek, být mobydick v ústech paní mámy vidět jest. Každopádně dobrá a přesvědčivá vztahovka. ()

hroubek 

všechny recenze uživatele

Dánové prostě umí. Film upoutal mojí pozornost trailerem a obsahem. Byl jsem dost natěšený, jelikož poslední filmy, které jsem viděl z Dánska byly velké pecky. A totéž platí i pro Srdcovou královnu. Je to parádně natočené a zahrané drama. Režisérka May el-Toukhy má obrovský cit pro vyprávění. Je to poznat z úvodu a hlavně z konce. Režisérka krásně buduje napětí, parádně pracuje s postavy a cele zápletku moc dobře prodává. Jediné co, jí lehce podraží nohy je to, že film, krom závěru nemá čím překvapit a celé je to čekání na nevyhnutelné, které musí přijít. Trine Dyrholm je výborná a odvádí perfektní a velmi silný výkon. Gustav Lindh neměl snadnou roli, ale zvládl jí hodně dobře. Film má působivé scény a dokáže tnout do živého. Je to působivé, ale nekouká se na to snadno. Srdcová královna je zajímavý a hlavně dobrý film, který jen tak z hlavy nedostanete. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

Film dost překvapivý pár věcmi. Vlastně přímo dvěma. Neuvěřitelně nečekanou expresí, kdy najednou je péro venku a huba na něm. Stejně jako kozy venku a klobina v mušli. To už ani moc vidět není, ale to je vedlejší. Ta druhá věc je dosti zajímavé a nečekané rozzuzlení, které se dá čekat, ale asi ne každý by byl připraven. Občas musíte jít cestou, která je nečekaná a možná kontroverzní a dostanete o něco originálnější dílo. To je asi i tento případ. Film je na mě dosti pomalý. Až moc se snaží ukázat jaké jsou vlastně postavy, co dělají a jaké jsou. Asi v pohodě obecně, za mě dlouhé jak finská zima. Poté už to naopak jde docela svižně dolů. A je co by se dělo. Jde to rychle. Jenže i přes ty překvapení mám občas menší pochybnosti jakým způsobem na mě film dělá dojem. Obecně jde asi o dobrý film. Objektivně. Za mě velice zajímavé, ale něco na, co asi dosti efektivně časem zapomenu. A nebo taky ne. To ukáže čas. ()

Tejkina 

všechny recenze uživatele

Spoilery:  Chudák kluk...Divím se, jestli potom Anna dokázala s něčím takovým žít, protože mi zlá nepřipadala a on si to fakt nezasloužil, už to, jak krásně se choval k těm holčičkám a jak ho měly rády. Anna byla dobrá právnička a tak přesně věděla, co dělat... Její motiv ale pochopit nedokážu. Někteří lidi mají všechno a přesto jim to nestačí. Na tak inteligentní ženu, jakou se prezentovala mi její chování přišlo opravdu hloupé a nesmírně sobecké. Kdyby přemýšlela, došlo by jí, že její jednání akorát všem zničí život, včetně sebe. A proč? Aby zažila trochu vzrušení? Film je ale bezesporu velmi kvalitní, konec mě zrovna tady trošku naštval, možná jsem přála Anně, aby to celé prasklo, ale myslím, že manžel už měl pochybnosti i tak (viz. závěrečná scéna). Trine byla herecky skvělá, ale na ženu, která svede puberťáka se mi vůbec nehodila. ()

bari68 

všechny recenze uživatele

Nie náhodou tvorcovia filmu sú synovia a dcéry Švédska a ,,potomkovia ,, Ingmara Bergmana. Ten bol v tejto oblasti psychológie ľudskej duše majstrom svojho remesla. Pojatie, alebo i kamera Svena Nyquista mi jeho filmy pripomínala. ... Samozrejme bez tých explicitných scén, ktoré ale tu ale mali svoje opodstatnenie. Zámerom sa film nesnažil byť erotický, príťažlivý , ale skorej tou psychologickou drámou vyplnenou soft-pornom, ktorá ten kontrast ukazuje viditeľnejšie. ()

Autenticita 

všechny recenze uživatele

Křehké blondýnky? Cha cha. Z téhle jsem se vzpamatovávala týden. Připraví chlapa o rodinu i o vlastní dítě. Za perfektní vystižení manipulátorky, která pro dosažení svého jde přes mrtvoly a ohledy nebere, dávám plný počet. Ale "hezký film" to tedy není. ()

Chmur 

všechny recenze uživatele

Jako spoustu jiných diváků i mě silně překvapila jedna explicitní scéna. To se vidí obvykle jen v pohádkách o sexuálních praktikách. Byla by ale škoda, kdyby se film scvrkl na deset "stepmother and stepson" minut, protože se jedná o silný příběh, kterým se jako červená nit táhne problém zneužívání mladistvých. Dyrholm, Lindh i Krepper hrají výborně, i když největší pozornost na sebe pochopitelně strhává srdcová královna. Trine Dyrholm je ve své roli Anny dokonale přesvědčivá. Film krásně ukazuje, že není radno hrát žolíky s city jiných lidí a do některé řeky proste nesmíte vstoupit, protože se zákonitě dostanete do silného proudu, který vás strhne do trápení a nepříjemných následků na celý zbytek života. ()

willy1 

všechny recenze uživatele

Zprvu mi u snímku chybělo takové to moje "severské koření", které si rád hledám ve snímcích produkovaných severskými zeměmi, kór když se jedná o Dánsko a Švédsko. Začátek filmu mi připadal spíše, jako taková ta klasická americká telenovela, kde se postarší žena snaží svést nevlastního syna, protože se jí její muž nevěnuje, tak jak by potřebovala. Příběh ukazuje emotivně rozloženou ženu v postarších letech, která postrádajíc sexuální vzrušení svede nevlastního náctiletého Gustava. I přes počáteční nepřízeň spolu postupně prožívají veškerá sexuální vzrušení, kterých nakonec Gustav využívá ve všech chvílích, dokonce i v těch, ve kterých to není úplně vhodné. Celý příběh graduje postupnou nedůvěrou v obou milencích, až ve chvíli kdy musí Gustav opustit rodinu. Bylo hezké sledovat, jak herečka nedává příliš najevo soucit ani pocit viny, za její činy, které spěli k takovému konci. Film krásně zakončila atmosféra, která v kině panovala až do konce titulků a rozsvícení světel - takový tichý odchod všech sledujících z kina jsem ještě nezažil. / režie 90% / scénář 70% / kamera 100% / hudba 100% / herecké výkony 85% / napětí 75% / střih 90% / kostýmy, masky 75% / // celkové hodnocení 92% // (viděno: kino) ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Takový ne zrovna klasický milostný trojúhelník, který se překvapivě nevyhýbá ostřejším erotickým scénám. Asi jediná věc, která mi víc vadila, bylo to zvláštní synovo chování, který prostě dělal nepředvídatelné věci, tak jak se to hodí do krámu scénaristům. Trine Dyrholm ovšem perfektní a ten doznívající všeříkající konec taky. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Odkdy máš tak v kalhotech? Úhlednými interiéry krásného domu rodinka lékaře, právničky (v oblasti práv dítěte), dvou dcer a nevlastního sedmnáctiletého syna Gustava ševelí nevzrušivý jazz. Paní domu ale dostane chuť na Tainted Love [Soft Cell]. Když chytne stará stodola... znáte to. Setkání srdcové královny a žaludového spodka se odehrává tdánlivě na poli psychologie, která princip nutnosti zákonitě podkopává, ale v jádru se jedná přesně o příklad jejího tragického rozvinutí. Ta se nerozvíjí stejným směrem jako Buñuelova Tajemného předmětu touhy, který zůstává nejkrutějším filmovým zpracováním pravdy o moci mládí nad rozdychtěným stářím, nýbrž opačným, když moc vkládá do rukou postarší ženy (feministický moment), která nikoliv bez váhání použije vše co má tím nejdestruktivnějším způsobem. Přes všechnu rafinovanost při nakládání s mocí a zranitelným mládím není zodpovězena otázka, kterou May el-Toukhy s ohledem na senzitivitu doby neklade: Má žena v pozici hlavní hrdinky takový vliv? Byl by mladý hrdina (přes specifické psychologické pozadí) na něco takového zvědavý? Tvůrkyně zasluhuje uznání za to, jak sugestivně a zároveň nevtíravě zpočátku nahrává oprávněnosti nároku hlavní hrdinky. Celou první polovinu filmu jsem měl přes jistá zlovolná znamení obavu, že se film ubírá cestou obhajoby práva ženy na plnou realizaci touhy. Což by bylo příšerné a úžasné zároveň. ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

dosti skličující drama.Uvolněný rozjezd ,rodink funguje čítankově a pak ta stará raspsodie uspořádá sexuální desetiminutovku a vše je jinak.Hlavně že poradí a pomůže jiným puberťákům.Jestli měl scénář vyvolat u diváka emoce ,tak u mě se jim to povedlo za jedna.Jestli to Dánové s tím hygge nepřehánějí. ()

jakeer 

všechny recenze uživatele

Snažím sa vopred si nič o filmoch nezisťovať, ale v tomto prípade sa nedalo, lebo tá pomerne explicitná sexuálna scéna preletela médiami a teda som vedel, o čom film približne bude. A hoci v pornografii je žáner stepmom/stepson veľmi populárny, táto dráma (hraničiaca s thrillerom) nám dáva odpoveď na to, čo nasleduje po tom, ako sa porno končí. A teda, aké následky má milostný pomer medzi nevlastnou matkou a synom. Som rád, že takúto tému spracovali Škandinávci, ergo Dáni, lebo to malo svoju hĺbku. Každá jedna scéna mala svoje miesto a význam v nasledujúcom príbehu. Scéna po odhalení pomeru je perfektne vygradovaná. Škandinávci vyvracajú zažité stereotypy o ich chladnej povahe, keď vedia do jedného filmu napratať taký mix emócií, Trine Dyrholm je podľa môjho názoru najlepšou herečkou z týchto končín. ()

Související novinky

SCANDI 2020 se blíží

SCANDI 2020 se blíží

04.01.2020

Šestý ročník Scandi nabízí to nejlepší ze současné severské kinematografie napříč žánry – od temného noiru přes melancholické drama až po provokativní dokument. Úspěšná právnička zamilovaná do… (více)

Reklama

Reklama