poster

Noční hovory s matkou

Experimentální / Dokumentární

Česko, 2001, 69 min

Režie:

Jan Němec

Scénář:

Jan Němec

Kamera:

Jan Němec

Hudba:

Jan Němec

Producenti:

Iva Ruszeláková
(další profese)
  • honajz2
    **

    V experimentálních filmech se nevyznám. Ze začátku to vypadalo na zajímavý experiment (rybí oko), který je doplňován různými zajímavými záběry a povídáním se zemřelou matkou. To se ale někde okolo dvacáté minuty zlomí a ubývá komentáře, zajímavých scén a vzniká tak dlouhá, téměř nekonečná nuda složená z hraní na klavíru, scén, které jsou buď prázdné nebo se mi jejich hloubku nepodařilo zachytit a to je zhruba vše. Naštěstí, ke konci se to pak zase maličko zlepší. Ještě to občas maličko pobaví (když tam třeba pobíhá u výstupu z metra a vyděsí tam nějakou babku). Ale jako celek nic moc, kdyby se tu experimentovalo zajímavě a nenudilo to, proč ne. To se ale bohužel nestalo. 2*(3.6.2018)

  • Jurkodak1
    *****

    Mám opravdu rád životopisy a někdy, když mám náladu, tak mám rád i experimenty. Digitální formát moc rád nemám, ale zase musím uznat, že jsem amatérský filmař, natáčím stejně jako mistr Němec nízkorozpočtové filmy a na digital někdy natáčet musím (i když jsem si schválně našel brigádu, abych mohl natáčet na analog), ale nikdy se to i s poměrně novou kamerou nebude rovnat tomuto zázraku, který Němec natočit bez větší produkce, jde to hodně poznat, ale kvalitě to neubírá. Bravo! Němec je od doby, co jsem tohle viděl můj vzor.(3.1.2018)

  • andriy
    ***

    Kupodivu to nebylo spatne, necekal jsem, ze takto pojaty dokument muze byt zabavny, ale docela i je. Ale bonus na DVD (film jsem videl v USA, nevim, jak to bude v ceske verzi), ve kterem Nemec za zvuku silene hudby ukazuje nesmirne dlouho fotky ze sveho rodinneho alba, aby pak ve finale (zrejme ozraly) hral pet minut na klavir, kdy mu do toho nekdo soustavne sviti baterkou nebo co to je do ksichtu, mi prisel zbytecny a nudny. Stejne tak jeho predstaveni filmu, kdy lamanou anglictinou mluvi o tom, jak dokument tocil apod.(5.8.2007)

  • Radko
    ***

    Použitie rybieho oka, vkladanie portrétu matky do záberov, chôdze ulicami, hry na klavír, pohľady na bývalé manželky, či večierky v emigrácii a nevypovedaný konflikt s Havlom + niekoľko cvaknutí fotoaparátom priamo do obrazu. To je zhruba podklad pre experimentálne štylizovaný (Roden + Stivínová) ale neidealizujúci posmrtný dialóg režiséra s matkou. Využitie možností digitálnej kamery a natočeného materiálu sa odrazilo v zaujímavo skomponovaných obrazoch. Hodinový film sa však miestami nevyhol istej artistnej nude, vyplynúcej z občasných pridlhých záberov a z prílišnej snahy "byť iný". (na prebujnelé ego režiséra, označením "egoistický parchant" upozornila v časti filmu: neúprosnej analytickej sonde jeho vnútra bývalá manželka Ester Krumbachová).(12.12.2006)

  • Vladajsoucna
    *****

    Český Godard na rozdíl od svých generačních souputníků nové vlny po překročení důchodového věku filmařsky nezestárl, ale naopak ještě omládl. Noční hovory jsou správně přebujele experimentální, osobní, vzrušivě temný i vtipný (monolog Krumbachové, režisérovy srandičky s pijánkem) snímek, který v současné hřebejkovské kinematografii nemá konkurenci. Vše, co chtěl režisér o sobě říci, řekl tímto filmem. Jeho další díla jako Toyen jsou už jen nastavovanou kaší.(23.9.2010)

  • - Jedná se o první český celovečerní film, jehož premiéra proběhla na internetu. (Hans.)

  • - Film byl natočen na digitální formát miniDV, který se využíval hlavně pro natáčení záznamů z rodinných dovolených. (Jurkodak1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace