Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I psychologické drama se umí umět napsat a natočit, nepomůže jen vyhrocená situace, jakou je rodinu ztráta jediného syna - zabil se při havárii na motorce. Jeho rodiče však vůbec neznají dívku, která přežila, nyní ošetřována v místní nemocnici. Zejména čestný a zásadový otec, představený jako vzorný pracovník a odpovědný funkcionář, se nedokáže smířit s její povrchností a ledabylostí, s pochybnými životními hodnotami... Výsledkem je těžkopádné ponaučení, které přesvědčuje, že jedině komunistická morálka dokáže spasit člověka. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (18)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak jsem si dal dalšího Balíka navnaděn jeho předchozími filmy ... Bohužel tady i přes vážnost tématu mi to nesedlo. Základní problém byl v tom, že jsem nikomu z ústřední trojice nevěřil tu ztrátu. Všichni se chovali jako by jim umřel kanárek. U Haničince bych to jeho chování snad i bral, přeci jen chlapi smutek projevují různě, ale obě dámy byly celkem v klidu. Nechápu proč Kaisera musel předabovat Preiss. Co mi už ve filmu vůbec nesedlo byla ta ideová linka. Prachař byl přesvědčeným kovaným soudruhem a přiznávám, že v těchto rolích navzdory jeho jinak skvělému herectví z něj jde strach. Haničinec si taky zahrál ve filmu starého poctivého soudruha kádrujícícho dívku co chodila s jeho klukem a scénář by se bez toho klidně obešel. Mohlo to být jen psychologické drama o tom jak rodiče přijdou o dospělého syna. Doba si ale asi žádala své... Dávám tedy za dvě piva na podnose... * * ()

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale film se mi nelíbil. Děj byl víc než nepřesvědčivý. Zdálo se mi, že se vleče. I přes to, že námět filmu je zajímavý, i přes to, že ve filmu hraje vynikající herečka Věra Galatíková, mě film nenadchl a nezaujal. ()

Rodriguez 

všechny recenze uživatele

Průměrné psychologické drama, kdy rodiče přijdou o jediného syna, když se jim zabije na motorce. Jeho zdánlivá přítelkyně zůstává na jejich popud u nich a najde si práci. Jenže nedůvěřivý otec si stojí za svým, že jim dívka něco zamlčuje. Postupem času ale k sobě najdou cestu a dívka se přizná... 50% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Typický Balíkův průměr, který se svojí nedůvěryhodnou psychologií postav shodil do podprůměru. Přitom to má slibný náběh na solidní psychologické drama s možnými přesahy k thrilleru, ale snímek se vydá jinou cestou. Nemám problém s tím, že je umírněný (to se ostatně dá v normalizační kinematografii čekat, zvlášť od stranou ceněného tvůrce), ale hlavně s tím, kam posouvá ústřední konflikt. Manželé při silniční nehodě ztratí jediného syna, ale nehodu přežije jeho přítelkyně, o které jim nikdy neřekl. Jelikož sama nemá rodinu, tak ji nechají na čas u sebe. Vše se ale vyvíjí tak, že jí vše bez problémů věří (po delší dobu) a ačkoli je "rebelka", cítí jakousi povinnost ji napravit. To všechno by tam mohlo klidně být, kdyby to tam zapadalo. Jenže Balík tímhle tématem vyloženě vytlačil mrtvého syna a ačkoli o něm sem tam padne slovo, působí to dojmem, jako by se s tím rodiče dost rychle vyrovnali a vlastně to pro ně až takový problém nebyl. Natočené je to zručně, herecky je to taky dobré a určitou atmosféru to vyvolat umí, ale nedokázal jsem představenému věřit a na vině je hlavně nedotažený scénář, který neumí podat určité situace. Přitom psychologické to je, ale podivně špatným směrem. Navíc je to vychcaně skrytá agitka, což by mi bylo jedno, kdyby to fungovalo i bez tohoto čtení. Takhle je tato interpretace jediná, která s viděným dává smysl. Lepší 2* ()

jitrnic 

všechny recenze uživatele

Rafinovaně pojatá komunistická propaganda s dost podivným chováním postav (celý příchod Jany do domácnosti je strašně nepravděpodobný). Chápavý pohled našich předních soudruhů na některé mládežníky, kteří zatím mají trochu problémy při hledání těch správných hodnot... Herci to zahráli dost slušně, ovšem ani nevím, jestli je za to vlastně chválit. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

I kdyz jsem zakladni premisu asi uplne neprijal (resp. tezko se ztotoznim s napadem, ze kluk jedinacek se zabije na motorce a jeho rodice si domu nastehuji zranenou spolujezdkyni, kterou skoro vubec neznaji, a staraji se o ni jako o vlastni...), musim uznat ze jde o velmi dobre sedmdesatkove drama. Jak moc mi chybi herecky jako byla Galatikova... 3+ ()

dokktor 

všechny recenze uživatele

ne že by to nenaplňovalo určité ideologické kvality, ani to jimi není přeplácané, jak by se možná očekávalo, ale prostě to není dobré. jako by režisér nevěděl jak má říct, to co chce vyjádřit. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Už je to nějakou dobu, ale pořád si pamatuju, jak to bylo zdlouhavý. Skoro jako Milenci v roce jedna, jen ještě nudnější a utíkající do prázdnoty. Tý psychologie tam moc nebylo, natož nějakýho dramatu. Což asi není celkem překvapení, protože sředobod zápletky nebyl celkem nikam rozvinut a přišlo mi, že se to vlastně plácá pořád na jednom místě, nic dalšího oproti první půl hodině z toho vlastně nevylezlo. Kromě některých mě nerozluštitelných motivací postav a toho nevyhnutelného. Podle mě se naprosto nepodařilo ani budování dramatu ani vyznění, dokonce mi návaznost některých scén připadala až náhodná a jako pěst na oko. Docela mě bavily herecký výkony, ale nikoliv postavy. A Eva Sitteová má hezkej zadek. Celkově to ale za moc nestálo. Dokonce to bylo tak slabý, že by i propagandu jeden pohledal. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Moc hezký snímek. V knize "Českoslovenští filmový režiséři sedmdesátých let" píší, že vychází ze skutečné události a že získal hlavní cenu na Festivalu českých a slovenských filmů v Českých Budějovicích. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět byl rozmělněn poněkud zkratkovitou vykonstruovaností a z toho vyplývající povrchností a nepřesvědčivostí. Trošku to napravil jen závěr "do ztracena". Ideologická příměs byla puncem doby vzniku filmu, ale nebyla naštěstí pro film nijak podstatná a určující. Ostatně v řadě dnešních snímků je to obdobné, jen s opačným znaménkem. Motivace zalíbit se těm u moci nebo penězovodů je zkrátka všudypřítomná v každé době a jen málokdo se jí dokáže nebo dokonce chce vyhnout, alespoň v malých českých poměrech. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Tedy ten úvod ten tedy byl. Nejprve kravál z aut, pak němý film. Dvacítka dolů. Posléze se odehrává film bez děje. Docela hezká holka se nechá ostříhat nakrátko, ergo vypadá jak… ech, hanba napsat a trdluje a blbne. Ze snímku jsem měl asi pochopit, jak jim Jana nahrazuje mrtvého syna, čemuž může uvěřit jen hodně slaboduchý jedinec. Já osobně bych ji hnal svinským krokem. To, že do psychodramatu autor vrazil komunistické žvásty, no, budiž, každý se musel něčím živit. Ale ten plytký a statický děj, to už je na hraně. Pro mne hodně podprůměrný a silně nudný film. Plus za zápletku a víc ani ň. ()

Saesulkun 

všechny recenze uživatele

Filmové ponaučení: 1. Když chcete v divácích navodit pocit smutku, švenkujte bezcílně po poli. Čím dýl tím líp. A nebojte se to použít opakovaně, to se neomrzí. 2. Když se chcete omluvit papalášovi, že jste na něj byla včera hrubá, vtrhněte na poradu, kterou vede, a přede všemi se do něj pořádně po francouzsku zakousněte. 3. I tajemník strany si může nabrnknout o 25 let mladší ženskou. Teda ne že by nemohl i dřív, ale v roce 1977 už se to mohlo ukazovat v kině. Pokrok nezastavíš. ()

endrix 

všechny recenze uživatele

Za mě spíš slabší drama. Všichni hrají tak nějak přes čáru. Otec je moc nedůvěřivý prvogenerační budovatel, matka je moc pečující a Jana je moc páskovská. A předabovat si Olda Kaiser fakt nezasloužil. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Klasický Balík, studený, jako angažovaný a nepřesvědčivý. Cena v Budějovicích (a jiných menších  festivalech) se dala vyfasovat na členský průkaz, to nic neznamená. Ano, někteří herci jsou dobří, to pan režisér Balík nekazil (jiní dokázali i to), ale  dostat z toho celkovou uvěřitelnost hodně vykonstruovaného příběhu, to nešlo.  Dabing Kaisera je asi jen páně režisérův kapric, leda by měl hlasové potíže.  Na nudu měl JB skoro patent. ()

Reklama

Reklama