Režie:
Adrian ShergoldScénář:
Jeff MurphyKamera:
Ulf BrantåsHrají:
Rafe Spall, Joel Fry, Thomas W. Gabrielsson, Steve Speirs, Tim Woodward, Benedikte Hansen, Simone Lykke, Martin Arnold AgersnapObsahy(1)
Herbův život je v troskách. Přišel o své jmění, nedokáže si udržet práci, nemluví se svým synem, má neodbytného souseda a jeho životospráva se skládá hlavně z levného piva a hrachové kaše. Takhle se žít nedá a on to ví. V televizi se následně dozví, že si dánští vězni vedou mnohem lépe než on - mají práci, zdravotní pojištění, venkovský klid a dokonce i televizi ve vysokém rozlišení. Žijí v podstatě v hotelech. Herb se nadšeně rozloučí se svým zchátralým bytem, nelegálně se dostane do Dánska na nákladní lodi a skončí v poklidném městě, kde se mu nabízí vše, co potřebuje, včetně banky, kterou plánuje vyloupit. Když se však setká s laskavou místní servírkou a roztomilým toulavým psem, který se od něj odmítá hnout, začne přemýšlet, jestli je vězení opravdu jeho jedinou šancí na šťastný život. (Cinemax)
(více)Recenze (9)
Spíš lepší tři, možná místy i čtyři . Bylo to silnější v první půlce, která má ostrovní atmosféru i humor, Dánsko už je na mne moc sluníčkové (ale jako ono trochu je, já tam byl). Některé pasáže by mohly dávat o malinko víc smysl. Ale strašně moc to zvedají herci. Jsou neokoukaní, hrají dobře a je prostě příjemné na ně koukat. ()
Herb si sympatie zrovna rychle nezíská, je to dlouhá a strmá cesta, podobně jako k němu domů. Zlom přichází s reportáží z dánského vězení, takže tam, kde bych čekal rozjezd a větší rozvedení tohoto fajn nápadu. Jenže s Dánskem z větší části končí taková ta severská deprese, což by tolik nevadilo, kdyby ten původní nápad ještě nabídl něco víc, než banku a pokus o návrat. Matilda je fajn, ale že čekala zrovna na Herba, jsem ji příliš nevěřil. Kdyby se alespoň na tu romantickou linku tolik netlačilo a zůstala pouze doplňkem původního cíle... jenže je to přesně naopak. 60% ()
Námět mi připadal zajímavý, ale film jede ve skutečnosti zase jen podle banálního schématu romantických komedií, kdy zoufalec za prvními dveřmi najde sexy krásku, která čeká jen na něj. S její dcerkou jsou taky hned kamarádi a ještě na ulici čapnou nějakého kolemjdoucího psa, aby byli jakože dokonalá rodinka. A samozřejmě tam musí v jednom kuse teatrálně hulit trávu, protože to přece náročný divák vyžaduje a bez toho se už žádný film, který chce vypadat aspoň trochu závažněji, neobejde. Dívat se na to dá a je tam pár vtipných scén, jen je tu stále pocit, že tohle všechno už jsme vlastně viděli mockrát. ()
Dlhý depresívny začiatok, z ktorého je sám divák tak deprimovaný, že ťažko sa mu hľadajú sympatie k hlavnému protagonistovi. Keď sa však už začne väzenská turistika príbeh začne naberať grády a všetko by šlo len k lepšiemu, keby sa na scéne neobjavila žena. Keď filmár nevie čo s príbehom pošle tam ženu a začne sa naivná, tuctová a hlúpa romanca. Potom akoby sa dej spamätal a uvedomil si, čo má byť zápletkou filmu a znova to začne mať potrebné grády, ale potom sa tam znova objaví žena a končí to tak, ako by to ukončil každý nekreativny filmár. A hviezdička sa z hodnotenia hneď stratila. ()
Začalo to typicky suše anglicky a končilo to jako Rosamunde Pilcher. Loser z Walesu neví co se životem a cestou do Dánska to chce nějak nakopnout. Humor je jen občas, sem tam příjemná postavička a od půlky je to prostě jen nostalgicky indie divný, ale má to ucházející atmosféru a je to zase celkem milý, vidět se to v klidu dá. ()
Galerie (9)
Photo © Home Box Office (HBO)
Reklama