poster

Zavraždění čínského bookmakera

  • anglický

    The Killing of a Chinese Bookie

Drama / Krimi

USA, 1976, 135 min (Director's cut: 109 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rameno
    *****

    Chudák Cosmo Vitelli dluží prachy a snaží se chovat jakoby nic. Jeho bezmoc je na něm ale celou dobu vidět a když dostane od věřitelů úkol zabít, ví, že mu nezbejvá než jít a zabít. Velká část filmu (aspoň toho delšího sestřihu) se odehrává ve Vitelliho klubu, kterej nabízí tu nejpokleslejší zábavu (z mýho pohledu až bizarní). I to dodává skvělou atmosféru a film dokáže udržet pozornost celou dobu i přesto, jak je civilní.(23.6.2013)

  • Superpero
    *****

    Hodně pomalu plynoucí film, který sleduje rutinu majitele strip clubu, kterého skvěle hraje Ben Gazzara. Poté co konečně splatí mafiánovi dluh na klub a je soběstačný, tak jdou s holkama oslavovat a udělá další gigadluh v kartách. Na ten samozřejmě nemá, a proto je nucen odstřelit v názvu zmíněného Číňana. Příběh, i když není špatný není to podstatné. Ten film má hrozně podmanivý feeling, který vás buď chytne, nebo unudí. S Cosmem jsme všude, vidíme jak se stará o svoje tanečnice, které ho zbožňují, sledujeme řízení provozu klubu a organizační záležitosti (mě osobně se hrozně líbila scéna konkurzu asertivní servírky na tanečnici) a hlavně je podstatná část filmu věnovaná klubovým představením. Ta jsou naprosto příšerná a hlavní roli v nich má zmalovanej, plešatej tlusťoch v cylindru. Holky tam jen tak poskakují a občas některá ukáže kozy. Fakt nechápu, jak tam mohlo být tak nacpáno, ale třeba to bylo v sedmdesátkách normální. Postupně samozřejmě přituhuje a Cosma nahánějí dotěrní gangsteři, přičemž je skvěle vidět ta jeho váhavost a únava. Jediné co mi vadilo, byla chaotická kamera, kde např. při přestřelce zjistíme, že někdo zemřel až za delší chvíli. Každopádně ve mě ten film zanechal neobyčejný pocit a Ben Gazzara podle mě zahrál životní výkon.(22.9.2013)

  • Fanucci
    ****

    Když v jednom rozohovu s Michaelem Imperiolim padl dotaz "Jaký film považujete za nejlepší gangsterku všech dob?" Imperioli nedal očekávanou odpověď typu Goodfellas, Godfather, Casino, Mean Streets...ale uvedl právě film The Killing of a Chinese Bookie. A tak jsem byl na tento film velmi zvědav. A snímek rozhodně nezklamal. Jde o velmi specifický film s jedinečnou atmosférou, kterou dokonale vytváří strohé dialogy, kamera a absence jakéhokoliv soundtracku. Takový gangsterský "dogma" film:-) Gazzara má charisma a získá si vás. Jeho nezdolnost a neústupnost v boji proti osudu je v postavě skvěle zachycená...i když postava sama ví, že jde o boj s větrnými mlýny. Velmi dobrý film a pro mne obrovské překvapení. I když bych za nejlepší gangsterku všech dob uvedl Kmotra druhý díl:-)(11.9.2010)

  • StaryMech
    **

    Nehezká a nudná historka o majiteli striptýzového podniku, který se zapletl s gangstery. Prvotní dojem : Cassavetes vzal kostru černého žánru, ověsil ji scénami, které by většina producentů nechala vystříhat, přidal pár trýznivě amatérských kabaretních výstupů, rozbředlé mudrování nad životem a absurdní akční sekvenci a vše nasnímal svým polopodzemnickým způsobem ; v příběhu vystupuje hlavní hrdina, v podchlazeném podání Bena Gazzary takřka neprůhledný, několik zločinců bez padoušského švihu, několik působivých ženských těl a sázkař, který není sázkařem. Vůbec jsem nepochopil, že hlavní postava, s níž jsem se usilovně a marně snažil ztotožnit, se přes šarmantní slupku netěší sympatiím tvůrců : Gazzara prý špatně snášel, že se musí vciťovat do tohoto sebestředného pošetilce, neúnavně si hrajícího na něco lepšího, než čím opravdu je. Moje chyba - kdyby mi včas došlo, že režisér i tentokrát dbá víc o cupování hollywoodských polotovarů než o pohodlí diváka, asi bych si s filmem rozuměl lépe.(3.11.2014)

  • Jellini
    *****

    Co chybí u "gangsterek" od Scorseseho, Scotta (s výjimkou Konzultanta), Coppoly a dalších? Proč u těchto filmů jistá stylizace nebo typologie a psychologie postav, případně všudypřítomný sarkasmus zabraňují vystoupit na povrch tomu opravdu důležitému v ryzí podobě? A co je vlastně to opravdu důležité "ve světě gangsterů"? Ačkoliv si to ve své komplexnosti uvědomuji až nyní, tak tím, co o tomto světě skutečně nejvíce vypovídá, je jeho zoufalost. Zoufalost při rozhodování, zoufalost samotných činů, jejich řetězení, jejich následků atd. Zoufalost tváří v tvář životu, smrti, ale třeba i lásce. A právě Cassavetesovi se bez stylizace, sarkasmu a zbytečné psychologizace, a se zcela jednoduchou typologií podařilo tuto zoufalost vykreslit a - dalo by se říct - ozřejmit. Lze pak souhlasit s názorem, že nejlepší gangsterkou je právě Zabití čínského bookmakera. Nechci tím nijak snižovat význam Mafiánů, Kmotrů a dalších, ale filmy jako tento Cassavetesův, výše zmíněný Konzultant, nebo třeba Východní proud od Bartase mají něco navíc. Můžeme to nazvat třeba realitou, která se vás přímo dotýká, nebo obrazně tak, že se tu s postavama jdete i vychcat. :-)(14.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace