poster

Zavraždění čínského bookmakera

  • anglický

    The Killing of a Chinese Bookie

Drama / Krimi

USA, 1976, 135 min (Director's cut: 109 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fanucci
    ****

    Když v jednom rozohovu s Michaelem Imperiolim padl dotaz "Jaký film považujete za nejlepší gangsterku všech dob?" Imperioli nedal očekávanou odpověď typu Goodfellas, Godfather, Casino, Mean Streets...ale uvedl právě film The Killing of a Chinese Bookie. A tak jsem byl na tento film velmi zvědav. A snímek rozhodně nezklamal. Jde o velmi specifický film s jedinečnou atmosférou, kterou dokonale vytváří strohé dialogy, kamera a absence jakéhokoliv soundtracku. Takový gangsterský "dogma" film:-) Gazzara má charisma a získá si vás. Jeho nezdolnost a neústupnost v boji proti osudu je v postavě skvěle zachycená...i když postava sama ví, že jde o boj s větrnými mlýny. Velmi dobrý film a pro mne obrovské překvapení. I když bych za nejlepší gangsterku všech dob uvedl Kmotra druhý díl:-)(11.9.2010)

  • misterz
    **

    Kolosálna nuda, megalomanské nič, no excelentne odohrané. J. Cassavetes bol zručný režisér, čo dokázal aj v tomto prípade, avšak ten príbeh bol tak nudný, že som si zo zúfalstva skoro odhryzol nohu. Koniec bol doslova vykúpením. Vážne neviem, čo chcel týmto autor povedať, a čo je horšie, ani ma to nezaujíma. Tiež nechápem, čo bolo na tom provokatívne? Tých pár holých ceckov? Tá strielačka? Ale prosím vás, to už i na tú dobu bolo celkom normálne. Podpriemer. 40/100(21.3.2018)

  • kaylin
    ***

    John Cassavetes má svoje kvality, o tom asi není třeba pochybovat, ale tohle je film, který mě zrovna dvakrát nebavil. Už je tady až moc blízkých záběrů, až moc scén, které jako kdyby nic neříkaly. Prostě jsem se u tohoto filmu nudil a nevytrhly to ani rozhodně kvalitní herecké výkony, kterými byl film obdařen.(20.10.2015)

  • Devadesát Dva
    ****

    Klubovým scénám chybí šťáva, atmosféra, náboj, nechápu k čemu je to zpomalování už tak dost pomalýho filmu .... naproti tomu, když se Ben Gazzara promenáduje se svým harémem, se svýma alfa lvicema, nebo ve světle nějakýho neónu a příběh se odebere pryč z klubu, je to řádná gangsterka, má to grády. I po všech těch letech, co jsem tohle Cassavetesovo dílo, který se v duchu nové vlny stylisticky dost vyhrazuje, chtěl vidět (a že je to vážně setsakra dlouho), mě překvapuje, že tu má pouhých (188) hodnocení a je stále prakticky neznámé, uctíváno jen hrstkou fajnšmerků jako něco kultovního. Zajímavej, netradiční film, artově vypulírovanej k příjemnýmu sledování, hlavně ty ženský a to i po letech. Má to hlavně vizuálně a kamerově něco zvláštního do sebe, sledovat tenhle film, protože příběh sám o sobě je setsakra banální a nic extra vám nedá.(13.1.2019)

  • Jellini
    *****

    Co chybí u "gangsterek" od Scorseseho, Scotta (s výjimkou Konzultanta), Coppoly a dalších? Proč u těchto filmů jistá stylizace nebo typologie a psychologie postav, případně všudypřítomný sarkasmus zabraňují vystoupit na povrch tomu opravdu důležitému v ryzí podobě? A co je vlastně to opravdu důležité "ve světě gangsterů"? Ačkoliv si to ve své komplexnosti uvědomuji až nyní, tak tím, co o tomto světě skutečně nejvíce vypovídá, je jeho zoufalost. Zoufalost při rozhodování, zoufalost samotných činů, jejich řetězení, jejich následků atd. Zoufalost tváří v tvář životu, smrti, ale třeba i lásce. A právě Cassavetesovi se bez stylizace, sarkasmu a zbytečné psychologizace, a se zcela jednoduchou typologií podařilo tuto zoufalost vykreslit a - dalo by se říct - ozřejmit. Lze pak souhlasit s názorem, že nejlepší gangsterkou je právě Zabití čínského bookmakera. Nechci tím nijak snižovat význam Mafiánů, Kmotrů a dalších, ale filmy jako tento Cassavetesův, výše zmíněný Konzultant, nebo třeba Východní proud od Bartase mají něco navíc. Můžeme to nazvat třeba realitou, která se vás přímo dotýká, nebo obrazně tak, že se tu s postavama jdete i vychcat. :-)(14.6.2014)